Hehe en del av schemat i 5/3/1 upplägget. Var 4e vecka så deloadar du på övningen och kör bara lätt
450g godis av alla dess slag, marshmallows, skumbananer med chokladöverdrag, salta döskallar, banan/lakrits-godis etc. Thats what I love about "cardio"
Samt lite dragonflags + myo-reps på hängande benlyft.
Skönt och bra pass. Lite dåliga hantelpressar, hoppas ta iallafall 3x8 nästa pass, bör inte vara några problem. Dock så är det Rep PB efter bänkpress med 8 reps på 27,5 så jag ska inte vara alltför besviken.
Stog lite bredare på frontböjen och stanna en aning tidigare än förra passet. Tycker själv på filmen att det ser bättre ut, ingen buttwink vad jag kan se. Lite grund sista rep, mest beroende på att greppet höll på att skita sig denna gång ^^ Vad tycker ni kunniga?
Som sagt, rätt så lugnt pass. Match på tisdag igen, årets sista, vill ju inte va helt slut i benen då
+0,16 i vikt denna vecka i medel. Median stod på samma. Så jag ökar intaget med 100 kcal per dag nästa vecka.
Angående bänken; Har lite svårt att hitta rätt bredd på armarna i detta gym. När jag kör med långfingrarna på ringarna så får jag betydligt bättre kontakt i bröstet. Samtidigt är jag van att köra smalare, men kanske jag bör fortsätta med det bredare, då det känns bättre i bröst?
Frontböj:
Också dagens Post-Wo; Amerikanska pannkakor med jordnötssmör+vanilj-sludge.
Ju bredare - ju mera bröst - smalare mera Triceps & tryck i bottenläget - alltid en smaksak för varje individ. Sen är det ju skillnad på ringen på OL & SL stänger.
Ju bredare - ju mera bröst - smalare mera Triceps & tryck i bottenläget - alltid en smaksak för varje individ. Sen är det ju skillnad på ringen på OL & SL stänger.
Bra pass du levererar ! Mycket kul att se
Tack Ola, tar emot all information jag kan få! Jo precis, detta är en SL-stång (81 cm). Är nog i bottenläget jag är svagast. Kommer testa smalare nästa gång, då jag fått lite goda råd från daloatf också.
Och tack igen, alltid kul att få höra från ett monster som du
Tycker frontböjarna såg mycket bättre ut denna gång än förra. Enda som jag tänkte på var att vara lite mer bestämd när det gäller ryggen. Du tappade den lite. Men det är inte mycket. Bra jobbat!
Hur känner du belastningen på fötterna? jag tycker mig få bättre kontakt med låren och får ett litet mer tryck om jag placerar vikten lite mer på hälen.
Tycker frontböjarna såg mycket bättre ut denna gång än förra. Enda som jag tänkte på var att vara lite mer bestämd när det gäller ryggen. Du tappade den lite. Men det är inte mycket. Bra jobbat!
Hur känner du belastningen på fötterna? jag tycker mig få bättre kontakt med låren och får ett litet mer tryck om jag placerar vikten lite mer på hälen.
Tackar, kul att det går åt rätt håll iallafall. Ska försöka jobba på det, försöka brösta upp ännu mer och spänna magen ännu mer. Och försöka vara lite mer bestämd!
Den här gången hade jag belastningen relativt mitt på foten. Förra gången på hälen. Nu när man har jämfört så måste jag nog säga att det kändes aningen bättre att lägga mer vikt på hälen, så det ska jag försöka göra i fortsättningen
Dom var goda grabbar! En färdig mjöl-mix som man bara blandar med mjölk/fil (fil enligt mig, då riktiga amerikanska är gjorda på det) och ett ägg. Sedan bara steka på!
Axlar/Armar
Militärpress - 5/3/1 Vecka 3, Cycle 1
1x5 40
1x3 45
1x5 50 [Äntligen uppe på 5 reps igen på militären! SKÖNT!]
Lite blandat första set. 1x8 22.5 [PB +2.5 kg]
1x8 22.5
1x6 22.5
1x8 12.5
1x8 12.5 [Rep PB +1]
1x6 12.5
1x12 9
Pushdown
1x12 20
1x12 20
1x9 20
Samt lite Sidolyft, Serratus push up och lite sheo squat stretch + goblet squat stretch.
Skönt pass iallafall! Trots dålig sömn så lyckades man få in lite PB's i passet, härligt!
Och äntligen blev det 5 reps på 50 kilo i militärpressen. Senast jag gjorde det var i vintras, med 5 kilo mer på kroppen. Så det är positivt!