2012-01-18, 21:15
|
|
The Seeker
Reg.datum: Mar 2010
|
Never Let Me Go (2010)
2/5
Skum och rätt intetsägande film, satt mest och väntade på att den skulle sluta vara så dum men det blev aldrig bättre. Nu måste jag hitta något bättre att se då jag inte kan avsluta dagen på detta viset...
|
|
2012-01-18, 21:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
The Human Centipede 2
1/5. Ingen finess som i ettan. Orgie i våld, tortyr och äckelheter.
Paranormal Activity 3.
3/5 Min typ av skräckfilm. Sitter o blir uppjagad. Håller inte riktigt lika hög klass som ettan
|
|
|
2012-01-18, 22:44
|
|
Fetare än Jesus
Reg.datum: Mar 2003
|
Drive 2/5
Hangover 2 2/5
Trolljägaren 3/5
Animal Kingdom 3/5
Lejonkungen 3/5
Svärdet i stenen 3/5
2012 2/5
The Help 4/5
Stark! Har varit dåligt med bra filmer på senaste tiden men nu återuppstod tron på rörlig bild-underhållning
|
|
|
2012-01-19, 15:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
13 assassins från planetaxel är reg A, vår region finnes på zavvi. Jag har den från planetaxel då jag har en regfri spelare, tycker A-utgåvan e finare, som vanligt, skulle man kunna säga...
I övrigt är filmen asbra!!!
|
|
|
2012-01-19, 17:11
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Coriolanus
Som ni ser är Herkulez med i filmen (stående på vänster sida)
|
|
|
2012-01-19, 17:14
|
|
You dont make friends with sallad
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
13 assassins från planetaxel är reg A, vår region finnes på zavvi. Jag har den från planetaxel då jag har en regfri spelare, tycker A-utgåvan e finare, som vanligt, skulle man kunna säga...
I övrigt är filmen asbra!!!
|
Spelar region nån roll om man spelar filmerna på sin PS3a ?? Aa verkligen har typ rekommenderat den till alla jag känner
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Coriolanus
Som ni ser är Herkulez med i filmen (stående på vänster sida)

|
Va e d för film ??
|
|
|
2012-01-19, 17:42
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Senast redigerad av Kwon den 2012-01-19 klockan 17:44.
|
|
|
2012-01-19, 19:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Ado2000: Japp det spelar roll, reg A fungerar inte på en europeisk PS3, jag har en sådan också...
|
|
|
2012-01-19, 19:55
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Tinker Tailor Soldier Spy (2011). http://www.imdb.com/title/tt1340800/
Vilket bottennapp. Såg att ett par i tråden rekommenderade den, och jag har sett bra recensioner av den. Många bra skådespelare, film noir. Vad kan gå fel? Ptja, snarare är att inget går fel. Eftersom ingenting händer. Det är en enda röra av personer, platser och händelser som är totalt oengagerande. Det är svårare att hålla isär namn och personer än vad det är i en koreansk film. Efter 80 minuter stängde vi av, och var otroligt besvikna.
Missade jag något essentiellt de fem första minutrarna som var avgörande för filmen så den skulle vara intressant? Hände det något extraordinärt den sista halvtimman som förklarade allt?
Jag hade förväntat mig en tät spionfilm med en del skjuta skjuta Hollywood-style, typ första Mission Impossible eller någon form av Bourne a la 70-tal, men det blev en dussinfilm med gråhåriga skådisar.
|
|
2012-01-19, 20:26
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Hamilton - I nationen intresse.
Seg rulle 2/5
|
|
|
2012-01-19, 20:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Tinker Tailor Soldier Spy (2011). http://www.imdb.com/title/tt1340800/
Vilket bottennapp. Såg att ett par i tråden rekommenderade den, och jag har sett bra recensioner av den. Många bra skådespelare, film noir. Vad kan gå fel? Ptja, snarare är att inget går fel. Eftersom ingenting händer. Det är en enda röra av personer, platser och händelser som är totalt oengagerande. Det är svårare att hålla isär namn och personer än vad det är i en koreansk film. Efter 80 minuter stängde vi av, och var otroligt besvikna.
Missade jag något essentiellt de fem första minutrarna som var avgörande för filmen så den skulle vara intressant? Hände det något extraordinärt den sista halvtimman som förklarade allt?
Jag hade förväntat mig en tät spionfilm med en del skjuta skjuta Hollywood-style, typ första Mission Impossible eller någon form av Bourne a la 70-tal, men det blev en dussinfilm med gråhåriga skådisar.
|
Du missade världens segaste intro. Och "mysteriet" bara löser sig till slut. Utan att bli spännande för fem öre. 2/10 för miljöerna och kläderna.
|
|
|
2012-01-19, 20:51
|
|
You dont make friends with sallad
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Ado2000: Japp det spelar roll, reg A fungerar inte på en europeisk PS3, jag har en sådan också...
|
Fan också, tack för att du sa till annars hade det varit pengarna i sjön
|
|
|
2012-01-19, 21:13
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
|
 Kollar du inte innan vad filmen handlar om något?
Det som du beskriver ovan är precis vad jag tycker är tråkigt. Alla moderna action/spy/thrillers som vill packa in så mycket stora explosioner och häftig överdimensionerad overklighets action som möjligt. Filmer som dessutom redan gjorts 1000 ggr och som man redan tröttnat på när Die Hard kom. Detta tillsammans med den vanliga storyn som följer mall A eller mall B så har du Mission Impossible och liknande filmer i ett nötskal. Med andra ord tomma hjärndöda filmer med kass manus utan djup eller dialog.
Sådana filmer kan iof också vara kul att se! Men Tinker har ju helt andra förutsättningar från början...
|
|
|
2012-01-19, 21:17
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av tumme
Du missade världens segaste intro. Och "mysteriet" bara löser sig till slut. Utan att bli spännande för fem öre. 2/10 för miljöerna och kläderna.
|
Ungefär så jag uppfattade det, då.
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
 Kollar du inte innan vad filmen handlar om något?
Det som du beskriver ovan är precis vad jag tycker är tråkigt. Alla moderna action/spy/thrillers som vill packa in så mycket stora explosioner och häftig överdimensionerad overklighets action som möjligt. Filmer som dessutom redan gjorts 1000 ggr och som man redan tröttnat på när Die Hard kom. Detta tillsammans med den vanliga storyn som följer mall A eller mall B så har du Mission Impossible och liknande filmer i ett nötskal. Med andra ord tomma hjärndöda filmer med kass manus utan djup eller dialog.
Sådana filmer kan iof också vara kul att se! Men Tinker har ju helt andra förutsättningar från början...
|
Alltså, jag har inga problem med långsamma filmer. Eller smarta filmer; jag älskar t.ex 12 Angry Men (som jag såg alldeles nyligen) och Man From Earth. Det jag menar är att filmen var alldeles för oengagerande. Ett spiondrama utan drama. En film där man inte visste vilka personerna på bilden var. Man pratar om en Karla som man aldrig riktigt fattar vem eller vad det är. Man ser folk gå in på arkiv utan att man förstår varför, eller vad de ens letar efter. Sen stängde jag av.
Vad handlade filmen om? En läcka? Jag såg inte slutet som sagt, men för mig var det rätt uppenbart vem det var från första början.
|
|
2012-01-19, 21:19
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
The Big Year (2011) http://www.imdb.com/title/tt1053810/
"Three avid bird watchers compete to spot the rarest birds in North America at a prestigious annual event."
Den var rätt bra. Lite annorlunda. Humorskådisar men inte egentligen rolig. Svag 3/5.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:03.
|

|