Citat:
Ursprungligen postat av kalajset
Du känner självklart din egen kropp bäst. Hoppas dock du håller ihop bra trots träningen och undviker de värsta träningsmomenten. Styrkan är ju hursomhelst fortfarande tämligen galet imponerande med tanke på förutsättningarna. 
|
Får hålla tummarna och försöka lyssna på kroppen.
Tack ska du ha Kalajset!
Citat:
Ursprungligen postat av musclenizer
Bara en sanning ju. Vad har du för mål med träningen?
|
Tack!
Jag har tänkt att börja tävla i RAW SL, och sen kanske jag kommer ställa upp i någon amatör bb tävling, typ ahlströmer eller liknande, så kan man få lite spons åtminstående
Startade en 46 dagars lång/kort seriös diet igår
Målet är att vara i en form som jag trivs i tills min födelsedag, den 8

e okt, kommer föra rätt så mycket statistik som jag sedan kommer att publicera och dra lite amatörmässiga slutsatser av när dieten är klar.
I korta drag ser planen ut som så här:
Kost
I enlighet med PF kommer jag köra lite högre fettintag på vilodagar och sikta på att landa runt 1500kcal
På Träningsdagar (1 gång i veckan) så kommer jag ligga lägre i fett men högre i protein och kolhydrater och landa mellan 2500-2750kcal.
Cardio
Målet är att gå minst 12mil i veckan i raskt takt.
Styrketräning
Kommer köra ett pass i veckan med reps mellan 1-15, beror på vad jag tycker är roligt just den dagen, kommer inte att fokusera på exempelvis lågreps, utan jag tänker endast ha roligt när jag är där.
Vikt
Skulle vilja komma ner till runt 85kg tills dietslutet, kommer säkerligen tappa en hel del kvalitativ massa på detta upplägget, men just nu är det viktigare för mig att komma till en form som jag trivs i att vara, och skapa mig ett gynsamt läge för att bygga muskler utifrån.