Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-31, 10:50   #5716
Becky
Registered User

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Generellt sett tror jag att personer som har mycket valmöjligheter lättare håller sig i en KK relation, medans de som är lite mer svältfödda är mer benägna att gå in för relationen. Om inte annat för att öka frekvensen på happytimes.
Sen om det är killar eller tjejer tror jag är helt oväsentligt.

Måste också säga: FANFANFAN.
Träffade en tjej snabbt en kväll innan julen. Hon var intressant men från en annan stad. Nu var hon på besök här igen och vi såg till att träffas. Vi hade det skitbra och jag kände verkligen potential.
...Och så ska hon flytta utomlands om två veckor...

Låter som mitt liv i ett nötskal typ. Haha!
Gud straffar somliga på en gång.
Becky är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-31, 11:08   #5717
Owe
Registered User

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Åh!

Jag vet när jag lärt känna honom? Men fine: ska förklara så det blöder i ögonen på dig då.. :P

Blir sugen på att lära känna någon och attraheras av när:- man möts av positiv förväntan, inte känner att man måste bevisa att man är bra, utan att det förutsätts - vilket gör lärakännandet roligare.
- någon hellre frågar än förutsätter, och som inte dömer utan är nyfiken på förklaring om något verkar knas.
- det känns som om vi "spelar i samma lag", att det känns naturligt att backa upp och förvänta sig backup. Att det är självklart att vi är lika mycket värda, förvånadsvärt ofta har jag märkt fokus på rangordning utifrån olika saker.. statusgrejer som jag inte bryr mig piss om, utseendegrejs el personliga åstadkommanden/tillkortakommanden där man tydligen ska placeras på en gradskala inför varandra. Alla stöter på svårigheter och har tillkortakommanden, sånt skiterväljai, det är intressant att höra ngns livsöde el om ngn är intresserad av hur man hanterat olika saker, men inte om det är ngn kukmätartävling. Det är dock attraktivt när någon är ödmjuk inför livet och försöker finna en bra väg. Någon som har samma känsla där gör ju att man känner samhörighet .
- gott hjärta! Det är hett. Att inte handla utifrån hjärtat känns fattigt tycker jag. Och när någon identiferar sig så mkt som "god" att personen knarkar snällhet och tecken på att den är det, lyssnar man på sitt goda hjärta visar det sig utan megafon. Självklart;alla gör så gott de kan - men upplever man att det finns ett påfallande gott hjärta så kan man ju slappna av och blir sugen på att ha personen nära.

Sen finns det ju grejer som man inte gillar el kommer gilla hos den man lär känna, men sånt som direkt ger en tråkig känsla är:
- bedömning, kritik av allt man är. Får då känslan "och du ville lära känna mig sa du?" Att personen inte tycks vilja lära känna den man är, utan lära upp en till den man borde vara, eller klaga på sånt som inte faller i smaken - visst kan man jobba på saker. Men liksom, det finns ju gränser för när man slutar vara sig själv och börjar göra våld på den man är. Man frågar ju sig själv vem man vill vara hyfsat dagligen, och det är ju konstigt att istället gå på någon annans bild av vem man borde vara.
- oärlighet, snål, pedant. Har haft förhållanden där det varit framträdande drag och det funkar jättebra. Om båda är medvetna om det och man kan gilla läget och utgå från det. Typ :"alltså, du sa at maten var god.. men jag tappade ju saltkaret i så jag tar det som en kärleksförklaring snarare än ett fakta? " eller "ok, fast nu är det 3e gången du "glömt plånboken" och jag vet att du tycker det svider att betala för gott käk.. Så antingen gör vi annat el om vi ska ut och äta igen så tänker jag faktiskt lämna plånboken hemma. Du el diska av/springnota(??) nästa gång alltså.. :P". " Alt "Jag vet att du vill ha det på ett visst sätt; och därför gör jag gärna det. Men klaga inte på hur jag gör när jag är själv: om du vill att det aldrig ska stå disk i diskon.. så vill jag inte höra klagomål om du kommer hem tidigare och jag har samlat disk under dagen. Du får förutsätta att jag tänkt diska upp tills det var tänkt att du skulle komma, men kan ju påminna om jag lämnar kvar helt".
-Gnäll är för övrigt jäkligt ohett, mina öron vill vila från sånt. Alltså, inte när man har ngt på hjärtat och tar upp det. Utan när det liksom klagas konstant dagarna i ända, på allt. Blir det för mkt får man räkna med att jag zoomar ut. Lite som att man inte tar upp träning el kostprat m ngn som är ointresserad, det tar man med kolo. :P

Är ju faktiskt lite skitsamma med själva egenskaperna om man lärt känna ngn och får bra vibes. För så himla vanligt är det ju inte att man får känslan att vilja hångla upp ngn i brygga eller att man blir helt varm av tanken på personen. Så då kan jag köpa i princip vad som helst, skulle ha lite svårt för mördare dock..

Är ju knappast perfekt själv, och lite jobbigt om ngn inte kan ta att man har egenheter. Tex så får jag höra att jag tänker för mkt. Då tänker jag fine, personen vill inte höra mina tankar och så tänker jag tyst istället. Men vill man inte ha/vara med någon som tänker öht så fattar jag inte varför man är med mig. Liksom, om man ska totalt utplåna den man är så kan det ju inte vara ens person som gör att den andre vill hänga.

Tack för tipset!
Tack Lellan!
Det var intressat o trevlig läsning, märks att du reflekterat över detta och vad jag tycker har en mogen insikt!

MVH
Owe
Owe är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-31, 12:53   #5718
qubie
Jul-John

qubies avatar

Reg.datum: Feb 2005
Lellan, du är så sjukt vettig och ovettig samtidigt. Hur gör du? Skämtåsido, du prickar bra på hur jag också kan tänka mig min "självsfrände" men då finns det lite mer yttre kriterier också!
qubie är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-31, 17:29   #5719
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg

"Allmänt om mig själv"
Chattar med 3-5 tjejer per dag sedan 2007. Sedan i somras mer än 5 per dag. Problemet bör vara avhjälpt snart, jag behöver en flickvän - men en betydligt bättre än alla dem jag har haft. Vi får se vad som dyker upp, om det dyker upp. Jag har väntat länge.

"Mitt utseende"
Är godkänt av 10 000 tjejer (nätverkspolare) från hela världen. Tjejer har ringt mig från Brasilien, Frankrike och USA sista åren.

"Jag söker"
Media kommer alltid fortsätta förenkla människor till sin minsta betåndsdel. En partner betraktas närmast som en modeaccesoar. Därför byter kändisar partner med jämna mellanrum. Detta är ju fel men också svårt att åtgärda
.

Kändes som den gick till spillo i meme tråden.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-31, 17:30   #5720
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-31, 17:47   #5721
häftig
Registered User

häftigs avatar

Reg.datum: Feb 2010
Träffade en tjej i helgen, strulade och dansade och sådär. Hade min polare på besök och kunde därför inte ligga med henne i och med att han vet inte var jag bor. Har henne i alla fall på facebook nu, men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Någon som har en idé? Kan tilläggas att hon är 6 år äldre.
Gammal 2011-01-31, 17:59   #5722
Owe
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av häftig Visa inlägg
Träffade en tjej i helgen, strulade och dansade och sådär. Hade min polare på besök och kunde därför inte ligga med henne i och med att han vet inte var jag bor. Har henne i alla fall på facebook nu, men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Någon som har en idé? Kan tilläggas att hon är 6 år äldre.
Well, det hade varit lite lättare att komma med förslag om man visste hur gammal du är?
Och hur pass intresserad tror du hon är? Jag menar träffas man i fyllan o villan kan det ju vara lite "infall" från hennes sida, men var hon hyfsat nyckter så kan det ju varit mer seriöst menat.

MVH
Owe
Owe är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-31, 18:09   #5723
häftig
Registered User

häftigs avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Owe Visa inlägg
Well, det hade varit lite lättare att komma med förslag om man visste hur gammal du är?
Och hur pass intresserad tror du hon är? Jag menar träffas man i fyllan o villan kan det ju vara lite "infall" från hennes sida, men var hon hyfsat nyckter så kan det ju varit mer seriöst menat.

MVH
Owe
Hon verkade väldigt intresserad, men visst båda var ju fulla så klart. Jag är 19 hon 25. Kanske man skulle snacka lite löst bara? Svårt när man bara strulat så att säga.
Gammal 2011-01-31, 18:11   #5724
Isabella
Registered User

Isabellas avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Hon verkade väldigt intresserad, men visst båda var ju fulla så klart. Jag är 19 hon 25. Kanske man skulle snacka lite löst bara? Svårt när man bara strulat så att säga.
Jag skulle börja med att snacka lite löst med henne och sen lyssna om hon har lust att hitta på nå
Gammal 2011-01-31, 18:28   #5725
Owe
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Isabella Visa inlägg
Jag skulle börja med att snacka lite löst med henne och sen lyssna om hon har lust att hitta på nå
Jag får hålla med Isabella här, men jag skulle allafall säga nått i stil med: Jag hade trevligt sist hoppas du hade det med?
Då får du ju en indikation.

MVH
Owe
Owe är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-31, 19:11   #5726
Elso
Guest

Citat:
Filmkväll

Gammal 2011-01-31, 19:34   #5727
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Elso Visa inlägg
Filmkväll
funkar på 5%
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-31, 19:39   #5728
Simon
>>---(knee)--->

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
funkar på 95%
fix'd ;d
Simon är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-31, 19:41   #5729
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Elso Visa inlägg
Filmkväll
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
funkar på 5%
Det beror på hur duktig du är på filttricket.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2011-01-31, 19:53   #5730
strong-man
Registered User

Reg.datum: Feb 2005
Orkar inte leta i tråden men finns det någon bra dejting sida som e grattis?
är inte desperat nog o punga ut 500 i mån till match.com eller dyligt
Inte än iaf haha
strong-man är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:08.