Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-13, 10:29   #166
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Tack för långt och bra svar! Intressant upplägg, tror aldrig jag sett någon annan träna så!

Så kort sammanfattning: oavsett övning kör du två tyngre set och ett lättare ("pump")set. Huvudövning/grupp två övningar, övriga en. Vissa muskelgrupper bara en gång i veckan, andra tre ggr/v.

Kan vara värt att prova för min del när jag vill köra lite lägre volym!
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-13, 10:46   #167
GLC
GLC must live on

GLCs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Sjukt imponerande bygge Langster, jag fyller också 30 i år och jag skulle inte ens vilja dra upp en bild här bredvid dig.

Intressant om träningsupplägget, alltid roligt att läsa om vad som funkar för olika individer.
Citat:
Ursprungligen postat av shady144 Visa inlägg
är 16 år , väger 76, 172 cm. betraktas som biff
Knocking people out for a living
GLC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 10:56   #168
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Uppdatering, vägde 84,4 igår. Tog lite webcam bilder idag igen... Måste få till lite bra bilder med en riktig kamera också. Jag är i mycket bättre form än förra året nu. Det är inte så mycket fett kvar att få bort, har lite på nedre delen av ryggen, två lösa "fickor" typ mellan erector spinae och latsens nedre fäste. Samma sak precis under rumpan. Sen är benen slätare än resten av kroppen överlag. Ner 2-3 kg till max, sen är jag så hård jag vill bli... tror jag!

Flyttade i fredags. Nu bor jag på Lidingö igen! Känns jättebra, så mycket lugnare och tystare här än i stan. Jobbar på Lidingö också, så det blir bra mycket närmre till jobbet. Typ en kvarts promenad, istället för 30-45 minuter kollektivt eller på cykel.

Att köra periodisk fasta när man flyttar finns det både för och nackdelar med... Det blev så att jag inte åt något förrän allt var klart runt kl 15:30, gick verkligen på ångorna på slutet (brukar bryta fastan runt 11-12). Å andra sidan kände jag inte att det gjorde något att jag inte åt och kunde koncentrera mig på att få allt gjort så effektivt som möjligt istället för att tänka på att jag borde äta.

bic100720.jpg

mage100720.jpg

tri100720.jpg

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 11:00   #169
DSBM
Registered User

DSBMs avatar

Reg.datum: Dec 2008
Helt sinnessjuk fysik! Du lär ju skrämma små barn om du visar dig på allmänna badplatser
Böj: 140,5 Bänk: 102,5 Mark: 170,5 Press: 70,5 Gripper: 2*CoC#3
En lång 90:as kamp mot vekheten
DSBM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 12:04   #170
rolf
#VilaLagom

rolfs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Fruktansvärt snygg fysik och galet bra form! Tror du precis gick upp på förstaplatsen på min toppfysik-på-kolo-lista! 10 år styrketräning såg jag att du skrev i dagsformstråden. Det är imponerande, jag hoppas att vara ens i närheten om 4 år då.
Gammal 2010-07-20, 12:34   #171
pcw
Registered User

pcws avatar

Reg.datum: Nov 2006
Grym fysik. Jag siktar någonstans på något liknande fast kanske lite mindre.

Instagram: peterwarbo
190 cm, 93 kg
Mål: Starkare, mer atletisk och en snyggare kropp.
pcw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 12:37   #172
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Jag vill också hamna i en 30-årskris..NUUUUUUUUUU

Väldigt grym fysik
Gammal 2010-07-20, 17:36   #173
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av DSBM Visa inlägg
Helt sinnessjuk fysik! Du lär ju skrämma små barn om du visar dig på allmänna badplatser
Var på stranden för nån vecka sen, men barnen skvätte sand på mig ändå, tyvärr hade jag inte någon särskilt avskräckande effekt på dem...
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Fruktansvärt snygg fysik och galet bra form! Tror du precis gick upp på förstaplatsen på min toppfysik-på-kolo-lista! 10 år styrketräning såg jag att du skrev i dagsformstråden. Det är imponerande, jag hoppas att vara ens i närheten om 4 år då.
Tack så mycket! Hemligheten till att SE vältränad ut är nog att bli jäkligt hård faktiskt, du kommer nog bli förvånad när du väl satsar på en rejäl deff! Av det lilla jag sett så har nog du potential att bli grövre än vad jag är.

Citat:
Ursprungligen postat av pcw Visa inlägg
Grym fysik. Jag siktar någonstans på något liknande fast kanske lite mindre.
Tack, jag är inte så STOR direkt. Det är hårdheten som skapar illusionen.

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Jag vill också hamna i en 30-årskris..NUUUUUUUUUU

Väldigt grym fysik
Krisen kommer, förr eller senare!

30-års journalen
Gammal 2010-07-20, 19:35   #174
Mr.Sjöborg
Registered User

Mr.Sjöborgs avatar

Reg.datum: Feb 2009
ser galet ut langster! diggar djupet i tuttarna

f_lakecastle@insta

Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Hur kommer det sig att en Nekrofil hittar sin väg till Kolozzeum?
Mr.Sjöborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 23:14   #175
PepzAdept
Fitnessfjolla

PepzAdepts avatar

Reg.datum: Aug 2008
Riktigt riktigt bra som vanligt!
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
PepzAdept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-30, 10:36   #176
Langster
Ninja

Langsters avatar

Tack för alla snälla kommentarer. Det är verkligen motiverande!

Uppdatering igen, ligger på ca 83,5.
Försökte ta bild på benen, nu syns det iaf att jag har lite benmuskler.
Åkte tyvärr på ett litet ryggskott i måndags, men det verkar gå över snabbt. Gör inte så jäkla mycket, det mesta går att träna, men det blir inga marklyft idag iaf... Har tappat en del styrka i mark och böj, körde på 240 kg i mark i fredags och det var otroligt dötstungt, dock inget att klaga på egentligen, värre är det med böjen, körde på 170 tidigare i veckan. Kändes som jag var ett skakigt rådjur eller nåt och den vikten är i vanliga fall rätt lätt. Egentligen är det nog i böj jag tappat mest, känner mig inte lika stabil när jag väger mindre, övriga minskningar känns som de mest beror på att jag helt enkelt inte har lika mycket energi i kroppen nu efter 16 veckors dietande.

100730ben.jpg

100730sida.jpg

30-års journalen
Gammal 2010-07-30, 15:36   #177
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Reg.datum: Dec 2006
Wtf bicepsen ser ju ut som tennisbollar på bilden längre upp Riktigt bra.
Gammal 2010-07-30, 16:02   #178
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
Helvetes! Sjukaste fysiken!
Grym styrka!
Och fyfan va snygga hantelpressar på 62kg! Maffigt!
Köru högvolym eller? Vilket "upplägg" har passat dig bäst under alla dina år av träning? Lagom set reps 10 set per muskelgrupp?
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-30, 16:32   #179
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP Visa inlägg
Helvetes! Sjukaste fysiken!
Grym styrka!
Och fyfan va snygga hantelpressar på 62kg! Maffigt!
Köru högvolym eller? Vilket "upplägg" har passat dig bäst under alla dina år av träning? Lagom set reps 10 set per muskelgrupp?
Tack,
Alla upplägg passar rätt bra. Jag tror inte det finns ett sätt att träna som är absolut bäst. Nöter man på och är konsekvent kan man nog komma undan med rätt bra resultat oavsett träningsmetod/filosofi/upplägg.
Det viktiga är nog att det är så pass kul så man orkar hålla på tillräckligt länge... Det viktiga med träningsmetoden är nog egentligen att man tycker att den är kul, samtidigt som det självklart måste vara lite utmanande.

Vad menar man med högvolym egentligen? Många set per muskel eller många pass i veckan? Jag kör nog rätt många set per muskel i veckan och rätt få pass i veckan, 3.

Jag gillar att köra långa hårda pass, brukar sällan köra mer än 10-12 reps, förutom när det gäller typ dips och sånt där det blir fler. Oftast ligger jag nog mellan 4-10 reps. Eftersom jag brukar köra pyramidset så blir det oftast både 4 reppare och 10 reppare i samma pass.

Det enda sätt som jag testat och inte gillat är när passen är så korta att det knappt känts att man tränat. Jag har nog lite svårt att arbeta upp den intensitet som krävs på så kort tid. Jag tror dock att dessa upplägg funkar bra för dem som har rätt inställning till dem. För mig känns det inte som att det är värt att gå till gymmet om passet är över på 25 minuter. För mig är det inte roligt.

30-års journalen
Gammal 2010-08-04, 16:30   #180
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Väldigt imonerande fysik! Intresant att höra dina tankar angående kontenuerlig träning med. 240kg vägandes 83kg... Sätter du 3xKV?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:30.