2010-02-07, 23:20
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_
eller så lagar du flera olika saker som är goda att äta kallt, kycklingsallad tex?
|
ja, vafan, det fungerar ju för imorgon eftermiddag iofs. Tisdagen blir värre, då måste jag äta i sällskap med leverantörer (engelsmän osv).
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Coops minimajs: 1,5g Protein 2,5g Kolhydrat 0,5g Fett 20kcal/100g
Icas minimajs: 2g Protein 1,4g Kolhydrat 0,2g Fett 16kcal/100g
Har inget specialrecept på pajdegen mer än att man kan ta lite grövre mjöl och lite mindre fett än de "vanliga" recepten. Det är ju iallafall mängden som avgör hur mycket kolhydrater/kcal det blir.
Jag har som du säkert förstod ganska tunn/lite deg och MYCKET fyllning. Självklart serveras det en stor portion grönsaker till det så att tallriken blir helt full
Försök stanna till på någon Ica eller liknande och köp lite färdigskalade morötter och någon smaksatt Keso istället för att stanna på de där dumma hamburgerställenena (om du inte hittar ett Frasses förstås  )!
Att svepa 1liter Arlas naturell mild lättyoghurt ger oxå härlig mättnad med sina 40g Protein 40g Kolhydrater och 5g Fett 400kcal 
|
ah bra tips där!
|
|
|
2010-02-07, 23:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
ja, vafan, det fungerar ju för imorgon eftermiddag iofs. Tisdagen blir värre, då måste jag äta i sällskap med leverantörer (engelsmän osv).
|
1 dag är ju bättre än 2 iaf
|
|
|
2010-02-07, 23:49
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_
1 dag är ju bättre än 2 iaf 
|
Absolut! Fixade precis en tonfiskssallad med 2 burkar tonfisk + 2 ägg.
Blir middagen imorgon. Lunchen har jag tacopaj. Får leva med att tisdagen blir en sämre dag måltidsmässigt. =)
|
|
|
2010-02-08, 00:14
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
lol, det är humor detta, nu har jag nästan SVÅRT för att äta mig till 500 kcalminus.
Är precis proppmätt o försöker äta något ägg till nu. Är glad över att det har svängt åt det hållet iaf, sakta men säkert kan jag trimma in kosten nu och sedan behöver jag inte mäta eller bokföra den speciellt mkt utan kan köra på lite mer på rutin.
|
|
|
2010-02-08, 00:19
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Imorgon går det o kolospotta mig i Linköping. Kommer nog prova Citygym runt 20-snåret.
|
|
|
2010-02-08, 01:03
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Kanon att du verkar ha kommit in i deffen nu!
|
|
|
2010-02-08, 15:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
Fan vad gott o handla på Ica Maxi en lördagskväll. Var typ jag och max 20 pers till i hela butiken. Mkt nice! Hann till och med flirta lite med den söta kassörskan.
Blir dock ruinerad på den här jävla deffen.

|
Men va fan, ibland undrar jag alltså om du stalkar mig!
Det var ju jag som var och brände 800 spänn på ICA med typ nästan samma varor en lördagkväll, flirtade lite med kassörskan, bröt ben i foten, singel med katten osv..
Börjar snart undra fan, men jag tog iaf de billigare varorna.. Pst.. testa Hickory grilloljan.. =)
Trist att läsa om jag jobbet du, men känns som om du kör på bra ändå.
Gäller fan att koppla ifrån de grejerna så gott det går, inte så jäkla lätt alltid.
|
|
|
2010-02-08, 17:28
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Känn dig inte dålig nu, men min våg visade -3,6kg förra veckan
|
|
|
2010-02-08, 19:27
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av tsp
Kanon att du verkar ha kommit in i deffen nu! 
|
ohyes babe! nu äre åka av! =)
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Känn dig inte dålig nu, men min våg visade -3,6kg förra veckan 
|
hähä, tjockis, finns mer o ta där!!!! Synd bara att hälften var muskler? hehehee
|
|
|
2010-02-08, 19:30
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Severen
Men va fan, ibland undrar jag alltså om du stalkar mig!
Det var ju jag som var och brände 800 spänn på ICA med typ nästan samma varor en lördagkväll, flirtade lite med kassörskan, bröt ben i foten, singel med katten osv..
Börjar snart undra fan, men jag tog iaf de billigare varorna.. Pst.. testa Hickory grilloljan.. =)
Trist att läsa om jag jobbet du, men känns som om du kör på bra ändå.
Gäller fan att koppla ifrån de grejerna så gott det går, inte så jäkla lätt alltid.
|
hahahha, ja nästan, fast jag är inte lika mkt brudmagnet och partypopper som dig  .. det kommer jag aldrig lyckas stalka till, lol
Hmm, hittade ingen annan grillolja (som var hyffsat billig) på maxi. Önskade man kunde köpa 5-litersdunkar någonstans.
Längtar redan till Wokad kyckling i kokosmjölk igen, satan vad gott det var. Jag överlevde rentav broccolin också!
|
|
|
2010-02-08, 19:32
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Nu är måttet rågat!
Jag tog med mig tonfisksallad till Linköping. Tyvärr inga bestick, så jag har suttit och ätit med fingrarna. Blev lite kladdigt i creme fraichen, men vafan, kan tvååringar så kan jag, bara o gräva med fingrarna o trycka in i truten.
Det komiska är att jag tog med mig kattmat. Matlåda. 70g protein. WTF!
Nu har jag verkligen fått töntstämpeln på jobbet iaf. De andra är ute o dricker öl o käkar hamburgare, själv äter jag kattmat på hotellrummet och ska ut o leta gym.... hubbabubba, Im a gym geek.
|
|
|
2010-02-08, 19:41
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Nu är måttet rågat!
Jag tog med mig tonfisksallad till Linköping. Tyvärr inga bestick, så jag har suttit och ätit med fingrarna. Blev lite kladdigt i creme fraichen, men vafan, kan tvååringar så kan jag, bara o gräva med fingrarna o trycka in i truten.
Det komiska är att jag tog med mig kattmat. Matlåda. 70g protein. WTF!
Nu har jag verkligen fått töntstämpeln på jobbet iaf. De andra är ute o dricker öl o käkar hamburgare, själv äter jag kattmat på hotellrummet och ska ut o leta gym.... hubbabubba, Im a gym geek. 
|
Okej, 1; du kan köpa plastbestick på de flesta mataffärer som ligger centralt och har en hyfsat stor lunchdisk med tex sallader. Så du vet till nästa gång.
2: bättre gymgeek än lönnfet!
|
|
2010-02-08, 19:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
2: bättre gymgeek än lönnfet! 
|
Oh yes 
Öl och hamburgare kanske verkar coolt för stunden men kommer surt efter.
Men..har jag missat nåt...kattmat??
|
|
|
2010-02-08, 20:46
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Någon mer fettkälla av bra kvalitet hade ju inte varit helt fel
|
|
|
2010-02-08, 20:47
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Tyvärr inga bestick, så jag har suttit och ätit med fingrarna.
|
Learning by doing när det är som bäst!
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:10.
|

|