Lördagen 080809
plats Tjeckien Frydek-Mistek
EM-Bänkpress
1a 282,5 bom
2a 287,5 godkänd
3e 305 godkänd
placering en fjärde plats
kroppsvikt 137,2
kommentar PÅ lördags morgonen så kände jag mig lugn var inte specielt nervös utan ett lugn kom smygande över mig under morgonen och allt kändes jätte bra jag var så nöjd att få vara med på ett EM
så på börjades uppvärmningen
70x3
100x3
120x3
150x3
tröja på
Katana a/s 50
240x1 kloss 7,5cm
260x1 kloss 5,5cm
285x1 kloss 2,0cm
uppvärmningen kändes jätte bra så till tävlingenförsta lyftet så kom jag med huvudet utan för bänken lite gran så jag fick inte någon er singnal utan stången kaldes in och jag la mig längre bak med huvet men tappade då bryggan så jag fick inte arslet att stanna kvar i bänken utan det blev bortdömt men så lätt vi höjde till 287,5 och det gick bra så vi siktade in oss på vad det behövdes för en medalj och vikten sattes till 305 och jag klarade och var på tredje plats men då fick norrmannen som jag hade gått emott fått ett omlyft och klara detta så jag förlorar min tredje plats i sista sekund för jag vägde mer än norrmannen
men jag är jätte nöjd med min insatts
Patrik ska ha ett stort tack som följde med ner till tjeckien

sen tycker jag att Hirvis och svensson vart bortdömnda tråkigt nog Hirvis nigång på 305 var en stöld att dömmabort.
tyckte att allt var jätte trevligt och kul att få vara med på lite större tävlingar