Ja då var ännu en rolig tävling till ända!
Svårt att skriva ner alla känslor och tankar nu. Men skall göra ett försök.
Arrangemanget gick mycket mer smärtfritt än ifjol, även om det höll på att strula till sig med lite papper. Men Ove och Sandra redde ut detta på fredag kväll.
Vägde in på 138,6kg vilket är 6,6kg mindre än som mest. Uppvärmningen kändes skit. Allt var tungt. Skulle gå in på 307,5kg och jag var mycket säker på ATT jag skulle bomma vikten grovt. Men publiken tände till och jag med och 307,5kg var ett lätt lyft. Sedan satte jag på persvikten 332,5kg och vikten var LÄTT vilket förvånade mig storligen. Fick 2-1 godkänt pga huvudlyft.
Satte finskt rekord och inofficiellt ER på sista med 347,5kg, men lyftet kom ca.5cm. MEn jag var rätt slut i bollen då!
Riktigt kul att få vinna och göra pers + att arrangemanget var hel lyckat! Mycket folk bevittnade tävlingen och många fina prestationer gjordes. Matti Smulter blev vår förenings första tävlande vilket var kul. Och att umgås med Ove och Sandra var även roligt. Ove var stark för dagen och skulle säkerligen gjort kring 330kg om han inte skulle tappat vikten i sista. Alternativt börjat tyngre. MEn nåväl, viktigaste med den här tävlingen var nog att promota sporten.
Skulle vilja tacka alla talkojobbare och matchare och passare och familj osv. Ingen nämnd ingen glömd. MEn elo,koffe och fluxen får ett hedersomnämnande.
På tal om koffe&flux, vi brottades lite efter tävlingen dvs tagteam koffe&flux mot mej. Höll på att gå riktigt dåligt för mej och jag var på väg att ge upp och bekänna mig segrad men jag vände på steken och lade båda på rygg. Men vi kom överens om att det kallades även i år för oavgjort vilket jag tror att vi alla 3 är överens om! (eller hur koffe?

)
Tyvärr rev jag upp en liten axelskada som smärtar rejält idag. Nåväl Åke tar sig an det på tisdag så jag känner mej rätt lugn.
På kvällen var jag på Åkes bröllop och festade in på natten vilket var mysigt!
Idag har jag varit och föreläst på ett styrkelyftläger med ca.25-30 deltagare. Ämnet var bänkpress och även där fanns bröstmaffian på plats. Nåväl klargjorde ju redan från början att det var min sanning och inte nödvändigtvis deras sanning. Kul var det iaf!
Nu försöker vi få axeln i skick å så blir det NM om 2 veckor!