Jaaaha, då var man huvuddomare på en bänkpresstävling i jeppis idag. Roffe med flera var på plats. Fluxen, koffe och monika var med mej.
Bedömningen gick bra. Råkade dock säga press istället för start en ång. men misstag kan alla göra.
Efter tävlingen tävlades det i kroppsviktbänk. Trots att jag skall bänka imorgon var jag dum och var med. Blev delad etta med 27x137,5kg. Var väl hyfsat med tanke på att jag inte värmde upp alls.
En bild på mej och allas våran Jan Mestari. Mannen som böjde 317,5kg vid 104kg kroppsvikt och vid 16 år ålder.
Och en film på en mycket aktiv domare!
Tack för besöket och grattis till en bra domarinsats, det var ganska kul att se när du kröp på alla fyra flera gånger för att kolla
Det är ganska idiotiskt att lägga sig ner och reppa på 137,5 helt ouppvärmd. Idiotiskt och så jävla starkt.
Du ring igår men ja var å sova, ska fara ti gymme nu men ska försöka att sätta upp filmerna idag. Tror ja tar bara de godkända, youtube e så jävla långsam av nån anledning så... men kram på dig så höres vi.
Fitness var ordet Henrik!
Jo roffe det var idiotiskt.
Jo saimon lägg upp alla dina lyft så får jag se om jag gjorde rätt i bedömningen. Min serie får du lägga upp om di vill, men inget måste eftersom det inte var nån 100% prestation från min sida.
Dagens pass:
Rotator cuff 2 set
Bänkpress 2x20x20kg 2x10x70kg 2x5x110kg
Råttfälla 7,5cm planka och 55-58kg bandtryck
3x110kg 3x140kg 3x180kg 3x220kg 5x260kg
pushdown 2 set
kennelly-triceps 2 set
biceps 1 set
Körde med en s.k PRO-tröja idag i råttfällan, närmare bestämt METAL pro bencher 2-ply. Pro bencher var en av de första tröjorna från metal. Har testat nån etta med den ibland och den ger ungefär 25-35kg mindre än en katana/F6. Men lätt att klä på så det är bra i skadeförebyggande syfte.
Blev ett litet avhugget pass pga gårdagens dårskap men det är som det är.
Här är 5x260kg + 55-58kg bandtryck. 7,5cm planka och en bänktröja på. För de flesta säger detta ingenting, men som kvällsgodis duger det iaf.