Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-11-18, 21:49   #1
pejo
Registered User

pejos avatar

Reg.datum: Jul 2006
Klassisk SL och sprint

Jag tänkte att jag lika gärna kunde börja skriva ner min träning här eftersom jag ändå har börjat spendera en massa tid på detta forum.

Om mig
Man 32 år. Bor i villa i toltorpsdalen, Mölndal.
familj: Sambo, 2 barn 6 och 2 år.
163 cm kort. 73 kg fet.
Civilingenjör/programmerare

Tränar på
Fysiken göteborg http://www.fysiken.nu/

Träningsbakgrund
Spelade fotboll och hockey som ung, slutade med fotboll vid 15 och hockey vid 18.
Styrketräning började jag nog med första gången i 14-års åldern för att jag insåg att det behövdes för hockeyn. I början tränade man förmodligen inte så bra men jag minns att jag var rätt stark när jag var i 17 års åldern. Efter detta har jag slutat och börjat med styrketräning ett antal gånger. Jag började lite smått igen för 3 år sedan efter ett uppehåll på 5 år. Jag anser väl att jag tränat ordentligt nu i två år.

Mål
Målet är egentligen att må bra, även när jag blir äldre.
När jag var ung var jag rätt snabb på att springa. Jag sprang som 15-åring 100 m på 12.0 s utan spikskor.
På grund av detta sa jag nån gång att jag skulle kunna springa 100 m på 11 sekunder om 5 år om jag tränade för det, och det var ingen som trodde på mig.
Därför har jag bestämt mig att mitt första mål är att springa 100 m på 11 s år 2010.
Planen är att jag fram till ungefär 2008 skall satsa nästan enbart på styrka för att sedan gå över mer i snabbhetsträning.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:01.