2007-04-10, 18:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Ceomano ska ta tag i det nu.
Hallå, jag som många andra här tänkte starta en träningsjournal. Dels för att utvecklas och även kunna få en hel del tips om hur jag lägga upp min träning för maximal ökning.
Namnet var David och är 18 år. Jag är av årsmodell -89 och är inne på mitt andra "seriösa" träningsår. Jag är 185cm och har en vikt på närvarande 81kg. Jag vägde 95kg för cirka 10 månader sedan men jag tog tag i träningen och löpte cirka 3-4 mil i veckan och gymma stenhårt, och så whips! På 1 månad tappade jag nästan 15kg. Helt otroligt stolt vart jag men nu har jag byggt en liten grund som jag känner att jag kan jobba på.
Mitt schema ser för närvarande ut så här;
Måndag; Bröst - Triceps
Tisdag; Rygg - Biceps
Onsdag;  vilar
Torsdag; Axlar - Mage
Fredag; Ben - Cardio förekommer
Nu är det bara o klaga på, ge tips och kommentarer. Kommer att lägga upp passen så snarast.
* Ska även lägga upp lite bilder på min överkropp, underkroppen kommer nästa vecka, ber om ursäkt för fördröjning *
|
|
|
2007-04-10, 18:48
|
|
#VilaLagom
Reg.datum: Oct 2004
|
Det var som fan vilken nedgång! Riktigt grymt!
För övrigt är du lika gammal och lång som jag så det kan ju inte annat än vara optimal kroppstyp, haha!
Hur tycker du för övrigt att det går att träna biceps+rygg och triceps+bröst samma dagar? Jag blir galen av det eftersom jag känner att jag inte kan prestera fullt ut i någondera, utan måste hålla dem åtskiljda.
|
2007-04-10, 18:55
|
|
Registered User
|
|
|
|
2007-04-10, 18:57
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av rolf
Det var som fan vilken nedgång! Riktigt grymt!
För övrigt är du lika gammal och lång som jag så det kan ju inte annat än vara optimal kroppstyp, haha!
Hur tycker du för övrigt att det går att träna biceps+rygg och triceps+bröst samma dagar? Jag blir galen av det eftersom jag känner att jag inte kan prestera fullt ut i någondera, utan måste hålla dem åtskiljda.
|
Hehe, det slog till som en blixt i skallen, jag kände att jag behövde ta tag i det. Hehe jag har faktiskt inga problem med det, om jag äter rätt och sover rätt så funkar det faktiskt prima! Hehe, dock kan det vara negativt att köra axlarna då man kan vara lite trött i armarna, men va fan. Bara o bita ihop!  *
|
|
|
2007-04-10, 18:57
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceomano
|
Du ska ju inte behöva be om ursäkt för att du opererats, eller hur? Det är bara idioter som anmärker om något sådant när en fysik ska bedömmas. Jag tycker du har bra bröst. Det är bara att kötta på så blir det bra, ryggposen är väl inte så bra slagen, du har säkert bättre rygg än vad din pose visar! Så öva, ät och träna hårt!
|
|
|
2007-04-10, 18:58
|
|
#VilaLagom
|
Bra armar, axlar och bröst. Trapsen är riktigt bra också, men på latspread-bilden tror jag inte du får ut latsen ordentligt. Det brukar vara lite knepigt att få till den posen, men testa brösta upp dig mer och försök "connecta" (kommer inte på bra svenskt ord, cpfinska) mer med latsen så tror jag det ser betydligt bättre ut.
|
2007-04-10, 19:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Bra armar, axlar och bröst. Trapsen är riktigt bra också, men på latspread-bilden tror jag inte du får ut latsen ordentligt. Det brukar vara lite knepigt att få till den posen, men testa brösta upp dig mer och försök "connecta" (kommer inte på bra svenskt ord, cpfinska) mer med latsen så tror jag det ser betydligt bättre ut. 
|
Tack tack, hehe jo. Jag är inte direkt någon Ronnie Coleman när det gäller poser, men det ska jag tänka på nästa gång jag lägger upp bilder. Haha cpfinska
|
|
|
2007-04-10, 19:03
|
|
#VilaLagom
|
Citat:
Tack tack, hehe jo. Jag är inte direkt någon Ronnie Coleman när det gäller poser, men det ska jag tänka på nästa gång jag lägger upp bilder. Haha cpfinska 
|
Jag är själv inget vidare på att posera så jag vet att det kan vara knepigt. Lösningen är troligen att posera lite varje gång man går förbi en spegel. 
Cpfinskan spökar mer än vanligt idag, hittar inga ord på svenska, men alla ord jag vanligtvis inte kommer på på finska finns plötsligt där.
|
2007-04-10, 19:09
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag är själv inget vidare på att posera så jag vet att det kan vara knepigt. Lösningen är troligen att posera lite varje gång man går förbi en spegel. 
Cpfinskan spökar mer än vanligt idag, hittar inga ord på svenska, men alla ord jag vanligtvis inte kommer på på finska finns plötsligt där. 
|
Exakt, sånt där är knepigt. Hehe tänkte på det där, min kropp. Tänkte att folk skulle lägga märke till operationen så därför skämdes jag lite även för att lägga ut en journal men jag tänkte att folket är väll så pass trevliga så att
Haha, då skulle jag vilja veta hur du låter i telefon *whistle*
Ska lägga upp dagens träningspass också  kommer snart!
|
|
|
2007-04-10, 19:21
|
|
Registered User
|
Dagen pass:
Bröst & Triceps - var tvungen att flytta fram schemat en dag för att jag hade ärenden igår.
Bänkpress
20kg x 20
40kg x 15
80kg x 8
80kg x 8
90kg x 5
70kg x 10
PeckDeck
60kg x 10
65kg x 10
65kg x 8
60kg x 10
Snehantelpress
26kg x 8
26kg x 8
24kg x 8
24kg x 8
21kg x 10
Liggande tricepsextention
30kg x 6
30kg x 6
25kg x 8
25kg x 8
Pushdowns
40kg x 5
35kg x 8
35kg x 5
30kg x 8
|
|
|
2007-04-10, 19:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Kul att du startar journal!
Ser bra ut på bilderna tycker jag, bra armar+bröst.
Passet idag såg bra ut, gillar bänkarna!
|
|
|
2007-04-10, 19:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av GymTT
Kul att du startar journal!
Ser bra ut på bilderna tycker jag, bra armar+bröst.
Passet idag såg bra ut, gillar bänkarna!
|
Jo, kände att det var dags, har inte vågat förut pga. av den här känslan av att man skulle bli utskrattad
Tack, det där värmde TT
|
|
|
2007-04-10, 19:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Jo, kände att det var dags, har inte vågat förut pga. av den här känslan av att man skulle bli utskrattad
Tack, det där värmde TT 
|
Utskrattad blir man inte, finns många svagare än dig.
Kriga på bara!!
|
|
|
2007-04-11, 08:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av GymTT
Utskrattad blir man inte, finns många svagare än dig.
Kriga på bara!!
|
Hehe iufs
Tack TT
|
|
|
2007-04-11, 09:12
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ryska_raketen
Du ska ju inte behöva be om ursäkt för att du opererats, eller hur? Det är bara idioter som anmärker om något sådant när en fysik ska bedömmas. Jag tycker du har bra bröst. Det är bara att kötta på så blir det bra, ryggposen är väl inte så bra slagen, du har säkert bättre rygg än vad din pose visar! Så öva, ät och träna hårt! 
|
Nae iufs, trodde det var Rolf som hade skrivit det där =D sry! Tack så mycket, ska bättre mig!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25.
|

|