Tack, det är väl som jag misstänkte.
Nu vill jag påpeka att det inte är någon stor föskjutning av tyngdpunkten jag pratar om.
Nu är ju inte mit primära mål att lyfta så mycket som möjligt i knäböj (se
journal för mål), det är däremot ett delmål. Dessutom är ju baksidan också väldigt viktig för sprint.
Jag kommer försöka mig på några av övningarna ni föreslagit. Speciellt boxböj som verkar rekommenderas för styrkelyft. Nu vet jag inte om man kan överföra det som styrkelyftare kör rkt av då dom ju tränar på att bli så bra som möjligt med dräkt osv.
major Pectoralis, jag förstod dock inte riktigt vad knäböj med ryckfattning är. Är det en sån där med stången ovanför huvudet?
pragmatist, Jag förstod inte riktigt vad du menar med fotställning som knäböj i benpressen. Menar du då fötterna relativt långt ner på plattformen eller menar du bara samma bredd och vinkling på fötterna? Sen vågar jag nog iofs inte köra så djupt i benpressen då jag skadat mig tidigare när jag gjort detta.
Jag har ytterligare en fundering när det gäller benpressen. Borde det inte ta mer på baksidan om man har fötterna längre upp på plattformen?