OBS: Är inget grammatiskt geni och har problem att formulera mig på ett bra sätt.
Inleder med lite bakgrundshistoria,
För några år sedan vägde jag ca 120 kg och var 19 år gammal.
Mitt unga liv har varit stabil på runt 100 fram tills föräldrarnas seperation vid 15 års åldern och min far sa upp kontakten med oss för att leva med någon annans familj.
Depression,ADHD, AS-drag kombinerat med mobbing i nedre tonåren gjorde att jag drog mig tillbaka och tröståt mig upp till 120 pannor.
Då 2009 började jag träna och gjorde så i några månader tills jag gick in i väggen och tappade all lust på livet,
nu 2015 väger jag 163kg och är 192/193cm lång
2014 ansökte jag till Biggest loser men föll i sista uttagningen, Skaffade mig ett nytt jobb i oktober och har sedan dess blivit mycket starkare psykiskt.
Nu har jag bestämt mig att en gång för alla sätta stopp för viktökning och minska i vikt för att förlänga mitt liv och kunna njuta av vardagliga saker utan att behöva bli andfådd och känna mig "socialt" utesluten.
Gastric bypass är för min del utesluten då ärligt talat jag älskar mat och vill kunna avnjuta en finmiddag med vänner/familj utan att behöva må dåligt efteråt. vilket lämnar ett alternativ, träning och kosthållning.
Då jag inte tränat på några år så måste jag komma igång och har gjort de dom senaste månaderna men inte känt mig välkommen till gymmet pga mindre intelligenta människor. mer om detta i denna
tråd
Jag behöver tips och motivationshöjare på vägen för att hålla mitt humör uppe och klara av denna hårda resa som jag har framför mig,
Kommer uppdatera veckovis men går inte in i detalj på exakt hur min träning ser ut då jag inte är helt säker på hur jag skall planera upplägget utan nu försöker jag träna två muskelgrupper/dag med vila på helgerna då jag bor 3 mil ifrån gymmet och ekonomin inte tillåter det än.
Bilder kommer upp vid ett senare tillfälle.
Ni får gärna komma med tips på kosthållning och upplägg.