Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-15, 01:03   #1
Giio
Registered User

Reg.datum: Dec 2012
motivationshjälp tappat allt förtroende.

Hejsan, börjar med att förklara min sits,

Vägde för 5 år sedan 120kg, tränade mig ner till 105 innan jag gick in i väggen och mådde skit under en längre tid och kom aldrig tillbaka till gymmet,

Idag väger jag 160kg och bestämt för att göra slag i saken, så sagt och gjort skaffade mig ett gymkort på F&S och började träna för två månader sedan. Under de senaste två veckorna så har jag fått utstå mer eller mindre mobbing på hög nivå. Folk som frågar varför jag inte ligger hemma och käkar pizza, att det inte är lönt att träna för jag kommer ändå att dö tidigt, att jag är äckligt fet och bla bla bla.

Idag började tålamodet tryta och jag fick lite av en ångestattack som gjorde att jag lämnade gymmet efter 20 minuter.....

Nu behöver jag hjälp att komma förbi detta psykiskt och sätta stopp för paranojjan som säkerligen lär komma och hindra mig från att nå mitt mål på minst 110 kg inom max 18 månader...
Giio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 01:08   #2
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Mobbning är olagligt. Ett första steg kan vara att polisanmäla mobbarna.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 01:09   #3
xcv
Registered User

xcvs avatar

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Giio Visa inlägg
Folk som frågar varför jag inte ligger hemma och käkar pizza, att det inte är lönt att träna för jag kommer ändå att dö tidigt, att jag är äckligt fet och bla bla bla.
Sånt här äcklar mig, så vidrigt beteende.

Ibland är det jävligt svårt att bryta ett mönster. Du har tagit första steget i och med ditt beslut. Fuck vad alla idioter tycker och kriga på. Varje dag du sköter kost och träning är en dag närmre målet.

Jag (och många andra såklart) känner 100% respekt för folk som gör något åt sin situation när dom är missnöjda med den. Hatten av och fortsätt kriga, du kommer aldrig ångra dig
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 01:14   #4
new
Registered User

news avatar

Reg.datum: Jan 2012
Idioter!! Om jag ser en överviktig människa på gymmet, så tänker jag att den personen har LIKA mycket rätt att vara där som jag. Jag kan tänka mig att det krävs väldigt mycket mod att gå till gymmet om man är kraftigt missnöjd över sin kropp och känner sig utstirrad.

Om du håller ut och utför din träning så kan jag lova att du kommer bli en starkare människa, både mentalt och fysiskt. Hang in there bro, we're all gonna make it!
new är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 01:20   #5
Sebbe_H
Registered User

Sebbe_Hs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Det finns ingen normalt fungerande människa som skulle vara sådär nedlåtande mot en annan person.

Tycker det är fantastiskt att du har hittat mod och inspiration att gå till gymmet och kämpa på. Fortsätt med det, och när du gått ner en herrans massa kilon så kan du kasta det i ansiktet på dessa idioter.

Fortsätter det, säg till i receptionen, görs det inget åt det så testa ett annat träningscenter. Eller släng på dig ett par lurar, så är du i din egen värld!

Senast redigerad av Sebbe_H den 2015-01-15 klockan 01:23.
Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 01:23   #6
Giio
Registered User

Polisanmäla blir bara en jävligt jobbig procedur.

Att känna sig utstirrad är något alla tjocka människor får stå ut med och är därför den enskilt största anledningen att man håller sig ifrån gymmet eller andra ställen där man inte är "socialt" accepterad.

Något jag fått leva med och vill ändra på utan att behöva göra en GP som många andra jag känner.

Problemet är att när mindre intelligent utvecklade människor på gymmet uttalar sig om min kropp oprovocerat så skapar det ett jävla bekymmer för ibörjan kunde jag använda mig av ilskan som grodde inombords men nu börjar det mer kännas som ett sätt som trycker ner mig psykiskt och är jävligt rädd att hamna i en depression igen. Jävla moment 22
Gammal 2015-01-15, 01:29   #7
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Vänta nu, är det folk på GYMMET som mobbas? Det låter jävligt skumt, jag antog att mobbarna var några som hade en relation till dig sedan tidigare. All mobbning är såklart fel, men att börja mobba en total främling på gymmet låter ovanligt rubbat.

Om du säger till i receptionen borde de säga till mobbarna. Om de inte slutar mobba dig så får de gymkortet indraget om det är ett bra gym.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Gammal 2015-01-15, 01:31   #8
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Vilka jävla idioter det finns. Jag sitter och skakar på huvudet, svårt att tro att de existerar på riktigt då jag aldrig stött på dem. Men det finns andra sätt att gå ner i vikt än att gå på ett kasst gym. Du kan träna hemma eller gå långpromenader. Ett annat alternativ är att du skaffar en träningskompis eller en PT på gymmet du går på nu.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 01:32   #9
Giio
Registered User

Gymmet är bemannat 16-20 och jag tränar efter jobb dvs 21-22. Skall försöka med om jag lyckas komma dit när det väl är bemannat.
Gammal 2015-01-15, 01:33   #10
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Glöm inte heller bort att du är där för din skull, inte deras. På med lurarna och kör hårt!
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 01:34   #11
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Giio Visa inlägg
Gymmet är bemannat 16-20 och jag tränar efter jobb dvs 21-22. Skall försöka med om jag lyckas komma dit när det väl är bemannat.
Du behöver inte säga till personalen när du ska träna, eller när mobbarna är där. Om du kan ta reda på vad mobbarna heter eller bara beskriva dem på ett bra sätt så kan du gå dit någon annan tid och prata med personalen.

Känns jävligt fel att DU ska byta träningslokal när det är ANDRA som gör fel.

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2015-01-15 klockan 01:35.
Gammal 2015-01-15, 01:36   #12
Giio
Registered User

Just nu känns det mer som jag måste ventilera och få ett annat perspektiv på det hela. lurar, träna på andra tider och komma ner i vikt samt träna för mig själv verkar vara konsensus bland svaren.
Gammal 2015-01-15, 01:36   #13
Captainwide
Registered User

Captainwides avatar

Reg.datum: May 2012
Alt 1. Fråga vad i hela helvetet de har att göra med dig och din träning.

Alt 2. Filma dem och visa personalen. Då kan varken personalen eller mobbarna neka.

Alt 3.
Gammal 2015-01-15, 01:38   #14
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Du ska inte behöva anpassa dina tider efter mobbarna eller ha på dig hörlurar för deras skull. Ej heller är det ditt ansvar att få dem att sluta. Så jag tycker du ska säga till personalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Captainwide Visa inlägg
Alt 3.
Även om fysiskt våld kanske är moraliskt rätt här så är det generellt en dum idé.

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2015-01-15 klockan 01:39.
Gammal 2015-01-15, 01:39   #15
Captainwide
Registered User

Captainwides avatar

Reg.datum: May 2012
Och nej. Du skall inte behöva ändra dina rutiner när det är andra människor som beter sig som pubertala trettonåringar som måste hävda sig.

Edit: Dio - det där var faktiskt mest på skoj.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:10.