Visa fullständig version : Ni som ligger i deff hur går det för er?
collieweed
2010-02-23, 23:00
Är bara lite nyfiken på hur det går för folk som deffar.
förslag på frågar att svara på.
När började du deffen?
andra veckan i januari
start vikt?
93
ligger nu på 86
Mål?
Tills magrutorna syns vikt spelar ingen roll, men skulle tro runt 75-77.
Övrigt?
Nu är det din tur!
:thumbup:
Inge Enveten
2010-02-23, 23:16
1 februari - 76,5 kg
15 februari 75 kg
nästa delmål är 73 kg 17 mars
70 kg i maj
Kravmaga
2010-02-23, 23:26
När började du deffen?
7 veckor sedan.
Start vikt?
Då: 97.8kg
Nu: 87kg (-10.8kg)
Mål?
Först var mitt mål uppsatt till 82kg, men ju närmre jag kommer desto mer anar jag att detta kommer sjunka ytterligare, kanske en bit under 80, magen/kärlekshandtagen ska helt bort i vilket fall.
Övrigt?
Detta är andra gången jag deffar under en längre tid. Första gången var något år sedan nu, då hade jag mindre koll på läget och försökte mest äta nyttigt och mindre. Det funkade dock bra, gick ner från ca 107kg till 90kg. Sedan har jag lagt på mig drygt 7kg under höst/vinter fram tills nyårsskiftet. Denna deff känns dock helt klart annorlunda. Maten fungerar bra, känner mig mätt och belåten, tränar mycket styrketräningen igen (vilket jag inte gjort på flera år och aldrig haft ork till innan om man "bantat") Har minskat bra i fett och känner ökning i muskelmassa och framförallt styrka, dessutom ju mer fettet försvinner desto mer synliga blir musklerna. Den här deffen, till skillnad från otaliga andra, kommer jag helt klart kunna hålla tills mina mål är nådda samt att den har gett mig ett nytt förhållningssätt till mat och träning. Tack Kolozzeum och deffguiden :)!
Start: 20 Februari
Start i vikt: 92kg
Ligger nu på: 90kg (mycket vätska har försvunnit)
Mål: Bli av med lite fett, målvikt på kanske 85-88kg. :naughty:
Joe Hardgainer
2010-02-23, 23:32
2 veckor sedan
Längd: 187 cm
Vikt just nu: 83.7
Start bf 7.5 %
Mål 5.5-6 %
Ligger väl strax under 7 nu skulle jag gissa på.
Mål: Att va i bra form året runt.
Började 1a feb med en vikt på 91,5 kg och nu ligger jag på 88,4 *screwy* målet är väll att få bort lite fett, får se när jag blir nöjd... Första deffen någonsin.... tugnt *gah!*
*Längd = 190*
chrilledude
2010-02-24, 00:14
startvikt? (Rättade till särskrivningen)
90
ligger nu på 78
Mål?
80kg sen deffa igen till ~74.
Övrigt?
Hörde att jag var cool?
Christyle
2010-02-24, 00:15
När började du deffen?1 Februari
Start vikt? 82
Nu: 80kg
Mål? 8-pack 74kg :hbang:
Övrigt? PF is the real deal
collieweed
2010-02-24, 00:18
I hate särskrivning my mistake!
chrilledude
2010-02-24, 00:20
i hate särskrivning my mistake!
np ;)
AlmostRipped
2010-02-24, 00:32
När började du deffen?
- 3 Januari
startvikt?
- 89kg
ligger nu på
- 84,5kg
Mål?
- Max rippad inför sommar utomlands (82-83kg?)
Övrigt?
- Är ungefär där jag vill vara men ska kapa nått kilo till innan april då min sommar kommer att börja.
Giljotinen
2010-02-24, 01:11
Går bra. Vikten har jag dock ingen aning om då jag går efter formen helt och hållet :) Målet är att bli rippad.
Har inte börjat än, men inom 2 veckor. Lägger in lite stats och mål ändå :)
När ska du börja deffen?
Andra veckan i mars.
Startvikt?
92kg, redan ganska hård.
Längd:
Oense med polisen. 177cm enl. dom. 179cm enl. mig.
Start BF%?
13%
Målvikt?
Så mycket som möjligt med önskat BF%
Mål BF%?
6-7%
När började dieten?
23e december
Startvikt
80kg.
Längd
178cm.
Nuvarande vikt
74kg, lite sådär halvhård, rutorna är oense med mig, dyker upp lite närsomhelst.
Målvikt
70kg, tanken är att nå detta i början av april för att ta det lugnt till i maj och då kapa det sista ner till 68kg tills sommarlovet.
När började du deffen?
- 1 februari
Startvikt?
- 88.8kg
Ligger nu på
- 83,4kg
Mål?
- Inga mål viktmässigt direkt. Kommer avsluta deffen när jag är nöjd med fettprocenten. gissar att det är ca 6 kg bort.
Övrigt?
- Gigantiskt tapp vikmässigt på 23 dagar. Var ordentligt kolhydratladdad när deffen startade och därmed rätt vätskefylld. Nu skippar jag kolhydrater och proppar i mig koffein. Har dessutom lagt av med kreatin. Skulle tro att 4kg av tappet är vätska iallafall.
När började du deffen?
- 18 januari
Startvikt?
- 89.1kg
Ligger nu på
- 84.8kg
Mål?
- 77-78kg
Övrigt?
- känner mig hyffsat pigg än så länge, vilket är väldigt skönt.
Motoranimal
2010-02-24, 06:02
När började du deffen?
- 1 januari
startvikt?
- 117,4
ligger nu på
- 108
Mål?
- Tangera tvåsiffrigt såklart!:hbang:
Övrigt?
- Opererade bort min gynekomasti och fettsög brösten igår och kan därför skriva detta inlägg klockan 6 på morgonen eftersom jag inte kan sova*gah!*
Kravmaga
2010-02-24, 09:13
- Opererade bort min gynekomasti och fettsög brösten igår och kan därför skriva detta inlägg klockan 6 på morgonen eftersom jag inte kan sova*gah!*
Hoppas det gick bra! Posta bilder före- och efterbilder sedan!
Jag kollar i spegeln, vågen bara luras.
När började du deffen?
1 okt
startvikt?
112,3
ligger nu på
95
Mål?
-90, ca 85. Sedan får jag se hur man ser ut i spegeln
Övrigt?
Inte världens bästa resultat, men helt okej tapp ändå. PF hjälpte mig verkligen att få igång det ordentligt.
Kravmaga
2010-02-24, 09:25
Det gör ögonen med efter ett tag ;). Måttband ftw!
Började onsdagen den 17, har alltså hållit på en vecka idag.
<-- Utgångsläget @ 95kg.
Målet är så låg bf% på så hög vikt som möjligt. Midjan under 80cm iaf. 82 nu.
Ristretto
2010-02-24, 09:45
När började du deffen?
- 7 Januari
startvikt?
- 80,5 kg
ligger nu på
- 77,3kg
Mål?
- Bli rippad för första gången.
Övrigt
- Är nöjd med viktnedgången, började med kreatin i början av februari, så då gick vikten upp nåt kilo.
martikainen
2010-02-24, 09:45
När började du deffen?
- 16 Januari
startvikt?
- 85kg
ligger nu på
- 79,8kg
Mål?
- Bli av med lovehandels&ryggfett, armar/axlar/bröst väl definerade redan nu men sitter mycket på ryggslutet/lovehandelsen.
Övrigt?
"deffar" med hjälp av LCHF,
När började du deffen?
8 februari
startvikt?
69,2 (rejält vätskefylld efter en galen ätarhelg innan)
ligger nu på?
64,6
Mål?
Avsikt är att tajta till formen lite, lägga mig kring 64 kg och sedan försöka hålla mig på energibalans och fila lite på eventuella brister i några månader.
Övrigt?
Kör en standard ketogen diet.
När började du deffen?
1a Januari
start vikt?
86
ligger nu på
82.2
Mål?
75 KG
Övrigt
Hade precis ett uppehåll på 2 veckor pga förkylning men nu är jag på G igen :D Hoppas vara klar till början av maj och då börja öka som fan. Har som mål att ta 120kg i bänk vid en vikt av 75kg
När började du deffen?
19e februari 2010
Start vikt?
85kg
Mål?
Traktordäcket runt midjan ska bort till att börja med.
Övrigt?
Försöker göra en lite mer seriös diet/deff och håller koll på kaloriintaget med hjälp av hälsovakten. Ligger lågt med kolhydrater och högre med fett och protein istället för som tidigare då jag dragit ner på allt utom protein. 2060kcal om dagen vill programmet att jag ska äta så då kör jag på det. Lättare att vara strikt när jag noterar allt jag äter, annars slarvar jag rejält! Känns bra än så länge!
När började du deffen?
-runt den 20 feb
Start vikt?
85kg
Mål?
Lite blandat, Miami resa i april (blandat träning/semester) sen att komma ner till -79 klassen inför sommarn.
Övrigt?
Allt flyter som vanligt, har blivit förkyld vilket ja ofta blir under deff. Tappat nåt kilo och kör på som vanligt med att väga/räkna notera kcal intag, högt protein/fett lite mindre kolh. Inge vidare struligt. Tråkiga är väl att egot tar lite stryk nu när ja blir tvungen att byta bort timmarna på gymmet till timmarna i ringen, då formen förändras.
Började deffa 1:a februari
Starvikt 83,4
Nuvarande 82,1
Ligger just nu på 3000kcal på gymdagardagar och 2800 på icke gymdagar. Sänker till 2800/2500 i mars och ökar förbränningsträningen lite.
Målet är att bli ganska rippad, får jag fram bara de översta magrutorna blir jag nöjd.
Japp!
dannegavle
2010-02-24, 12:04
Start-datum: 2010-01-04
Start-vikt: 96 kg
Nuvarande vikt: 89 kg
Vikt-mål: 80-82 kg innan Billingeracet (långlopp MTB, 16 maj)
Metod: Intensiv konditionsträning, nyttig och allsidig mat där mängden anpassas efter hur mycket/hårt jag tränar en viss dag, proteintillskott/gainer då det känns befogat.
Utmaningar: Hålla mig hel och frisk trots mycket träning och ständigt kaloriunderskott.
Hysteric
2010-02-24, 12:35
Startdatum: 1 Februari
Startvikt: 75kg
Nuvarande Vikt: 72.5
Mål: Tills det ser bra ut, första deffen någonsin så vet inte riktigt hur mycket jag ska ner. Skulle gissa på 65-66kg.
]När började du deffen?
- 10 Augusti -09
startvikt?
- 87.9
ligger nu på
- 77.5
Mål?
- 70-72 kg? Varjefall bli av med mina enorma lovehandles som förhoppningsvis blir innan sommaren
130kg finsk sisu
2010-02-24, 15:03
När började du deffen?
4 veckor sen
start vikt?
138,8kg
ligger nu på 132,7kg som minst. Dock 133kg imorse
Mål?
Att väga in i 125an och bänka 300+
Övrigt?
Gick väldigt bra i början. Ökade i alla övningar. Nu har det gått brant utför. Kroppen börjar dock se bättre ut. Så jag är rädd för det scenariot att jag kommer att se stark ut men vara svag som en skolflicka då jag är klar. Inte riktigt vad jag vill precis.
Man and Machine
2010-02-24, 15:14
När började deffen? 1 Jan
Startvikt: ~~100 kg
Nu: 97
Målvikt: Runt 90 och hård som en sten.
Ristretto
2010-02-24, 15:20
När började du deffen?
4 veckor sen
start vikt?
138,8kg
ligger nu på 132,7kg som minst. Dock 133kg imorse
Mål?
Att väga in i 125an och bänka 300+
Övrigt?
Gick väldigt bra i början. Ökade i alla övningar. Nu har det gått brant utför. Kroppen börjar dock se bättre ut. Så jag är rädd för det scenariot att jag kommer att se stark ut men vara svag som en skolflicka då jag är klar. Inte riktigt vad jag vill precis.
Du kanske ska öka mängden mat? Du har ju gått ner ganska fort i nuläget, eller har du något datum då du måste vara klar? Hur mycket protein äter du per dygn?
När började du deffen?
- Februari 2008
startvikt?
- 113,5kg
ligger nu på
- 82,5kg
Mål?
- Ca 80kg. Borde vara tillräckligt för att få fram hyfsade konturer på magen samt att då borde sladdret (lovehands) vara så pass reducerat att man e nöjd.
(Mål 2: Utan att lägga på sig större fettmassa öka i vikt till 86-88kg med hjälp av kosten, styrketräning samt kondisträning - förhoppningsvis klart till sommaren 2011)
130kg finsk sisu
2010-02-24, 15:29
Du kanske ska öka mängden mat? Du har ju gått ner ganska fort i nuläget, eller har du något datum då du måste vara klar? Hur mycket protein äter du per dygn?
Äter volymmässigt mer än jag nånsin gjort. Har inget datum jag skall vara klar. Ligger enligt schemat på 420g per dygn men i verkligheten blir det ca.400.
Äter volymmässigt mer än jag nånsin gjort. Har inget datum jag skall vara klar. Ligger enligt schemat på 420g per dygn men i verkligheten blir det ca.400.
hur mycket cardio gör du?
Pinturicchio
2010-02-24, 15:58
När började du deffen?
Ca 2 veckor sedan lite mindre...
start vikt?
Runt 84kg
ligger nu på
83kg kreatin kurar dock:)
Mål?
All about the abs ska fanimej fram i sommar :D tippar väl runt en 75kg bör vara lagom :)
Övrigt?
Har insett hur "tjock" jag egentligen är haha:(
Dock ökat rätt bra i styrka vilket är toppen och tänker öka ännu mer ger mig inte ;)
När började du deffen?
10e jan
startvikt?
77kg
ligger nu på
73.5
Mål?
Tänkte komma ned till 70 kg, och sen satsa på att bygga upp mig.
Har varit sjuk och inte kunnat träna på 2 veckor, så jag har nog bränt lite för mycket muskler för mitt eget bästa. Jag kan dock ta det, och komma igen sen när jag nått min målvikt. Vore rätt ballt att hamna under 70kg. Det var 5 år sen senast.
130kg finsk sisu
2010-02-24, 16:24
Inte direkt nån cardio. Går en del i jobbet. Motionscyklar lite varje kväll 10-30 minuter i lungt tempo.
Sundquist
2010-02-24, 17:14
När började du deffen?
Mitten av januari typ.
startvikt?
105kg
ligger nu på
97kg
Mål?
Sakta men säkert ner till 90 sen får vi se vad som händer ;)
Ristretto
2010-02-24, 17:16
Men volymen är ju helt ointressant. Går du ner för snabbt i vikt kan du ju räkna med att det ryker en hel del muskler.
Eddie Vedder
2010-02-24, 17:21
Går du ner för snabbt i vikt kan du ju räkna med att det ryker en hel del muskler.
Det ska vara en ganska extrem viktnedgångstakt för att muskelförlusten skall bli märkbar i Sisus fall. Han styrketränar ju, ligger högt på protein och har en ansenlig mängd fett att ta i från.
Så den risken känns mycket liten om det nu inte är extremt som sagt.
collieweed
2010-02-24, 17:22
Ja nu jävlar ska rutorna fram en gång för alla om det så innebär att man kommer väga 12kg o ta 7Kg i bänk!
Ristretto
2010-02-24, 17:31
Det ska vara en ganska extrem viktnedgångstakt för att muskelförlusten skall bli märkbar i Sisus fall. Han styrketränar ju, ligger högt på protein och har en ansenlig mängd fett att ta i från.
Så den risken känns mycket liten om det nu inte är extremt som sagt.
Han skrev ju att han redan tappat styrka. Det var därför jag föreslog en eventuell ökning av dagsintaget, även om det i teorin borde fungera.
Christyle
2010-02-24, 17:45
Ja nu jävlar ska rutorna fram en gång för alla om det så innebär att man kommer väga 12kg o ta 7Kg i bänk!
ha inte för bråttom nu:D
Man and Machine
2010-02-24, 18:12
Jag hoppas det är ok att jag utökar frågeställningen lite. Hur brukar det gå för er som deffar? Når ni er målvikt? Blir ni nöjda med resultatet?
Själv har jag misslyuckats rätt rejält de två senaste åren. Gått ner några kilo, fortfarande varit spritfet och inte varit i närheten av den form jag hoppats på.
Det är många på kollo som deffar. 1% postar "efterbilder", förmodligen dom som lyckats skapligt men vad händer med resten? Sätter man orimliga mål? Har man överskattat sin massa och ser ut som en räka när man deffat klart? Borde man vara nöjd?
130kg finsk sisu
2010-02-24, 18:15
Tror inte att styrkeförlusten beror på tappad ren muskelmassa utan mer på att jag tappat glykogen och vätska men framförallt att jag i.o.m denna tappning samt fettappning tappat mina vinklar i lyftningen totalt. I de övningar där inte vinklar har betydelse har jag inte tappat nåt. Men i framförallt bänkpress så känns det som om jag sysslar med en helt ny gren. Och då är jag världsmästare i det som en gång jag trodde var bänkpress.
@Man and Machine
Jag skulle gissa på att de flesta överskattar sin muskelmassa åt det grövsta.
När började du deffen?
- 11 Januari.
startvikt?
- 92,0 Kg
ligger nu på
- 85,3 Kg imorse.
Mål?
- utgångsmålet var 85 Kg, men jag är snart där och inte klockrent nöjd så det blir kanske nåt kilo till eller två sedan utvärdera igen, mycket vill ju ha mer.. *flex*
Inte dåligt det :hbang:, vad käkar för du för att få i dig den mängden protein? Vart ligger din kaloribalans?
Christyle
2010-02-24, 19:00
Jag hoppas det är ok att jag utökar frågeställningen lite. Hur brukar det gå för er som deffar? Når ni er målvikt? Blir ni nöjda med resultatet?
Själv har jag misslyuckats rätt rejält de två senaste åren. Gått ner några kilo, fortfarande varit spritfet och inte varit i närheten av den form jag hoppats på.
Det är många på kollo som deffar. 1% postar "efterbilder", förmodligen dom som lyckats skapligt men vad händer med resten? Sätter man orimliga mål? Har man överskattat sin massa och ser ut som en räka när man deffat klart? Borde man vara nöjd?
min första deff någonsin var jag så ivrig att få magrutor o det resulterade att en del muskler rök o fick till slut 6-pack men jag sket i det eftersom jag hade en definerad kropp med magmuskler den sommaren sen bulkade jag som en idiot o deffade igen och nu har nästan alla deff jag gjort blivit bra reslultat
130kg finsk sisu
2010-02-24, 19:27
Inte dåligt det :hbang:, vad käkar för du för att få i dig den mängden protein? Vart ligger din kaloribalans?
Inga tillskott utan meningen är att jag skall fylla magen så mycket det går. Äter Kalkonfile,kvarg,grönsaker,ägg. Ibland vanligt kött.
CyberHamster
2010-02-24, 21:18
När började du deffen?
- 10 Januari.
startvikt?
- 134 Kg
ligger nu på
- 123 Kg.
Mål?
- Bort med fettet bara.
collieweed
2010-02-24, 23:34
Nej jag ska skynda långsamt!
Man får ju också tänka på att Freddi är på en väldigt hög nivå och varje kompromiss kan inverka på prestationen. Man kanske inte ska vara realistisk iofs om man vill ha extraordinära resultat. Man måste tro att man är något undantag som inte tappar någon styrka vid en deff, trots att man är på elitnivå, om man vill ha så bra resultat som möjligt.
Tror det är väldigt ovanligt att de som hamnar på en första plats i en tävling på hög nivå har trott annat än att de skulle vinna, hela tiden. Förmodligen vad de flesta av deras medtävlande också var inställda på.
Därför tror jag det är viktigt att försöka undvika realistiska och genomsnittsliga resultat och sätta sina mål något högre än vad som förväntas.
Freddi: Käkar du väldigt lite kolhydrater? Du kanske isåfall kan prova att ladda med några hundra gram extra kolhydrater någon dag varannan vecka för att se hur det inverkar på styrkan dagen/dagarna efter?
När började du deffen?
Årsskiftet
Startvikt?
100-101kg
Ligger nu på
95,5kg
Mål?
Siktar på 80kg, vilket är rätt lågt eftersom jag är 195cm lång. Men vill ha en go sommarform, som för två år sedan fast med mer mukkler! *flex* Sedan kanske jag stannar på 85kg eller nåt, beror ju på hur kroppen ser ut och så där.
Övrigt?
Än så länge alles güt. Kände mig mycket svag och trött första veckan/veckorna och klagade en massa. Kan iofs ha med en kortison-kur att göra. Men nu ligger jag kvar på samma styrka som i december, om inte till och med starkare! Har bättre rom och teknik i många övningar och i andra slår jag PB.
Startvikt:
??
Nuvarande:
??
Mål?
När spegeln är glad, blir jag glad.
Lychgate
2010-02-25, 08:56
När började du deffen?
December 08
Start vikt?
Då: 132.5(Toppnotering 146.5)
Nu: 96(Från 3-4xl till Medium i kläder. :smash:)
Mål?
89 kg Hård. *flex*
Övrigt?
Tar en månads paus med lite överskott just nu, kroppen börjar bli brutalt sliten av att ha legat på underskott länge. Ska börja med mer cardio innan nästa deffperiod för att få bättre ork under deffen. ;)
När började du deffen?
26 Januari
Startvikt?
87,5 kg (22% bf)
ligger nu på
82,2kg (17% bf?)
Mål?
<75 kg (8% bf)
Övrigt
1:a deffen, vill bli rippad innan pensionsålder.... =)
När började du deffen?
December 08
Start vikt?
Då: 132.5(Toppnotering 146.5)
Nu: 96(Från 3-4xl till Medium i kläder. :smash:)
Mål?
89 kg Hård. *flex*
Övrigt?
Tar en månads paus med lite överskott just nu, kroppen börjar bli brutalt sliten av att ha legat på underskott länge. Ska börja med mer cardio innan nästa deffperiod för att få bättre ork under deffen. ;)
Imponerande resa du gjort! Grattis!
130kg finsk sisu
2010-02-25, 12:45
Man får ju också tänka på att Freddi är på en väldigt hög nivå och varje kompromiss kan inverka på prestationen. Man kanske inte ska vara realistisk iofs om man vill ha extraordinära resultat. Man måste tro att man är något undantag som inte tappar någon styrka vid en deff, trots att man är på elitnivå, om man vill ha så bra resultat som möjligt.
Tror det är väldigt ovanligt att de som hamnar på en första plats i en tävling på hög nivå har trott annat än att de skulle vinna, hela tiden. Förmodligen vad de flesta av deras medtävlande också var inställda på.
Därför tror jag det är viktigt att försöka undvika realistiska och genomsnittsliga resultat och sätta sina mål något högre än vad som förväntas.
Freddi: Käkar du väldigt lite kolhydrater? Du kanske isåfall kan prova att ladda med några hundra gram extra kolhydrater någon dag varannan vecka för att se hur det inverkar på styrkan dagen/dagarna efter?
Jag har inte provat. Går efter orders jag får av min viktcoach.
Hoppas att bänkstyrkan vänder igen. Alla andra övningar går bra eller superbra.
Lychgate
2010-02-25, 13:57
Imponerande resa du gjort! Grattis!
Tackar. :)
Nuvarande formen är "bulkfet". Tänkte testa en deff igen efter mars. Antagligen blir det PF igen. :hbang:
Ganymedes
2010-02-25, 14:17
Är bara lite nyfiken på hur det går för folk som deffar.
förslag på frågar att svara på.
När började du deffen?
andra veckan i januari
start vikt?
93
ligger nu på 86
Mål?
Tills magrutorna syns vikt spelar ingen roll, men skulle tro runt 75-77.
Övrigt?
Nu är det din tur!
:thumbup:
Ha! Sämst-bästa deffen ever för min del. :) Har fuskat ganska mycket. God mat då och då. Whisky (om än pyttemängder) någon gång då och då osv. Föregående deffar har jag varit kliniskt ren. Men jag har fått lite distans och upplever bättre koll. Jag startade 2:a januari på 97,9 och ligger idag på ca 93 kg. Ska ner till 88-89 kg innan sommaren, för den vikten brukar jag vara hyfsat hård vid - förhoppningsvis ännu mer nu, eftersom jag ökat ordentligt styrkemässigt och troligen även en del muskelmassamässigt (bästa ordet hittils) på ett år. Med andra ord 4 kg kvar på 12 veckor, vilket ger 0,3 kg i veckan. Luuuugnt! :cool:
thompaboy
2010-02-25, 15:35
När började du deffen?
9 februari
Startvikt?
81.1 kg
Ligger nu på?
79.2 kg
Mål?
Tills spegelbilden ser bra ut, gissningsvis vid 70-72 kg.
Övrigt?
Egentligen ingen regelrätt deff utan mer en ökning av löpträningen inför Stockholm Marathon och jag hoppas att den ökningen ska resultera i några tappade kilon eftersom jag samtidigt är mer restriktiv med godis, alkohol etc.
När började du deffen?
1 februari
Start vikt?
Då: 87.5
Nu: 83kg (-4.5kg)
Mål 79
Min första deff och det går klart över förväntan! Hade tänkt köra i 10 veckor.
Jag är 177 centimeter lång och född 1993. Började deffa vid juli/augusti 2009. Vid början av min deff låg jag på drygt 102 kilogram. Nu, i sena februari 2010 är min lägsta notering 80,5 kilogram!
Min målvikt är väl de dryga sjuttio. Sedan ska jag börja öka på min muskelmassa. *flex*
Update:
Klassiskt, förkylningen kom som ett brev på posten och verkar inte vilja släppa sitt grepp.
har återgått till att fylla på kcal marginalet och att vila från träningen. Ska idag försöka köra ett väldigt lungt gympass mest för att se hur kroppen reagerar på lite belastning. Huvudmålet är clinch träningen imorgon.
Hur brukar ni hantera era sjukdomar under deffperioden?
När började du deffen?
mitten på januari
start vikt?
115
ligger nu på 105
Mål?
Ska ner på 8-10% BF Blir runt 95kg tror jag...
Övrigt?
Är 187cm lång
När började du deffen?
mitten på januari
start vikt?
115
ligger nu på 105
Mål?
Ska ner på 8-10% BF Blir runt 95kg tror jag...
Övrigt?
Är 187cm lång
8% på 95 är rätt stramt va.
När började du deffen?
4 januari
start vikt?
122.1
ligger nu på
116.2
Mål?
ska vara nere på 111 kg den 31 Mars sen ska jag ner ytterligare 10-12 kg är runt 178 cm lång
Fredrik_S
2010-02-26, 13:07
När började du deffen?
20 Jan
start vikt?
90
ligger nu på
87,5
Mål?
85
Övrigt?
Är klar till slutet av maj, det är inte mycket fett som ska bort med tänkte bli betydligt mycket starkare under samma period och också kanske lägga på mig muskler
Tränar ett helt styrkeinriktat helkroppsprogram 3 gnr i veckan för första gången(stronglifts 5x5). Har alltid delat upp kroppen på olika pass förut 6-7 dar i veckan.
Man and Machine
2010-02-26, 13:31
Hur brukar ni hantera era sjukdomar under deffperioden?
Blir aldrig sjuk. Förkyld då kör jag på som vanligt, febrig vilar nån dag.
RobinAkerlund
2010-02-26, 17:09
När började du deffen?
4 Januari
Startvikt?
104,7 KG
Ligger nu på
95,2 KG
Mål?
Att ligga mellan 80-85 i Början av juli.
Övrigt?
Jag är 1,77 lång och är född 1992
Rockhard
2010-02-27, 14:31
När började du deffen? Mitten av december
vikt då: 88
vikt nu: 86 (lol)
mål: 83-84 till om 2 månader
Lifeless
2010-02-27, 16:41
Samma mål som mig :hbang:
Start 4 januari
Startvikt 97
Vikt idag 88
Samma mål som mig :hbang:
Start 4 januari
Startvikt 97
Vikt idag 88
Yay! Det är riktigt stor skillnad. Du är rätt lång, så du börjar väl närma dig ditt mål nu?
Lifeless
2010-02-27, 17:41
189 cm
Det syns väl lite av de översta rutorna så vid 84 kanske ?
Får se hur det ser ut i slutet på mars för då är finalen i vikt-tävlingen på jobbet.
collieweed
2010-02-27, 17:45
Det jobbigaste med deffa är att ju mer man går ner i vikt så inser man att man måste gå ner ännu mer...
Christyle
2010-02-27, 18:08
Det jobbigaste med deffen är att om man får hungerkänslor på kvällen så bestämmer man sig för o gå lägga sig så att man inte lider:D
Blir aldrig sjuk. Förkyld då kör jag på som vanligt, febrig vilar nån dag.
Fast då blir du trots allt sjuk ibland. ;)
När började du deffen?
Början av januari
Startvikt?
61kg
Ligger nu på
54,45kg
Mål?
Tjaa, klara 56kg-gränsen till SL-SM som gick nu i helgen. Nu vill jag behålla denna vikt någorlunda.
Övrigt?
Har aldrig varit lättare att dieta. Mätt, nöjd och osugen på sötsaker mer eller mindre hela tiden o fortsatta bra resultat i gymmet.
När började dieten?
Cirka 5 veckor sen
Startvikt
76kg
Längd
178cm.
Nuvarande vikt
Cirka 70Kg
Målvikt
hmm vet inte :P När 6packet börjar synas
är började du deffen?
1/1-2010
Startvikt?
105kg
Ligger nu på
97kg
Mål?
Nå 90kg utan att tappa någon nämnvärd styrka. Är jag missnöjd med formen där vill jag under 85kg.
Övrigt?
Första medvetna och riktiga deffen. Satsar på -1kg i veckan, och hittills har det gått mycket bra. Börjar känna av lite styrkeminskning nu, men det är smällar man får ta. Jag är 20 år och 187,5 lång.
chrilledude
2010-03-02, 11:48
Det jobbigaste med deffen är att om man får hungerkänslor på kvällen så bestämmer man sig för o gå lägga sig så att man inte lider:D
Det är de som är problemet för mig, kan inte somna om jag är hungrig. Har sömnproblem förövrigt med.. :/
Därför jag äter det mesta av mina kcal på kvällen under deff. =D
När började du deffen?
1.3 2010
Startvikt?
87 kg
Ligger nu på
87 kg
Mål?
85kg till 1.5 2010
Övrigt?
Skala av dom 2 sista kilona inför sommaren, rätt nöjd med dagsläget men går alltid att plocka lite extra.
corpsicle
2010-03-02, 12:38
När började du deffen?
Början av februari
Startvikt?
99.5kg ( är 180cm lång )
Ligger nu på
95.9kg
Mål?
Mage bort, muskler mer synliga. Deffen skall vara klar i slutet på maj.
Övrigt?
Hitils lätt, dock känns det som om jag kanske måste modifiera min diet en aning för att kunna gå ner 1 kilo i veckan.
Samtidigt vill jag inte bli trött och energilös.
Hampus91
2010-03-02, 12:50
Började deffa efter nyår vägde då 95kg, ligger nu nere på 88kg och har lite fastnat där.
Till alla er här som deffar, tappar ni mycket i styrka eller hur går det för er på den fronten?
När började du?
- 26:e Januari
Startvikt?
- 82,5 kg
Ligger nu på
- 78,5 kg
Mål?
Få bort så mycket fett som möjligt, framförallt runt magen. Magrutor är inget måste.
Målvikt vet jag inte, men ner emot 70 kg om det behövs.
Skillnad jag märkt?
Något minskad styrka, väldigt lite.
Inte märkt någon större skillnad i spegeln vilket är segt, 4 kg på lite mer än en månad är jag iofs helt nöjd med om vågen nu visar rätt. Jag har ju rätt lång tid på mig.
collieweed
2010-03-02, 15:47
Jag tappade i styrka i början i t ex bänk mark o böj. Men styrkan kom tillbaka efter ett tag. Som någon skrev här så tror jag också att för min del att det hade mycket med balansen att göra..... Det kändes som att det var enklare att ha den där balansen med ett par extra kilon bakom så att säga. Jag är nu på dag 51 i deffen (85 kg) o är lika stark som jag var innan jag började (93 kg).
Joe Hardgainer
2010-03-02, 15:56
Jag har tappar ytterst lite i styrka. Men jag har inte gjort några ökningar på ett tag heller, så jag står och trampar lite på stället nu. Det enda negativa jag kan känna är att det börjar blir lite jobbigare med bålstabiliteten av någon andledning. Dock har det börjat komma nu när jag har legat på en låg bf ett ganska bra tag.
AlmostRipped
2010-03-02, 16:12
Till alla er här som deffar, tappar ni mycket i styrka eller hur går det för er på den fronten?
Tappat lite i bänkpress men annars går det riktigt bra, ökat i triceps, biceps och ryggövningar. Ligger på samma i de andra basövningarna, men bänken är det enda som fått lida men det är så pass lite att jag egentligen inte bryr mig.
Har drygt 1 månad och 1 vecka kvar nu! :thumbup:
Bänk+latsdrag, sedan så har det mest ökat då var så jävla klen då jag började:cool:
Jag skulle gissa på att de flesta överskattar sin muskelmassa åt det grövsta.
I kombination med att man underskattar hur mkt "vaddering" man faktiskt har...
Christyle
2010-03-02, 17:40
Det är de som är problemet för mig, kan inte somna om jag är hungrig. Har sömnproblem förövrigt med.. :/
Därför jag äter det mesta av mina kcal på kvällen under deff. =D
ahh fan va jobbigt själv så försöker man sysselsätta sig med att spela PS3 Online men så kurrar skiten så tänker man "Sommaren sommaren 6-pack 6-pack beack 10 beach 10":D
När började du deffen? kring en vecka sen, varit ganska ostabilt. blir stadigare och stadigare hela tiden
start vikt? 66
ligger nu på : fortfarande 66 eftersom jag vill öka lite i muskelmassa oxå.
Mål? Ingen vikt direkt, bara att få lite stabilare och bättre kropp.
Övrigt? måste hålla min motivation uppe, sen är det bara att köra på!!
Christyle
2010-03-06, 18:43
När började du deffen? kring en vecka sen, varit ganska ostabilt. blir stadigare och stadigare hela tiden
start vikt? 66
ligger nu på : fortfarande 66 eftersom jag vill öka lite i muskelmassa oxå.
Mål? Ingen vikt direkt, bara att få lite stabilare och bättre kropp.
Övrigt? måste hålla min motivation uppe, sen är det bara att köra på!!
1+:thumbup:
När började du?
- 1:a Mars
Startvikt?
- 65,5 kg
Ligger nu på
- 61,5 kg
Mål?
minska från ca 12-13%BF till 8% för att sen börja bygga igen!
Skillnad jag märkt?
Ökat ca 10% i styrka och BF är på kanske 10,5% nu. kanske 10 dagar till så är det klart. älskar speed-deff =)
Kravmaga
2010-03-07, 11:04
...älskar speed-deff =)
Enlighten me...
Enlighten me...
1000 kalorier protein =) ett kilo kvarg om dagen kan ju inte gå annat än bra! KVARG:hbang:
Christyle
2010-03-07, 17:24
Kesella Ella ella ella ayyy
Christyle
2010-03-07, 20:00
Deffen har sett bra ut än så länge nu börjar ännu mera ådror dyka upp så jag e snart där mitten av maj är kanske nog läge att avsluta deffen får se:cool:
vicarious
2010-03-07, 20:08
1000 kalorier protein =) ett kilo kvarg om dagen kan ju inte gå annat än bra! KVARG:hbang:
Mycket kalcium....
Start: 71~ kg
Date: 1 Mars
Mål: Typ 64, beror på.
Går rätt segt, har ju bara gått en vecka än sålänge!
LoveMachine
2010-03-07, 21:55
Inte riktigt en deff utan snarare en långsiktig omläggning av mina vanor. Sedan februari 2009 så har jag gått från 118.5 kg till 99.7 kg och byggt en del muskler trots det. Då gick hela sommaren åt helvete eftersom jag hade en långvarig infektion som gjorde att jag inte fick träna, men äta går extra bra när man som student bor hos föräldrarna ett tag. Nu så går det riktigt segt och jag har inte gått ner något på de senaste två veckorna. Men nu när jag verkar ha fått vinterkräksjukan så kommer kilona rasa. Man ska se det ljusa i sin situation. Ska komma ner till 90 kg innan sommaren.
Första inlägget, det kunde ha varit värre.
Christyle
2010-03-07, 22:14
Inte riktigt en deff utan snarare en långsiktig omläggning av mina vanor. Sedan februari 2009 så har jag gått från 118.5 kg till 99.7 kg och byggt en del muskler trots det. Då gick hela sommaren åt helvete eftersom jag hade en långvarig infektion som gjorde att jag inte fick träna, men äta går extra bra när man som student bor hos föräldrarna ett tag. Nu så går det riktigt segt och jag har inte gått ner något på de senaste två veckorna. Men nu när jag verkar ha fått vinterkräksjukan så kommer kilona rasa. Man ska se det ljusa i sin situation. Ska komma ner till 90 kg innan sommaren.
Första inlägget, det kunde ha varit värre.
lycka till med viktnedgången :hbang:
Barbastark
2010-03-07, 23:44
Har gått jäkligt bra tycker jag!
Kommer inte riktigt ihåg när jag började men har för mig det var nån gång i slutet på januari.
Låg på ca 91,5kg
Nu på 85.
Haft en nästan exemplarisk deff :P Har tappat kanske ca 100g muskler. Även tom blivit starkare verkar d som.
Har inte bestämt riktigt när jag ska lägga ned, beror lite på. Men antagligen runt 83-84 kg.
Har kört tung styrka ca försökt hamna på ca 5-6 reps. Helkroppspass ca 2 ggr/vecka, morgonprommenad i stort sett varje dag + ett par förbränningspass/ vecka.
Ätit rätt lite kolisar och runt 2,5-3 g protein/kg kroppsvikt.
Försökt hamna på ca 5-600 kcal under energibehovet varje dag.
Haft en "ätardag"/vecka då jag ätit kanske 500kcal mer än under deff dagarna och en "lågprotein dag"/ vecka då jag hållit mig på max 50-70 g protein de dagarna.
Eddie Vedder
2010-03-08, 07:35
Mycket kalcium....
Extremt mycket kalcium från kvarg blir det ju inte. Mer än RDI men fortfarande inga ohemula mängder och det lär knappast vara skadligt om man inte kompletterar med typ 2 liter mjölkoch ett par ostmackor om dagen dessutom.
Och varför skulle mängden kalcium från så mycket kvarg vara värre för hälsan än allt kasein från kvargen t.ex.?
Vikt vid deffstart (30/01): 113kg
Vikt vecka 1 (07/02): 112,5kg (-0,5kg)
Vikt Vecka 2: (14/02) 111,8kg (-0,7kg)
Vikt Vecka 3: (21/02) 112kg (+0,2kg)
Vikt vecka 4: (27/02) 111,1kg (-0,9kg)
Vikt Vecka 5 (NU): (06/03): 109,8kg (-1,3kg)
Ålder: 18
De senaste passen har varit de bästa någonsin och senast idag satte jag PB i bänken med 2 Reps.
Det är svårt att deffa! Jag får seperationsångest när jag tänker på dom eventuella musklerna man kanske förlorar då jag är hungrig och börjar äta mera :P
powderdog
2010-03-24, 02:29
Extremt mycket kalcium från kvarg blir det ju inte. Mer än RDI men fortfarande inga ohemula mängder och det lär knappast vara skadligt om man inte kompletterar med typ 2 liter mjölkoch ett par ostmackor om dagen dessutom.
Och varför skulle mängden kalcium från så mycket kvarg vara värre för hälsan än allt kasein från kvargen t.ex.?
Är mycket kasein hälsovådligt? Vad är nackdelarna med mycket kalcium, jag trodde att det kunde vara farligt för prostatan på sikt men att det ännu ej var bekräftat? Hjälp en okunnig:)
Förövrigt så går deffen bra, -8,2kg på två veckor nu.
Status Quo
2010-03-24, 06:04
startvikt 81 kg, nu 86 kg
totalt misslyckat
kalaskonrad
2010-03-24, 09:07
Det går riktigt bra, har inte behövt gå hungrig en enda minut nästan :) Har dessutom ökat rejält i marken / ben (jag har antagligen fått till tekniken till det bättre men en ökning på 30kg i mark är ju inte fy skam:hbang:)
189cm
Start : 82.5 (4 veckors sen)
Nu : 79.8
Jag har fått fram alla rutor nu och jag skulle nästan vilja börja lägga på mig lite extra och köra en till kort deff sedan(ligga på ungefär 200-250kcal+ i några veckor då jag inte alls har bråttom) Men har lite svårt att bestämma mig då jag fortfarande känner en massa flött kvar på mina lår. Jag har inte så jättemycket massa att deffa fram för tillfället så jag vet inte ännu om jag vill gå ner på väldigt låg bf%
Eddie Vedder
2010-03-24, 09:19
Är mycket kasein hälsovådligt? Vad är nackdelarna med mycket kalcium, jag trodde att det kunde vara farligt för prostatan på sikt men att det ännu ej var bekräftat? Hjälp en okunnig:)
Det finns en miljon trådar om det. Sök på IGF-1
Kravmaga
2010-03-24, 09:56
startvikt 81 kg, nu 86 kg
totalt misslyckat
Inte ens status quo *rolleyes*
När började du deffen?
- 1 September
Startvikt?
- 103 Kg
Ligger nu på
- 73 Kg
Övrigt?
- Syftet var att få bort övervikt. Känner mig Nöjd med min insats, 30 kg är en del att skala bort :)
Mål?
- Önskar att sänka min fettprocent ytterligare lite för att få fram lite synliga magmuskler.
Anton Fräs
2010-03-24, 13:15
Startvikt 1 jan 97,5
Nu 97,3
Disciplinen tryter helt klart :D
ARMSTARK
2010-03-24, 13:49
1:a Januari, ca.100kg
25:e Mars, ca.88kg.
Mål: 80kg, stenhård, till sommaren. *flex*
Tror jag vägde in på 75kg på julafton, bestämde att jag under våren skulle deffa ner en del. Har kört en slapp halvfarts-deff och ligger på 71, började väl nån gång mellan januari/februari.
Jag har haft tentaperiod och episkt mycket i plugget senaste veckorna och därför bara smugit igång deffen, men sista tentan var idag, så nu är det full rulle. Jag sitter och smaskar i mig min kvarglunch just nu och går mina morgonpromenader. 82 kg startade jag på och jag vet inte riktigt hur mycket jag skall gå ner. Max, max 10 kg kanske. Räknas kanske inte ens som en deff, med tanke på att andra skalar av 30 kg... :D
AlmostRipped
2010-03-24, 15:36
Sådär går det nu, vart sjuk men är väl ändå rätt nöjd då jag skött kosten perfekt ändå och har i stort sett redan nått mitt mål. 3 veckor kvar på deffen och blir nog 1kg till.
89kg - 83kg
Christyle
2010-03-24, 16:28
ligger just nu på 76 rippad jag är i stort sett färdig & har busat till det lite med chips o pajer osv. nu måste jag skärpa mig o hålla denna formen till beach 2010:D kanske gå ner ytterliggare ett kilo eller 2 vi får se
Start av deff:
Mitten av februari
Vikt då:
ca 85 kg
Vikt idag:
76.5 kg
Mål: Tills jag är nöjd med vad jag ser i spegeln ;)
Start typ 8 mars (började lite halvt tidigare)
Vikt start 66,1 kg
kör någon konstig halvfartsdeff.. mot min vilja:p
vikt imorse: 64,9 kg
Äter bra och tränar bra på dagarna, men kan inte låta bli det förbannade brödet på kvällarna:P
Btw min basalmetabolism ligger 1500 ca. tog X 1,5 2250 kcl
är 1,5 en bra aktivitetsfaktor där? kör styrka och minst 30 min cardio 5 ggr i veckan. Ganska rörligt arbete.
försöker ligga på typ 1500-1600 kcl om dagen..
Kravmaga
2010-03-25, 10:44
är 1,5 en bra aktivitetsfaktor där? kör styrka och minst 30 min cardio 5 ggr i veckan. Ganska rörligt arbete.
Beror på hur snabbt du vill gå ner i vikt. Eftersom du har 2,5 att utvärdera på nu så använd den erfarenheten. Vill du gå ner snabbare än hittills, minska intaget och vice versa.
Lifeless
2010-03-25, 14:11
Start 4 januari
Startvikt 97
Vikt idag 85.5
Mål: Bli anklagad för fusk av alla jag tävlar mot på jobbet. Almost there now =)
Start 4 januari
Startvikt 97
Vikt idag 85.5
Mål: Bli anklagad för fusk av alla jag tävlar mot på jobbet. Almost there now =)
Yay! Du vinner?
villblibiff
2010-03-25, 14:39
Start: 1:a mars
Startvikt 96
Vikt idag 89,5
Mål: 85 typ, bli tillräckligt deffad för att våga visa mig på stranden utan att skämmas ihjäl i sommar :)
Start: 1 mars 2010
Mål: 16 juni 2010
Startvikt: 77.5kg
Målvikt: <70kg
Idag: 73kg. Har ökat på kalorierna nu.
Lifeless
2010-03-25, 19:04
Yay! Du vinner?
Jag har kapat bort 4 kg mer än killen som är tvåa nu och finalen är nästa onsdag så det ska väl inte vara några problem :thumbup:
Tompisch
2010-03-25, 22:03
Januari: 97kg
Mars: 90.3kg
Mål: När jag är nöjd med killen i spegeln
Står i princip still nu.
Marcus A
2010-03-26, 10:35
När började du deffen?
- 1:a mars
Startvikt?
85 kg
Ligger nu på
79 kg
Mål?
75 kg, eller när jag känner mig nöjd / till mitten av maj, om allt går som planerat...
130kg finsk sisu
2010-03-26, 11:53
Började på 138,8 28e januari. Nu väger jag 128,1-128,5kg på morgnarna. Ungefär 4kg till så är jag klar. Styrkan åker upp och ner. DagsFormen som jag egentligen bryr mej om är bättre än vad jag kunnat föreställa mej.
Började för ungefär en månad sen, har inget exakt datum men säg 25 Februari så blir det nog bra.
Började runt 87,5kg och väger nu 83,5. Minus fyra kg, räknar på 1,5 - 2kg vätska. Styrkan är bra bibehållen, ökar i vissa övningar, lite värre i andra. Kan dock ha berott på dagsformen senast.
Målet är satt till 77 eller 78kg. Kanske 75 ifall jag inte tycker att det blir för jobbigt. Har väl räknat med ungefär 10 veckor till iaf. Underskottet per dag varierar mellan 500 - 900kcal. 230g protein är minimum per dag.
edit: Är 173cm.
GreenDragon
2010-03-26, 12:52
Start: 14 Mars, 69 kg
Mål: 5 kg ner på 10 veckor, vill att musklerna ska synas mer
Start: 4e januari
109 kg
idag 26e mars:
94 kg
målet var från början 85, men tror jag kommer stanna runt 88, men vi får se vad spegeln säger *flex*
Start: Mellandagarna, runt 27e (drack dock på nyår så vettifan egentligen)
Startvikt: 101kg
Aktuell vikt: 85kg
Mål: Runt 80kg, tills matrutorna syns
Har fram till sommaren på mig! :hbang: Tror ni jag hinner?
http://img59.imageshack.us/img59/9278/januari.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/2163/marsp.jpg
Radikaal
2010-03-29, 16:53
Jag tror absolut du hinner få fram dem om du fortsätter på ett vettigt sätt.
OT:
89kg i gymmet med kläder 20 Januari i år, deff start
Första månaden strikt, sedan sjukdom med lite mer mat, sedan strikt, sedan några gris dagar och i samband med träning och nu strikt igen:
Nu 81-82kg morgonvikt, 83-84kg gymvikt, ökat riktigt bra i styrka och -9cm magmått.
Lifeless
2010-04-01, 10:47
Start 4 januari
Startvikt 97
Vikt idag 85
Jobbtävligen avklarad och vunnen =)
Nästa mål är 80 kg men ett halvkilo i veckan max..
killroy04
2010-04-01, 12:51
start 3 januari
startvikt 91
vikt idag 77
mål 70 eller tills jag är nöjd
pedersen1980
2010-04-01, 13:48
Faan va bra de går för alla, fast om de gått skit kanske man inte skriver det :o)
30 år
Gymmat 4år
188cm
BF 20-25% antar jag m.a.o småfet :o)
1:a Feb 107kg
1:a April 101kg
Har inte bråttom nånstans :o)
collieweed
2010-04-01, 14:25
Så jävla bra har det inte gått! I Mars var jag i Spanien på en liten semester o där vart det ju både öl o tapas varje dag... Så Mars har varit lite segt för min del har kanske gått ner 2-3kg under Mars Vilket ändå är ganska ok. Men det blir skärpning nu i April o Maj.
Jo April och Maj kvar, gogo! Har stannat lite på 95kg, ska skippa kolisar nästan helt nu. Orka köra cardio... ;-/
Startade på 101kg vid nyår, precis som trulsa och med väldigt lik form! Väger nu in på typ 91-93kg, inte vägt mig på ett tag men gissar på närmare 91kg. :) Har också satt 80kg som mål och att ha nått detta till sommaren. Med sommaren räknar jag typ nång gång i juni. Vilket ger mig 8-12 veckor. Med 1kg i veckan väger jag 83kg lagom till juni och sista biten kan jag ta det lååångsamt långsamt så att musklerna stannar kvar, för då är kroppsfettet antagligen ensiffrigt.
Då deffen endast pågått i en vecka bryr jag mig inte om att regelrätt fylla i önskade uppgifter. Tappat 2 kg (vätska skulle jag tro) och ser väl redan en viss skillnad runt magpartiet. *flex*
Däremot känner jag mig allmänt mossig i huvet, vid matematiska problem är mitt studerande jag vanligtvis snabbtänkt och alert men senaste veckan bråkar dom allra simplaste mattetal med mig. Löser dom ju såklart, men måste anstränga mig så mycket mer...segt.
Explosiva styrkan på gymmet funkar bra, däremot känner jag att jag mattas ut snabbare än vanligt och kan inte lägga på det där lilla extra kolet på slutet, det säger stopp helt enkelt.
Är dessa symptom vanligare i början av deff?
Kort sagt, kommer det bli bättre med tiden eller ännu värre, hehe?
174 cm, 79.5 kg i nuläget.
(energi/dag: 200g prot, 30g fett, 100g kolydrater)
eriksvensson
2010-04-01, 18:18
-19 kg, genom att gå från högcarb/lågfett till lågcarb/högfett (LCHF.) Började seriöst i januari, har slarvat lite på sistonde så det blir att skärpa till sig. Har utöver det ett väldigt stillasittande jobb (datorspelsutvecklare) och rör mig inte mycket i övrigt förutom gympassen, men vikten rör sig neråt ändå så.. någonting fungerar ju onekligen. :)
Edit. Lite stats kanske kan vara intressant..
Längd: ~2 meter
Startvikt: 120 kg (var uppe i 130 som mest förra året..)
Dagsläget: 101 kg
Midjemått start: ca 117 cm
Dagsläget: 95 cm
Målvikt: Tänkte någonstans runt 90 kg för att sedan bygga från det.
Erik
Längd 190cm
Startvikt: ~84,5
Dagsläget: 82,7
Målvikt: ~78, alternativt ännu lägre.
Mål: Ta reda på hur jag ser ut ordentligt deffad/rippad. Kul att se hur ja ser ut med rutor etc etc. Hålla mig sådan över sommaren för att sedan påbörja en riktigt ordentlig långsam men väldigt lång bulk över hösten/vintern.
Går dock sjukt segt just nu. Hållt på i lite över två veckor med minus 1000 kcal om dagen och motivationen är inte på topp. Blev lite ätardag med tjejen igår för första gången sedan jag satte igång, men jag hade lite sparade kalorier så de gick ändå fint.
Symphony Flex
2010-04-02, 07:38
körde också en ätardag igår. var första dagen på gymet som jag kände mig påtagligt mycket klenare vilket fick mig att sätta igång å äta :) kan vara skönt med en load up. Annars går viktnedgången mycket bra och helt enl. plan. Går ner ganska sakta. Morgonvikt ca: 73kg idag (178cm). Låg väl ca: 3 kg tyngre i höstas som värst. Har egentligen bara kört nån månad seriös bantning även om jag körde strikt IF hela hösten också. då låg jag dock snarare på balans.
personbästa har satts i nästan alla övningar den senaste månaden så styrkan sitter minsann kvar också. Har aldrig varit såhär stark på sådan här vikt. Har vägt 80kg som mest i mitt liv men då var jag mycket klenare än vad jag är i dag. tjo
Fredrik_S
2010-04-02, 12:00
Tokviktstablil just nu.. men vill gå ner 2 kg fett till tills första juni
längd 175 cm
Startvikt januari 90 kg
målvikt juni 85 kg
87,1
86,9
86,9
87,0
Senaste fyra dagarna....
Men det är i den takt jag vill 1 kg i månaden
vicarious
2010-04-02, 17:26
Deff under påsken.. pffffffft :D Aint no such thang!
81,4kg pekade vågen på i fredags, idag på mindre smickrande 87,1kg. har lika stabil karaktär som en heroinist när det plockas fram lösgodis. jobbar hårt med att intala mig själv att det bara (eller åtminstone det mesta) är vätska, annars blir jag så ledsen.
Motoranimal
2010-04-05, 09:12
Deff under påsken.. pffffffft :D Aint no such thang!
Hade man hållt sig till äggen hade det gått bra. Då menar jag hönsäggen och inte chokladäggen:furious:
chrilledude
2010-04-05, 11:49
Failar som fan under påsken, får bli en paus då jag inte har bråttom. :-)
BobaFett
2010-04-05, 12:04
-19 kg, genom att gå från högcarb/lågfett till lågcarb/högfett (LCHF.) Började seriöst i januari, har slarvat lite på sistonde så det blir att skärpa till sig. Har utöver det ett väldigt stillasittande jobb (datorspelsutvecklare) och rör mig inte mycket i övrigt förutom gympassen, men vikten rör sig neråt ändå så.. någonting fungerar ju onekligen. :)
Bra jobbat!
...men risken finns att du kommer till en platå om du inte lär dig varför du går ner i vikt. Det är inte "genom att gå från högcarb/lågfett till lågcarb/högfett (LCHF.)" utan för att du äter mindre kalorier än vad du stoppar i dig ;)
Christyle
2010-04-05, 17:04
en massa jäkla godis o den jävla chokladharen ska man inte tala om öronen försvann direkt haha har gått upp en del i think men rutorna e kvar thank god:thumbup:
Det rullar på riktigt bra. Åt enligt mitt kostschema hela påsken och det funkade riktigt bra.
2 veckor kvar till tävlingen. Sen tar jag igen påskmiddagen med familjen!
Bild från påskafton.
BobaFett
2010-04-05, 18:39
Det rullar på riktigt bra. Åt enligt mitt kostschema hela påsken och det funkade riktigt bra.
Bild från påskafton.
Ser grymt ut som vanligt :thumbup:
Hur lång tid innan tävling börjar du med vätsketömning? Gör det stor skillnad på formen? Skulle vara kul att prova nån gång när jag är klar med min deff.
eriksvensson
2010-04-05, 19:17
Bra jobbat!
...men risken finns att du kommer till en platå om du inte lär dig varför du går ner i vikt. Det är inte "genom att gå från högcarb/lågfett till lågcarb/högfett (LCHF.)" utan för att du äter mindre kalorier än vad du stoppar i dig ;)
Tyvärr vågar jag inte hålla med dig, upplever att det gått mycket bättre på samma energimängd från fett och protein än med kolhydrater. Sedan mår jag så mycket bättre av kosten så detta är ingen tempfix utan en livsstil så.. Har inga planer på att gå tillbaka till smörgåsar och musli på morgonen utan ägg och bacon is the shit. :)
Tack iallafall! 10 kg kvar och jag är på min "målvikt" förhoppningsvis! (det får spegeln utvisa såklart, kan ju ske innan.)
Erik
Ser grymt ut som vanligt :thumbup:
Hur lång tid innan tävling börjar du med vätsketömning? Gör det stor skillnad på formen? Skulle vara kul att prova nån gång när jag är klar med min deff.
Tack! Vätsketömning är inget man bara gör för att se snygg ut :)
BobaFett
2010-04-06, 15:32
Tyvärr vågar jag inte hålla med dig, upplever att det gått mycket bättre på samma energimängd från fett och protein än med kolhydrater. Sedan mår jag så mycket bättre av kosten så detta är ingen tempfix utan en livsstil så.. Har inga planer på att gå tillbaka till smörgåsar och musli på morgonen utan ägg och bacon is the shit. :)
Tack iallafall! 10 kg kvar och jag är på min "målvikt" förhoppningsvis! (det får spegeln utvisa såklart, kan ju ske innan.)
Erik
Funkar det för dig så kör på :thumbup:
För 2 år sen körde jag atkins under en deff, jag kände inte till att det är kaloriunderskottet som gör att man går ner så jag hamnade på en platå efter 12 kilos viktnedgång. Vad gjorde jag? Jo, eftersom jag trodde att det var kolhydraterna som gjorde att man gick ner så skar jag ner på det redan jättelåga kolhydratintaget från 30g om dagen till 10 gram om dagen (typ en tomat om dagen alltså *screwy*) Gjorde det att jag gick ner de sista 4-5 kilona? Nej :smash:
Jag säger bara att du ska fortsätta med det du trivs med och som funkar för dig men om du kommer till en platå så ska du äta likadant men skära ner lite grann på mängden :thumbup:
Som sagt, det är kalorimängden som gör att du går ner och low carb är ett utmärkt sätt att äta jättelite kalorier utan hunger och det är det som har gjort att du gått ner.
BobaFett
2010-04-06, 15:34
Tack! Vätsketömning är inget man bara gör för att se snygg ut :)
Nej men man kan testa för skojs skull :D
Nej men man kan testa för skojs skull :D
Nej, jag lovar att det inte är roligt.
När började du deffen?
2010-03-22
Start vikt?
94
ligger nu runt 87
Mål?
Tills det ser bra ut (magrutor kommer fram samt konturer på benen), men skulle tro runt 80-85.
BobaFett
2010-04-06, 21:10
Nej, jag lovar att det inte är roligt.
Ok, jag tror på dig.
Har du bilder på hur det ser ut före och efter vätsketömning? (no homo)
När började du deffen?
2010-03-22
Start vikt?
94
ligger nu runt 87
Mål?
Tills det ser bra ut (magrutor kommer fram samt konturer på benen), men skulle tro runt 80-85.
7 KG på cirka 2 veckor? Hoppla :devil:
Ganymedes
2010-04-07, 07:26
Nere på 90.8 kg nu, så åtta kg sedan 2:a januari. Rätt perfekt takt. Men jag måste säga att detta varit den slappaste deffen någonsin. Ätit och druckit precis vad jag vill, fast mer sällan och i mindre mängder så klart. Nästan inga promenader. Bara hårt på gymmet och mindre mat på vardagarna. Det är fan inte ens jobbigt att deffa. Styrkan hänger med och vikten pekar nedåt, det kan inte bli bättre! =)
villblibiff
2010-04-07, 07:32
Började egentligen seriöst första mars men har hela detta året haft som mål att gå ner i vikt. Vid årsskiftet låg det på 100-101, nu är jag nere på 88-89 kg, kanske gått lite väl fort, men hellre lite mindre och att mina muskler syns än stor o plöffsig :) Känner mig fortfarande lika stark o har även ökat i några övningar.
edit: stavfel
Masterpan
2010-04-07, 21:01
start vikt?
83
ligger nu på 73
Mål?
Se rippad ut, alltså en klassisk beach kropp (sex pack, definierade armar osv)
Övrigt?
Är min första deff, började i början av Februari. Tillämpar mig av periodisk-fasta "metoden" för att ha energi på gymmet även när ja ligger på hyfsat kaloriunderskott.
Slutade ta kreatin. Vägde 71 kg sen började ta kreatin sedan gick jag upp till 73 kg.
Start vikt : 102.2
Mål: 90
Vikt 24/3: 100.8
Vikt 31/3: 98.6
Vikt 7/4: 99.5 Fan vad jobbigt det var att se detta idag åt lite på kvällen kan ha med det att gör :( hoppas på bättre nästa vecka.
Vikt 14/4:
Vikt 21/4:
Vikt 28/4:
Vikt 5/5:
Vikt 12/5:
Vikt 19/5:
Vikt 26/5:
Vikt 2/6:
Vikt 9/6:
Vikt 16/6:
Vikt 23/6
Har tyvärr ingen före bild, men börja träna o sluta med godis osv.. på juldagen.
Behöver strecha ut de nedersta lite bara, annars e jag nöjd.
http://img94.imageshack.us/i/deffad.jpg/
sry vet den är liten men mina bilder brukar vara gigantiska så hoppas den blir liten nu :)
http://img94.imageshack.us/img94/6230/deffad.jpg
hm nu kanske de funkar
blue8ball
2010-04-08, 10:38
Började: 1 Februari 82kg
Gick ner till 77kg sen blev jag sjuk, virus som satte sig på balanssinnet och lite på hjärtat låg dålig i nästan 6 veckor..
Sen började jag äta upp mig igen till 81kg men blev sjuk igen efter bara 1veckas deff så nu ska jag börja igen på 80.8 kg
har snart hållt på i en vecka är nere på 80.2 kg hoppas jag kan vara utan förkylning nu bara..
Mål: runt 75kg eller tills rutorna börjar synas rätt så bra.
Började småfnissa lite när jag kollade min excelfil över dagens energi-intag.
Låg på -637,5 kcal på faktor 1,4 och siktar på att ligga -500 kcal där ...
En Ica Lätt-kvarg innehåller..... 137,5 kcal xD
Så blev alltså exakt -500 i slutändan, aldrig hamnat på en sådan exakt slutsiffra i kalkylen förr ^^
Ashenshugar777
2010-04-08, 21:15
Började veckan efter julen att deffa. låg och snirklade runt 80-82kg vid den tiden. Ligger på ~73kg nu, ska försöka gå ner till minst 68kg. Hittils går deffen riktigt bra. Har inte förlorat någon styrka och har blivit lite starkare.
Lärt mig hantera smärta med ud 2.0. Vemsomhelst som kört glykogentömning på en deff vet vad jag pratar om :D
chrilledude
2010-04-08, 21:30
Började småfnissa lite när jag kollade min excelfil över dagens energi-intag.
Låg på -637,5 kcal på faktor 1,4 och siktar på att ligga -500 kcal där ...
En Ica Lätt-kvarg innehåller..... 137,5 kcal xD
Så blev alltså exakt -500 i slutändan, aldrig hamnat på en sådan exakt slutsiffra i kalkylen förr ^^
Inte exakt egentligen, men.. :D
Eller kanske, men känns som att det är omöjligt!
Inte exakt egentligen, men.. :D
Eller kanske, men känns som att det är omöjligt!
Jag menar som sagt givetvis att det var exakt i kalkylen, inte i verkligheten ;)
Antar att det var det du syftade på.
Är det bara jag som förlorat 3kilo men ökar en halv cm på midjan efter kcalunderskott och hård träning? (i know, är jävligt bitter)
När började du deffen?
Osäker, men min första referensvägning är från 4:e Mars 2010
Detta blir första deff och planen är att försöka bygga lite sedan från slutänden.
Vikt
Låg länge på ungefär 91-93 kg, gick dock ned en del innan deff.
Start
4:e Mars - 89,5 kg
Nuvarande
9:e April - 83,3 kg
Takt
Lyckades "klara mig" ganska bra under påsk osv även om det hade en del påverkan.
= -6,2 kg på 5 veckor
Och det är jag rätt nöjd med. :D
Tränar en del och har ett ganska fysiskt arbete, har inte tagit mig tiden att räkna ut någon ordentlig åtgång (~faktor).
Har siktat på att ligga -500 kcal på 1,375 * min RMR både dagar av jobb + träning och vilodagar. Misstänkte att det skulle leda till ett egentligt underskott på åtminstone -1000 kcal.
Och hittills verkar det ju stämma. *rolleyes*
Mål
Ursprungligen tänkte jag mig ungefär 80 kg men nu när det faktiskt närmar sig så lutar det åt att åtminstone sikta på 75 kg. :em:
När började du deffen?
2010-04-07
Start vikt?
80.9
Nu: 79.8
Mål?
Under 75 om 4veckor.
Övrigt.
Ketogen diet.
Marcus H
2010-04-11, 14:12
Bild från påskafton.
vad är ditt kostschema om man får fråga? :)
vad är ditt kostschema om man får fråga? :)
Kyckling, ägg, potatis, broccoli, Amino Rush *cupid*
Eller tex. hamburgare som eftertränings mål. Möjligheterna är enorma, bara fantasin sätter stopp.
Eddie Vedder
2010-04-11, 15:30
Eller tex. hamburgare som eftertränings mål. Möjligheterna är enorma, bara fantasin sätter stopp.
Jag funderar på att banna dig för ditt ständiga skryt om lyxmaten du äter vid deff, du gör stor skada för andra deffande medlemmar på forumet.:D
Jag funderar på att banna dig för ditt ständiga skryt om lyxmaten du äter vid deff, du gör stor skada för andra deffande medlemmar på forumet.:D
Haha, jag vill ju bara öppna ögonen på folk. Finns ju mer än torsk och broccoli att äta på diet. Även om det också går att göra riktigt gott.
Haha, jag vill ju bara öppna ögonen på folk. Finns ju mer än torsk och broccoli att äta på diet. Även om det också går att göra riktigt gott.
Man borde ju anställa dig som kock, då man man vara rippad året runt utan att behöva laga mat!
Jag har ett word dokument där jag antecknar varje vecka, vikten och ibland mått osv :)
Torsdag 2010-03-11
Överarm: 42,5 cm, Lår:68cm, Mage:99cm
Vikt: 103,2 kg(på dagen kanske det var)
Deffstart
Måndag 2010-03-15
Vikt: 101,1 kg
Måndag 2010-03-22
Vikt: 99,2kg
Måndag 2010-03-29
Vikt: 97,1kg
Högerarm spänd: 42,5
Måndag 2010-04-05
Vikt: 96,3
Söndag 2010-04-11
Vikt 95,6
Mått-Mage: 92cm
ca:2500kcal/dag
ca:250g protein
ca:180g kolhydrater
ca:90g fett
Mål: vet ej 85kg men tveksamt om jag hinner går ner 10kg till på två och en halv månad typ..
Marcus H
2010-04-11, 16:28
okej, men kör du på Periodisk fasta eller?
och hur är ditt upplägg då? :)
okej, men kör du på Periodisk fasta eller?
och hur är ditt upplägg då? :)
Så här ser mitt matschema ut året om (varesig det är diet eller inte):
12:00 Lunch tex. kyclking, potatis, sallad, keso (+ glyco control +, vitamin och recovery)
15:00 Mellanmål kyckling, ägg, broccoli, keso
Vid träning: 45min innan KCG R2/Rage, i början och efter passet Amino Rush
19:30 Middag tex fläskfile, potatis, majonnäsdipp och sallad (glyco control +)
Kalori intag och fördelning varierar hela tiden.
Här kan du läsa mer -> http://www.andreazengstrom.se/2010/03/faq.html
Marcus H
2010-04-11, 17:04
Så här ser mitt matschema ut året om (varesig det är diet eller inte):
12:00 Lunch tex. kyclking, potatis, sallad, keso (+ glyco control +, vitamin och recovery)
15:00 Mellanmål kyckling, ägg, broccoli, keso
Vid träning: 45min innan KCG R2/Rage, i början och efter passet Amino Rush
19:30 Middag tex fläskfile, potatis, majonnäsdipp och sallad (glyco control +)
Kalori intag och fördelning varierar hela tiden.
Här kan du läsa mer -> http://www.andreazengstrom.se/2010/03/faq.html
okej, tack, ska nog testa detta upplägg nu i nån månad! :)
BTW, grym form och hoppas att det går bra på tävlingen! :)
När började du deffen?
2010-04-10
Start vikt?
~80
Nu: ~80
Mål?
Bra fråga, tills jag är nöjd kan nog bli 74 tills sommaren
Eddie Vedder
2010-04-11, 18:44
Man borde ju anställa dig som kock, då man man vara rippad året runt utan att behöva laga mat!
Då får han se till att du får en väl uträknad portion och att du bara tillåts ta en omgång. För du käka ad libitum lär din deff gå åt skogen.:D
Det går bra, har kör PF sedan förra sommaren och legat på strax över kaloribalans, så är bara 2-3 kilo som ska bort på 2 månader.
svennebanan
2010-04-11, 19:57
okej, tack, ska nog testa detta upplägg nu i nån månad! :)
BTW, grym form och hoppas att det går bra på tävlingen! :)
Då får han passa sig på nästa tävling. Han skulle aldrig ha skvallrat.
-3,5cm midjemått sen i onsdags. är det ens möjligt?
-3,5cm midjemått sen i onsdags. är det ens möjligt?
Om du inte mätte fel så är det väl möjligt? =p
Wow den där hamburgaren! Har du lust o dela med dig av receptet? :D
ChewChew
2010-04-11, 21:38
Dåååligt.. :(
Wow den där hamburgaren! Har du lust o dela med dig av receptet? :D
2 bröd, 1 kycklingfile delade i två, stekt ägg, lök, saltgurka, majonnäs, ost om du vill typ.. En vanlig kycklinghamburgare..
2 bröd, 1 kycklingfile delade i två, stekt ägg, lök, saltgurka, majonnäs, ost om du vill typ.. En vanlig kycklinghamburgare..
Ska provas! :)
Borde kanske vara time att lära sig laga mat för 50% av kolosmedlemmar?
Den där burgaren är extremt lätt att göra, klarar ni inte att fantisera ihop lite kycklingfilé och bröd, då blir jag lite rädd.
(Hm, får nog posta lite bilder senare)
svennebanan
2010-04-12, 06:36
Borde kanske vara time att lära sig laga mat för 50% av kolosmedlemmar?
Den där burgaren är extremt lätt att göra, klarar ni inte att fantisera ihop lite kycklingfilé och bröd, då blir jag lite rädd.
(Hm, får nog posta lite bilder senare)
Kan stämma, men många har väl inte ens passerat 20 och äter fortfarande av mammas mat.
Kan stämma, men många har väl inte ens passerat 20 och äter fortfarande av mammas mat.
Laga mat är inget du behöver examen för direkt. Allt du behöver är lite inspiration, mod att testa, och enkla råvaror.
Att Baboom sedan äter som han gör ist för enbart kyckling & ris ska ha ha cred för. Diet behöver inte innebära wellpapp kyckling och 23G råris samt majs varje dag.
Ludde1337
2010-04-12, 20:17
När började du deffen?
- Efter jullovet dvs runt 10 januari. Valde en lång deff för så liten muskelförlust som möjligt.
startvikt?
- 77kg på 175cm
ligger nu på
- 69,5kg
Mål?
- Vara hård som attan till sommarn. Runt typ 65 kg typ.
HaraBiscara
2010-04-14, 21:12
Hur gör ni när ni deffar? är det bara att ni äter mindre eller tränar ni också? jag har börjat med att bara dricka vatten.. när det blir lite varmare blir det nog till at springa runder lite :)
Marcus H
2010-04-14, 22:16
jag har börjat med att bara dricka vatten..
ääh, hoppas att du äter mat också? xD
chrilledude
2010-04-15, 01:22
Bara vatten?! Smart..
Du behöver protein, eller vill du tappa muskler istället för fett? Hoppas du skojade.
ONT: Går bra. :)
Ganymedes
2010-04-15, 13:21
89,7 kg sa vågen i morses. Vill minnas att jag såg hårdare ut på den vikten förra året. :/ Starkare är jag helt klart, så jag har väl antingen ökat mina krav på vad hård innebär eller så har mitt minne förskönats en aning. :) 2 kg kvar, typ! :hbang:
Började på 96.6...väger nu 88.6 men ska ned till 75 :(
Började för ungefär en månad sen, har inget exakt datum men säg 25 Februari så blir det nog bra.
Började runt 87,5kg och väger nu 83,5. Minus fyra kg, räknar på 1,5 - 2kg vätska. Styrkan är bra bibehållen, ökar i vissa övningar, lite värre i andra. Kan dock ha berott på dagsformen senast.
Målet är satt till 77 eller 78kg. Kanske 75 ifall jag inte tycker att det blir för jobbigt. Har väl räknat med ungefär 10 veckor till iaf. Underskottet per dag varierar mellan 500 - 900kcal. 230g protein är minimum per dag.
edit: Är 173cm.Nu nästan tre veckor senare 81,7.
Började på 96.6...väger nu 88.6 men ska ned till 75 :(
Varför :(? Du har ju gått ned en hel del, det är bara att kriga vidare :thumbup:
Började deffa för några veckor sedan. Kör ingen särskild metod, ekvationen är enkel: mindre mat, samma aktivitetsgrad / träning = energiminus. Och så kör jag PF.
Eftersom jag inte väger mig, är det såklart svårt att bedöma exakt. Men man märker ju på kläderna och i spegeln om det händer något. Första veckan gick kanonbra, minus 2 cm midjemått och stussmått. Trögare därefter, delvis beroende på stress och dålig sömn. Det är tyngre både att träna och att hålla diet om man är trött och undersövd.
Men det rör sig fortfarande åt rätt håll. Har dock bara ett par kilo totalt sett att göra mig av med. Vill ha tillbaka min rippade muskulatur, som jag hade i januari innan jag skadade mig och fick ta träningsuppehåll.
Började på 78, nere på 68 nu.. Mitt mål är 65 men de sista kg verkar riktigt svåra att gå ner.. vart fast här i över 3 veckor nu.. :/ antar att jag måste lägga i en ny växel, äta ännu mindre och springa ännu mer :p Målet är ju som många andra och få fram magrutorna
Anton Fräs
2010-04-16, 07:48
Hade jag varit som du nerja hade jag lagt mig på energibalans 1-2 veckor. Sedan tagit nya tag. Kolla in den här bloggen några poster ner http://www.leangains.com/. Där står det bra om hur man kan åtgärda stagnation under diet :)
Pretorian
2010-04-16, 09:10
Kan ni lägga till er längd också? (Vissa har gjort det).
Det är intressant att se för en nybörjare (som mig) vad ni väger i förhållande till längd.
Började för ungefär 1.5 vecka sedan.
Startvikt: 84
Vikt nu: 82
Målvikt: 78, eventuellt ett eller två kilo ytterligare, men tvivlar på att det ska behövas.
Längd: 182
Ålder: 24, snart 25.
Började för 4-5 veckor sedan.
Ålder: 25
Längd: 180
Startvikt: 82 någonstans
Vikt idag: Okänd, men <78
Målvikt: Då jag tycker att det ser bra ut i spegeln, men diet som längst till midsommar.
Kommentar: Det verkar ha gått ruskigt fort nedåt, men jag har inte blivit svagare, så... Magen syns i alla fall mer än vad den någonsin har gjort.
Fråga: Jag känner mig seg utemellanåt men det är okej. Dock har jag känt mig febrig senaste veckan, utan att liksom vara sjuk. Kan den känslan vara normal under diet? Varm, onormalt svettig, seg, spända muskler etc.
Idag slutar min diet!
Vägde just in mig på 69,75kg och målet var att komma under 70kg, så jag är nöjd. Startade på 76kg.
Nu är nästa diet inplanerad till hösten. Så här blev det.
Idag slutar min diet!
Vägde just in mig på 69,75kg och målet var att komma under 70kg, så jag är nöjd. Startade på 76kg.
Nu är nästa diet inplanerad till hösten. Så här blev det.
sjukt grymt ! du är verkligen en bra förebild för många av oss gymråttor !
Pretorian
2010-04-19, 11:56
Hur lång är du Baboom? (Ja, jag har en "thing" för olika längder") :-)
JohnVoid
2010-04-19, 12:16
När började dieten?
6 dagar sedan.
Startvikt
79kg.
Längd
185cm, typ.
Nuvarande vikt
78.1kg imorse.
Mål
Hmm, vill egentligen bara se om det blir någon fin förändring fram till studenten(4e juni tror jag), första deffen någonsin så ska bli intressant! (Y)
Hur lång är du Baboom? (Ja, jag har en "thing" för olika längder") :-)Kollar du hans blogg så tror jag det står 169cm där :)
nice baboom hur mkt fett % e det där tror du ?
tigerofsweden
2010-04-19, 13:15
När började dieten?
2 månader sedan.
Startvikt
80,2kg.
Längd
178cm.
Nuvarande vikt
74,1kg imorse.
Mål
Att kunna hålla vikten på 70kg.
Mars 2010/77 kg - 19e april/72,5 kg
185 cm.
Mål:
Tills spegelbilden ger tummen upp. Dock tror jag att jag lägger ned vid 70 kg :D
När Började du deffen?: 2 veckor sedan 5/4
Startvikt: 71kg
Ligger på nu: 69kg
Mål: Magrutor :P
Övrigt: Så här kör jag min så kallade " deff ".
Måndagar: Enbart kolhydrater efter träning, annars enbart Fett och massvist med proteiner
Tisdagar:Enbart Fett och massvist med proteiner
Onsdag: Kolhydrater till frukost samt efter träning, övrig tid fett och proteiner.
Torsdag: Enbart Fett och massvist med proteiner
Fredag: Ät som en vanlig dag med normalt intag av allt
Lör: Enbart Fett och massvist med proteiner
Sön: Enbart Fett och massvist med proteiner
Infinity
2010-04-19, 20:09
Deff start- jan 16 2010 vikt 81.
dagsvikt 73 hård men vill bli STENhård *drool*
Deff start- jan 16 2010 vikt 81.
dagsvikt 73 hård men vill bli STENhård *drool*
Det är ett luddigt mål. Vad är stenhård? När vet du att du är framme?
nice baboom hur mkt fett % e det där tror du ?
Strax under medelsvensson typ *flex*
Närmare 5% gissar jag på.
Christyle
2010-04-19, 21:15
Jag är nöjd än så länge brukar käka kakor o godis lite när som helst så skönt men när jag känner att d börja bli för mkt drar jag ner på sötsakerna men d ska nog gå bra till 1 Juni väger runt 75-76 nu
Largoplz
2010-04-19, 22:06
När började du deffen?
Hösten 08
start vikt?
103kg
Nuvarande vikt?
ca 84kg
Mål?
Om någon slår mig skall det inte ta tre veckor innan vibrationerna avtar.
Övrigt?
I min familj äter man, och man äter mycket, man äter allt. Har gått från att äta allt som finns i kylen till att begränsa mig i affären så det inte finns saker i kylen att äta och nu har jag även börjat kunna ha vissa saker i kylen och bara äta det jag planerat. Osten lever dock lite farligt än, men är sjukt nöjd med att kunna ha mjölk i mer än två timmar.
eriksvensson
2010-04-19, 22:13
Började: Slutet av 2009-början av 2010
Startvikt: nånstans runt 120 kg
Nuvarande vikt: 99.4 (~-20.6kg)
Mål: Få bort magfettet en gång för alla! :) Runt 90 kg skulle jag tippa på är vad som krävs.
Träning: Allt från 0-3 gånger i veckan (beroende på om vi crunchar eller inte på jobbet..) I övrigt sitter jag vid en dumburk säkerligen 12 timmar om dagen, nergången är 99% gjord på kostförändringar, inget annat.
Erik
GreenDragon
2010-04-21, 11:08
Nu känns det nära! x) Är inne på sjätte veckan av totalt tio veckors deff och har gått från 69 till 66 (tjej, 170 cm) nöjd och glad speciellt eftersom mitt mål är 64 kg. Tydlig indikation på att det inte lär vara några problem att nå målet =)
Lycka till till er alla...!
Började: 3 veckor sedan
Startvikt: 84kg
Nuvarande vikt: 80kg
Mål: Målvikt 74-75kg, väl där återstår att se om jag är nöjd eller om det kommer behövas tas mer för att vara nöjd!
Sparven från Minsk
2010-04-21, 19:39
Hm....hållt på i 9-10 veckor med 2 veckor uppehåll mitt i. Gått från 98.5 kg till 88.3 kg idag. Ska dieta 9 veckor till :thumbup:
Christyle
2010-04-21, 20:37
Sommaren e snart här fastän det ej märks. Men vem fasen bryr sig det ger oss mer tid på gymet! Lycka till alla kära Kolosar "Beach 2010 Here We Come":hbang:
När började dieten?
Vid mitten av mars
Startvikt
67 kg.
Längd
175cm.
Nuvarande vikt
senaste gången jag vägde mig var några dagar sen, vägde då 61.5 kg.
Mål
Att komma ner till 57 kg ungefär ~. Har kört ganska hårt nu, ska börja sakta ner lite eftersom jag har mer än en månad kvar.
Virtual1339
2010-04-22, 10:32
Min diet började igentligen Januari 2009, och då var startvikten på 122,5kg
Igår 21 April var vikten (på kvällen) : 91kg
Vilket betyder att jag redan gått ner 31,5kg, men målet ligger väll runt 82 så jag skulle allt som allt gått ner 40kg, bara för att det är så jävla badass! Men för tillfället äter jag säkerligen lite för mycket, men försöker hålla upp med kondisen för jag har inget gymkort och kommer trorligtvis inte ha det på ett par månader p.g.a. att jag har så jävla lite pengar. Men försöker succesivt gå ner i vikt utan att räkna alltför mycket, för att jag blir så jävla Opti-nojjig då jag räknar och har mig och börjar må sämre psykiskt.
Sir Anselm
2010-04-22, 15:54
Min diet började igentligen Januari 2009, och då var startvikten på 122,5kg
Igår 21 April var vikten (på kvällen) : 91kg
Vilket betyder att jag redan gått ner 31,5kg, men målet ligger väll runt 82 så jag skulle allt som allt gått ner 40kg, bara för att det är så jävla badass! Men för tillfället äter jag säkerligen lite för mycket, men försöker hålla upp med kondisen för jag har inget gymkort och kommer trorligtvis inte ha det på ett par månader p.g.a. att jag har så jävla lite pengar. Men försöker succesivt gå ner i vikt utan att räkna alltför mycket, för att jag blir så jävla Opti-nojjig då jag räknar och har mig och börjar må sämre psykiskt.
Bra jobbat! Jag skulle helt klart föredra att äta lite för mycket och kompensera med att träna mer, inom rimliga gränser naturligtvis!
Virtual1339
2010-04-22, 18:44
Bra jobbat! Jag skulle helt klart föredra att äta lite för mycket och kompensera med att träna mer, inom rimliga gränser naturligtvis!
Tackar! :) Jo jag har ju hållt på ett tag nu, men jag känner inte att kroppen tagit mycket stryk på det sättet. Jag håller på, sakta men säkert.. Jag har inte bråttom :) Är BTW 179cm lång
Start
1 vecka sen
Vikt då
82
Vikt nu
79, mycket vatten försvann.
Mål
Att se hård ut, antagligen under 75kg. Sen hålla vikten under sommarn för att bulka sakta och säkert under hösten!
Start
4:e Mars - 89,5 kg
Nuvarande
22:a April - 82,1 kg
(7,4 kg / 7 veckor => 1.057 kg / vecka)
Två veckor sedan senaste inlägget här.
Låg då på 83,3 och som sagt 82,1 kg nu.
Rätt missnöjd med de senaste två veckorna då min medelnedgång innan var
-1,24 kg / vecka och nu de två senaste bara varit -0,6 kg / vecka.
Total medel ligger fortfarande på mer än -1 kg / vecka dock, hoppas bara att det fortsätter så. *rolleyes*
Nåväl, det går år rätt håll. Skyller lite på minskad energi-åtgång den senaste veckan eftersom det inte blir så mycket jobbande så länge vulkanaskan förstör. *gah!*
börjar hända lite grejor http://img408.imageshack.us/i/deffad2.jpg/
Super_Johan
2010-04-23, 14:20
Hälften av deffen genomförd, formen är långt ifrån så bra som jag hoppats.
http://www.radiomundial.com.ve/yvke/files/img_noticia/t_funny_pictures_new_mcdonalds_ad_zxj_153.jpg
Lithargo
2010-04-23, 14:25
Rent åt helvete. jag har gått upp 1 kg sen i januari, samtidigt som jag slutade äta snask, glass och dricka öl. jag är bra mycket starkare, men har inte gått ner ett något alls som sagt. =( detta trots styrketräning+intervall kardio 3 dagar i veckan samt ett fristående 45minuters pass kardio. totalt 4 tränings dagar i veckan. jag blir galen!!!11
Rent åt helvete. jag har gått upp 1 kg sen i januari, samtidigt som jag slutade äta snask, glass och dricka öl. jag är bra mycket starkare, men har inte gått ner ett något alls som sagt. =( detta trots styrketräning+intervall kardio 3 dagar i veckan samt ett fristående 45minuters pass kardio. totalt 4 tränings dagar i veckan. jag blir galen!!!11
Energi-intag då? :E
Lithargo
2010-04-23, 17:04
Energi-intag då? :E
jag har räknat en del på det, det visar sig att jag som är 182cm, 27 år och väger 95kg ska ha 2100,5 kcal. om dagen, det minus 500 = 1600,5.
det visar sig att jag inte har legat på det energi underskott jag räknat med. från och med nu går ris fetbort. aja, jag har mycket mer muskler iaf=)
jag har räknat en del på det, det visar sig att jag som är 182cm, 27 år och väger 95kg ska ha 2100,5 kcal. om dagen, det minus 500 = 1600,5.
det visar sig att jag inte har legat på det energi underskott jag räknat med. från och med nu går ris fetbort. aja, jag har mycket mer muskler iaf=)
Tänk dock på att 2100 är din BMR, dvs förbrukning vid 0 aktivitet, du måste lägga på aktivitetsfaktor på det också ^^
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.