Visa fullständig version : Ni som ligger i deff hur går det för er?
Anton Fräs
2011-06-09, 14:10
Det går bra!
Pansartax
2011-06-10, 12:32
Nere på "typ" 82-83 kg nu, snart börjar det göra ont att ligga på höfterna.. och när man sträcker på sig så ser revbenen riktigt läskiga ut.
Förstår fortfarande dock inte hur jag kan ha så mycket bukfett, mysteriet fortsätter!
Nere på "typ" 82-83 kg nu, snart börjar det göra ont att ligga på höfterna.. och när man sträcker på sig så ser revbenen riktigt läskiga ut.
Förstår fortfarande dock inte hur jag kan ha så mycket bukfett, mysteriet fortsätter!
Sitter i exakt samma sits, ligger på 68kg just nu hela kroppen är deffad förutom just magen som är rätt degig, försöker recompa utan att gå ner för mycket.
En nackdel jag har är att jag varit rätt fet under uppväxten så jag har förmodligen stort antal fettceller. :(
Pansartax
2011-06-10, 12:44
Sitter i exakt samma sits, ligger på 68kg just nu hela kroppen är deffad förutom just magen som är rätt degig, försöker recompa utan att gå ner för mycket.
En nackdel jag har är att jag varit rätt fet under uppväxten så jag har förmodligen stort antal fettceller. :(
Finns inget värre än när man mäter armarna och man ser att de har minskat och att midjemåttet ligger kvar oförändrat.
*grr*
Men men, min signatur säger allt.. jag kommer ju inte direkt ge mig. Är iofs 193 cm lång så jag är lite längre än dig, och yngre. Men jag kommer fortfarande kunna tänka mig gå ner till 65,70 bara för att vinna.
Skulle det inte fungera så sadlar jag om helt till styrkelyft och skiter fullständigt i magen,
http://maxstyrka.se/wp-content/uploads/2010/10/starkeanders4.jpg
Pretorian
2011-06-10, 12:47
Det känns riktigt bra just. Vikten ligger still tyvärr men jag ser muskulösare ut än tidigare. Vill fortfarande tappa mer fett så jag kämpar på med att ligga på minus... men det är svårt.
vicarious
2011-06-10, 13:19
Skulle det inte fungera så sadlar jag om helt till styrkelyft och skiter fullständigt i magen,
http://maxstyrka.se/wp-content/uploads/2010/10/starkeanders4.jpg
Haha :D
Kompis, det går bra nu. Har haft stalement ett bra tag, men sen plötsligt över helgen måste jag ha urinerat ur mig ett kilo fett, för jag ser rejält mycket mer rippad ut. Viktminskning, iaf för mig, går verkligen i vågor.
Kontinuerligt konstant underskott ---> sjukt hoppig viktminskning :)
Crystalclear
2011-06-10, 14:17
Skippar studentfestandet för deffen, någon mer?
forslund
2011-06-10, 14:22
Edit: fel.
2 månader in i deffen. Droppat 7kg.
Startvikt 89. Nu 82. Hur mkt till tror ni kan bli opti? Går efter spegeln mkt själv och väger mig 2 dgr i veckan nu fö att ha lite koll.
vicarious
2011-06-10, 19:09
Så jävla ovärt. Studenten tar du en gång i livet.
Inge Enveten
2011-06-10, 19:32
så jävla ovärt. Studenten tar du en gång i livet.
+1
hejhopp79
2011-06-10, 20:56
Not cool :smash:
Allting handlar inte om kroppens utseende, hela tiden.
Gå ut utan att sup eller käka? Jag gjorde det.
Anton Fräs
2011-06-10, 22:31
Eller så äter man och dricker en dag som bara kommer en gång i livet om man tycker det är trevligt.
Jösses någon jävla måtta får det vara på galenskaperna.
Pansartax
2011-06-11, 00:20
Jag hoppas verkligen att du drack och att vi får höra ifrån dig imorgon hur du vaknade upp i osby utan kalsonger med tribal-tatuering i svanken.
Skippa studentfest för deff, det är för långt.. det är alldeles för långt.
Firade studenten förra veckan, till nästa pass hade jag gått ner 2kg och ökat i styrka. Jag drack inte lite. Fett värt :D!
rajjan_dammit
2011-06-12, 10:03
2011-03-07
81036
Vikt: 94 kg
Mått:
Bröst: 109 cm
Midja: 87 cm
Mage, avslappnad: 95 cm
Rumpa: 100 cm
Lår: 65 cm
Vader: 43 cm
Överarmar: 42 cm
Underarmar, fullt utsträckta: 33 cm
2011-06-08
81037
Vikt: 84 kg -10 kg
Mått:[/B]
Bröst: 108 cm -1 cm
Midja: 77 cm -10 cm
Mage, avslappnad: 84 cm -11 cm
Rumpa: 93 cm -7 cm
Lår: 60 cm -5 cm*grr27*
Vader: 42 cm -1 cm
Överarmar: 42 cm +0 cm
Underarmar, fullt utsträckta: 33 cm +0 cm
Deffat med vanlig mat, lite mindre portioner och promenader. Det har slunkit ner både pizza och öl i mängder. Visst har tagit lite tid, men jag orkar inte mecka med kycklingfilé i kavajfickan och trycka kilovis med kvarg. Ska försöka ta ner det hela ett par kilo till inför sommaren. Det enda är ju benen som inte vill vara med trots att man böjer och benpressar hyfsat. Men uppenbart är ju att en hel del fett har suttit kring rumpa/lår.
Deffat med vanlig mat, lite mindre portioner och promenader. Det har slunkit ner både pizza och öl i mängder. Visst har tagit lite tid, men jag orkar inte mecka med kycklingfilé i kavajfickan och trycka kilovis med kvarg.
Big up för en sund deff utan massa nojjande! :thumbup:
Bra resultat också! :)
Fru_Flisa
2011-06-12, 10:29
Jag är riktigt nöjd med mina ben faktiskt, men har lagt mkt krut på vader senaste två åren också så du har en poäng med att jag kanske ska satsa mer av benträningen på låren och ta lite från vaderna :)
Bra att du är nöjd, det är huvudsaken att själv trivas i sin egen kropp. Bra att känner dig nöjd av vadsatsningen också. Jag tycker du har gjort ett fint jobb med deffen!
Eftersom du ville ha åsikter vill jag endå hålla med om att benen är det som för fysikens skull vore fördelaktigast att jobba på. Anledningen är att eftersom du inte har så mycket kroppsfett på överkroppen och musklerna syns rätt tydligt fast de inte finns några direkta definitioner på benen som ser rätt smala ut dessutom så har du en större tendens att se mager ut än vältränad.
Pansartax
2011-06-12, 10:32
*
Haha, du har tappat mer i midjemått än mig på dina 3 månader än på mina 7 månader, och du har tappat ca 10 kg och jag 16-18.
Snacka om att vissa har det lättare ;)
Gener *grr*
rajjan_dammit
2011-06-12, 10:58
Big up för en sund deff utan massa nojjande! :thumbup:
Bra resultat också! :)
Tack! Nojjat är det sista jag gjort, men visst hade man kunnat skippa svullandet vissa helger. Å andra sidan har jag varit ganska strikt med att inte stoppa i mig för mycket i veckorna.
Haha, du har tappat mer i midjemått än mig på dina 3 månader än på mina 7 månader, och du har tappat ca 10 kg och jag 16-18.
Snacka om att vissa har det lättare ;)
Gener *grr*
Och allt är gjort med kebab, pizza, chips och öl... ;)
Gå ut utan att sup eller käka? Jag gjorde det.
Not cool :smash:
Allting handlar inte om kroppens utseende, hela tiden.
Så jävla ovärt. Studenten tar du en gång i livet.
Kan ju vara så att han inte själv tar studenten utan skippar firandet av någon random kompis.
Jag håller dock med er annars, man behöver ju lixom inte supa 3 dagar i rad..
sleepwalker
2011-06-14, 11:05
Tänkt köra nån vecka till efter Vätternrundan! :)
Reaper123
2011-06-14, 13:22
Start 1 januari:
http://dl.dropbox.com/u/640925/flashback2/101229_mix.jpg
Bifogade filerna kommer från 28-30 maj vikt omkring 92-93 kg
Rör sig alltså om drygt -13kg iår, då med en 5 veckors paus i april som slutade med ett svagt överskott då jag helt enkelt inte pallade efter snart 2,5 års "bantande". Men nu är det enda in i kaklet igen!
Förra veckan klockade jag in på <90.0 kg vilket var målet med min deff till midsommar! (105.0 kg som startvikt)
Dessvärre inte nöjd med spegeln så får kämpa vidare ett par kilo till!
2011-03-07
81036
Vikt: 94 kg
Mått:
Bröst: 109 cm
Midja: 87 cm
Mage, avslappnad: 95 cm
Rumpa: 100 cm
Lår: 65 cm
Vader: 43 cm
Överarmar: 42 cm
Underarmar, fullt utsträckta: 33 cm
2011-06-08
81037
Vikt: 84 kg -10 kg
Mått:[/B]
Bröst: 108 cm -1 cm
Midja: 77 cm -10 cm
Mage, avslappnad: 84 cm -11 cm
Rumpa: 93 cm -7 cm
Lår: 60 cm -5 cm*grr27*
Vader: 42 cm -1 cm
Överarmar: 42 cm +0 cm
Underarmar, fullt utsträckta: 33 cm +0 cm
Deffat med vanlig mat, lite mindre portioner och promenader. Det har slunkit ner både pizza och öl i mängder. Visst har tagit lite tid, men jag orkar inte mecka med kycklingfilé i kavajfickan och trycka kilovis med kvarg. Ska försöka ta ner det hela ett par kilo till inför sommaren. Det enda är ju benen som inte vill vara med trots att man böjer och benpressar hyfsat. Men uppenbart är ju att en hel del fett har suttit kring rumpa/lår.
grymt att du lyckades behålla storleken på armarna :D antar att du inte hade mycket fett där? jag brukar minska mellan 2-3cm när jag deffar vilket känns jobbigt..hoppas att jag behåller mer till min nästa deff.
btw, hur lång är du?
rajjan_dammit
2011-06-15, 13:44
grymt att du lyckades behålla storleken på armarna :D antar att du inte hade mycket fett där? jag brukar minska mellan 2-3cm när jag deffar vilket känns jobbigt..hoppas att jag behåller mer till min nästa deff.
btw, hur lång är du?
Tack, alltid haft lätt för att bygga armar. Det mesta av mitt fett verkar ha suttit på undre delen av kroppen, hah.
Jag är 180 cm.
Hur ser fördelningen ut? Första gången jag deffar när jag väger maten. Ska köra i en månad. Kosten i förrgår såg ut som följande:
Fett: 78 g
Protein: 264 g
Kolhydrater: 122 g
2293 kcal (ungefärligt)
Går man ut för hårt? Har en månad på mig och vill gå ner cirka 4kg. Enligt matdagboken så ska mitt intag ligga på ~2800kcal i vanliga fall. Jag räknar inte in motionen i schemat. Vill inte tappa för mycket muskler heller.
Synpuntker, förslag osv. uppskattas!
Hur ser fördelningen ut? Första gången jag deffar när jag väger maten. Ska köra i en månad. Kosten i förrgår såg ut som följande:
Fett: 78 g
Protein: 264 g
Kolhydrater: 122 g
2293 kcal (ungefärligt)
Går man ut för hårt? Har en månad på mig och vill gå ner cirka 4kg. Enligt matdagboken så ska mitt intag ligga på ~2800kcal i vanliga fall. Jag räknar inte in motionen i schemat. Vill inte tappa för mycket muskler heller.
Synpuntker, förslag osv. uppskattas!Personligen tycker jag mer kolisar funkar bättre. Väger 75kg och kör med 30-40g fett, 250g protein och resten kolhydrater(200 - 300g).
Ser helt okej fördelat ut, kanske lite högt på proteinet, men det beror ju på vad du väger också.
Personligen tycker jag mer kolisar funkar bättre. Väger 75kg och kör med 30-40g fett, 250g protein och resten kolhydrater(200 - 300g).
Ser helt okej fördelat ut, kanske lite högt på proteinet, men det beror ju på vad du väger också.
30-40g fett känns inte det väldigt lite? Jag har lättare för att hålla ner på kolisarna än fettet, så de e ju säkert från person till person :)
Väger 83kg vill ner till typ 78-79 med förhoppningar om lite visuella skillnader (men mest för att ha några kilon till godo inför sommarens stundande bravader)
Tack, alltid haft lätt för att bygga armar. Det mesta av mitt fett verkar ha suttit på undre delen av kroppen, hah.
Jag är 180 cm.
Körde du biceps+triceps tungt under hela deffen eller varierade du mellan tung + lätt träning?
hur många set/reps per övning osv körde du ungefär?
danne1993
2011-06-16, 07:01
Tappat från 104 - 101.2 på 2 veckor.
Var dock nere på 99.4 i förrgår men nu har jag gått upp till 101.2 igen även om jag legat på kcal underskott.
Kan tillägga att jag inte tränar ett piss, Käkar bara jävligt lite. Ska dock komma igång med träning strax men, Någon som kan förklara varför ja legat på samma vikt nu i typ 4 dagar även om jag äter 1500 kcal om dagen~
186 lång 101.2kg atm.
Anton Fräs
2011-06-16, 08:23
Vikten brukar stagnera i perioder. Det kan bero på många faktorer men vätska, minskad spontan fysisk aktivitet m.m. är väl ganska vanligt.
Fortsätt på 1500 kcal, vilket är lite till att börja med, speciellt om du inte styrketränar.
Vikten kommer ge med sig.
rajjan_dammit
2011-06-16, 10:38
Körde du biceps+triceps tungt under hela deffen eller varierade du mellan tung + lätt träning?
hur många set/reps per övning osv körde du ungefär?
Oj, jag tränar inte armar explicit så mycket att jag kan säga hur många set/reps. Brukar avsluta med något set stångcurl eller curlmaskin. De gånger jag tränar biceps blir det väl gamla vanliga 3x10.
Triceps kör jag en del pushdowns i superset med skullcrushers. Men det blir mest som lite ploj efter bröstträningen.
Det går bara fint. Midjemåttet har minskat från 95 till 86-87. När det gäller kg har jag gått från ca 80 kg och ligger på 73 just nu. Deffen har pågått ca 7-8 veckor.
Cerberus
2011-06-16, 12:44
går la sådär men har typ ersatt underskottskcal med väldigt mycket alkohol på sistone. Beachformen e spikad iaf. Får la duga så länge.
Det går väl bra, framåt sakta men säkert. Tålamod är det som gäller.
Svårt att hålla fokus ibland.
Grazzafukkinrazzi
2011-06-16, 13:42
går la sådär men har typ ersatt underskottskcal med väldigt mycket alkohol på sistone. Beachformen e spikad iaf. Får la duga så länge.
upp med bilder, om jag ej missminner mig hade du en riktigt bra fysik!
Wolfie87
2011-06-17, 18:31
Jag får blickar på stranden, för mig betyder det att mitt mål är uppnått i alla fall :D
Big Sleazy
2011-06-17, 19:25
Jag får blickar på stranden, för mig betyder det att mitt mål är uppnått i alla fall :D
Killar, tjejer eller både och? ;D
Pansartax
2011-06-17, 20:20
Det går väl bra, framåt sakta men säkert. Tålamod är det som gäller.
Svårt att hålla fokus ibland.
Är inte den eventuella kroppen du vill få tillräckligt för att få dig att hålla fokus?
Pretorian
2011-06-17, 22:31
Tycker det går bra. Vikten ligger still på 75-76 men jag känner mig hårdare än någonsin. Se bilder från idag i min sign nedan.
Sundsarn
2011-06-17, 22:49
Har gått segt i början men nu känns det som jag kommit igång! Började på ca 87 kg och har satt upp ett medvetet högt mål på 75 kg innan terminstart 1 september. Får se vad snittvikten hamnar på för den här veckan men morgonvikten idag var 85,6 kg. Har inte haft tillgång till gym innan så imorgon blir första passet sen i söndags!
Började 21 februari
Startvikt 97,7kg
Ligger nu på 91,4kg
Mål: kortsiktigt-89 kg till midsommar, långsiktigt-78kg till början av november
Pretorian - sjukt grym form ;)
Chrillee
2011-06-18, 15:37
Tycker det går bra. Vikten ligger still på 75-76 men jag känner mig hårdare än någonsin. Se bilder från idag i min sign nedan.
I mina ögon är din deff väldigt lyckad och klar, bra jobbat. :)
hejhopp79
2011-06-18, 16:48
För jävligt eftersom veckat inneburit en hel del alkohol och skitmat. Men om någon vecka är jag tillbaks i sadeln for sure.
Pretorian
2011-06-19, 11:16
I mina ögon är din deff väldigt lyckad och klar, bra jobbat. :)
Tack för det. Tyvärr så är jag inte helt nöjd vid avslappnat tillstånd. Jag behövde nästan byta byxor efter fotograferingen. *spy*
Crystalclear
2011-06-19, 14:57
Tack för det. Tyvärr så är jag inte helt nöjd vid avslappnat tillstånd. Jag behövde nästan byta byxor efter fotograferingen. *spy*
Hur lyckas du hålla dig motiverad när du ser ut som en grekisk gud?
Det där lät ganska gay men satan vilken kropp. Jag tappar motivationen innan magmusklerna ens hinner komma fram, hur fan bär du dig åt? Tränar du rent så är det bara att gratulera.
Du sitter inte på några bra träningstips/program som du skulle vilja dela med dig av? :) Är i ganska stort behov utav hjälp när det kommer till Setts/reps.
Sparven från Minsk
2011-06-19, 15:09
Start idag.
Vikt: 93 kg fördelat på 1,82 m.
BF: 22,3 %
Ketogen diet ala Bartoll. :thumbup:
Började nån gång i mittan av februari.
Startvikt: 100kg
Nu: 91kg
Tappat runt 12cm i midjan, men frågan är när man kommer bli hård? Känns som det aldrig vill dra åt sig och bli bra runt magen, rutorna vill bara synas i bra ljus. Med andra ord går det sådär!
Började 16:e feb
Startvikt: 106kg
Nu: 93kg
Mål: Får se :)
Började 4 juni
Startvikt: 82kg
Målvikt: 72kg
Jag är inne på min 15:e dag och väger just nu 78kg! Allt som allt rullar det på bra! :)
Startvikt: 88
Nu:84
Målvikt:-80
Midjemåttet har minskat 4.5 cm, det är jag mest nöjd över :)
Upptaget
2011-06-19, 21:21
Startvikt 92-93kg
Nu:88-89 kg
har minskat midjemåttet med ca 3 cm, får räcka så för denna gång var inte särskilt fet innan jag började deffen så!
Pretorian
2011-06-20, 07:26
Hur lyckas du hålla dig motiverad när du ser ut som en grekisk gud?
Det där lät ganska gay men satan vilken kropp. Jag tappar motivationen innan magmusklerna ens hinner komma fram, hur fan bär du dig åt? Tränar du rent så är det bara att gratulera.
Du sitter inte på några bra träningstips/program som du skulle vilja dela med dig av? :) Är i ganska stort behov utav hjälp när det kommer till Setts/reps.
Haha.. jag har lärt mig det mest här på forumet.
-1kg på en vecka. Får se hur det ser ut nästa vecka, första veckan brukar man ju tappa rätt lätt. Vill ju inte droppa för mycket i massa, det lilla som finns!
Började nån gång i mittan av februari.
Startvikt: 100kg
Nu: 91kg
Tappat runt 12cm i midjan, men frågan är när man kommer bli hård? Känns som det aldrig vill dra åt sig och bli bra runt magen, rutorna vill bara synas i bra ljus. Med andra ord går det sådär!
Samma sak för mig...
Gått från 100 kg till 93 kg nu.. Tappat 8-9 cm midja också men fortfarande lite mjuk vid magen
Start 13 juni:
Vikt då: 82,1
Vikt nu: 77,8 (dragit ner på kolisar så tappat mycket vätska)
Mål: 72
joelduva
2011-06-21, 05:53
Start slutet på januari.
176cm lång
Då 85kg
Nu 69,5kg
Mål: Bort med smalfet-looken. Sen börja en långsam bulk, Leangains-metoden.
17% BF i slutet på april vid 75kg, ny mätning inom kort. Har tappat ca 12-15cm i midjan (inga mått från början av deffen).
Väldigt nöjd med resultatet hittills.
Nu går det ganska dåligt. Metaltown förra helgen, midsommar nu till helgen... Sen blir det Peace and Love och efter det startar semestern.
Bra.
Dock bara deffat 3 dagar nu, men förr kunde jag inte ens deffa 2 dagar utan att falla tillbaka, så jag är nöjd. :) Är riktigt taggad, så denna gången går det vägen!
Big Sleazy
2011-06-21, 10:04
Bra.
Dock bara deffat 3 dagar nu, men förr kunde jag inte ens deffa 2 dagar utan att falla tillbaka, så jag är nöjd. :) Är riktigt taggad, så denna gången går det vägen!
Du har kommit över "the 3 day hump" i alla fall. Kör på nu!
Du har kommit över "the 3 day hump" i alla fall. Kör på nu!
Ja, precis! Gick inte förr, men nu är jag så jävla sinnesjukt taggad att det inte är sant.
Tack så mycket för all hjälp Sleazy! *kissass*
Idag mätte midjan 82,5cm på morgonen, nu är det inte mycket kvar.. deffen har gått bättre när jag ökat på intaget och börja äta mer kolhydrater, känner mig hårdare, fylligare och större.
Pretorian
2011-06-22, 07:22
Det går fortfarande bra för mig. Vikten ligger fortfarande still på 75-76 men jag tycker mig se hårdare ut än tidigare. Kroppsfett på 6.8% efter en hälsoundersökning igår. Dock ska den siffran tas med en nypa salt då det var en sån där impedansvåg eller vad det kallas.
En långsam deffning med 2-3 kg i månaden... Nere på 81 kg nu. Känns bra och rutornar börjar komma fram.
Men;
Midsommar står runt hörnet och sen så kommer ölfesten i Borlänge (Peace and Love) dra igång nästa vecka...
Det kommer vara tufft att ställa sig på om 10 dagar!
Reaper123
2011-06-23, 09:29
Min livs första deff (start 1/1 -11) börjar lida mot sitt slut! :)
Ps. gått från 140+ till <90 på 27 månader! *flex*
Min livs första deff (start 1/1 -11) börjar lida mot sitt slut! :)
Ps. gått från 140+ till <90 på 27 månader! *flex*
Mycket bra jobbat! :thumbup:
2-3kg kvar nu. Börjar dock tröttna lite nu. Deffat sen december 2010
Pretorian
2011-06-23, 11:16
Kände mig ganska seg på träningen idag. Det var länge sen jag hade vilodag så midsommar kommer lägligt. Kommer nog äta en hel del gott som jag annars inte äter. Jag försöker intala mig själv att det kommer göra mig gott, både mentalt och för min träning.
http://img683.imageshack.us/img683/7020/bild3ip.jpg
By pretorian24 (http://profile.imageshack.us/user/pretorian24) at 2011-06-23
Ser riktigt bra ut pretorian! :thumbup:
När började du deffen?
3 månader sen
start vikt?
82
ligger nu på 73
Mål?
Tills magrutorna syns vikt spelar ingen roll
Övrigt?
kallinarn
2011-06-23, 13:05
När började du deffen?
Till och från ett år tillbaka
start vikt?
112
ligger nu på 87
Mål?
80-82 tror jag. Målet är magrutor i avslappnat läge
Övrigt?
Sparven från Minsk
2011-06-23, 14:42
startvikt 93 kg
nu 89,6 kg
Gått ca 1 vecka :thumbup:
Man, 25 år, 173 cm
Startvikt: 81 kg
Nuvarande vikt: 74.5 kg
Deff startad i februari
Lillleif
2011-06-23, 18:44
Långsammast på forumet? ~100kg på 193cm i januari, ~94kg nu.
På måndag är det tänkt att vågen ska säga 85, den började på 95.
Har snittat 0,5-0,75 kg i veckan i nedgång.
Styrkan låg på 3x110 i bänk och 3x140 i böj, nu ligger den på 1NÄSTAN2x110 i bänk och 1NÄSTAN2x140 i böj.
Jag är nöjd styrkemässigt, hade önskat ett mer synligt sexpack, får ta det nästa sommar.
Kommer bli gött att börja äta igen.
194cm lång.
Big Sleazy
2011-06-23, 21:30
På måndag är det tänkt att vågen ska säga 85, den började på 95.
Har snittat 0,5-0,75 kg i veckan i nedgång.
Styrkan låg på 3x110 i bänk och 3x140 i böj, nu ligger den på 1NÄSTAN2x110 i bänk och 1NÄSTAN2x140 i böj.
Jag är nöjd styrkemässigt, hade önskat ett mer synligt sexpack, får ta det nästa sommar.
Kommer bli gött att börja äta igen.
194cm lång.
Äter du inte under deff?
Äter du inte under deff?
Nej inte något alls, tränar och dricker vatten.
...
Det jag menar är att jag kommer kunna äta mer och kalori-rikare.
174cm.
Började under februari tror jag tills de sista dagarna under maj månad, gick sakta men försiktigt fram.
Startvikt: 73kg
Dagsvikt: 67-68kg
Inte så stor skillnad på magen och resten av kroppen bortsett ifrån att jag får bättre tryck i kroppen och ser mina blodådror på armarna mera än vanligt. Jag är lika stark som innan men har på den senaste tiden ökat vikten ett halvt kg osv på stången i vissa övningar så som axelpress, bicepscurl men på de flesta övningar tar jag lika mycket.
Dieten tog ju slut under maj månad fast jag väger fortfarande lika mycket, ska inte dieta på ett bra tag då det var bara för att jag skulle lära känna min kropp. Ska ligga på balans under sommaren och därefter så kmr jag ligga på ett par hundra överskott.
71 kg idag. Jag har dock slutat träna magen så som jag brukade under en kort tid efter varje pass (5-10 min) och det känns som att man har blivit mjukare där.
Deffen går dock bra. När jag har passerat 70 så är jag nöjd och då ska jag åka på semester. Ca 4 veckor, det är ganska länge men jag får träna hårt direkt när jag kommer hem igen.
När började du deffen:1 vecka sen
Start vikt:82
Ligger just nu på:80
Mål:70 eller tills rutorna syns
Övrigt:Godnatt
När började du deffen?
Jan-Feb
start vikt?
94
ligger nu på:
80
Mål?
Deffa sommarjobbet tills sommarjobbetär slut, dvs 2v till
Övrigt?
Børjade på 88 i februari, ligger på 81,8 nu. Sista veckan. Carb-depletion from idag till fredag, med carb-load fre/lør. Då blir det ta bilder och hænga på stranden!
Namehere
2011-07-04, 20:55
Sitter på lan, käka en snickers o lite chips. Nu ligger jag på balans!
Sundsarn
2011-07-04, 21:04
Långsamt nedåt. Har varit svårare att ta tag i promenaderna den här gången. Har inte promenerat mer än 2-3 ggr under dieten som idag är inne på den 34:e dagen. Startvikt: ca 87 kg i dagsvikt 85,2 kg. Har alltså gått ned 0,5 kg per vecka ungefär. Inte helt tokigt kan man tycka men själv anser jag mig vara fet nog för att gå ned 1 kg i veckan. Vilket också är mitt mål.
18de deffdagen (2,5v)
-3,4kg. Troligtvis inte mycket vätska då jag håller kolhydrater högt och kör på kreatin. Går dock åt rätt håll!
Ska köra vidare tills jag hamnar under 10%bf, har väl runt 14nu.
Chrillee
2011-07-04, 21:47
Började den 13/6 på 73,00kg, den 1/7 vägde jag 69,8kg.
Men att få bort det sista på nedre delen av magen är svårt, men jag har inte deffat så länge. Vore så nice att få bort så man kan sitta ned utan att det blir något längst ner.
Började den 10/6 på 71,8 kg den 1/7 var vikten 66,7 kg. Men börjar bli trött på skiten nu man skulle ha börjat i mitten av mars istället..jävla skit.
Aaahhhhhh! Det går så jävla segt just nu! Ligger på 80,5. Varit under 80 kg några gånger och blev då jävligt motiverad. Men dagen efter detta så gled vågjäveln upp igen.
Vill verkligen ner till 75... De här fem sista kilona är ett helvete!
Vad ska jag ta mig till? ;'(
joelduva
2011-07-08, 09:49
Aaahhhhhh! Det går så jävla segt just nu! Ligger på 80,5. Varit under 80 kg några gånger och blev då jävligt motiverad. Men dagen efter detta så gled vågjäveln upp igen.
Vill verkligen ner till 75... De här fem sista kilona är ett helvete!
Vad ska jag ta mig till? ;'(
Det är bara att bryta ihop och köra vidare. För att lyckas med en deff krävs det disciplin och tålamod.
Håll koll på energi in vs energi ut så kommer snart dina kilon att rasa.
Gått ~2 veckor, har flygit ner från 77,2 till 72,2. Fattar inte hur jag kunde tappa så mycket, men antar att ~3kg vattenvikt.
Jaja, går bra i alla fall. PF-deff rockar!
Om 12 dagar har jag deffat i åtta månader. Gått ner hitills 17,2kg. Cirka två kilo kvar :)
Deffat sedan 18/4..11.v nu och ska köra 20.v
startvikt: 83 kilo
Målvikt: 72 kilo
morgonvikt: månd 4/7 75.9 kilo
Snitt per vecka 0.636 gram
Det var lite halvsegt 8-9 veckan, men nu rullar det på bra igen:)
Började i mitten av april. Vägde då ca 95kg. Är 180cm lång.
Mitt mål var 87,0 kg och har pendlat mellan 87,3 och 88,9kg enligt badrumsvågen.
Idag nådde jag 87,0 för första gången (om man inte räknar med dagen efter sommarfesten med jobbet då det blidde mycket alkohol = stor vätskeförlust. då vägde jag 86,6 morgonen efter.)
:smash: <-- Huppi klappar sig själv på axeln
Snitt per vecka 0.636 gram
Din viktnedgång på 11 kilo tog dig alltså 47,4 år enligt min uträkning :Virro
Bara två veckor in, men jag tycker redan att det försvunnit lite från kärlekshantagen :p
Började ta bilder i tisdags, som jag tänkt fortsätt göra. Vågen är ju helt ointressant för min del. Måttband betyder inte så mycket heller om fettet "börjar" försvinna på ett ställe. Bättre å bara köra på, ta bilder och se helheten enligt mig.
Pansartax
2011-07-09, 11:22
Har börjat äta frukost/lunch nu regelbundet, ligger dvs mot tidigare på ett överskott (På grund av frukosten, med ca 300-400 kcal), har ökat i vikt men tappat i midjemåttet (Något jag inte kunde göra på ett underskott)
Med andra ord går det bra.
Jag är förvirrad, grovt förvirrad.
koffein_beroende
2011-07-09, 12:13
Det går trögt, mycket övertid på jobbet har gjort att jag varken hunnit tränat och gjort att jag ätit pizza. (på övertid får vi gratis pizza). Fast skulle nog inte påstå att det går bakåt.
Men på onsdag blir det allvar.
Namehere
2011-07-09, 12:16
Vet inte hur långt jag ska gå, gått från 77 till 71 kg på 183 cm... Känns som att jag har en del lös hud (kan dra rätt ordentligt i magen) men kan inte urskilja vad som är fett/vätska/hud.. Hur gör man det?
koffein_beroende
2011-07-09, 12:23
Vet inte hur långt jag ska gå, gått från 77 till 71 kg på 183 cm... Känns som att jag har en del lös hud (kan dra rätt ordentligt i magen) men kan inte urskilja vad som är fett/vätska/hud.. Hur gör man det?
Har du vägt mycket mer än 77kg? Hur snabbt har du gått ner? Om du inte vägt mer än 77kg och inte gått ner allt för snabbt så borde det vara fett.
Mell
+1
hoppas han syftade på kilogram :whipped:
Hur många dagar/veckor har det gått för er som längst då vågen stått still/gått upp fastän ni legat på kaloriunderskott? Hoppas på att det släpper lite för mig snart nämligen.
Pansartax
2011-07-09, 13:45
Hur många dagar/veckor har det gått för er som längst då vågen stått still/gått upp fastän ni legat på kaloriunderskott? Hoppas på att det släpper lite för mig snart nämligen.
Ca 3-4 veckor, närmare 5-6 nu dock har ju till och med ökat lite i vikt.
koffein_beroende
2011-07-09, 13:54
Fast grejjen är ju den att vet man att man är på underskott så kan man ju lika gärna skita i vågen och bara följa spegeln?
Fast grejjen är ju den att vet man att man är på underskott så kan man ju lika gärna skita i vågen och bara följa spegeln?
Jag vet, men tittar man ofta i spegeln så kommer man bara ihåg hur man såg ut dagen innan. Så man vill gärna ha ett litet "kvitto" på att det faktiskt går åt rätt håll. Foton är väl ett bra riktmärke iofs. Men man vill ju gärna att det ska synas på vågen ändå som någon slags bekräftelse.
Namehere
2011-07-09, 14:41
Har du vägt mycket mer än 77kg? Hur snabbt har du gått ner? Om du inte vägt mer än 77kg och inte gått ner allt för snabbt så borde det vara fett.
Nej, jag har inte vägt mer än 77 kg. Men när jag drar i magen bredvid en kompis som också drar i magen får jag ut den dubbelt så mycket som dem, såatteh..
Jag tycker att det går bra.
Inne på månad 6 av min diet nu och har lyckats komma fram till vilken kost som håller mig bäst nöjd och framför allt MÄTT. Jag är faktiskt aldrig hungrig, det enda som är jobbigt är suget efter godsaker ibland.
Undrar hur folk kan ha ätardagar varenda vecka och ändå få goda resultat? Har jag en ätardag bromsar jag upp resultaten kraftigt, känns som att jag går back 2v efter varenda ätardag. Har iofs bara haft 5 st under hela dieten. Lägger hellre ner kcal på att kunna ligga lite lite högre i dagarna och göra små extra höjningar ibland i form av bra mat. Men iafl, är avundsjuk på alla jävlar som kan grisa loss varje vecka men ändå få goda resultat bara en vecka efter.
Prio ligger alltid på att bli så mätt som möjligt så jag äter bla stora volymer av grönsaker, mirakelnudlar och fibrex vilket har resulterat i att ttrots att jag är i mitt livs bästa form så ser magen ut som en gravidmage. Svårt att se om det händer något med en totalt utspänd mage i fråga om form haha... Kniper mig kring midjan då och då och får ett hum om det i alla fall.
Tänker ha några dagar längre fram utan de varorna jag räknade upp för att se hur magen ser ut egentligen ^^
Trots lågt kcalintag så går iafl träningen bättre än någonsin, roligare när man har ett konkret mål och när man ser förändringar varje vecka.
Namehere
2011-07-09, 15:44
Nej, jag har inte vägt mer än 77 kg. Men när jag drar i magen bredvid en kompis som också drar i magen får jag ut den dubbelt så mycket som dem, såatteh..
Ny post då jag inte kan edita!
Jag har vägt 80 som mest.
koffein_beroende
2011-07-09, 16:18
Ny post då jag inte kan edita!
Jag har vägt 80 som mest.
Borde absolut inte vara någon löshud, du har nog ingenting att oroa dig för.
Namehere
2011-07-09, 16:49
Borde absolut inte vara någon löshud, du har nog ingenting att oroa dig för.
Okej, :) Tänkte lägga upp en tråd på måndag med lite bilder och fråga om råd vare sig jag borde fortsätta på deffen eller avsluta den:) Hade tänkt att dra igång med LG byggarversion efter deff :D
Crystalclear
2011-07-10, 16:11
Nu är det slut deffat för mig.
Det är helt enkelt inte värt det längre. Undvika roliga event, fester och vänner bara för att sitta hemma och käka kvag. Har hållit på så i ett år snart, riktigt deprimerande och det har slitit på psyket en hel del.
Ska satsa mer på träningen nu, bigger, stronger and better. Känns för jävligt att ligga på låga vikter så länge. Kroppen har fått nog nu, känns som utvecklingen står still. Nu jävlar ska det byggas massa!
Lycka till med eran deff!
Pansartax
2011-07-10, 16:28
Eller också gör du det till en livsstil, gå på festen men drick cola zero istället; Om nån frågar? Säg att det är svag rom-cola eller att du ska köra bil imorgon.
Eller ta en öl eller tre men inte femton.
Med åren blir du så pass säker i dig själv så du kan dyka upp på en fest och säga att "Jag hade inte tänkt bli så värst full, jag ska ju träna imorgon men det är jättekul att få träffa er alla och jag kommer inte att ta ner stämningen"
Crystalclear
2011-07-10, 16:44
Eller också gör du det till en livsstil, gå på festen men drick cola zero istället; Om nån frågar? Säg att det är svag rom-cola eller att du ska köra bil imorgon.
Eller ta en öl eller tre men inte femton.
Med åren blir du så pass säker i dig själv så du kan dyka upp på en fest och säga att "Jag hade inte tänkt bli så värst full, jag ska ju träna imorgon men det är jättekul att få träffa er alla och jag kommer inte att ta ner stämningen"
Det är inga problem för mig, var på fest förföra veckan nykter. Kul är det då verkligen inte. Sen kan jag inte nöja mig med bara en liten godispåse utan då blir det 1-3 dagars forssa.
Men den största anledningen är att jag vill bygga mer muskler.
Sen olika event har man ju tackat nej till. Eftersom man vet att man kommer bli borta nästan hela dagen och då kommer det inte räcka med att äta innan man åker och sedan se på medans resten käkar donken för att sedan komma hem på natten hungrigare än hulken.
Vänner har ju slutat fråga om man ska med och hitta på något för dom vet att jag bara kommer med någon ursäkt ändå. Förlorat för mycket vänner, men antar att det aldrig är för sent att ta igen.
Pansartax
2011-07-10, 16:59
Det är inga problem för mig, var på fest förföra veckan nykter. Kul är det då verkligen inte. Sen kan jag inte nöja mig med bara en liten godispåse utan då blir det 1-3 dagars forssa.
Men den största anledningen är att jag vill bygga mer muskler.
Sen olika event har man ju tackat nej till. Eftersom man vet att man kommer bli borta nästan hela dagen och då kommer det inte räcka med att äta innan man åker och sedan se på medans resten käkar donken för att sedan komma hem på natten hungrigare än hulken.
Vänner har ju slutat fråga om man ska med och hitta på något för dom vet att jag bara kommer med någon ursäkt ändå. Förlorat för mycket vänner, men antar att det aldrig är för sent att ta igen.
Kan hålla med om att det inte är jätteskoj att gå på fest helt nykter, men det brukar alltid finnas någon att snacka med som inte brukar supa lika hårt som alla andra. Jag har varit på en hel del fester och de gånger alla och verkligen 100% av alla på hela festen har supit ner sig till det stadiet att ingen kan gå är extremt ovanligt och spårbart till en midsommar för många år sedan (Ungefär)
Godiset är en diciplinsak så det är något du borde jobba på oavsett bulk eller diet.
På nästan alla restauranger idag i Sverige finns det alternativ som passar även den mest kräsna byggaren, det går att skräddarsy helt efter tycke, och så länge man håller sig borta ifrån pommes och läsk så är det inget större fel på Mcdonalds.
Vännerna har jag dock inget bra svar på då jag sitter lite i samma sits själv ibland, men tänk såhär; Hur pass bra kompisar är det som inte respekterar vad du vill göra med ditt liv eller respekterar dina mål och drömmar? Vilka är de att gå ifrån dig bara för att du brinner för något, tycker det är fruktansvärt respektlöst och jag skulle inte vilja ta i såna människor med tång.
Istället för att bara ge upp, gör det till en utmaning istället och kämpa på hitta nya lösningar på allt. Oavsett vart du styr din träning så kommer det komma vägbulor, antingen river du upp asfalten eller går över men du ska aldrig backa.
Var och spelade minigolf för ett tag sedan och efteråt tog alla i gänget varsin glass, själv gick jag tillbaks till bilen hämtade en shaker gick in på toa fyllde på med vatten och pulver och satte mig bredvid.
Få dom att inse att du menar affärer och att du är seriös med din träning så kanske de förstår och kan respektera dig, ibland duger det inte med att säga att man "Har börjat träna lite igen", oftast är det ingen som inser nivån man ligger på så det är ju bara att du gör det klart för alla.
Crystalclear
2011-07-10, 17:40
Kan hålla med om att det inte är jätteskoj att gå på fest helt nykter, men det brukar alltid finnas någon att snacka med som inte brukar supa lika hårt som alla andra. Jag har varit på en hel del fester och de gånger alla och verkligen 100% av alla på hela festen har supit ner sig till det stadiet att ingen kan gå är extremt ovanligt och spårbart till en midsommar för många år sedan (Ungefär)
Godiset är en diciplinsak så det är något du borde jobba på oavsett bulk eller diet.
På nästan alla restauranger idag i Sverige finns det alternativ som passar även den mest kräsna byggaren, det går att skräddarsy helt efter tycke, och så länge man håller sig borta ifrån pommes och läsk så är det inget större fel på Mcdonalds.
Vännerna har jag dock inget bra svar på då jag sitter lite i samma sits själv ibland, men tänk såhär; Hur pass bra kompisar är det som inte respekterar vad du vill göra med ditt liv eller respekterar dina mål och drömmar? Vilka är de att gå ifrån dig bara för att du brinner för något, tycker det är fruktansvärt respektlöst och jag skulle inte vilja ta i såna människor med tång.
Istället för att bara ge upp, gör det till en utmaning istället och kämpa på hitta nya lösningar på allt. Oavsett vart du styr din träning så kommer det komma vägbulor, antingen river du upp asfalten eller går över men du ska aldrig backa.
Var och spelade minigolf för ett tag sedan och efteråt tog alla i gänget varsin glass, själv gick jag tillbaks till bilen hämtade en shaker gick in på toa fyllde på med vatten och pulver och satte mig bredvid.
Få dom att inse att du menar affärer och att du är seriös med din träning så kanske de förstår och kan respektera dig, ibland duger det inte med att säga att man "Har börjat träna lite igen", oftast är det ingen som inser nivån man ligger på så det är ju bara att du gör det klart för alla.
Bra skrivit må jag säga.
Godis och matsug har jag inga problem med, så länge jag finner motivation.
Jag har aldrig varit typen som brukar festa så det är väll inte så konstigt att folk inte frågar. Har ingen lust att hänga med folk heller t.ex gå runt på stan/ kolla film osv då är jag hellre själv. Har inte varit så social av mig det senaste året men nu får det tas igen.
Att du gick och hämtade shaken, det krävdes stake. Kan föreställa mig hur patetisk dom tyckte du var. Varit i liknande situationer själv. Det värsta var på jobbet när vi blev bjuda på smörgås tårta och jag tackade nej, då kollade kollegorna på mig som om jag hade mördat någon. Satt där med ett glas vatten och kände mig allmänt dum. Kan tillägga att alla på mitt jobb är godis/mat fantaster och tycker träning är idioti.
Vill inte ens veta vad dom tänkte om mig då. Men samtidigt tänkte jag, "vem fan är dom att döma? feta as med bitchtits fast dom är 30"
Att du gick och hämtade shaken, det krävdes stake.
Plusssetta på det, och ungefär allt annat ni två skrivet senaste sidorna. Bra skit.*cupid*
seriegubben
2011-07-12, 10:07
Jag började deffa för en vecka sedan, och mina kära kolozzeum medlemmar, jag är hungrig. Jag är mycket hungrig!
Såhär har jag lagt upp min dagliga deff, så ni kan se att jag inte har gjort något fel:
Jag vill ligga på ett kalori underskott på 500 kcal. För att på ett ungefär använder jag mig av Harris-Benedict ekvationen. Jag är 21 år gammal, väger 77 kg och är 175,5 cm lång. Jag knappar in dessa siffror i ekvationen och får:
BMR = 66.5 + ( 13.75 x weight in kg ) + ( 5.003 x height in cm ) - ( 6.775 x age in years ) = 1360.7015 kcal
Jag multiplicerar 1360.7015 med 1.5 och får fram 2041.05 kcal. Efter att ha knappat in vad jag gör under timmarna på dygnet på sajten exrx.net får jag fram samma resultat.
Så är det ju bara att dra av 500 från 2041.05 vilket ju blir 1541.05 kcal. Detta är det kalori intag jag vill ligga på dagligen.
Här är ett exempel på hur en av mina dagars måltids upplägg ut:
07.00: 1 dl havregrynsgröt, 2 dl mellanmjölk, 100 g keso 4%, 1 ägg 60 g, 1 äpple 260 g
10.00: Gold Standard 100% Whey proteindrink (120 kcal, 25 g protein)
12.30: Pasta fullkorn 75 g, köttfärssås på nötfärs 210 g
15.30: Gold Standard 100% Whey proteindrink
18.00-19.00: 1 dl ris fullkorn, nöt filé 160 g
21.00-22.00: 1 banan 125 g
Detta blir lite mer än 1500 kcal, men så tränar jag ju måndag till fredag, 3 ggr styrketräning och 2 ggr konditionsträning. Båda dessa träningsformer bränner ungefär 270 kcal under själva träningspassen. Så allt som allt ligger mitt kcal intag nästan exakt mellan 1500-1600 kcal.
Men jag är så HUNGRIG! Tidigare åt jag ungefär 2500 kcal varje dag, när jag bulkade.
Är det helt normalt (det torde det ju vara, om än plågsamt), eller är det något jag gör fel?
Från 18%bf förra tisdagen till 17,6%bf igår om calipern stämmer.. Upplever lite skillnad vid "kärlekshantagen". Bara att köra på..
jag är hungrig. Jag är mycket hungrig!
Testa ha i nån tesked av kostfiber i proteindrinken/vattnet. Och drick mycket vatten, men drick lite i taget.
http://www.finax.com/se/display/glutenfritt/finax-psyllium.aspx
edit/ Om man lätt blir gasig av mycket protein hjälper det också att ha i lite fiber har jag märkt :p
Jag började deffa för en vecka sedan, och mina kära kolozzeum medlemmar, jag är hungrig. Jag är mycket hungrig!
Såhär har jag lagt upp min dagliga deff, så ni kan se att jag inte har gjort något fel:
Jag vill ligga på ett kalori underskott på 500 kcal. För att på ett ungefär använder jag mig av Harris-Benedict ekvationen. Jag är 21 år gammal, väger 77 kg och är 175,5 cm lång. Jag knappar in dessa siffror i ekvationen och får:
BMR = 66.5 + ( 13.75 x weight in kg ) + ( 5.003 x height in cm ) - ( 6.775 x age in years ) = 1360.7015 kcal
Jag multiplicerar 1360.7015 med 1.5 och får fram 2041.05 kcal. Efter att ha knappat in vad jag gör under timmarna på dygnet på sajten exrx.net får jag fram samma resultat.
Så är det ju bara att dra av 500 från 2041.05 vilket ju blir 1541.05 kcal. Detta är det kalori intag jag vill ligga på dagligen.
Här är ett exempel på hur en av mina dagars måltids upplägg ut:
07.00: 1 dl havregrynsgröt, 2 dl mellanmjölk, 100 g keso 4%, 1 ägg 60 g, 1 äpple 260 g
10.00: Gold Standard 100% Whey proteindrink (120 kcal, 25 g protein)
12.30: Pasta fullkorn 75 g, köttfärssås på nötfärs 210 g
15.30: Gold Standard 100% Whey proteindrink
18.00-19.00: 1 dl ris fullkorn, nöt filé 160 g
21.00-22.00: 1 banan 125 g
Detta blir lite mer än 1500 kcal, men så tränar jag ju måndag till fredag, 3 ggr styrketräning och 2 ggr konditionsträning. Båda dessa träningsformer bränner ungefär 270 kcal under själva träningspassen. Så allt som allt ligger mitt kcal intag nästan exakt mellan 1500-1600 kcal.
Men jag är så HUNGRIG! Tidigare åt jag ungefär 2500 kcal varje dag, när jag bulkade.
Är det helt normalt (det torde det ju vara, om än plågsamt), eller är det något jag gör fel?
Bort med banan och ersätt med kvar eller keso! Tänk också på fetthalten i nötfärsen, det kan dra iväg... byt ut pasta mot potatis.
internethjälten
2011-07-13, 05:04
gått av dieten, 92kg står vågen på, lol..
Familyguy
2011-07-13, 10:08
På fredag är äntligen min deff slut, har hållt på sen i februari ungefär. Började på 84 kg och ligger nu på ca 73-74:) 176 cm lång.
Chrillee
2011-07-14, 00:02
Bra skrivit må jag säga.
Godis och matsug har jag inga problem med, så länge jag finner motivation.
Jag har aldrig varit typen som brukar festa så det är väll inte så konstigt att folk inte frågar. Har ingen lust att hänga med folk heller t.ex gå runt på stan/ kolla film osv då är jag hellre själv. Har inte varit så social av mig det senaste året men nu får det tas igen.
Att du gick och hämtade shaken, det krävdes stake. Kan föreställa mig hur patetisk dom tyckte du var. Varit i liknande situationer själv. Det värsta var på jobbet när vi blev bjuda på smörgås tårta och jag tackade nej, då kollade kollegorna på mig som om jag hade mördat någon. Satt där med ett glas vatten och kände mig allmänt dum. Kan tillägga att alla på mitt jobb är godis/mat fantaster och tycker träning är idioti.
Vill inte ens veta vad dom tänkte om mig då. Men samtidigt tänkte jag, "vem fan är dom att döma? feta as med bitchtits fast dom är 30"
Man kan få höra ett och annat, folk tycker man är konstig och får ständigt höra "Du har ju inget fett på kroppen alls".
Hur som helst anser jag det svårt ibland då polare vill ut och ta en bärs, man blir bjuden på middag hos sambons föräldrar, mina föräldrar. Syrran är hemma på besök och vill åka o käka glass, o.s.v.
Så det blir lätt att ens kostschema och kaloriram spricker.
Säger man att man går på diet tycker dem man är skum.
Speciellt nu under sommaren, det blir nog lättare till hösten förhoppningsvis.
När började du deffen?
I början av april.
start vikt?
ca. 84 kg
ligger nu på 75
Mål?
Samma som alla tonårspojkar, synliga magrutor ofc. Haha.
Övrigt?
När jag är klar med deffen då ska jag ha hittat en året runt form, som jag sedan äter upp mig på och deffar ner i perioder.
När började du deffen?
I början av april.
start vikt?
ca. 84 kg
ligger nu på 75
Mål?
Samma som alla tonårspojkar, synliga magrutor ofc. Haha.
Övrigt?
När jag är klar med deffen då ska jag ha hittat en året runt form, som jag sedan äter upp mig på och deffar ner i perioder.
Någon skillnad på dessa 9 kg då? *popcorn*
Någon skillnad på dessa 9 kg då? *popcorn*
Jag känner mig mycket smalare, och folk som inte sett mig sen innan deffen har också påpekat det. :)
Innan jag började deffa kunde jag även bara drömma om att få en synlig blodådra när jag tränade (För jag tyckte det såg lite coolt ut..), nu blir jag vaskulär av att borsta tänderna i stort sett. :)
Landström
2011-07-14, 09:42
Det rullar på... Nere på ca 91 kg. Startade på 115 kg i september förra året. Folk jag inte träffar så ofta känner knappt igen mig och jag har hört omväga teorier från folk att jag skulle vara sjuk... :Virro Problemet med att vara deffad är att man ser så smal ut i stora kläder. För att se stor ut måste man strippa... :D
Under sommaren har det blivit ungefär varannan vecka deffande och varannan vecka mer normalbeteende (dvs öl och kladdkaka). :cool:
Ska bli sjukt trevligt att få äta rejält med mat igen, med start i aug/sep. Efter närmare 1 års kaloriunderskott ska det bli synnerligen intressant att se hur kroppen svarar på kaloriöverskott... *popcorn*
Funderar på att fr o m september fasa in träningen/ätandet med 8-9 veckors överskott och 2-3 veckors deffande och sen överskott igen 8-9 veckor osv. Beror mycket på hur kroppen och formen/styrkan känns.
Formen från igår på ca 91 kg
StampChamp
2011-07-14, 10:08
Det rullar på... Nere på ca 91 kg. Startade på 115 kg i september förra året. Folk jag inte träffar så ofta känner knappt igen mig och jag har hört omväga teorier från folk att jag skulle vara sjuk... :Virro Problemet med att vara deffad är att man ser så smal ut i stora kläder. För att se stor ut måste man strippa... :D
Under sommaren har det blivit ungefär varannan vecka deffande och varannan vecka mer normalbeteende (dvs öl och kladdkaka). :cool:
Ska bli sjukt trevligt att få äta rejält med mat igen, med start i aug/sep. Efter närmare 1 års kaloriunderskott ska det bli synnerligen intressant att se hur kroppen svarar på kaloriöverskott... *popcorn*
Funderar på att fr o m september fasa in träningen/ätandet med 8-9 veckors överskott och 2-3 veckors deffande och sen överskott igen 8-9 veckor osv. Beror mycket på hur kroppen och formen/styrkan känns.
Formen från igår på ca 91 kg
Grym form. Och känner igen det där med kläder, rippad ser man större ut utan kläderna även fast man väger mindre.. du får skaffa lite nya kläder som sitter bättre! :thumbup:
När började du deffen?
20 juni
Startvikt?
84.2 kg
Ligger nu på 82.6 kg
Mål?
80ish på 4-5 veckor.
Övrigt?
Tråkigt att deffa. Borde förmodligen gå ner ett par kg till än vad som står under mål men får se om jag orkar det.
Namehere
2011-07-14, 13:21
Sjukt snyggt! Har du kört vanlig hederlig deff eller någon slags Periodisk Fasta?
Familyguy
2011-07-14, 16:49
Problemet med att vara deffad är att man ser så smal ut i stora kläder. För att se stor ut måste man strippa... :D
Det där är så sant så! Träffade en gammal vän idag jag inte sett på ett bra tag, hon undrade om jag slutat träna :( , vi får väl se på stranden baby!
Landström
2011-07-14, 17:52
Grym form. Och känner igen det där med kläder, rippad ser man större ut utan kläderna även fast man väger mindre.. du får skaffa lite nya kläder som sitter bättre! :thumbup:
Tack Champen! Ja, ju mer deffad och slimmad man är desto mindre/färre kläder måste man ha för att komma ut i full blom. :) Har till stora delar köpt ny garderob... Men det är fan inte billigt att köpa allt nytt. *grr*
Sjukt snyggt! Har du kört vanlig hederlig deff eller någon slags Periodisk Fasta?
Stort tack till dig! Kört nån egen liten variant men med stora inslag av periodisk fasta. Har dock ingen optinoja så att det måste vara ett antal timmar mellan måltiderna. Trivs dock med upplägget att äta mig mätt två gånger per dygn. Har oftast inga problem med att gå hungrig hela dagen om jag vet att jag kommer få äta mig mätt innan läggdags. Att småäta var tredje timme vore dock tortyr.
Det där är så sant så! Träffade en gammal vän idag jag inte sett på ett bra tag, hon undrade om jag slutat träna :( , vi får väl se på stranden baby!
Hehehe ja exakt det där har jag varit med om vid ett antal tillfällen. Sen brukar de klämma på armen för att känna... Lite jobbigt tycker jag men jag brukar säga att det är billigare att inte äta så mycket. Kört hårt!
tjej
21 år
168cm
63.5 kg
började 29/5, alltså deffat i snart 7 veckor men ingen skilnad på vågen, men fått dock några kommentar om att jag blivit smalare. (Har aldrig tränat regelbundet förrut.)
Hur länge kan detta ta? vill så gärna se skilnad på vikten även om det inte är det som är viktigast.
Reaper123
2011-07-15, 10:07
tjej
21 år
168cm
63.5 kg
började 29/5, alltså deffat i snart 7 veckor men ingen skilnad på vågen, men fått dock några kommentar om att jag blivit smalare. (Har aldrig tränat regelbundet förrut.)
Hur länge kan detta ta? vill så gärna se skilnad på vikten även om det inte är det som är viktigast.Ligger du på underskott så ger vågen med sig förr eller senare. Finns ingen riktlinje här, sen så kan vikten variera väldigt mycket över korta perioder. Utan viktigaste verktygen enligt mig är måttband+spegel!
Håll ut så ska du nog se på fan! :)
Namehere
2011-07-15, 12:53
Kom hem inatt vid 2, första jag gjorde var att dra i mig 4 st julvört-mackor och 2 andra mackor, gott vare, men ångrar mig lite nu!
Lychgate
2011-07-15, 13:46
Kört sen den andra juli.
Man, 21 år
185 cm
98kg - 93~
Mestadels vattenvikt som ryker nu i början. Kör PF runt 19-20 timmar per dygn, ibland kortare, ibland längre. Deffat stötvis i 2.5 år pga löshud. ;)
Började "deffa" 21 juni, går ner från 108,2kg och är nere 3,5kg än så länge.
Första delmålet är -10kg till 98kg, samt nästa anhalt blir att spräcka 95kg då jag lovat mig själv att lägga ut första före och efter bilder.
Långsiktigt mål som jag knappt vågar erkänna för mig själv är 75kg.
Sparven från Minsk
2011-07-15, 14:34
- 6,3 kg på ca 4 veckor :thumbup:
TheMuffin
2011-07-15, 16:18
Startfett 18.1% Avslutar deffen idag på ca 11%. Har redan käkat en hink pasta och i afton vankas indisk mat och glass. Till er som har en bit kvar på deffen säger jag bara..MOUHAHAHAHA :)
tjej
21 år
168cm
63.5 kg
Hur länge kan detta ta? vill så gärna se skilnad på vikten även om det inte är det som är viktigast.
Då har du nog inte deffat direkt...
Sheogorath
2011-07-16, 06:50
tjej
21 år
168cm
63.5 kg
Hade du gjort nödvändiga justeringar i tid hade du gått ner i vikt. Vad du har gjort är ett försök till deff med en metod du gör bäst i att aldrig pröva igen. Och det är också en nyttig erfarenhet. We all need to make our mistakes osv. :thumbup:
Landström
2011-07-16, 07:18
Hade du gjort nödvändiga justeringar i tid hade du gått ner i vikt.
+1
Justeringar är A och O i en deff.
exevision
2011-07-16, 10:58
Är inne på dag 20 i deffen.
Ålder: 34
Kön: man
Längd: 182
Startvikt: 86,3
Nuvarande vikt: 81,8
Midjemått vid start: 94
Nuvarande mått: 88
tjej
21 år
168cm
63.5 kg
Kan vara vätska som gör att vågen står kvar på samma vikt. Mät runt höft, armar, rumpa, nacke, ben etc nästa gång så kommer du se skillnad. Vågen kan visa allt möjligt och göra dig förvirrad. Låt det ta längre tid än 7 veckor också.. fortsätt bara så kommer du märka resultat.
Sheogorath
2011-07-16, 11:35
Kan vara vätska som gör att vågen står kvar på samma vikt. Mät runt höft, armar, rumpa, nacke, ben etc nästa gång så kommer du se skillnad. Vågen kan visa allt möjligt och göra dig förvirrad. Låt det ta längre tid än 7 veckor också.. fortsätt bara så kommer du märka resultat.
Det där är bara efterkonstruktioner. Man planerar in även vätskeförlust eller vätskeinlagring i sin viktförändring (och försöker man gå ner i vikt kommer man ju knappast LÄGGA PÅ sig vätska, särskilt inte över en 7-veckorsperiod). Satsar man på att gå ner 0,5 kg i veckan innebär det 0,5 kg i veckan. Lyckas man inte med det har man misslyckats. Har man målsättningen att så stilla i vikt men bygga muskler så ska man stå stilla i vikt. Jag håller med dig om att mätning är ett bra komplement men att väga sig varje dag, vid samma tid, med samma förutsättningar (nypissad etc) och utvärdera med medianen eller medelvikten för en vecka är fortfarande kung. Att genomföra en lyckad "deff" inom en rimlig mätperiod utan att gå ner i vikt funkar kanske om man är otränad och tjock eller tar anabola steroider, men annars är det en hopplös satsning.
Edit: det här skriver jag inte för att vara taskig mot någon eller trycka till utan för att ge en liten reality slap så att man helt enkelt biter i det sura äpplet, erkänner ett misslyckande och planera annorlunda och förhoppningsvis bättre nästa gång. Man är inte en dålig människa, man behöver bara göra lite annorlunda för att lyckas med det man vill uppnå.
Att deffea samtidigt som man jobbar/pluggar är svårt tyker jag....Dock kan det bro på att jag kör mer snabb deff en långsam....vilket iförsig inte är så bra
Men genrellt är ju deff jobbigt och plugggar man samtidigt så är det riktigt svårt
Hej igen !
hmm....
men om jag har ca 1700 kCal/dygn (2-3g/kg protein, ca 1g/kg fett) ...? Jag är en riktig otränad person, men försökt träna regelbundet sista månaderna... nu är jag lite rädd att jag gjort fel någonstans ..
Sheogorath
2011-07-17, 12:38
Hej igen !
hmm....
men om jag har ca 1700 kCal/dygn (2-3g/kg protein, ca 1g/kg fett) ...? Jag är en riktig otränad person, men försökt träna regelbundet sista månaderna... nu är jag lite rädd att jag gjort fel någonstans ..
Jag tror inte att du behöver oroa dig faktiskt. Om du är "riktigt otränad" som du säger och börjat styrketräna ordentligt nu kan du säkert ha förbättrat din kroppssammansättning mycket utan att vikten behöver ha förändrats mycket varken uppåt eller neråt. Kroppsfett har större volym per viktenhet än muskler vilket gör att någon som har mer muskler på samma kroppsvikt och längd som en annan ofta ser "smalare" ut med kläder på och förstås muskulösare utan kläder. Det vi pratar om, att det ofta är mycket svårt/ineffektivt att "bygga muskler och bränna fett samtidigt" som man slarvigt säger, gäller främst för odopade redan vältränade personer.
Edit: om du märker att du börjar "stå och stampa" utvecklingsmässigt kan det vara på sin plats att bestämma sig för att antingen försöka gå ner i vikt (i ett försök att bränna mer fett) eller gå upp i vikt (i ett försök att bygga en vettig mängd muskler). Att mäta sina framgångar i muskelstyrka i stora komplexa övningar som knäböj, bänkpress, roddar, militärpress och marklyft är en bra idé. Så länge du blir starkare så går allt på rätt håll.
Jag har alltid tränat mer eller mindre, mycket styrka och förbränning. Men har aldrig greppat att kosten är kanske är 80% av en deffad kropp. "Du är vad du äter" stämmer verkligen. Tidigare har jag inte haft kontroll på mitt kcal-intag. Ätit bra vissa dagar, andra varit för kalori-rika. Har alltid haft ganska bra muskelmassa, men alltid lite putmage.
Nu väger jag all mat och är mycket noga med att mäta kcal. Har nu kört Kcal in ut en månad. Tyvärr vägde jag mig inte i början så har inte riktigt 100% koll. Men kan bara skriva hur det gått sedan en vecka tillbaka, och kommer följa upp på sidan.Men ser till att äta mycket proteinrik mat, Whey protein och EAA innan träning. För jag kommer inte ge upp nu. Är inte nöjd förrän "rutorna" kommit fram. Men vill samtidigt inte tappa för mycket muskelmassa, för jag vill inte se ut som en maratonlöpare i kroppen.
Vikt 7 dagar sedan: 85,5.
Min längd: 172 cm.
Ålder 37 år.
Träning: Tung styrketräning 5-6 ggr per vecka.
Lätt Cardio: 2 ggr i veckab.
Kcal intag per dag: ca 1900-2300 per dag.
Status: Vikt 84,6 kg (idag 19/7) -0,9 kg sedan 7 dagar.
*flex*
Reaper123
2011-07-19, 09:06
Snart börjar det lukta färdigdeffat, bara 12 dagar kvar!
Hade aldrig trott att jag skulle få något sexpack eller fullt med ådror överallt så får nöjja mig med min livs bästa form hur som helst och satsa ännu hårdare i höst/vinter för att förbättra utgångsläget till nästa sommar!
1/1 105 kg
16/7 98 kg
Ett tips till Er som deffar. Jag hittade 2 grymma apps till min Iphone. "kCal2day" heter den ena. Ställer in ditt dagsintag av Kcal. Mycket lätt att ha kolla på sina Kcal med detta program. Sedan givetvis "Livsmedel" som innehåller de flesta livsmedels Kcal online. :cool:
Nu när jag vägde mig i morse. Så visade vågen 83, 9. Lite mycket nedgång, men svårt att avgöra. Eftersom vågen diffar mycket. Aldrig blir man nöjd. *gah!*
Vill inte gå ner för fort. Vill ha muskler kvar. Har legat strax under 2000/kcal per dag intag. Måste korrigera lite. Från och med idag kör jag mellan 2100-2300 intag. Kör ingen Cardio, bara styrka.
Saknar inte "onyttig" mat alls. Känner mig aldrig så där "ashungrig" som jag kunde känna mig när jag låg i kaloriöverskott. Kostdelen går faktiskt utmärkt och känns inte alls speciellt jobbig. Men jag är ju så kort in på "deffen", så vi får se hur det känns om någon månad. slutvikt är svår att förutse, känner mig "smal" nu, men inser att det är mycket fett kvar innan magrutorna kommer fram. Kör på tills jag är nöjd med framför allt min mage. Kanske kommer jag gå ned till 73-77 kg. Men mer än det kanske behövs. Svårt att avgöra.
Aktivitetsnivån sätter jag bara till 1,2 eftersom jag är stillasittande mesta delen av dygnet för utom styrkepasset på 40-50 minuter. Mitt dagsvärde blir då ca 2800 Kcal/dag. Då ligger jag -500 till -900 kcal per dag.
JUST DO IT!!
andre314
2011-07-20, 12:41
Det går helt okej. Började på 81,5, nere på 77,9 nu och inne på 4e veckan. Har failat totalt de tidigare försöken, men det blev så mycket lättare nu när man har lärt sig om kosten och proteinet så man slipper slita som ett djur. Har inte haft ngt speciellt sug efter godis eller sötsaker men ett x antal öl har ju åkt ner, men det är ju sommar så varför inte :) Så länge det går neråt och man inte minskar/minskar mycket på gymmet så :>
StampChamp
2011-07-20, 12:46
Nu när jag vägde mig i morse. Så visade vågen 83, 9. Lite mycket nedgång, men svårt att avgöra. Eftersom vågen diffar mycket. Aldrig blir man nöjd. *gah!*
Vill inte gå ner för fort. Vill ha muskler kvar. Har legat strax under 2000/kcal per dag intag. Måste korrigera lite. Från och med idag kör jag mellan 2100-2300 intag. Kör ingen Cardio, bara styrka.
Saknar inte "onyttig" mat alls. Känner mig aldrig så där "ashungrig" som jag kunde känna mig när jag låg i kaloriöverskott. Kostdelen går faktiskt utmärkt och känns inte alls speciellt jobbig. Men jag är ju så kort in på "deffen", så vi får se hur det känns om någon månad. slutvikt är svår att förutse, känner mig "smal" nu, men inser att det är mycket fett kvar innan magrutorna kommer fram. Kör på tills jag är nöjd med framför allt min mage. Kanske kommer jag gå ned till 73-77 kg. Men mer än det kanske behövs. Svårt att avgöra.
Aktivitetsnivån sätter jag bara till 1,2 eftersom jag är stillasittande mesta delen av dygnet för utom styrkepasset på 40-50 minuter. Mitt dagsvärde blir då ca 2800 Kcal/dag. Då ligger jag -500 till -900 kcal per dag.
JUST DO IT!!
Hur länge har du deffat? Och 1,2 i aktivitetsfaktor på en träningsdag? *rolleyes* Det kan du sätta om du typ sitter framför tv/dator och inte gör nåt annat. Om du har ett rätt inaktivt jobb och styrketränar skulle jag sätta i alla fall 1,4.
Det är säkert där problemet sitter och därför du tappar snabbare än du tänkt dig.
När började du deffen?
12e Juli, alltså dryga veckan sen.
Start vikt?
78kg
Mål?
Är inte speciellt vikt fixerad utan går efter spegeln, mitt största mål är att bli av med fettet runt undre magen och höfterna. Och anledningen till deff är att deffa mig till ett bättre utgångsläge än vart jag är nu så jag sen kan dra en clean bulk och öka i muskelmassa och inte så mycket fett.
Övrigt?
Första gången jag kör en seriös bulk, på träningsdagar lägger jag aktivitetsfaktorn på 1.2 och vilodagar på 400-500 under 1.2.
Träningsdagar: 2200 kcal
Vilodagar: 1700-1800 kcal
Funkat över förväntan verkligen, verkligen en färsking fortfarande men jag lär mig varje dag vad som mätter bra och har bra näring, riktigt kul detta!
Kan tillägga att jag inte är så väldigt aktiv utanför gymmandet just nu men när det blir mer aktiviteter så kommer jag höja intaget lite om det verkar behövas så jag inte går ner för fort!
StampChamp
2011-07-20, 13:44
När började du deffen?
12e Juli, alltså dryga veckan sen.
Start vikt?
78kg
Mål?
Är inte speciellt vikt fixerad utan går efter spegeln, mitt största mål är att bli av med fettet runt undre magen och höfterna. Och anledningen till deff är att deffa mig till ett bättre utgångsläge än vart jag är nu så jag sen kan dra en clean bulk och öka i muskelmassa och inte så mycket fett.
Övrigt?
Första gången jag kör en seriös bulk, på träningsdagar lägger jag aktivitetsfaktorn på 1.2 och vilodagar på 400-500 under 1.2.
Träningsdagar: 2200 kcal
Vilodagar: 1700-1800 kcal
Funkat över förväntan verkligen, verkligen en färsking fortfarande men jag lär mig varje dag vad som mätter bra och har bra näring, riktigt kul detta!
Kan tillägga att jag inte är så väldigt aktiv utanför gymmandet just nu men när det blir mer aktiviteter så kommer jag höja intaget lite om det verkar behövas så jag inte går ner för fort!
Har jag förstått det rätt, du väljer alltså 1,2 i aktivitetsfaktor på träningsdagar? Och 500kcal under 1,2 på vilodagar? Det är alldeles för lite.
Har jag förstått det rätt, du väljer alltså 1,2 i aktivitetsfaktor på träningsdagar? Och 500kcal under 1,2 på vilodagar? Det är alldeles för lite.
Kanske du har rätt men tänkte lägga mig här och se hur snabbt det går ner för i början borde man ju kunna ha ett större underskott än om några veckor/månader?
Dessutom gör jag inte så mycket om dagarna.
Men uppskattar och tar åt mig allt du säger!!!!!
Lychgate
2011-07-20, 16:43
Deffen går bra, skitseg på bendagarna och kroppen börjar hata 500g keso varje dag. Får växla över till Kvarg ett tag. *spy*
Hur länge har du deffat? Och 1,2 i aktivitetsfaktor på en träningsdag? *rolleyes* Det kan du sätta om du typ sitter framför tv/dator och inte gör nåt annat. Om du har ett rätt inaktivt jobb och styrketränar skulle jag sätta i alla fall 1,4.
Det är säkert där problemet sitter och därför du tappar snabbare än du tänkt dig.
Ja stämmer nog, men jag är faktiskt oerhört stillasittande/liggande just nu förutom då jag traskar till stranden eller gymet och själva gympasset. Svårt det där med aktivitetsfaktorn. Kör ju ingen Cardio knappt. Bara någon lätt halvtimmes promenad högst 2 ggr per vecka. Men kanske skall ändra till 1,4. Justeringar är ju en stor del av deffen har jag förstått.:cool:
Deffen går bra, skitseg på bendagarna och kroppen börjar hata 500g keso varje dag. Får växla över till Kvarg ett tag. *spy*
Ja keso blir verkligen "vidrigt" när man äter det ofta. *spy* Tuggan bara växer i mun. Men det finns ju mycket annat man stoppa i sig.
Reaper123
2011-07-21, 10:17
Kollade precis lite statisitk och inser att jag tappat 3.6kg på 17 dagar, helt utan att känna någon som helst tapp i styrka! :D
Tilläggas ska att jag fortfarande har väldigt gott om fett på kroppen, alltså inga -500 kcal/dag jag siktar på så rätt så väntat att det börjar hända något på sluttampen! :)
Avslutar deffen på fredag nästa vecka hur som helst och då kommer en mer utförlig rapport!
Varför tvingar du i dig sånt som du inte verkar gilla?
Lychgate
2011-07-21, 12:34
Varför tvingar du i dig sånt som du inte verkar gilla?
Hård deffar och följer ett schema. Dessutom tycker jag om keso, men 500g om dagen får en att tröttna ganska hårt.
Namehere
2011-07-21, 13:14
Hård deffar och följer ett schema. Dessutom tycker jag om keso, men 500g om dagen får en att tröttna ganska hårt.
Släng i lite kakao och någon kapsyl fun light orange.
thebandit
2011-07-21, 13:43
När började du deffen?
Maj
start vikt?
87
nuvarande vikt: 97
Mål?
ca 10% kroppsfett
Övrigt?
Det är bara lite vätska jag lagt på mig, lite öl och grillmat på helgerna kan ju inte skada så mycket. Inte nån glass då & då heller. Eller lite choklad... Ehum.
Hej igen !
hmm....
Ät mkt Kessella :D
Jag är man och har gått ner ~25kg, när jag gick ned som mest åt jag ungefär 1300-1500 kcal per dag och 170-200g protein per dag... måste va stört strikt dock för att få i sig den nivån i längden
Bröst idag. Körde lika tungt som vanligt. Hantelpressen till och med tyngre än vanligt. Kul besked för mig, eftersom jag legat på ett ganska stort underskott -600 till -1100 per dag cirka. Så kör vidare på med intag 2000-2500 kcal per dag. Funkar ok än så länge. Men det är långt kvar på deffen. Känner mig hårdare i kroppen i stort sett överallt. Skinkor, lår, axlar, bröst. Har tappat fett på sidorna på magen och övre magen mest. Men på nedre magdelen är det fortfarande en del hull. Bara jag håller mig frisk. Jobbigt om man blir sjuk. Det skulle vara sämst!!
Mackattack
2011-07-21, 22:02
Tjo.
Ligger på deff sedan 2-3 månader tillbaka. Har gjort lite småjusteringar fram och tillbaka när vågen stannat(Lagt in mer cardio, gång/löpning/crosstrainer osv). Senaste veckorna verkar ingenting hända, känner nästan att det går åt fel håll - Detta trots att jag ligger på ett underskott på ca 1000kcal.
Dagarna ser olika ut, men landar på kring 250-300g P 100gK 30-100gF. Frågan jag ställer mig själv är hur viktigt fettet är för att hålla igång förbränningen? Så mycket myter som florerar att man knappt kan tänka klart med diethjärnan. Har blivit matad med att det.
Börjar tvivla på mitt upplägg då ingenting händer..
Hur ser de "lärda" på fettintag på diet?
joelduva
2011-07-21, 22:18
Tjo.
Ligger på deff sedan 2-3 månader tillbaka. Har gjort lite småjusteringar fram och tillbaka när vågen stannat(Lagt in mer cardio, gång/löpning/crosstrainer osv). Senaste veckorna verkar ingenting hända, känner nästan att det går åt fel håll - Detta trots att jag ligger på ett underskott på ca 1000kcal.
Dagarna ser olika ut, men landar på kring 250-300g P 100gK 30-100gF. Frågan jag ställer mig själv är hur viktigt fettet är för att hålla igång förbränningen? Så mycket myter som florerar att man knappt kan tänka klart med diethjärnan. Har blivit matad med att det.
Har du planerade refeeds i ditt upplägg?
Kanske behöver ligga på lite plus nån dag för att sätta sprutt på förbränningen lite? :eating:
Hur lång tid har det stått still? Har du 100% koll på kalori in?
Tjo.
Du behöver inte hålla igång någonting, kroppen förbränner det den behöver.
Antingen räknar du fel på maten men mer troligt är att din uppskattning av energiförbrukningen är fel, det är ju som sagt en uppskattning som du inte mäter och den är ju inte 100%. Kvittot har du ju fått nu att du inte går ner så justera ner intaget så ska du se att det släpper.
Antingen räknar du fel på maten men mer troligt är att din uppskattning av energiförbrukningen är fel, det är ju som sagt en uppskattning som du inte mäter och den är ju inte 100%. Kvittot har du ju fått nu att du inte går ner så justera ner intaget så ska du se att det släpper.
Ja. Håller med. Det är väl fysikens lagar. Minus intag. Minus vikt. *flex*
Man måste justera mycket ibland. Kör på så kommer det bli bra!!
Mackattack
2011-07-22, 10:08
Jag äter inte en sak jag inte väger och använder mig av excelarket för kcalberäkning. Brukar landa på kring 2000 kcal. Med aktivitetsfaktor 1.5 landar jag på 3200Kcal för energibalans. Att behöva öka förbi ~-1000kcal känns retarded. Men men!:smash:
Edit: Visst - en ytterligare sänking kommer säkerligen snabba på nedgången, men hur lågt vill man egentligen gå för att bibehålla muskler osv? Att jag på mina 189cm/93kg skulle äta som en brud på deff (1500kcal) känns så orimligt :S
Jag äter inte en sak jag inte väger och använder mig av excelarket för kcalberäkning. Brukar landa på kring 2000 kcal. Med aktivitetsfaktor 1.5 landar jag på 3200Kcal för energibalans. Att behöva öka förbi ~-1000kcal känns retarded. Men men!:smash:
Edit: Visst - en ytterligare sänking kommer säkerligen snabba på nedgången, men hur lågt vill man egentligen gå för att bibehålla muskler osv? Att jag på mina 189cm/93kg skulle äta som en brud på deff (1500kcal) känns så orimligt :S
Om du äter runt 2000kcal dagligen så borde du definitivt gå ner med dom statsen. Äter du runt 2000kcal varje dag eller har du några avikelser t.ex. ätardagar? Räknar du drycker som innerhåller kalorier om du dricker några sådana?
Har nu inlett deff 2.0. Det kommer att bli en mer långsam och "noggrann" deff än min förra (som gick alldeles för fort för mina musklers bästa och egentligen var mer av en bantning än en deff). Jag kommer inte räkna kalorier. Jag tänker istället testa mig fram tills jag hittar en bekväm takt att gå ner i vikt. Det får ta den tid det tar helt enkelt.
Jag känner att motivationen är bra och kunskapen tillräcklig. Har lärt mig otroligt mycket om kost och näring det senaste halvåret jämfört med vad jag visste tidigare.
Lite fakta:
Kön: Man
Ålder: 24 år
Längd: 182 cm
Vikt: 90 kg
BF%: Gissningsvis runt 17-18% (Baserat på tidigare mätningar med gymmets impendansvåg.)
Mitt mål är att gå ner till 80 kg eller tills det att jag känner mig nöjd med min BF% (10%-12%).
Kommer fortsätta att träna som jag har gjort tidigare med 4-5 styrkepass i veckan med ett 2-splittat schema blandat hög/lågrep och 1-2 konditionspass.
Önska mig lycka till!*flex*
Går helt okej, har inte vägt mig utan kör bara på midjemått och där har det minskat 7cm sen i Maj :)
Jag är 202/97 kg och jag behöver lägga mig på runt 1800 för att gå ner vid en stillasittande dag.
StampChamp
2011-07-24, 14:16
Har nu inlett deff 2.0. Det kommer att bli en mer långsam och "noggrann" deff än min förra (som gick alldeles för fort för mina musklers bästa och egentligen var mer av en bantning än en deff). Jag kommer inte räkna kalorier. Jag tänker istället testa mig fram tills jag hittar en bekväm takt att gå ner i vikt. Det får ta den tid det tar helt enkelt.
Jag känner att motivationen är bra och kunskapen tillräcklig. Har lärt mig otroligt mycket om kost och näring det senaste halvåret jämfört med vad jag visste tidigare.
Lite fakta:
Vikt: 90 kg
BF%: Gissningsvis runt 17-18% (Baserat på tidigare mätningar med gymmets impendansvåg.)
Mitt mål är att gå ner till 80 kg eller tills det att jag känner mig nöjd med min BF% (10%-12%).
Kommer fortsätta att träna som jag har gjort tidigare med 4-5 styrkepass i veckan med ett 2-splittat schema blandat hög/lågrep och 1-2 konditionspass.
Önska mig lycka till!*flex*
Du får nog räkna med 75kg om du vill ta dig ner till 10%. Men det fixar du, lycka till!
StampChamp
2011-07-24, 14:16
Jag är 202/97 kg och jag behöver lägga mig på runt 1800 för att gå ner vid en stillasittande dag.
Inte en chans, hur stort underskott ligger du på då?
Inte en chans, hur stort underskott ligger du på då?
Runt 500, inte mer i alla fall. Jag väger all mat.
Alla ni här som deffar, tränar ni kondition utöver er styrketräning eller kör ni bara på styrketräning? Tränar ni efter ett speciellt program eller kör ni på 2-, 3-, 4- eller 5-split? Om ni tränar kondition, när gör ni det i så fall? På gymmet före/efter ni styrketränar eller tar ni en promenad på morgonen/kvällen?
StampChamp
2011-07-25, 01:20
Runt 500, inte mer i alla fall. Jag väger all mat.
Då har du räknat fel, 2300kcal för att stå still i vikt på din längd och vikt kan omöjligt stämma.
En stillasittande dag behöver jag få i mig runt 2400-2600kcal, jag är 185 och väger 86kg.
Ålder:20~
Kön:Man
Vikt: 82.7kg
Startvikt: 110kg
Mål: 70-75?
Inte så långt kvar nu..
Reaper123
2011-07-25, 08:37
Fyfan så skönt, nu är deffen klar! Blev inga magrutor eller liknande men med utgångsläget jag hade så var det inte väntat
1/1: 105 kg
24/7: <89kg
Råkade ut för en olycka i april, så blev sängliggandes i över 5 veckor. Så planen att vara klar till midsommar sket sig rejält då jag inte pallade dieta under den perioden!
Har inte orkat ta några seriösa kort med naken posering, inte heller några kroppsmått. Men det kommer finnas i före/efter tråden inom en vecka (hoppas jag)
Alla ni här som deffar, tränar ni kondition utöver er styrketräning eller kör ni bara på styrketräning? Tränar ni efter ett speciellt program eller kör ni på 2-, 3-, 4- eller 5-split? Om ni tränar kondition, när gör ni det i så fall? På gymmet före/efter ni styrketränar eller tar ni en promenad på morgonen/kvällen?
Personligen kör jag väldigt lite cardio. Men vill man äta mer så kör lätt cardio, men tycker att jag kan köra bättre styrka utan cardio. Men försöker att köra lätt gång/löpning 30-35 minuter 2 gånger i veckan, på morgonen mest för att hålla kondisen uppe. Bättre att koncentrera sig på styrketräningen. Kcal underskottet i kosten räcker för viktnedgång. Ligger på en viktnedgång på 0,5kg till 1 kg per vecka och kör ett pass styrka 5-6 dagar per veckan under 40-50 minuter.
Du får nog räkna med 75kg om du vill ta dig ner till 10%. Men det fixar du, lycka till!
Du har troligtvis rätt. Men klarar man att gå ner 10 kg så klarar man nog att gå ner 15kg också. :D
Då har du räknat fel, 2300kcal för att stå still i vikt på din längd och vikt kan omöjligt stämma.
En stillasittande dag behöver jag få i mig runt 2400-2600kcal, jag är 185 och väger 86kg.
Naturligtvis finns det massor med felkällor (både för dig och för mig) men du får ju också tänka på att energibehovet är välfigt individuellt, kan ju skilja stort mellan personer med samma längd/vikt. Därför vore det ju inte superkonstigt om jag som är längre/tyngre än dig behöver mindre energi.
exevision
2011-07-27, 08:26
Man
34 år
En månad in i deffen.
Längd: 182
Startvikt: 86,3
Nuvarande vikt:80,7
Midjemått vid start: 94
Nuvarande mått: 85,5
Status:
Nu har det gått 16 dagar sedan jag vägde mig 1:a gången. Har kört på bra med mycket styrketräning nästan varje dag, under denna tid har jag enbart kört 2 st lätta cardiopass på 35 min/var. Styrkan är bevarad tycker jag. Känner mig till och med starkare i vissa övningar som hantelpress (bröst). Men står och stampar på de flesta övriga övningar, lyfter ungefär samma vikter. Svårt att köra tyngre dock. Brukar köra 4-5 set på basövningar med 6-13 reps. 3 set på andra övningar med 8-12 reps. Har tagit EEA under passen.
Mitt kcal-intag har legat på runt 2000/dag.
Vid första vägning den 13/7 vägde jag 85,5 kg. Imorse den 27/7 vägde jag 83,5. -2 kg alltså på 16 dagar.
Men vågen har varierat lite från dag till dag, men i stort har jag ju gått ner.
Kosten har bland annat bestått av: Müsli, lättyogert, lättkesella, lax, rostbiff, ägg, whey protein shakes, minimjölk, keso, potatis, räkor, grönsaker, bananer och äpplen.
Skall fortsätta nu bara tills jag gått ner till i alla fall 76-77 kg. Då får vi se hur jag ser ut. Är jag inte nöjd måste några kg bort till, men med en lugnare takt kanske.
Lycka till alla med er "Deff".
RobbanColeman
2011-08-09, 08:40
vikt: 84,5kg ca, som tyngst 99,7kg
midjemått: 78cm, som mest 95cm tror jag de va
Styrka i princip oförändrad, lika svag nu som innan.
Överarm: ca 42,5cm nu, på tyngsta vikten ca 1cm större
Det går oförskämt bra då min midja nu har samma mått som då jag lade upp mina lovordade bilder på detta forum 2006, har dock införskaffat en del muskler i ryggen sen dess, nog mina tunga marklyft. Väger 6-7kg mer nu. Jag är nöjd hittills, ska bli stenhård till SM nu bara så är jag än mer nöjd!
Fyfan så skönt, nu är deffen klar! Blev inga magrutor eller liknande men med utgångsläget jag hade så var det inte väntat
1/1: 105 kg
24/7: <89kg
Råkade ut för en olycka i april, så blev sängliggandes i över 5 veckor. Så planen att vara klar till midsommar sket sig rejält då jag inte pallade dieta under den perioden!
Har inte orkat ta några seriösa kort med naken posering, inte heller några kroppsmått. Men det kommer finnas i före/efter tråden inom en vecka (hoppas jag)
STARKT! :thumbup:
Vrickade foten igår, men fortsätter deffen ändå. Enda som kommer ske är att jag kommer få kycklingben!
Lychgate
2011-08-09, 09:45
11-07-2 98.5kg.
11-08-9 90.3kg.
Går framåt, ganska tömd just nu och fastar i 22 timmar om dagen. Styrkan varierar på hur bra jag sover men är generellt starkare, drog 150kg x 5 knäböj för en vecka sen. :)
starfitter
2011-08-09, 10:26
Äsch.
Kört mkt hårt i 3v nu.
Gått från 100ish till 93 på 187cm.
Från att knappt orka springa 3-4km till att springa milen under timmen utan att ta ut mig.
Lyfter även bättre än någonsin och har inte tappat muskelmassa (vad jag kan se)
:hbang:
Ska lugna ner de nästa vecka och börja köra 1 pass om dagen ist för två (nu blivit gym/promenad eller löpning/promenad varje dag)
Får köra gym eller löpning en gång om dagen ist sen promenera efter lust, hålla kosten finfin och gå mot en vettig kropp.
Har nog en 10-15 kg kvar få bort innan jag är hård.
Silencer
2011-08-09, 11:05
Det börjar ta sig. Har cirka en vecka kvar på den termogena dieten, innan det är dags för semester. Känner mig väldigt vattnig, och ska försöka lösa det denna vecka också. Så får man se resultatet.
Jag slöbantar lite, ser inte bra ut med en dietist som har mage. :D Men jag har ingen brådska och inga satta datum, ligger på ca 500kcal underskott och plockar runt ett halvkilo i veckan. Jag är klar när det ser bra ut igen.
är typ klar för beach 11 :)
http://img542.imageshack.us/img542/8611/mindeff2011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/542/mindeff2011.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
i MINA ögon en perfekt kropp!
no homo.
ge mig din kropp tack.... ne seriöst, hur ser din träning ut?
Deffen har börjat sakta in nu. Måste köra hårdare helt enkelt!
Har lagt på mig lite mage sista åren, har börjat ta tag i det nu.
Ålder: 24
Längd: 178
Startvikt: 88
Vikt efter drygt tre veckor: 84.5-85
Än så länge går det enligt plan och oförskämt lätt. Får väl se hur det blir längre fram. Räknar med att detta är minst ett halvårsprojekt.
i MINA ögon en perfekt kropp!
no homo.
ge mig din kropp tack.... ne seriöst, hur ser din träning ut?
Haha! tränar typ varje dag, köttar typ endast högrep.. äter minst 200g protte om dagen :)
Dagsformen. Deffar lite igen..nog tredje deffen i sommar :P
http://img36.imageshack.us/img36/7219/formenaug.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/36/formenaug.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Birkey's nya smeknamn: Bipolärdeffaren. I all välmening alltså.
Ålder: 22
Längd: 178
Startvikt: 111
Nuvarande vikt: 96
Tidsåtgång: 4+ månader
Nuvarande styrka:
Marklyft: 220+
Knäböj: 200+
Bänkpress: vet ej pga att jag har haft problem med armarna de senaste 6 månaderna och inte kunnat träna så hårt.. men typ 130 eller nåt.. kanske mer.
Haha! tränar typ varje dag, köttar typ endast högrep.. äter minst 200g protte om dagen :)
Har du alltid kört på högreps? Hur ofta tränar du samma muskel?
http://www.youtube.com/watch?v=_-3WBSDL4Rw
http://www.youtube.com/watch?v=T6tUeQv-cL4
*Väntar på att något som förstår sig på vetenskapliga artiklar ska trilla in* *popcorn*
Pretorian
2011-08-11, 11:27
Birkey: Kul att höra att det finns NÅGON annan här som kör högreps. Hur många reps handlar det om?
Jaa de har jag. Kör samma muskel ca 2-3ggr i veckan.
Birkey: Kul att höra att det finns NÅGON annan här som kör högreps. Hur många reps handlar det om?
Kör mellan 10-15reps.. Händer ibland att jag kommer under 10 men då sänker jag vikten nästa set. Klarar jag 15 så höjer jag lite. Strävar efter 12 reps.
StampChamp
2011-08-11, 12:34
Birkey hur ser din split ut om du hinner köra igenom kroppen 2-3ggr i veckan? Hur många set per muskel och pass? Även jag kör högreps och igenom kroppen 2-3ggr i veckan under deff, funkar finfint.. gäller att träna smart bara :)
Birkey hur ser din split ut om du hinner köra igenom kroppen 2-3ggr i veckan? Hur många set per muskel och pass? Även jag kör högreps och igenom kroppen 2-3ggr i veckan under deff, funkar finfint.. gäller att träna smart bara :)
Bestämmer mig innan jag drar till gymmet vad jag ska köra.. så blandar om ganska rejält..kör de jag känner för! vilar iaf varje muskel minst 48h. 4-5 set ligger jag oftast på.. men blir ju 3 ibland om övningen inte känns bra just den dagen..alltså får ingen skön kontakt osv.
Vet inte riktigt hur det går ... men började deffen 2011-07-24 @101/102kg, väger nu 96.5kg. Får väl anse att det är helt okej. Ser lite skillnad i spegeln iaf.
Är detta normal takt?
Lychgate
2011-08-15, 08:59
Vet inte riktigt hur det går ... men började deffen 2011-07-24 @101/102kg, väger nu 96.5kg. Får väl anse att det är helt okej. Ser lite skillnad i spegeln iaf.
Är detta normal takt?
Antagligen vatten som släps nu i början.
Själv går det framåt. Huden drar ihop sig bra även på ganska kraftigt underskott och vikterna är tunga, tillochmed ökat här och där.
4.6 kg kvar på 1.5 månad, fun fun.
När började du deffen?
Idag!
start vikt?
90kg
Mål?
Bli av med ~5kg utan att tappa allt för mycket styrka.
Övrigt?
Första deffen. Wish me luck! :D
När började du deffen?
20 juni
Startvikt?
84.2 kg
80.9 kg nuvarande vikt
Mål?
78 kg i slutet av september
Övrigt?
Första deffen, en väldigt lärorik upplevelse... blir en veckas uppehåll i deffen på 1.5 vecka då jag sticker iväg till Kreta, men hoppas ändå kunna väga in på 78 kg i slutet av september. Planen är sån iaf.
Start vikt: 90kg (9/8-2011)
Midja: 92cm
Nuvarande vikt: 87kg (22/8-2011)
Midja: 88cm
Mål?
Gå ner till 78-80 kg och se mer rippad ut ;)
Började seriöst med deffen den 12 juni, då jag vägde mig.
Morgonvikt: 85,5
Morgonvikt idag: 80,3 (-5,2 kg)
Måste nog ner till under 75 i alla fall, kanske 70 kg för att se riktigt bra ut. (Jag är bara 1,72 lång).
Men just nu går det trögt, har börjat jobba igen efter semester och tycker det gått segare med viktnedgång. Fattar inte vad det beror på men senaste veckan har sett ut så här:
Måndag den 15/8: 80,7 kg
Onsdag den: 80,6 kg
Fredag den 19/8: 80,1 kg
Söndag den 21/8: 80,4 kg
Idag den 22/8: 80,3 kg
Tidigare har jag varje vecka exakt haft en viktnedgång på 1 kg, men nu verkar vikten hoppa lite upp och ner. Bli irriterad eftersom jag bara ätit för cirka "fjuttiga" 1800-1900/kcal per dag. Hade en liten "ätardag" på lördag dock där jag säkert käkade för max 2500 kcal. Men igår söndag så körde jag lätt Cardio (har inte gjort det på 3 veckor) och förbrukade 310 kcal på det och käkade för 1800 kcal.
Några tips? lossnar det eller kanske skall jag köra 1700/kcal som max, eftersom jag har cirka 2700 i basbehov (aktivitetsfaktor: 1,2)?
Vill komma under 80 kg gränsen.
Har säkert 20% kroppsfett (har inte mätt) så kan nog ligga på ett underskott på 1000/kcal per dag. Tycker styrketräningen går bra som vanligt med. Men sedan när jag hamnar under 75 kg, så kommer jag bara ligga på -500 för att inte riskera muskelförlust. Måste säkert ner till 70-73 för att magen skall se bra ut. Men inte på bekostad av att armarna ser ut som skelett.. Hmm knepigt.. Några tips?? Jag är bara lite nojig...
Är tålmodig och kommer inte ge upp. Räknar med att vara klar med deffen om cirka 2 - 2,5 månader.
Start vikt: 90kg (9/8-2011)
Midja: 92cm
Nuvarande vikt: 87kg (22/8-2011)
Midja: 88cm
Mål?
Gå ner till 78-80 kg och se mer rippad ut ;)
Stats efter 3 veckors deff: 29/8
Vikt: 89.9 - 85.8 (-4.1 kg)
Armar: 42.5cm - (samma)
Midja: 92cm - 86cm (-6 cm)
Har även börjat öka styrkan i de flesta övningarna så det känns helt okej... tar 3 skopor jacked innan träning och sedan 1 skopa kreatin under träningen.. kan det vara pga. det som ökar min styrka? :D
Landström
2011-08-30, 16:27
På kvällen den 8:e september förra året bestämde jag mig för att börja deffa. Då vägde jag 116,1 kg. Nu på måndag 5 september får det räcka och jag är nöjd med deffen för den här gången.
Varit nere på 88,2 kg förra veckan. Kanske jag kommer ner under 88 kg innan måndag...
Detta innebär en sammanlagd viktnedgång på 28 kg, vilket känns enormt mycket med tanke på att jag inte var speciellt fet på 116 kg heller.
Det har varit en lång resa men jag har faktiskt trivts oförskämt bra för det mesta. Dock måste jag erkänna att jag nu ser fram emot frukosten på måndag...
Färska bilder...
...
Terminator look, bra jobbat ;)
På kvällen den 8:e september förra året bestämde jag mig för att börja deffa. Då vägde jag 116,1 kg. Nu på måndag 5 september får det räcka och jag är nöjd med deffen för den här gången.
Varit nere på 88,2 kg förra veckan. Kanske jag kommer ner under 88 kg innan måndag...
Detta innebär en sammanlagd viktnedgång på 28 kg, vilket känns enormt mycket med tanke på att jag inte var speciellt fet på 116 kg heller.
Det har varit en lång resa men jag har faktiskt trivts oförskämt bra för det mesta. Dock måste jag erkänna att jag nu ser fram emot frukosten på måndag...
Färska bilder...
Grymt Landström,,Och imponerande muskelmassa kvar..Och så tycker många det är jobbigt med 20v deff:)..Jag är oxå klar på måndag 5 sep. Har gått ner 11kilo då. Men har oxå haft en oförskämt bra resa så jag kör ett tag till, fast inte så länge som du för då försvinner jag helt;)
Har hållt på i lite över 6 veckor nu, och har tappat knappt 6 kilo. Startade på 88-89 på 178 cm. Går som tåget tycker jag. Äter ganska mycket for att orka träna, och känner mig sällan väldigt hungrig. Bara typ... 10 veckor kvar? :)
Går relativt bra. Känner suget av att bulka nu så motivationen är inte på topp men det är bara att fortsätta kriga! Tror jag har 4-6 kg kvar.
Har gått ner från 100 kilo Januari-2010 till 77 kilo i fredags. Väger mig varje fredag.
Ligger på ca 14% kroppsfett och skall gå ner till 10,X% till 1a November, sedan får det bli lite mer kalorier och mer fokus på styrketräning. När jag började Januari-2010 år jag ungefär 2500 kilokalorier per dygn och nu ligger jag på ungefär 1800 per dygn.
Jag går ner väldigt långsamt men det har också varit meningen, ofta tar jag en rast från deffen på 2-3 veckor och äter gott och kanske åker på semester. Då går jag i stället upp 0,5-1,5 kilo fast jag har ingen jättebrådska och är relativt nöjd med dessa 23 kilon.
Men det är inte förens senaste månaderna folk börjar påtala att jag gått ner, antingen är folk blinda eller så vet jag inte.....
Har gått ner från 100 kilo Januari-2010 till 77 kilo i fredags. Väger mig varje fredag.
Ligger på ca 14% kroppsfett och skall gå ner till 10,X% till 1a November, sedan får det bli lite mer kalorier och mer fokus på styrketräning. När jag började Januari-2010 år jag ungefär 2500 kilokalorier per dygn och nu ligger jag på ungefär 1800 per dygn.
Jag går ner väldigt långsamt men det har också varit meningen, ofta tar jag en rast från deffen på 2-3 veckor och äter gott och kanske åker på semester. Då går jag i stället upp 0,5-1,5 kilo fast jag har ingen jättebrådska och är relativt nöjd med dessa 23 kilon.
Men det är inte förens senaste månaderna folk börjar påtala att jag gått ner, antingen är folk blinda eller så vet jag inte.....
Tror inte folk är blinda, Vi har bara så jäkla svårt att ge cred till någon som är på väg att göra nåt bra eller gjort nåt bra, för samtidigt som man gör det så nedgraderar man sig själv lite. Takten och inställning att du inte har bråttom gör att du tillhör dom som lyckas ändra livsstil under resans gång. (i fall du var soffpotatis när du började vill säga) 23 kilo är trots allt 23 kilo och så länge du inte får tillbaks dom så har tidsperspektivet du tappat dom på ingen betydelse tycker jag....Minska i kroppsfett öka i kilo på skivstången är ett bra motto:)
nifo6 : Det jag reagerat på är egentligen inte att jag inte får upmärksamhet/cred för det skiter jag egentligen i vad andra tycker. Det har snarare varit så att folk kommer fram och säger
"OJ vart har det blivit av dig hur mycket har du gått ner och det där är väll inte NYTTIGT Guuuuud ! "
Då förklarar jag att jag gått ner 23 kilo sedan Januari-2010 men det går lixom inte in, endast att det är farligt att gå ner många kilon.
Jag var egentligen ingen soffpotatis innan jag lade på mig övervikt utan jag gick upp under en 3 årsperiod då jag drabbades av en svår och långdragen maginflamation, under de 3 åren åt jag mycket och om nätterna för att hålla nere smärtorna.
Landström
2011-09-01, 21:27
Terminator look, bra jobbat ;)
Jag tackar dig!! Terminator... *cupid*
Grymt Landström,,Och imponerande muskelmassa kvar..Och så tycker många det är jobbigt med 20v deff..Jag är oxå klar på måndag 5 sep. Har gått ner 11kilo då. Men har oxå haft en oförskämt bra resa så jag kör ett tag till, fast inte så länge som du för då försvinner jag helt
Tack så mycket!! Det sjuka är att jag misstänker nästan att jag får nåt slags rus av att deffa... Eller så är det alla aminosyror man drar i sig. :Virro Eller så är man bara envis och tjurig. ;)
Kul att det gått bra för dig! :thumbup:
Startvikt: 88 kg.
Nuvarande vikt: 77,4 kg.
Målvikt: 69 kg.
Ca 4-5 månader har gått. Slow and steady...
Reaper123
2011-09-02, 11:01
Efter en rejäl dekadens under semestern gick jag upp typ 5kg i fett, så nu är det dags igen för en denna gång kortare deff!
29/8: 96,0 kg
Målvikt: 85 kg
Tisdplan?
<90kg före 1/10
85 kg före 31/12
Börjar hårt och sedan tar jag det lite lugnare på slutet, mest för att ha lite marginal och slippa kämpa in i det sista!
Ps. Lärde mig mycket matnyttigt på min första deff, så ska försöka undvika dom misstagen jag gjorde Ds.
Magganyo
2011-09-02, 11:16
Startvikt: 90 kg 19/8
Dagens vikt: 85,9 2/9
Målvikt: 80 kg
Längd: 187
Har aldrig sett "deffad" ut tidigare och har gått ner från 109 kg sen förra året ungefär utan att deffa utan bara genom att träna och äta mig mätt. Nu så är det dags för de sista kilona. Käkar under 2000 kalorier och tränar 8-9 gånger i veckan. 6-7 styrketräning och 2 innebandy + vad jag känner för.
En liten uppdatering på mina resultat av deffen.
Började min deff omkring 2011-07-20 och vägde då 90 kg.
Här är dagens stats (2011-09-02):
Vikt: 85 kg
BF%: Vet inte men gissar att det skulle kunna vara någonstans runt 15%
Har med andra ord gått ner ca 5 kg ca 45 dagar in i deffen.
Känns som att jag kommit in i en behaglig takt nu. Det gick nog lite för fort i början.
Mitt mål är att gå ner till 75-80 kg eller tills det att jag känner mig nöjd med min BF% (10%-12%).
började för: 3 dagar sedan
startvikt: 84,2
Ligger nu på: 82,1
Mål: definiera magrutorna lite mer och förlora lite onödigt underhudsfett
Övrigt: har mestadels tappat vätska hittills, kör på low kcal och low carb, funkar fint än så länge :)
Jobbig period i deffen. Händer mindre med vikten nu. Verkar som jag sänkt min ämnesomsättning. Så ligger bara på 1700-2000 kcal intag per dag. Men tycker ändå styrketräningen går bra. Har även lagt in lätt cardio vissa dagar, för att kunna äta mer.
Status:
Startvikt morgon 2011-07-12: 85,5 kg
Vikt idag morgon 2011-09-06: 78,6 kg
- 6,9 kg totalt
exevision
2011-09-06, 17:49
Inne på elfte veckan i deffen.
Ålder: 34 år
Morgonvikt vid start: 86,3 kg
Nuvarande vikt: 75,3 kg
Midjemått vid start: 94 cm
Nuvarande midjemått: 79 cm
Började med Kreatin för två veckor sedan vilket gjorde att nedgången stannade för ett tag.
Första deffen jag gör. Verkar ju vara skit lätt med viktnedgång... Muuhahahaha.
legoknekten
2011-09-06, 18:45
Startvikt 88kg
Nu - 85,8
Tycker dock verkligen inte att det är jobbigt att deffa, kanske har något att göra med att jag har en sjuklig ämnesomsättning och kan deffa med runt 3000kcal per dag..
legoknekten
2011-09-06, 18:46
Övrigt: har mestadels tappat vätska hittills, kör på low kcal och low carb, funkar fint än så länge :)
Du bara slutade äta eller?
Start Ca 3 mån sedan
Startvikt ca 107
Ligger nu på 101.5
Mål Bort med magen, delmål ca 90kg
Övrigt Har väl ökat i styrka ca 50% samt växt en 3-5cm runt armar, tappat runt midja så ser 100ggr mer inte fet ut just nu
Har du förlorat 2kg bajs eller har du kapat av någon av dina kroppsdelar?
Start Ca 3 mån sedan
Startvikt ca 107
Ligger nu på 101.5
Mål Bort med magen, delmål ca 90kg
Övrigt Har väl ökat i styrka ca 50% samt växt en 3-5cm runt armar, tappat runt midja så ser 100ggr mer inte fet ut just nu
grymt!! så du har tappat 5.5 kg & samtidigt ökat 3-5cm i armar? hur ser din träning ut set/reps? har du före-efter bilder :)
Har du förlorat 2kg bajs eller har du kapat av någon av dina kroppsdelar?
Läs vad han skriver på övrigt.
RobbanColeman
2011-09-08, 06:02
Galet bra!
Är i mitt livs form nu, totalt sett, och har lite mer än tre veckor kvar till SM, ska bli så kul! *flex*
Hijackar tråden med en snabb OT fråga, kändes onödigt att starta ny. Om jag väger 90 kg med ett bf på ca 15% och vill gå ner till bf 10%, hur många kilo ska jag räkna med att behöva gå ned? 7-8?
Robbmeister
2011-09-08, 17:45
Hijackar tråden med en snabb OT fråga, kändes onödigt att starta ny. Om jag väger 90 kg med ett bf på ca 15% och vill gå ner till bf 10%, hur många kilo ska jag räkna med att behöva gå ned? 7-8?
Räkna ut vad 5% av din vikt är , dock så är det väldigt missvisande med tanke på att man inte bara förlorar fett när man deffar (tänker främst på vätska , tarminnehåll etc).
Start: 2011-07-22
Startvikt: 102
Vikt just nu: 93.5
Är 198cm lång. Och jag har ingen aning hur mycket jag bör väga, men det känns som att jag behöver gå ner till 80kg. Vilken vikt bör jag ha för 198cm? svårt att svara på, jag vet ...
började för: om 3 veckor [ca.10 veckor kvar till DC/LP]
Målvikt: 79 kg
Ligger nu på: 83 kg
Mål: Tappa sista fett% och sista andelen vätska
Övrigt: Koll på symmetri, hårdhet m.m. För dubbelkoll och chans att göra sista ändringar på kroppen innan man går upp på scen! :)
Räkna ut vad 5% av din vikt är , dock så är det väldigt missvisande med tanke på att man inte bara förlorar fett när man deffar (tänker främst på vätska , tarminnehåll etc).
Haha jodå jag kan min procenträkning men som du skriver känns det lite väl optimistiskt att förvänta sig att endast gå ner i fett. Hur mycket muskler kan man förvänta sig stryka med?
grymt!! så du har tappat 5.5 kg & samtidigt ökat 3-5cm i armar? hur ser din träning ut set/reps? har du före-efter bilder :)
Hade inte tränat styrka på två år och mestadels legat i soffan :p
Kör 4 pass i veckan, två drag två tryck.
Variar lite efter hur benen känner, men ett typiskt drag-pass kan vara:
* chins 5x5, växlar till pullups när jag inte orkar mer chins under samma set.
* Latsdrag 2x8
* marklyft 5 lätta, 5 medel, 2-4 tunga, 1-2 tunga igen beroende på om formen håller.
* Raka marklyft 1-2x5 beroende på form
* Stångrodd 3x5, roddmaskin 2x8
* Stångcurl, alternativt hantelcurl ~4x6 tung vikt
* Ben curl 3x10
* Superset i kabel, 3x6x6 med rak stång, snöre
Motsvarande princip på tryck. Vissa veckor kör jag inga benspark/curl utan kör ett benpass och ett drag, tryck för överkropp.
För mig var största skillnaden från föregående gånger jag börjat träna att jag faktiskt försöker få in lite tunga vikter i armträning tidigt i passen och inte träna isolationsövningar för rygg/bröst som en dåre 90% av passet. Samt att slänga in lite högreps också då jag har svårt att bli trött i armarna.
Tidigare så har alltid bänk failat pga triceps, chins pga biceps. Nu kör jag helt enkelt mer fokus träning på mina problemområden. Sedan säger inte cm så mycket medans man fortf är fet. Får vänta tills dess att jag närmat mig målbild innan man kan säga något om hur bra eller kass resultatet är.
Tror inte jag har ngra förebilder, mobilen har tvärdålig kamera, men kan slänga upp en suddig bild i dagsformstråden om du så önskar av nuläget.
Cheers
Kent Herbert
2011-09-11, 00:46
15 juni
vikt: 85.6 kg
11 sept
vikt: 73.3 kg
mål : 66 kg, få mindre fläskiga bukar och se lite mer rippad ut, bättre muskulatur samt magrutor som syns någorunda, och naturligtvis en stor lärdom.
längd : 172cm
vikt nuvarande: 73.3kg
ålder: 22 år
Eget tyck : Jag förlorade vikt rätt fort ifrån början, det mesta var nog vätska och att jag itne visste riktigt vart min balansgränslåg för att sedan välja underskott. Det går fint med att kombinera med andra saker. Jag blir sällan sjuk, maten gör mig pigg och stark. Jag har fått stora kunskaper om matlagning.
Tycker att en bra våg är viktig inom kalorimätning, jag har en hyffsad okej men har beställt bättre.
Jag är nöjd och det går sakta men säkert, det är ju trots altt en bit kvar till sommaren 2012.
RobbanColeman
2011-09-11, 07:19
en bild säger mer än 1000 ord, två bilder...
Bra deff och fina bilder men trots talespråket så vore det intressant med vikt och mått till de båda bilderna Robban :).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.