handdator

Visa fullständig version : iPhone tråden

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Kimball
2010-11-25, 22:17
2. I feel the same. Har aldrig lyckats flytta markörjäveln... *grr*

se tidigare posts m8 :)

spange
HÄPP1 ingen annan som lagt märke till det där med videos i itunes store vid IOS 4.2 uppgradering?

Slartibartfast
Aha, det är det förstorningsglaset är till för. ska testa. :thumbup:

Ignatius72
2010-11-25, 22:20
Aha, det är det förstorningsglaset är till för. ska testa. :thumbup:

Löjligt smidigt. Att försöka droppa rätt är hopplöst.

Jarod
2010-11-25, 22:27
se tidigare posts m8 :)

Genious! :hbang:*cupid*

feyin
2010-11-25, 22:36
Fan vad förstorningsglaset underlättar.

Genesis
2010-11-25, 23:04
Ladda hem iToner så kan du synka in mp3-filer att ha som alarm eller ringsignal. Jag vaknar alltid till tonerna av Bob Marley.

Kabuto
2010-11-26, 05:46
Hur kan folk ha missat förstoringsglaset? :D

feyin
2010-11-26, 11:01
Varför försvann alla mina låtar när jag uppdaterade till 4.2?

PowPow
2010-11-26, 12:49
Varför försvann alla mina låtar när jag uppdaterade till 4.2?

http://feber.se/mac/art/194353/frsvann_din_musik_nr_du_uppdat/

http://www.google.se/#hl=sv&expIds=17259,27744&xhr=t&q=musik+f%C3%B6rsvann+ios+4.2&cp=22&pf=p&sclient=psy&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=9464f058fce2b1d3

Silverschnitzel
2010-11-26, 13:33
Kan rekommendera appen Shape Up. Gratis är den dessutom. Bra om man ska deffa t.ex då den håller koll på kalorierna etc!

feyin
2010-11-26, 13:54
http://feber.se/mac/art/194353/frsvann_din_musik_nr_du_uppdat/

http://www.google.se/#hl=sv&expIds=17259,27744&xhr=t&q=musik+f%C3%B6rsvann+ios+4.2&cp=22&pf=p&sclient=psy&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=9464f058fce2b1d3
Oh snap! :D

mistermr
2010-11-26, 21:31
Finns den att köpa nu över disk eller gäller fortfarande en knasig väntetid?

Är ni säkra på att det inte kommer ngn efter nyår med en annan placering på antennen tex iPhone 5 eller iPhone 4,5 eller ngt i den stilen?

/mistermr

kalllee
2010-11-26, 22:53
Finns den att köpa nu över disk eller gäller fortfarande en knasig väntetid?

Är ni säkra på att det inte kommer ngn efter nyår med en annan placering på antennen tex iPhone 5 eller iPhone 4,5 eller ngt i den stilen?

/mistermr

Du lär väl få vänta minst 1 år skulle jag gissa på ny iphone

Mr.Sarkastisk
2010-11-26, 23:22
Riktigt jobbigt att Youtube stängs ned när man lyssnar på musik och sätter på viloläge :(

Nible
2010-11-27, 00:01
Använder ni er utav någon träningsapp i gymmet? Jag tycker att GymBuddy är rätt behändig att skriva ned passen i. Kommer nog uppskattas ännu mer när man har använt den en tag och de äldsta passen fortfarande finns kvar som man lätt kan komma åt och kika på.

skaparn
2010-11-27, 02:05
Jag surfade mig till att appstore tar 30% av intäkterna från försäljning på appstore, är det någon som vet om denna siffra är i närheten av sanningen?

Om sant, så är det inte så farligt som jag trodde. Amazon tar ju betydligt större del av intäkterna i deras e-bokaffär. Men ändock så skulle jag vilja kunna köpa applikationer direkt från tillverkaren, även om jag har full förståelse för hur Apple vill ha kontroll över vad som används på deras telefon eftersom de är mån om sitt rykte. Och att distributionsformen har stora fördelar gentemot att varje litet företag ska försöka marknadsföra sig på egen hand. Hmm, jag vet inte riktigt vad jag tycker med andra ord.

OneManArmy
2010-11-27, 07:02
Använder ni er utav någon träningsapp i gymmet? Jag tycker att GymBuddy är rätt behändig att skriva ned passen i. Kommer nog uppskattas ännu mer när man har använt den en tag och de äldsta passen fortfarande finns kvar som man lätt kan komma åt och kika på.

Brukar använda iFitness själv, rätt rent program. Provade gymbuddy och även gymgoal men tyckte de var lite plottriga. Men det beror väl på vad man trivs med själv.

Jag surfade mig till att appstore tar 30% av intäkterna från försäljning på appstore, är det någon som vet om denna siffra är i närheten av sanningen?.

Så vitt jag vet så tjänar iallfall de sin skapar appar rejält med stålar på sina program. Angry birds skaparna har väl tjänat nån miljon iallfall

Nible
2010-11-27, 10:45
Brukar använda iFitness själv, rätt rent program. Provade gymbuddy och även gymgoal men tyckte de var lite plottriga. Men det beror väl på vad man trivs med själv.

Den har jag hört rätt gott om faktiskt. Kanske ska ta och ge den ett försök framöver.

Någon som vet om det går att byta låt på spotify utan att behöva öppna själva programmet?

skaparn
2010-11-27, 10:52
Är det någon som provat något av de headset i en något dyrare prisklass, som påstår sig låta bra?

Till exempel AKG K370 (http://www.dustinhome.se/pd_5010332744.aspx) eller Sennheiser Handsfree iPhone 3G MM80 IP (http://www.webhallen.com/hardvara/107917-sennheiser_handsfree_iphone_3g_mm80_ip-svart)

Jag är lite n00b inom den här iPhone businessen också, så jag frågar ännu mer; är alla lurar som bara anger iPhone kompatibla med alla varianter av iPhonen. Alltså 3 och 4?

hahavaffan
2010-11-27, 11:04
Jag surfade mig till att appstore tar 30% av intäkterna från försäljning på appstore, är det någon som vet om denna siffra är i närheten av sanningen?

Om sant, så är det inte så farligt som jag trodde. Amazon tar ju betydligt större del av intäkterna i deras e-bokaffär. Men ändock så skulle jag vilja kunna köpa applikationer direkt från tillverkaren, även om jag har full förståelse för hur Apple vill ha kontroll över vad som används på deras telefon eftersom de är mån om sitt rykte. Och att distributionsformen har stora fördelar gentemot att varje litet företag ska försöka marknadsföra sig på egen hand. Hmm, jag vet inte riktigt vad jag tycker med andra ord.Det stämmer med 30%. Segt är dock att Skatteverket tydligen börjat bråka med Apple och svenska utvecklare om vem som ska betala skatt och var. I nuläget betalar Apple skatt på allt till EU, och eftersom Sverige ingår där i, är det lite bråk om hur Sverige ska kunna ta ut extra skatt.

Så vitt jag vet så tjänar iallfall de sin skapar appar rejält med stålar på sina program. Angry birds skaparna har väl tjänat nån miljon iallfallDet är både sant och inte sant. Lyckas man med konststycket att utveckla ett Angry Birds ligger man bra till, men det är grymt långt ifrån alla som tjänar några egentliga pengar på sina appar. Några polare har gjort en app som lanseras snart, och räknar de på tiden nerlagd enbart i utvecklingssyfte och inte mervärdet i att ha lärt sig och förmodligen kan lägga mindre tid på nästa app, så kommer de gå back på den. Om den nu inte blir en oväntat stor hit, och säljer som satan. Men det återstår ju att se :thumbup:

mistermr
2010-11-27, 11:56
Du lär väl få vänta minst 1 år skulle jag gissa på ny iphone

Vet ej, hörde det bara för ngn dag sedan att problemen med antennen har varit så stora i USA att man kommer att släppa en ny modell där antennen är placerad på en annan position. Detta kommer att ske efter nyår, om det är sant så att säga. Men kanske bara ett rykte?

/mistermr

Jarod
2010-11-27, 14:41
Hur tar man ett screenshot på telefonen?

bengdoktor
2010-11-27, 14:43
Tryck in bakåt-knappen och stäng av-knappen samtidigt.

Nån som vet ett prel.datum för vita iphonen?

Jarod
2010-11-27, 15:45
Tryck in bakåt-knappen och stäng av-knappen samtidigt.

:thumbup:

Kimball
2010-11-27, 16:15
Nån som vet ett prel.datum för vita iphonen?

Blir ingen 4a som vit vad jag förstått? "5an" eller vad det nu blir kommer väl kanske nästa höst igen?

hahavaffan
2010-11-27, 16:22
Vet ej, hörde det bara för ngn dag sedan att problemen med antennen har varit så stora i USA att man kommer att släppa en ny modell där antennen är placerad på en annan position. Detta kommer att ske efter nyår, om det är sant så att säga. Men kanske bara ett rykte?

/mistermrTror dock inte antennproblemet är något riktigt problem, om det är anledningen till att du inte köper en 4a. Har ett flertal polare med 4or som aldrig märkt av några mottagningsproblem. Vissa av dem har även haft 2or och 3Gs tidigare.

Nykropp
2010-11-27, 16:45
Jag har 4an och har inga problem med täckningen heller. Det är nog en annan sak i usa där dom knappt har något mobilnät känns det som. Har aldrig haft noll täckning på min mobil här i sverige och då jobbar jag mycket ute på landsbygden.

En fråga, går det inte skicka mms med telia när man har iphone? Vart hittar jag inställningar och vad skall dom stå? Jag har letat utan att hitta detta. Stör mig att jag inte kan skicka bilder via mms.

Automatinställningar fungerar ju tydligen inte.

Ne0phyte
2010-11-27, 16:52
Har 4an och inga problem med mottagningen alls.

Nykropp: På deras hemsida skall mms inställningar finnas som du sedan ställer in under inställningar.

skaparn
2010-11-27, 16:53
Såja. Köpte just de här (http://www.macoteket.se/Categories/iPhone/Headsets/Klipsch_Image_S4i_in-ear_headset/prd20998306.aspx) på Webhallen. Först funkade av någon anledning inte mic och fjärr, men sedan kickade de båda igång. Låter, och sitter, riktigt bra.

http://www.macoteket.se/11/large_p20998306_version0.jpg

mistermr
2010-11-27, 22:54
Tror dock inte antennproblemet är något riktigt problem, om det är anledningen till att du inte köper en 4a. Har ett flertal polare med 4or som aldrig märkt av några mottagningsproblem. Vissa av dem har även haft 2or och 3Gs tidigare.

Jag är övertygad om att antennproblemet inte är lika kritiskt i Europa som i USA. Men jag bara undrade i fall ngn annan har hört detta rykte om en ny telefon redan efter nyår.

/mistermr

Kimball
2010-11-27, 22:58
Jag är övertygad om att antennproblemet inte är lika kritiskt i Europa som i USA. Men jag bara undrade i fall ngn annan har hört detta rykte om en ny telefon redan efter nyår.

/mistermr

Ja, men inte som kommer fungera på våra GSM-nät, CDMA only.

Pungis
2010-11-28, 01:44
Såja. Köpte just de här (http://www.macoteket.se/Categories/iPhone/Headsets/Klipsch_Image_S4i_in-ear_headset/prd20998306.aspx) på Webhallen. Först funkade av någon anledning inte mic och fjärr, men sedan kickade de båda igång. Låter, och sitter, riktigt bra.

http://www.macoteket.se/11/large_p20998306_version0.jpg

Är det nåt problem med vikten på mic/fjärren, så de drar pluggarna ur öronen?
Funkar dom bra till löpning t ex?
Medföljer det flera silikonpluppar i olika storlekar?

skaparn
2010-11-28, 08:51
Är det nåt problem med vikten på mic/fjärren, så de drar pluggarna ur öronen?
Funkar dom bra till löpning t ex?
Medföljer det flera silikonpluppar i olika storlekar?

Nej, den är väldigt lätt. Har inte genomfört så många samtal gående än, så jag kan inte rapportera hur mycket den skrapar och har sig. Men inomhus så var micen utmärkt, och är så lätt att jag inte ens märker den.

Vet ej. I manualen hann jag se något om att man ska vrida pluggarna i örat, så att de hamnar i sportmode. Ehhh, josråsåatt. Jag vred även jag, för att det lät bättre då. Innan vridningen så var det mindre fylligt ljud.

Ja.

Silverschnitzel
2010-11-28, 13:19
De där specialplupparna Klipsch kör med passade inte mina öron bra tyvärr :(

Wao
2010-11-29, 21:05
Alltså nu blir jag förbannad. Helt plötsligt pausar spotify musiken om jag trycker på knapplås. Någon som har tips på lösning?
edit: sådärja, en gammal vanlig hederlig reboot så fixade det sig.

Nible
2010-11-30, 08:45
Ni som inte använder något skydd till er telefon, har ni hunnit fått några repor på den? Jag har fått ett par stycken på baksidan och en tunn, tunn repa vid kameralinsen.

Adama
2010-11-30, 09:01
Ni som inte använder något skydd till er telefon, har ni hunnit fått några repor på den? Jag har fått ett par stycken på baksidan och en tunn, tunn repa vid kameralinsen.

Ja jag har en hel del repor, haft den snart ett år. Orkar inte bry mig längre, ska försöka vara försiktigare med nästa telefon :)

skaparn
2010-11-30, 09:31
Jag kör barbacka. Det känns så tråkigt att iklä en snygg tingest i plast eller ett stort klumpigt fodral. Repor schmepor!

hahavaffan
2010-11-30, 09:45
Jag kör barbacka. Det känns så tråkigt att iklä en snygg tingest i plast eller ett stort klumpigt fodral. Repor schmepor!Ett skinnfodral är dock imba. Klickiz (http://store.apple.com/se/product/H2332ZM/A?fnode=MTY1NDA0NA&mco=MTk3NDgzMzU)

Har tack vare ett sådant inte enda repa på hela telefonen, om vi bortser från en liten nanometer stor prick på äpplet, och att jag tappat skiten på asfalt en gång och fått lite knagglig plast (2x1mm typ) på ena kanten.

Silverschnitzel
2010-11-30, 12:30
Förstår inte varför man klär en snygg lur i fula skydd! Jag kör utan skydd och har inga repor. Teh win.

agazza
2010-11-30, 23:57
http://www.wulffmorgenthaler.com/striphandler.ashx?stripid=246ecbab-cdc1-4529-9000-64a763b30ad8

:D

Jarod
2010-12-01, 09:43
Finns fältet "hemnummer" i adressboken? Jag ser bara att jag kan lägga till "mobil" eller "iphone". Det känns som att det borde finnas iaf. =D

Inge Enveten
2010-12-01, 10:01
Finns fältet "hemnummer" i adressboken? Jag ser bara att jag kan lägga till "mobil" eller "iphone". Det känns som att det borde finnas iaf. =D

Kör som standard att alla mobiler är iphone och så använder du mobilnummerfältet som hemnummer

Wao
2010-12-01, 10:41

Om du trycker på ordet iPhone så kommer det upp en hel rad olika alternativ.

Jarod
2010-12-01, 11:50
Om du trycker på ordet iPhone så kommer det upp en hel rad olika alternativ.

:thumbup::cheers:

MasterChief
2010-12-01, 12:11
Jag har haft min htc i ett år utan att få en enda repa på displayen. Då har jag verkligen inte behandlat den varsamt någonstans. Varför lyckas inte Apple med detta?

Anabolismus
2010-12-01, 12:46
Jag har haft min htc i ett år utan att få en enda repa på displayen. Då har jag verkligen inte behandlat den varsamt någonstans. Varför lyckas inte Apple med detta?

Det gör dem... Hade Iphone 2g i tre år innan jag bytte till fyran, har tappat den hur många gånger som helst utan att få den minsta repan på skärmen.

forslund
2010-12-01, 14:22

Jag har haft en 4 sedan release och innan dess en 3GS, båda utan skydd och inte en repa på någon av dem.

hahavaffan
2010-12-01, 14:49
Jag har haft min htc i ett år utan att få en enda repa på displayen. Då har jag verkligen inte behandlat den varsamt någonstans. Varför lyckas inte Apple med detta?Skärmen är typ omöjlig att repa. Baksidan däremot är repkänslig (3G osv). Den nya (4) har emellertid samma glas på både fram och baksida, och är därmed jävligt svår att repa :thumbup:

Kabuto
2010-12-01, 15:15
Flera prylsidor har påstått att det inte är samma glas på baksidan.. Min har repor, väldigt svåra att se men det finns några på baksidan. Framsidan ser bra ut dock.

Kabuto
2010-12-01, 15:20
Förresten folk som inte har några bra lurar till telefonen passa på idag! Webhallen har Klipsch image S4i nedsatt
http://www.webhallen.com/hardvara/96530-klipsch_image_s4i_headset-svart&pass=julkalender

Känns bra att man betalade det dubbla för några månader sedan ;P

skaparn
2010-12-01, 15:33
Förresten folk som inte har några bra lurar till telefonen passa på idag! Webhallen har Klipsch image S4i nedsatt
http://www.webhallen.com/hardvara/96530-klipsch_image_s4i_headset-svart&pass=julkalender

Känns bra att man betalade det dubbla för några månader sedan ;P

lol, jag köpte dem i söndags. Känns bra det också. Den femhundringen hade jag ju kunnat haft mycket roligare för på en sushibuffet.

babidi
2010-12-01, 15:56
lol, jag köpte dem i söndags. Känns bra det också. Den femhundringen hade jag ju kunnat haft mycket roligare för på en sushibuffet.

nöjd med hörlurarna? Hur stor skillnad är det jämfört med standard lurarna som ingår.

skaparn
2010-12-01, 16:03
nöjd med hörlurarna? Hur stor skillnad är det jämfört med standard lurarna som ingår.

Stor. Väldigt stor.

En sak har jag märkt som stör mig lite, fast det kanske inte är lurarnas fel.
Om jag inte sätter i dem ordentligt direkt så går det inte att trycka in dem helt sen, för då funkar inte mic/remote. Den måste sitta på första försöket. Egentligen inget problem men jag missade detta i början med extremt konstiga samtal som följd.

MasterChief
2010-12-01, 18:07
Det gör dem... Hade Iphone 2g i tre år innan jag bytte till fyran, har tappat den hur många gånger som helst utan att få den minsta repan på skärmen.

Jag har haft en 4 sedan release och innan dess en 3GS, båda utan skydd och inte en repa på någon av dem.

Skärmen är typ omöjlig att repa. Baksidan däremot är repkänslig (3G osv). Den nya (4) har emellertid samma glas på både fram och baksida, och är därmed jävligt svår att repa :thumbup:

Så då är folk bara dumma i huvudet när de kletar på en ful plastfilm? Kunde ana det.

agazza
2010-12-01, 18:22
Är det någon av er repfria människor som har ett "utejobb"? Jag skulle kunna tänka mig att en smartphone inte blir långvarig hos mig utan ordentligt ramskydd och displayplast + ordentlig läderficka.

hahavaffan
2010-12-01, 18:26
Så då är folk bara dumma i huvudet när de kletar på en ful plastfilm? Kunde ana det.Imho ja. Det är ju dock inte omöjligt att repa glaset, och ett sånt skydd räddar kanske skärmen/glaset från att spricka eller krossas om man tappar den.

Wao
2010-12-01, 18:28
Är det någon av er repfria människor som har ett "utejobb"? Jag skulle kunna tänka mig att en smartphone inte blir långvarig hos mig utan ordentligt ramskydd och displayplast + ordentlig läderficka.

Det är sällan jag har med den ut på bygget, men om så har jag den i en strumpa.

eternallord
2010-12-01, 18:30
Skärmen är typ omöjlig att repa. Baksidan däremot är repkänslig (3G osv). Den nya (4) har emellertid samma glas på både fram och baksida, och är därmed jävligt svår att repa :thumbup:

Jag personligen tvivlar starkt på att det faktiskt är samma glas. Jag har varit hypernoga med min 4:a, men baksidan har ändå några repar av varierande storlek och grovhet. Man ser dem tydligast om man vinklar en lampa rätt så den lyser på telefonen. Ett par kan man "känna" med nageln till och med. Detta har kommit från helt vanligt användande och den ligger alltid i framfickan, fri från nycklar och andra grejer.

Framsidan däremot har inte en skråma, den är helt repfri.

agazza
2010-12-01, 18:40
Det är sällan jag har med den ut på bygget, men om så har jag den i en strumpa.

Strumpa?

Wao
2010-12-01, 18:52
Strumpa?

Ja en vanlig tjock strumpa så man kan linda den några varv. I fickan såklart.

spange
2010-12-01, 19:42
Jag personligen tvivlar starkt på att det faktiskt är samma glas. Jag har varit hypernoga med min 4:a, men baksidan har ändå några repar av varierande storlek och grovhet. Man ser dem tydligast om man vinklar en lampa rätt så den lyser på telefonen. Ett par kan man "känna" med nageln till och med. Detta har kommit från helt vanligt användande och den ligger alltid i framfickan, fri från nycklar och andra grejer.

Framsidan däremot har inte en skråma, den är helt repfri.

exakt likadant för mig, baksidan verkar helt klart mer benägen att repas.

Wao
2010-12-03, 14:11
Är det bara jag som inte lyckas lägga in låtar manuellt på iPhonen från min dator? Ibland lyckas jag, ibland inte.

Jarod
2010-12-03, 15:19
Är det bara jag som inte lyckas lägga in låtar manuellt på iPhonen från min dator? Ibland lyckas jag, ibland inte.

Jag hade samma problem typ. Löste det genom att skapa en ny playlist i iTunes och lägga dom låtar jag ville ha där. Sen synca den playlisten.

hahavaffan
2010-12-03, 15:25

Framsidan däremot har inte en skråma, den är helt repfri.Jag överdrev visst en smula när jag gissade :D Vet bara att den är mindre repkänslig än föregående modeller, och det var kanske önsketänkande att de skulle ha använt samma repfria glas bak som fram.

Wao
2010-12-03, 15:36
Jag hade samma problem typ. Löste det genom att skapa en ny playlist i iTunes och lägga dom låtar jag ville ha där. Sen synca den playlisten.

Jag la ut filen på skrivbordet och då fungerade det direkt *screwy* Får testa det där med att skapa ny playlist till nästa gång och se hur det går.

pragmatist
2010-12-03, 20:35
Fick min 4:a igår och jag tycker samtalskvaliteten är lite kass (burkig, typ utlandssamtal), i alla fall jämfört med min HTC Hero. Är detta ett vanligt problem med 4:orna eller har jag fått ett måndagsex?

eternallord
2010-12-03, 20:40
Jag överdrev visst en smula när jag gissade :D Vet bara att den är mindre repkänslig än föregående modeller, och det var kanske önsketänkande att de skulle ha använt samma repfria glas bak som fram.
Jag fick precis samma intryck innan jag köpte den, att de använde samma glas fram och bak, men det verkar som sagt inte så efter att man använt den ett tag.

eternallord
2010-12-03, 20:42
Fick min 4:a igår och jag tycker samtalskvaliteten är lite kass (burkig, typ utlandssamtal), i alla fall jämfört med min HTC Hero. Är detta ett vanligt problem med 4:orna eller har jag fått ett måndagsex?
Tycker inte heller den är speciellt bra. Men värst är högtalarfunktionen som i min mening är helt oanvändbar, folk på andra änden verkar ha väldigt svårt att höra vad man säger.

spange
2010-12-03, 20:45
Tycker inte heller den är speciellt bra. Men värst är högtalarfunktionen som i min mening är helt oanvändbar, folk på andra änden verkar ha väldigt svårt att höra vad man säger.

hmm, jag är riktigt nöjd med kvalitén, och högtalarfunktionen använder jag rätt ofta och har aldrig fått några klagomål från de jag pratat med. klart bättre än i min 3g, och då var den ändå helt OK enligt mig.

eternallord
2010-12-03, 20:49
hmm, jag är riktigt nöjd med kvalitén, och högtalarfunktionen använder jag rätt ofta och har aldrig fått några klagomål från de jag pratat med. klart bättre än i min 3g, och då var den ändå helt OK enligt mig.

Kan vara att jag har fått ett måndagsex på den fronten, har hört många andra säga samma sak som du. Jag bryr mig inte märkvärt dock, detta är i princip mitt ändå klagomål hos iPhonen, allt annat är jag extremt nöjd med.

Sparven från Minsk
2010-12-03, 21:23
Drar samma fråga här. Hur tusan ändrar jag färg på ett event i inbyggda kalendern?

Kimball
2010-12-04, 01:09

Jag fick höra samma grej första dagarna efter att jag köpt min, testade även genom att lyssna i andra änden och hörde samma sak. Detta försvann dock på något magiskt vis efter några veckor utan att jag gjorde något, nuförtiden är den en fröjd att prata i, riktigt bra kvalité på rösten i samtalen osv.

mistermr
2010-12-05, 13:50
Det ryktas om en iPhone 4 till julklapp, så var köper man nyttiga gadgets, tillbehör mm till sin nya telefon?

Tips, please?

/mistermr

eternallord
2010-12-05, 14:39
Det ryktas om en iPhone 4 till julklapp, så var köper man nyttiga gadgets, tillbehör mm till sin nya telefon?

Tips, please?

/mistermr

Vad känner du att du behöver?

mistermr
2010-12-05, 14:44
Vad känner du att du behöver?

Väska/fodral/skydd av ngt slag, ge gärna flera exempel.

Coola apps till träning och annat smått och gott som man kan ha nytta av.

/mistermr

Jarod
2010-12-05, 18:14
Jag vill kunna bluetootha bilder från datorn till telefonen men har inte hittat nån app som funkar. Lösning någon?

babidi
2010-12-05, 18:16
Jag vill kunna bluetootha bilder från datorn till telefonen men har inte hittat nån app som funkar. Lösning någon?

bluetootha? woot?

Kimball
2010-12-05, 19:36

Det blir det nog värre med..

hahavaffan
2010-12-05, 19:41
Jag vill kunna bluetootha bilder från datorn till telefonen men har inte hittat nån app som funkar. Lösning någon?Maila dem, det går 200ggr snabbare om du har WLAN.

babidi
2010-12-05, 19:58
Handlar det om singelbilder kan du tanka imgur appen och ladda upp den.

Jarod
2010-12-05, 19:59
Maila dem, det går 200ggr snabbare om du har WLAN.

Vet inte varför jag inte tänkt på det innan. Är så van att bt:a bilder fram och tillbaks mellan min gamla telefon och datorn. =)

Jarod
2010-12-05, 20:00
Handlar det om singelbilder kan du tanka imgur appen och ladda upp den.

Kostade pengar vilket kändes onödigt. :D

Kimball
2010-12-08, 00:59
Gratis lussekatt @ 7-11 om man drar ner deras gratis app @ appstore för dem som missat det :D Begränsat till 1 / mobilnummer och telefon. Lär ju vara en del som går förbi ett påväg till jobb/skola osv.

babidi
2010-12-08, 07:24
Kostade pengar vilket kändes onödigt. :D

imgur free.

bear.flowertwig
2010-12-08, 11:48
Hur för jag över kontakter från mina gamla 3:a till nya 4:an?

Allt annat verkar ha flyttats över vid synkning utom kontakterna. Livrädd för att jag ska råka köra över kontakterna i gamla telefonen när jag synkar. Har en känsla av att de kanske inte ens ligger i iTunes... Hur ser man det tro?

bear.flowertwig
2010-12-08, 11:59
Hur för jag över kontakter från mina gamla 3:a till nya 4:an?

Allt annat verkar ha flyttats över vid synkning utom kontakterna. Livrädd för att jag ska råka köra över kontakterna i gamla telefonen när jag synkar. Har en känsla av att de kanske inte ens ligger i iTunes... Hur ser man det tro?

Löste det :)

mini
2010-12-08, 13:30
Bästa sättet att ordna bilder i album?

spange
2010-12-08, 14:07
Vet inte varför jag inte tänkt på det innan. Är så van att bt:a bilder fram och tillbaks mellan min gamla telefon och datorn. =)

dropbox är ett smidigt program som jag använder en hel del!

babidi
2010-12-08, 14:13
Bästa sättet att ordna bilder i album?

jailbreaka :(

Scratch89
2010-12-08, 14:33
Hur sjutton gör man apostrof när man skriver? Alltså, t.ex entré, filé osv.

Mighty
2010-12-08, 14:35

Håll nere knappen för bokstaven e så får du upp lite fler alternativ

tomccc
2010-12-08, 15:12
Tänk dock på att kvalitén kan bli sämre om du mailar med iphone.

mistermr
2010-12-08, 19:47
Behöver case (väska) till min, ngn som kan rekommendera en bra och pålitlig sida?

/mistermr

Thompy
2010-12-08, 19:51

Kan rekommendera Dropbox. Du laddar upp på ett konto du når överallt, från vilken dator som helst. Jävligt smidigt, använder det ofta. Try it!

Scratch89
2010-12-08, 19:52
Håll nere knappen för bokstaven e så får du upp lite fler alternativ

Ah. Så enkelt var det. Tack. :)

hahavaffan
2010-12-08, 19:53
Behöver case (väska) till min, ngn som kan rekommendera en bra och pålitlig sida?

/mistermrApplestore.se

mistermr
2010-12-10, 22:06
Applestore.se

Förutom Applestore?

/mistermr

Kimball
2010-12-10, 22:27
Förutom Applestore?

/mistermr

ebay.

spange
2010-12-11, 14:49

Eller oxé

MojjMojj
2010-12-11, 14:50
Eller oxé

ELLER bidé

martin_vbg
2010-12-18, 11:12
Min iPhone har kraschat, jag behöver få ut alla kontaktuppgifter mm. från iTunes. Går det att få ut dom utan att synka upp en iPhone... Någon som har en lösning?

Nible
2010-12-18, 11:32
Jag har satt på något b-skal på min phone som gör att bilderna blir skitsuddiga när man knäpper kort med blixt. Tror att man fick skalet när man laddade ner någon app (jag har fått det av en kompis).
Någon som upplever med samma när de har ett skydd på baksidan?
Funderar på om jag ska köpa något nytt, någon som kan rekommendera något?

Jarod
2010-12-18, 12:15
Jag har satt på något b-skal på min phone som gör att bilderna blir skitsuddiga när man knäpper kort med blixt. Tror att man fick skalet när man laddade ner någon app (jag har fått det av en kompis).
Någon som upplever med samma när de har ett skydd på baksidan?
Funderar på om jag ska köpa något nytt, någon som kan rekommendera något?

Sitter det genomskinlig plast över linsen eller blixten? Blir mest skit då...

Nible
2010-12-18, 12:40
Sitter det genomskinlig plast över linsen eller blixten? Blir mest skit då...

Nope. Skyddet sitter dock rätt tight kring blixten och är vitfärgat så ljuset kanske "studsar" kring kanterna.

Sebbe_H
2010-12-18, 12:40
Ah. Så enkelt var det. Tack. :)

Haha, det där har stört mig ända tills nu, tack!

Till min fråga, nån som vet var man kan få tag på monCarbone hovercoat-skal till 4an? En polare hade köpt på tradera men jag hittar inget.

Pdaddy
2010-12-18, 17:07
Dagens FAIL !!

Inster att backlight belysningen på displayen på min 3Gs har lagt av :(
Bara till att beställa ny LCD, faan va risigt, lite jobbigt att använda telefonen om man inte har en lampa ovanför eller liknande *grrr*

Pd

Kimball
2010-12-19, 00:18
Nope. Skyddet sitter dock rätt tight kring blixten och är vitfärgat så ljuset kanske "studsar" kring kanterna.

Det var ett vanligt problem förut, trodde de flesta tillverkarna fixat detta. Var många som fick reklamera sina skal (även icke vita sådana) i början så de fick en uppdaterad variant med större hål för kamera + blixt.

Kräket
2010-12-19, 15:27
Hur tar man bort bilder från sin Iphone? Alltså, att ta bort från "Kamerarulle" är inga problem. Dock synkade jag med datorn och en massa andra bilder landade i min Iphone.

Dessa tycks inte kunna gå och ta bort!? Kan skriva ut och annat, men inte slänga?

Tips?

Nible
2010-12-19, 19:05
Det var ett vanligt problem förut, trodde de flesta tillverkarna fixat detta. Var många som fick reklamera sina skal (även icke vita sådana) i början så de fick en uppdaterad variant med större hål för kamera + blixt.

Aha, okej. Får ta och köpa ett nytt då.

Tack för svaret.

Wao
2010-12-20, 16:46
Någon som har en aning om ifall man kan ladda ner någon app för att skriva sms t.ex. med sifferknapparna istället för tangentbord? Är så jävla less på det där tangentbordet så det inte är sant.

babidi
2010-12-20, 17:08
Någon som fått google latitude att funka? gilllar konceptet som fan. har dock problem att lägga till vänner. kommer inte upp något när jag försöker få upp mina kontakter för att kunna lägga till dom

Slartibartfast
2010-12-20, 17:11
Någon som har en aning om ifall man kan ladda ner någon app för att skriva sms t.ex. med sifferknapparna istället för tangentbord? Är så jävla less på det där tangentbordet så det inte är sant.

Jag kan inte tänka mig att det finns en marknad för en sån app. Vad är det för fel på tangentbordet?

jakke
2010-12-20, 17:31
Jag äger endast en PC och vill skriva appar. Är det möjligt?

Kimball
2010-12-20, 18:21

I widescreenläge kan du väl ändå inte klaga på touch-tangentbordet?!

andreasson
2010-12-20, 18:39
Beställde en iphone 4 den 23/11. Skulle vara 3 veckors väntetid men har ej fått den än. Jag har fått det nya simkortet som jag har börjat använda eftersom mitt gamla blev spärrat när jag flytta över numret.

Nu har jag fått en faktura som jag ska betala och det känns lite kluvet då jag inte fått min iphone men betalar ändå för den. Visst jag använder sim kortet men det större delen av abonnemanget betalar man ju för iphonen som ingick. Det är ju deras fel att jag tvingas använda det nya simkortet då dom inte timade nummerflytten men leveransen så jag kunde använda mitt gamla som jag betalar för (3 månaders uppsägningstid).

Min fråga till er är om jag kan kräva någon ersättning eller om det bara är att betala och se glad ut för något jag inte fått än?

Wao
2010-12-20, 20:10
Jag kan inte tänka mig att det finns en marknad för en sån app. Vad är det för fel på tangentbordet?

I widescreenläge kan du väl ändå inte klaga på touch-tangentbordet?!

Mina köttbullsfingrar fungerar inte speciellt bra med dom små knapparna. Visst, i widescreen fungerar det bättre, men jag skriver sällan så pga vana. Antar att det bara är att vänja sig vid t-bordet.

Ignatius72
2010-12-20, 20:18
Hur tar man bort bilder från sin Iphone? Alltså, att ta bort från "Kamerarulle" är inga problem. Dock synkade jag med datorn och en massa andra bilder landade i min Iphone.

Dessa tycks inte kunna gå och ta bort!? Kan skriva ut och annat, men inte slänga?

Tips?

Undrar också

IntenZe
2010-12-23, 17:15
Undrar också

Jag undrar också hur man gör. Antagligen måste man väl använda iTunes som med precis allt annat. Fan vad jag hatar iphone alltså.

Wao
2010-12-23, 17:18
Jag undrar också hur man gör. Antagligen måste man väl använda iTunes som med precis allt annat. Fan vad jag hatar iphone alltså.

+1

Allt är så förbannat omständigt. Bara att byta ringsignal tar ju en evighet. Men jag antar att man måste ta bort via iTunes om man lagt in bilderna från datorn.

Doctor Snuggles
2010-12-23, 17:24

+1

Allt är så förbannat omständigt. Bara att byta ringsignal tar ju en evighet. Men jag antar att man måste ta bort via iTunes om man lagt in bilderna från datorn.

8r1CZTLk-Gk

Ignatius72
2010-12-23, 19:17
8r1CZTLk-Gk

I´m amazed and happy!
Men det är klart att det finns grejer som kunde justeras, men det gäller ju alla produkter. Inte minst icke appleprylar :cool:
Imorgon får frugan sin ipad i julklapp, det blir bra så att jag har nåt mer att leka med :D

Doctor Snuggles
2010-12-23, 19:28
Finns det nå bra appar/spel som använder gyroskopet än förresten?

Pepparkakssmurfen
2010-12-23, 22:00

Need For Speed,kostar 7 spänn nu under julen

Pdaddy
2010-12-23, 22:08
Att ta bort bilder som den syncat är inga problem, bara ta bort bilden i den syncade foldern eller knappa bort just den foldern..

funkar alldeles utmärkt för mig..

Pd

Kimball
2010-12-24, 01:17

Jenga och NOVA är najs.

mistermr
2010-12-24, 14:15
Väntar med spänning på min iPhone 4.

/mistermr

Nible
2010-12-24, 14:17
Efter att ha haft telefonen i ett par månader kan jag bara konstatera att det är det bästa köp jag gjort, någonsin. Använder den till allt.

mistermr
2010-12-24, 14:19
Efter att ha haft telefonen i ett par månader kan jag bara konstatera att det är det bästa köp jag gjort, någonsin. Använder den till allt.

Gött att höra, nu känns det extra mycket oh la la att snart få äga en.

/mistermr

Rizza
2010-12-24, 21:39
Jag har iphone 4 med tele2 comviq kompis abonnemang.. har tröttnat på mobilen så kanske ska sälja den. Kan man betala av det resterande som inte betalats av mobilen? Det man betalar 200kr/månaden för?

Scratch89
2010-12-24, 22:15
Om man ska överföra bilder från telefonen till datorn, måste man synka då? Sist jag synkade med en "tom" dator så försvann också allting på telefonen. Jag har nyligen formaterat datorn, och har därför varken bilder eller musik kvar på den.

forslund
2010-12-24, 22:21
Nej. Bara öppna telefonen via den här datorn och sen klicka dig in på telefonen så finns bilderna där i mappstrukturen. Kopiera+klistra in, done.

Fastback
Fick en iPhone 4 i julklapp så nu är jag med i familjen :D Tips på bra apps sådär på rak arm? :)

Nible
Går det inte att skicka över bilder/filmer via bluetooth? Hittar inte det alternativet.

Nible
2010-12-24, 22:22
Fick en iPhone 4 i julklapp så nu är jag med i familjen :D Tips på bra apps sådär på rak arm? :)

Facebook
Spotify
Aftonbladet
iCopter
Prisjakt
GymBuddy
Flashlight
TV.nu

Jarod
2010-12-24, 22:36
Viktigaste appen är ju McNavigator :D

svtplay
tv4play
sr.se
tv.nu
hipstamatic
ninjump
angrybirds
infinity blade
cut the rope
inception
dropbox
speedtest
camera+

Glen
2010-12-25, 00:33
Ansluter mig till app-noobarna:

Fick 150 kr i någon sorts värdecheck (trevlig present) på iTunes Store men jag har ingen aning om vilka betal-appar som är värda att skaffa. Förslag please? Funderar på att okynnes-handla en dyr app bara för att jag kan så att säga.

Edit: kanske något mer avancerat spela kanske!

Jarod
2010-12-25, 00:43

Fick 150 kr i någon sorts värdecheck (trevlig present) på iTunes Store men jag har ingen aning om vilka betal-appar som är värda att skaffa. Förslag please? Funderar på att okynnes-handla en dyr app bara för att jag kan så att säga.

45kr för Infinity Blade
22kr för Instamatic
7kr för Angry Birds

Till att börja med.. =)

Jarod
2010-12-25, 00:50
Jag har iphone 4 med tele2 comviq kompis abonnemang.. har tröttnat på mobilen så kanske ska sälja den. Kan man betala av det resterande som inte betalats av mobilen? Det man betalar 200kr/månaden för?

Ja, du kan begära en slutfaktura på resterande belopp.

Fastback
2010-12-25, 01:18
Tack för tipsen! Grymt! :hbang:

Synd att gymbuddy skulle kosta så mkt bara :(

babidi
2010-12-25, 01:19

tagit körkort? annars skulle jag lagt 50kr på teori-appen som finns.

Pompere
2010-12-25, 11:06
efter att ha haft telefonen i ett par månader kan jag bara konstatera att det är det bästa köp jag gjort, någonsin. Använder den till allt.

+10

Nible
2010-12-25, 11:32
Tack för tipsen! Grymt! :hbang:

Synd att gymbuddy skulle kosta så mkt bara :(

Det är den värd, tycker jag. Skitsmidigt att ha med sig på gymmet istället för ett träningsblock. Sen kan du maila passen till din mail om du vill posta dem i en träningsjournal eller liknande.

Fastback
2010-12-25, 12:33
Det är den värd, tycker jag. Skitsmidigt att ha med sig på gymmet istället för ett träningsblock. Sen kan du maila passen till din mail om du vill posta dem i en träningsjournal eller liknande.

Jag brukar ha allt i huvudet faktiskt ! :P Men det är sant, ibland orkar man ju inte sätta sig här och skriva ner så kanske är smidigt att kunna maila det då ja! 22kr är ju egentligen ingenting! :) Tar nog den ändå!

Wao
2010-12-25, 13:24
Någon här inne som använder Nightstand alarmet? Igår morse började kyrkklockor ringa i appen utan att någon larm var på, har inte ens sett church bells som alarmsignal, och jag finner heller inget sätt att stänga av det. Nån som upplevt samma sak?

Glen
2010-12-25, 14:45
45kr för Infinity Blade
22kr för Instamatic
7kr för Angry Birds

Till att börja med.. =)

Perfekt, ska kolla in! Infinity Blade lät som nåt äventyrsspel dessutom vilket ju är trevligt.

tagit körkort? annars skulle jag lagt 50kr på teori-appen som finns.

Farbror är betydligt äldre än så men jag tackar för tipset :D

Jarod
2010-12-25, 14:47
56XseC2DBB4

Pompere
2010-12-25, 21:29
Infinity Blade har jag hört riktigt bra om.

Annars så rear EA ut massa spel för 7 kr (om det inte har slutat nu efter jul..), jag passade på att köpa NFS hot pursuit, BF2 och fifa11. Skön variation på spel.

Solros
2010-12-25, 21:38
Om jag har Spotify på mobilen, och vill strömma ljudet till min stereo, som är ihopkopplad med min dator, hur löser jag det bäst?

Airfoil?

mistermr
2010-12-26, 17:27
Hej

Hur kommer det sig att "Mail" dvs Apples motsvarighet till outlook saknar kalenderfunktion samt andra funktioner såsom mötesinbjudan och dyl?

Hur funkar detta i en iPhone 4?

/mistermr

Slartibartfast
2010-12-26, 21:51
Jag har laddat ner en del podcasts direkt till min iPhone. Får man verkligen inte raderat dom man lyssnat på utan att använda iTunes?

Har inte iTunes på min jobbdator, som är den enda dator jag använder.

tossefar
2010-12-26, 22:11
Hej

Hur kommer det sig att "Mail" dvs Apples motsvarighet till outlook saknar kalenderfunktion samt andra funktioner såsom mötesinbjudan och dyl?

Hur funkar detta i en iPhone 4?

/mistermr

Ptja, hur logiskt är det att kalendern ska finnas i mailprogrammet tycker du? Du synkar din iPhone med ical precis som vanligt, eller med vilket kalenderprogram du nu vill använda.

tossefar
2010-12-26, 22:11
Jag har laddat ner en del podcasts direkt till min iPhone. Får man verkligen inte raderat dom man lyssnat på utan att använda iTunes?

Har inte iTunes på min jobbdator, som är den enda dator jag använder.

Dra fingret åt höger över avsnittet.

Slartibartfast
2010-12-26, 22:40
Dra fingret åt höger över avsnittet.

Woohoo! :thumbup:

Thanks!

Jhe
2010-12-26, 22:48
Fick en iphone 4 av frugan i julklapp, "behöver" man någon app ? Eller funkar dom fint som dom är ?

*Total iphone noob*

sunkan
2010-12-26, 23:01
Fick en iphone 4 av frugan i julklapp, "behöver" man någon app ? Eller funkar dom fint som dom är ?

*Total iphone noob*

behöver och behöver. Facebook, din banks app om det finns, SL (om du är från sthlm), olika play-appar (svt-play, kanal 5 play o.s.v.), tv.nu, prisjakt, spotify.. Där har du några som kan vara bra att tycker jag.

edit: det är ju skillnad på att ha ett behov att ha en app och att skapa ett behov.

Pompere
2010-12-27, 10:22

*Total iphone noob*

Det är applikationerna som är halva grejen!

Gå in på iTunes för sedan klicka dig vidare till AppStore och tanka ner top 25 free apps och pröva lite iaf. Jag lovar att du kommer vilja leta efter mer apps efter det...

Nible
2010-12-27, 12:36
Jag fick nyligen min första räkning på telefonen, och den var till min förvåning på 936 kr, och inte 350 kr som de sade när jag köpte den. Det står något om en "förhöjd avgift under bindningstid" på 520 kr. Månadsavgiften på telefonen ligger på 200 kr men det står 520 kr inkl moms.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Tricce
2010-12-27, 12:36
Jag får ont i armbågarna/vecken när jag lirar Infinity blade :D

Jarod
2010-12-27, 14:09
Jag får ont i armbågarna/vecken när jag lirar Infinity blade :D

Min senaste runda i Infinity Blade.. :naughty:

Fastback
2010-12-27, 14:22
Jag fick nyligen min första räkning på telefonen, och den var till min förvåning på 936 kr, och inte 350 kr som de sade när jag köpte den. Det står något om en "förhöjd avgift under bindningstid" på 520 kr. Månadsavgiften på telefonen ligger på 200 kr men det står 520 kr inkl moms.

Inte någon startavgift eller liknande? ;)

Min senaste runda i Infinity Blade..

Är det ett jävligt bra spel eller? Värt pengarna ? :naughty:

Jarod
2010-12-27, 14:45
LÄTT värt pengarna!!

köttt
2010-12-27, 14:47
Tar det lång tid att köra igenom Infinity Blade eller varvar man det på 10min?

Jarod
2010-12-27, 14:53
Tar det lång tid att köra igenom Infinity Blade eller varvar man det på 10min?

Har aldrig kollat hur lång tid ett varv tar med det är nog minst en halvtimme. Sen får man nya vapen eller köper nya grejjer som man vill level:a upp....så det är mycket gameplay för 45kr. Jag är på varv 25 eller nåt sånt tror jag. :D Har "mastrat" alla vapen/sköldar/rustningar och ringar och är level 45 själv. Förstagubben man möter nu är lvl120 typ.

Och nej, jag har ingen flickvän.. :D

Fastback
2010-12-27, 15:29
LÄTT värt pengarna!!

Det övertygade mig ! :D Segt att det ska ta så jäkla lång tid att få ner bara! *mini

mistermr
2010-12-27, 15:39
Ptja, hur logiskt är det att kalendern ska finnas i mailprogrammet tycker du? Du synkar din iPhone med ical precis som vanligt, eller med vilket kalenderprogram du nu vill använda.

Jag har aldrig använt iCal på min dator. Men jag får allt säga att kalender i mailprogrammet är bra. Man kan ju exempelvis inte skicka en mötesförfrågan via "Mail".

Finns iCal i iPhone?

/mistermr

Nible
2010-12-27, 16:01
Inte någon startavgift eller liknande? ;)

Borde inte vara det. Frågade på Telia när jag köpte den vad det skulle kosta i månaden och så vidare, då nämnde de inte någonting om någon startavgift.

Jarod
2010-12-27, 16:04
Kan du inte logga in på ditt konto på Telias hemsida och kolla senaste fakturan där?

Slartibartfast
2010-12-27, 17:25
Sög just ner Infinity Blade. Helt sinnes är det! :hbang:

Och Monkey Island 2 för 0,79 €

sunkan
2010-12-27, 18:04

Var samma för en kompis till mig. Det var han som hade surfat upp pengarna då han endast hade 1GB gratis surf och utöver det kostade det extra.

Kimball
2010-12-27, 22:39
Var samma för en kompis till mig. Det var han som hade surfat upp pengarna då han endast hade 1GB gratis surf och utöver det kostade det extra.

What?! Finns det operatörer i sverige med sådana former av mobilsurf fortfarande? Trodde alla operatörer endast införde sänkning av hastighet då gränsen blivit uppnådd, aldrig några extra summor!

Tricce
2010-12-27, 22:53
Min senaste runda i Infinity Blade.. :naughty:

Hahaha fyfan ser att du aldrig bör börja med wow iaf :D Du skulle fastna så hårt hehe!

karlingen
2010-12-27, 22:54
What?! Finns det operatörer i sverige med sådana former av mobilsurf fortfarande? Trodde alla operatörer endast införde sänkning av hastighet då gränsen blivit uppnådd, aldrig några extra summor!

"Tre" verkar fortfarande ha den typen av abonnemang. "Mobilsurf bas" kallar dom den för.

Funderar själv på att köpa en iPhone 4. Blir nog att man köper den ifrån tele2 även om väntetiden är på "mer än 8 veckor" :(

karlingen
2010-12-27, 22:55

Den kanske avser en längre period. titta på fakturan, specifikationen. Där ska det stå vilken period fakturan avser

karlingen
2010-12-27, 22:56
Sög just ner Infinity Blade. Helt sinnes är det! :hbang:

Och Monkey Island 2 för 0,79 €

Varför köpa när det finns Installous? :P

Slartibartfast
2010-12-27, 23:15
Döda just kungen för första gången! Level 20. :hbang:

Jarod
2010-12-27, 23:21
Döda just kungen för första gången! Level 20. :hbang:

Har du haft råd att köpa Infinity Blade (svärdet) än? Fi fan säger jag. It´s fakking awesome. :hbang:

köttt
2010-12-28, 00:54

Vad är det? *cupid*

karlingen
2010-12-28, 08:41
Vad är det? *cupid*

Har du en jailbreakad lur så bör du nog ladda ner det programmet;)

Slartibartfast
2010-12-28, 09:37
Har du haft råd att köpa Infinity Blade (svärdet) än? Fi fan säger jag. It´s fakking awesome. :hbang:

Nope, inte än. Men det är mitt främsta mål i livet! :hbang:

Fastback
2010-12-28, 10:55
Mitt infinity blade gick asbra att spela i början. Men nu har det börjat lagga när jag lirar det ! Någon som har en bra gissning på va som kan ha hänt?!?

Kabuto
2010-12-28, 11:03
Har du provat stänga av spelet? Inte bara förminska det alltså. Eller starta om telefon.

Lando
2010-12-28, 11:07
Kanske andra program som är öppna samtidigt och slukar minne?

Jarod
2010-12-28, 11:08
Har du provat stänga av spelet? Inte bara förminska det alltså. Eller starta om telefon.

Hur gör man det? Stänger ner program istället för att "förminska" dom? (jag vet seriöst inte)

Kabuto
2010-12-28, 11:12
Dubbelklicka på hemknappen när apparna syns så håll fingret på dom tills dom börjar skaka. Då kommer en liten röd knapp fram på varje ikon.

Jarod
2010-12-28, 11:32
Dubbelklicka på hemknappen när apparna syns så håll fingret på dom tills dom börjar skaka. Då kommer en liten röd knapp fram på varje ikon.

Men vaffan. ALLA mina appar ligger ju där om jag scrollar till sidan? :D Betyder det att dom ligger där och tar minne?

J.V
2010-12-28, 11:35
Det där tycker jag är ordentligt värdelöst. Jag hade gärna sett att man kan välja vilka appar som ska bara minimeras, så att resten stängs av helt.

feyin
2010-12-28, 11:56
Köpte infinity blade på itunes i datorn och syncade med iphonen men inte fan finns den på min iphone? Hur fan gör man det?

hejhopp79
2010-12-28, 11:57

Haha thanks, hade ingen aning om det där. I stort sett alla mina appar låg där :)

Fastback
2010-12-28, 12:02

Testade starta om den och då funka det ja ;d
Jag undrar också hur man stänger av program?

Edit ; såg nu. Thanks !

Morrris
2010-12-28, 12:04
Testade starta om den och då funka det ja ;d
Jag undrar också hur man stänger av program?

;)

Jarod
2010-12-28, 12:06
Köpte infinity blade på itunes i datorn och syncade med iphonen men inte fan finns den på min iphone? Hur fan gör man det?

Gå in i Appstore i telefonen och tanka hem det där.

Fastback
2010-12-28, 12:07
;)

Sitter man inloggad på sin iPhone och har tryckt svara och sen fastnar i spelandet så uppdateras inte svaren! Kan de va därför jag frågade? :smash:

feyin
2010-12-28, 12:08
Har inget wifi för tillfället så kan bara ladda ner max 20mb via telefonen. Nu hittade jag vart man synkroniserade program inköpta i itunes till telefonen men då vart alla andra program synkroniserade till itunes så det här kommer ju att ta år och dagar.

Sånt här skit man blir riktigt irriterad på.

Lando
2010-12-28, 12:14
Haha thanks, hade ingen aning om det där. I stort sett alla mina appar låg där :)

Det är liksom det som är multitaskingen i os4, alla dom apparna är öppna och tar upp en del av minnet.

Men vaffan. ALLA mina appar ligger ju där om jag scrollar till sidan? :D Betyder det att dom ligger där och tar minne?

Ja. Enda sättet att stänga dom är att dubbelklicka på hemknapen och sen stänga varje app manuellt. Om du har en jailbrakad lur så finns det program som hela tiden håller reda på hur mycket minne som är ledigt, har ingen jailbrakad så har inte provat själv, men det ser slickt ut iaf.

Jarod
2010-12-28, 13:39
Gjorde nyss en hel-reset av min gubbe i Infinity Blade. Var level 45 och hade mastrat alla grejjer. Å nu när man börjar om så märker man ju jäkla långsamma motståndarna är i början, haha. Kan gå ett helt varv (nästan) utan att bli träffad, bara genom att dodga.. :D

Tricce
2010-12-28, 13:53
Precis alla apps i min lur va aktiva (tom memoinspelaren) utan att infinity blade laggade. Stängt ner alla nu iaf.

solo
2010-12-28, 14:55
Om minnet i telefonen börjar ta slut stängs programmen ner en i taget så man behöver aldrig oroa sig att minnet tar "slut". Vad jag läst är programmen typ sparade så man kan starta dom där man stängde av dom typ,dom ligger inte o tutar o kör för fullt,utan drar minimalt med power.

Wao
2010-12-28, 15:22
Infinity Blade är jävligt kul men så jävla svårt! Och jag är bara lvl 5 :D

Kimball
2010-12-28, 15:35
Det är liksom det som är multitaskingen i os4, alla dom apparna är öppna och tar upp en del av minnet.

Ja. Enda sättet att stänga dom är att dubbelklicka på hemknapen och sen stänga varje app manuellt. Om du har en jailbrakad lur så finns det program som hela tiden håller reda på hur mycket minne som är ledigt, har ingen jailbrakad så har inte provat själv, men det ser slickt ut iaf.

Eller ladda ner removebg från cydia, ett klick för att ta bort alla bakgrundsapps!

köttt
2010-12-28, 15:55
Hahah, fan va Infinity Blade är svårt, dött 4 ggr på Bloodline 2 redan :(

Doctor Snuggles
2010-12-28, 18:12
Det där tycker jag är ordentligt värdelöst. Jag hade gärna sett att man kan välja vilka appar som ska bara minimeras, så att resten stängs av helt.

Fast "normala" program (om de inte spelar ljud eller kör några andra bakgrundsprocesser, vilket är begränsat av apple) skall inte dra någon ström eller prestanda när de minimeras. Vad jag förstås så sparas bara staten av programmet i minnet, och alla processer avbryts, just av den anledningen att det inte ska dra kräm i onödan.

En fråga om Jailbreak: man voidar ju garantin, men återställer man innan man lämnar in för eventuell reparation, kan de märka att man jailbreakat innan och vägra reparera?

Jhe
2010-12-28, 18:59
Hmmm, går det inte använda spotify utan att ha premiumkonto ?

köttt
2010-12-28, 19:05
Hmmm, går det inte använda spotify utan att ha premiumkonto ?

Nope

Jhe
2010-12-28, 19:14
Useless!

Wao
2010-12-28, 19:20
Känner du ingen som har premium?

Jhe
2010-12-28, 19:38
Man kan ju bara ha en användare inloggad på premiumkonto oavsett

Wao
2010-12-28, 19:46
Ja fast du kan synka din playlist till hans/hennes konto och lyssna offline

babidi
2010-12-28, 19:48
Man kan ju bara ha en användare inloggad på premiumkonto oavsett

Varför uttalar du dig där du inte har någon aning vad du pratar om.

Kimball
2010-12-28, 20:22

Haha på riktigt?! Funkar det är du min gud. :D Hade jag inte en aning om!

Jhe
2010-12-28, 20:27
Varför uttalar du dig där du inte har någon aning vad du pratar om.

När jag lånat andras konton så blir jag iallafall utloggad direkt dom loggar in, det grundar jag mitt förra inlägg på.

Varför skriver du saker som är irrelevanta ?

Morrris
Hugh

Jhe

Låter ju helt fantastiskt!

mistermr
2010-12-28, 21:12
Sluta tjafsa, diskutera istället på ett artigt sätt.

/mistermr

Kabuto
2010-12-28, 21:49
Förstår inte. Varför inte bara ladda hem musiken i förväg då?

Wao
2010-12-28, 21:57
Haha på riktigt?! Funkar det är du min gud. :D Hade jag inte en aning om!

Antar att jag är din gud då!

Förstår inte. Varför inte bara ladda hem musiken i förväg då?

Det är ju hundra gånger smidigare att bara lägga över sin playlist till någons premkonto och synka med telefonen, plus att det inte tar någon plats i telen.

Morrris
2010-12-28, 21:58
Man kan inte lyssna samtidigt, dock.

Wao
2010-12-28, 22:07
Jo om du synkar din playlist i premkontot så kan du lyssna i offline mode samtidigt som ägaren av premkontot lyssnar online

Morrris
2010-12-28, 22:11
Jo om du synkar din playlist i premkontot så kan du lyssna i offline mode samtidigt som ägaren av premkontot lyssnar online

Iofs sant, bara en gång i månaden man måste gå online, va?

Wao
2010-12-28, 22:15
Japp, men det behöver man inte tänka på om man ganska regelbundet lägger till låtar i sin spellista. Då måste man gå online för att synka in de nya låtarna

karlingen
2010-12-28, 22:16
Bullcrap?
Jag och fästmön använder permium kontot samtidigt utan några problem..

babidi
2010-12-28, 22:27
andre vems premkonto använder du?

Jag har delat med en vän förut och det va smärtfritt. Man går online när man syncar sen force offline mode och lyssnar glatt hur många som helst samtidigt.

@Jhe - jag är otrevlig mot dig för det finns inga rum för fel i dina meddelande, du är så bestämd. Därför är det extra kul när du har helt fel. Då måste jag rub it in your face.

Jhe
2010-12-28, 22:33
andre vems premkonto använder du?

Jag har delat med en vän förut och det va smärtfritt. Man går online när man syncar sen force offline mode och lyssnar glatt hur många som helst samtidigt.

@Jhe - jag är otrevlig mot dig för det finns inga rum för fel i dina meddelande, du är så bestämd. Därför är det extra kul när du har helt fel. Då måste jag rub it in your face.

Ah, som någon sorts "rebell" :)
Tur att jag finns så att någon kan underhålla dig *kissass*

babidi
2010-12-28, 22:48
Ah, som någon sorts "rebell" :)
Tur att jag finns så att någon kan underhålla dig *kissass*

Nä som någon sorts person som har rätt. när du är någon sorts person som har fel.*slap*

Jarod
2010-12-28, 23:42
Sluta tjafsa i tråden.

mistermr
2010-12-29, 18:56
Sluta tjafsa i tråden.

Ingen lyssnade på mig innan, hoppas dem lyssnar på dig istället!

Att det skall tjafsas ständigt och om allt är så sorgligt.

/mistermr

rife
2010-12-30, 13:26
Finns det något bra jailbreak till iphone 4. Version 4.1?

karlingen
2010-12-30, 13:28
Finns det något bra jailbreak till iphone 4. Version 4.1?

testat http://www.jailbreakme.com ?
Gå in på sidan från din iphone

Annars finns Limera1n (http://limera1n.com/)

Morrris
2010-12-30, 13:30
testat http://www.jailbreakme.com ?
Gå in på sidan från din iphone

Funkar inte om man har 4.1

karlingen
2010-12-30, 13:30
Se edit :)

rife
2010-12-30, 13:31
Ska ta en titt på limerain när jag kommer hem. Tack!

olleee
2010-12-30, 13:31
tycker dock mest om HTC eller Emporia! De mobiltelefoner (http://www.phonehouse.se/) kan man köpa hos phonhouse. Gjorde jag . fett nöjd!

karlingen
2010-12-30, 13:32
tycker dock mest om HTC eller Emporia! De mobiltelefoner (http://www.phonehouse.se/) kan man köpa hos phonhouse. Gjorde jag . fett nöjd!

Missade du trådnamnet eller?

Morrris
2010-12-30, 13:40
Haft iPhone sen slutet av 2007 och efter att ha slitit mitt hår över olika jailbreaks och upplåsningar i över ett år har jag kommit att njuta över att sitta med en aktiverad telefon.

Nu börjar det dock klia i fingrarna igen, vad kan man göra för kul med en jailbreakad telefon nuförtiden?

karlingen
2010-12-30, 13:49
Nu börjar det dock klia i fingrarna igen, vad kan man göra för kul med en jailbreakad telefon nuförtiden?

1. Tanka winterboard för att fixa till olika teman.
2. Ladda ner olika teman:P
3. Tanka Installous
4. Ladda ner Alla spel o appar helt gratis via Installous :D
5. Tanka SBSettings

Ja, det finns skit mycket att göra så fort den är jailbreakad. Spana in alla apps i Cydia och lek runt :D

Morrris
2010-12-30, 13:57
1. Tanka winterboard för att fixa till olika teman.
2. Ladda ner olika teman:P
3. Tanka Installous
4. Ladda ner Alla spel o appar helt gratis via Installous :D
5. Tanka SBSettings

Ja, det finns skit mycket att göra så fort den är jailbreakad. Spana in alla apps i Cydia och lek runt :D

Mmm, det låter visserligen ungefär som när jag var tvungen att jailbreaka och det inte fanns något Appstore. En massa bök med appar som ständigt kraschade eller var väldigt prestandakrävande. Kanske är bättre nu när de har tillgång till SDK?

Ett nytt tema låter lockande dock, någon som har något förslag på avskalade sådana? GÄrna med en lockscreen som liknar de som brukar vara på Androidtelefoner.

karlingen
2010-12-30, 13:58
GÄrna med en lockscreen som liknar de som brukar vara på Androidtelefoner.

http://www.youtube.com/watch?v=MWIBbw4wnZk

Tanka Adroidlock från cydia :)

Morrris
2010-12-30, 14:03
http://www.youtube.com/watch?v=MWIBbw4wnZk

Tanka Adroidlock från cydia :)

Jamen, det är väl själva fan vad du ska locka en då...

Drar ner limerain.

Silverschnitzel
2010-12-30, 14:10
Det finns en app, FLAC Player, jag förstår inte, behöver man ha den för FLAC? Jag har ju alltid bara konverterat mina FLACs till något annat okomprimerat format som funkar i Iphonen. Är det bättre att använda FLAC Player tro? Eller gör den bara att man slipper konvertera..

Slartibartfast
2010-12-30, 14:32
Nu har jag maxat all utrustning i Infinity Blade, och går mest omkring och filar på mina fighting skills och samlar pengar. När kommer uppdateringen till spelet med nya banor, troll and all that?

karlingen
2010-12-30, 14:33
Jamen, det är väl själva fan vad du ska locka en då...

Drar ner limerain.

Haha sorry..

Jhe
2010-12-30, 14:36
Någon som testat Dungeon hunter 2?

Jarod
2010-12-30, 15:23
Nu har jag maxat all utrustning i Infinity Blade, och går mest omkring och filar på mina fighting skills och samlar pengar. När kommer uppdateringen till spelet med nya banor, troll and all that?

Resetta eller ta alla achivements (om du inte redan gjort det). När nya grejjer kommer vet jag inte men längtar oxå.. *drool*

Doctor Snuggles
2010-12-30, 16:50
Det finns en app, FLAC Player, jag förstår inte, behöver man ha den för FLAC? Jag har ju alltid bara konverterat mina FLACs till något annat okomprimerat format som funkar i Iphonen. Är det bättre att använda FLAC Player tro? Eller gör den bara att man slipper konvertera..

För det första så är det knappast någon märkbart hörbar skillnad mellan bra komprimerat i åtminstone 192 kb (eller steget över om man ska vara petig), och okomprimerat, för 95% av all musik som finns så du förlorar bara i utrymme i vilket fall. Hör du skillnad så är du antingen en hund, ljudtekniker med 30 års erfarenhet och fortfarande fungerande öron, eller så är det placebo.
Så svaret är null.

Doctor Snuggles
2010-12-30, 16:52
Resetta eller ta alla achivements (om du inte redan gjort det). När nya grejjer kommer vet jag inte men längtar oxå.. *drool*

Blir det inte väldigt mycket swipande/viftande i Infinity Blade? Får intrycket av att det skulle bli störande efter ett tag.

köttt
2010-12-30, 17:04
När kommer jailbreak för nyaste iOS ut? :( vill inte ha teathered...

karlingen
2010-12-30, 17:08
När kommer jailbreak för nyaste iOS ut? :( vill inte ha teathered...

Det finns redan en untethered jailbreak till 4.2.1
Dock behöver du en Mac dator. Funkar med senaste redsn0w.

http://iphoneguiden.se/untethered-jailbreak-ute-nu/

köttt
2010-12-30, 17:15
Fan att man inte har tillgång till en sån då..

Morrris
2010-12-30, 17:48
Haha sorry..

Det var ju löjligt lätt iaf.