handdator

Visa fullständig version : iPhone tråden

Sidor : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Ignatius72
2009-11-28, 23:02
Tips på bra högtalare?

Kabuto
2009-11-29, 01:01
Funkar det att köpa halebop o 24 månader, pröjsa 3600 kr o sen använda sitt tele2 abonnemang på iphonen iaf? Då blir det iaf billigt pris för Iphonen

Inte tittat så noga, vet inte om den blir operatörslåst. Men varför inte använda halebop abonnemang? Känns ju lite onödigt att du ska ha två igång samtidigt :)

Daijmen
2009-11-29, 01:21
Inte tittat så noga, vet inte om den blir operatörslåst. Men varför inte använda halebop abonnemang? Känns ju lite onödigt att du ska ha två igång samtidigt :)

Alla polare har tele2 så mina räkningar blir minimala :P Och Iphone i sig är extremt dyr enligt mig, hade gärna skaffat den om man fått den för det pris som halebop ger iom bindningstiden...

Sparrisen
2009-11-29, 01:58
Telefonen i min helt nya 3GS slutade fungera efter 1 vecka, skitsak. Knappt använd.

tossefar
2009-11-29, 02:33
Telefonen i min helt nya 3GS slutade fungera efter 1 vecka, skitsak. Knappt använd.

Telefonen i din telefon slutade fungera?

Sparrisen
2009-11-29, 02:35
Telefonen i din telefon slutade fungera?

Yess, det går inte att ringa med den :( Surf och sms funkar.

Tricce
2009-12-02, 12:27
Hade en 2G innan. Helt klart bra telefon. Men iPhonen kommer inte helt till sin rätt utan minst 3g (helst 3gs) och fri data. Det är kung. Air Video är en helt sjukt nice app.

Går streama hela sitt videobibliotek och lira DivX tex som konverteras on the fly. Alltså behöver du aldrig konvertera själv. Allt bara funkar, även över 3g :D

Köpte en idag, 32gb´s varianten med fri surf. Vad behöver man för applikation på datorn som streamar till iphonen, låter ju så jäkla uber att man kan göra så :D Antar att man utan probs kan streama musik från datorn också då.

Ingrosso
2009-12-02, 13:49
Måste man ha datorn igång för att Air Video ska fungera?

Tricce
2009-12-02, 14:08
Oops det är ju själva air video som är även applikationen till stationära såg jag :em: Tack Ingrosso du gjorde så jag insåg det! :D

Ingrosso
2009-12-02, 14:08
Oops det är ju själva air video som är även applikationen till stationära såg jag :em: Tack Ingrosso du gjorde så jag insåg det! :D

Haha :D Du måste dock ladda ner appen till iPhonen också!

drakfelt
2009-12-02, 16:12
okej nu får jag lite spel här.

bytt från jailbreakad 2g till en 3gs och jailbreakade 3gsen igår, installerade lite fina crackade apps och hade den sedan tills idag då jag behövde reboota luren efter en installation. då fastnar den i DFU-mode och behöver således återställas.

håller på att återställa nu och undrar om någon vet orsaken till detta och vad jag kanske ska undvika?

egge
2009-12-02, 17:38
Finns det en graf-ritar-app?

skans
2009-12-02, 17:43
Finns det en graf-ritar-app?

Yes, GraphCalc

egge
2009-12-02, 17:57
Yes, GraphCalc

Sweet. :)

hultman
2009-12-02, 18:06
Funderar på att beställa en iphone 3gs från Telia. Dom har ett surfabbonemang där man surfar gratis för 69kr/mån. Men det står att efter 0.5GB datatrafik så har telia rätten att strypa hastigheten till 120kbit/s.

Är det alltså 0.12 MB/s? Går det att surfa tillfredställande med? Youtube är inte att tänka på till exempel med den hastigheten eller?

Det är 0,12 megabytes per sekund. Ungefär 1 megabit per sekund.

Morrris
2009-12-02, 18:07

Va? 120Kbit måste väl rimligtvis vara 0,12Mbit/s?

kalllee
2009-12-02, 21:25
okej nu får jag lite spel här.

bytt från jailbreakad 2g till en 3gs och jailbreakade 3gsen igår, installerade lite fina crackade apps och hade den sedan tills idag då jag behövde reboota luren efter en installation. då fastnar den i DFU-mode och behöver således återställas.

håller på att återställa nu och undrar om någon vet orsaken till detta och vad jag kanske ska undvika?

Många som har samma problem som dig och även jag har det. Det du får försöka göra är att inte starta om telefonen men om du tvunget ska de så koppla in telefonen i datorn, starta telefonen tills den visar DFU-mode och starta sedan blackra1n in datorn så kommer telefonen att starta :)

drakfelt
2009-12-02, 21:39
Många som har samma problem som dig och även jag har det. Det du får försöka göra är att inte starta om telefonen men om du tvunget ska de så koppla in telefonen i datorn, starta telefonen tills den visar DFU-mode och starta sedan blackra1n in datorn så kommer telefonen att starta :)

jaha det var ju skittradigt haha. fat iofs om man säkerhetskopierar varje gång man syncar är det inte så farligt för då återställer man bara och sedan är den som vanligt igen.. men ändå

tossefar
2009-12-02, 21:40

Naj, icke korrekt. Det är 120Kbit/s, alltså 0.12Mbit/s eller 15KB/s.

hultman
2009-12-02, 22:52
Va? 120Kbit måste väl rimligtvis vara 0,12Mbit/s?

Naj, icke korrekt. Det är 120Kbit/s, alltså 0.12Mbit/s eller 15KB/s.

Läste fel. Trodde det stod 120 kb/sek.

Tricce
2009-12-03, 00:22
Är det med iphone som med en dator att ju mer apps man har ju segare blir den? :)

Tricce
2009-12-03, 00:34
Den vita iPhone 3GS missfärgas av värme
http://macworld.idg.se/2.1038/1.238166/vita-iphone-3gs-missfargas-av-varme

Är detta något som är fixat numera eller?

Johan O
2009-12-03, 21:11
Ni som har 16gb versionen! Känner ni att ni hellre skulle valt 32gb varianten istället? Ska köpa mig en nu imorgon, men 32gb kostar 900kr extra.

Vet ju att jag bara använt hälften av utrymmet på min W980 8gb telefon som jag har nu. Men på den är det ju bara musik och inga videos eller applikationer.

Hur mycket plats tar applikationer generellt? Kommer skaffa något navigeringsprogram och säkerligen mycket annat också. Kanske dumt att ta 16gb då?

skans
2009-12-03, 22:28
Jag klarar mig fin fint på min 8gb, men ja har å andra sidan inte fem filmer inlagda samtidigt osv. De flesta programmen tar inte särskilt mycket plats heller.

Ingrosso
2009-12-03, 22:32
Ni som har 16gb versionen! Känner ni att ni hellre skulle valt 32gb varianten istället? Ska köpa mig en nu imorgon, men 32gb kostar 900kr extra.

Vet ju att jag bara använt hälften av utrymmet på min W980 8gb telefon som jag har nu. Men på den är det ju bara musik och inga videos eller applikationer.

Hur mycket plats tar applikationer generellt? Kommer skaffa något navigeringsprogram och säkerligen mycket annat också. Kanske dumt att ta 16gb då?

Jag har 16 gb, jag klarar mig på det iaf :)

kalllee
2009-12-03, 22:42

Jag har också 16 och ångrar mig inte alls, har en del program och ett antal filmer, ca 300 låtar och har över 7 gig kvar på den :)

Tricce
2009-12-03, 22:44
Nu har jag preppat min med massor av apps som föreslagits i tråden, utvärdering pågår :D

Kimball
2009-12-03, 22:55

Sitter själv på 8gb och det blir lite tajt om man har 1 GPS program, musikbibliotek plus film. Jag använder dock bara iPhonen som telefon/lek och även för video när jag ska åka långt, vadan man kan ta bort program om så behövs. Så 16gb bör räcka gott och väl om du inte ska ha in alla GPS program som finns + att man aldrig tar bort film man sett osv :) Random app ligger mellan några MB - 300MB eller så, gpsprogram ~1.3-1.6GB.

Kan tipsa de som använder Categories att införskaffa Categories SB, snabbar upp helt tokigt mycket!

Tricce
2009-12-03, 23:25
Är det med iphone som med en dator att ju mer apps man har ju segare blir den? :)

Dubbelbump!

(fan itunes suger fetbaxxe)

Ignatius72
2009-12-04, 07:26

Har du köpt en flick telefon? :D

Tricce
2009-12-04, 12:17
Har du köpt en flick telefon? :D

:em: Det är så ehm jag kan ge bort den till en söt flicka om jag hittar nån, *host*

Ignatius72
2009-12-04, 12:19
:em: Det är så ehm jag kan ge bort den till en söt flicka om jag hittar nån, *host*

:laugh:
Såklart!

spange
2009-12-04, 13:11

jag har en 3g 16gb, har haft den över ett år och den har aldrig vart full, har väl 3000+ låtar och 3 filmer, 6 sidor apps och har navigon appen på flera 100mb och runt 800 bilder tagan med iphonekameran, så dom tar ju knappt nån plats. har ändå ett par gb utrymme ledigt.

har haft fler filmer på den samtidigt men tog bort många samtidigt som jag började använda airvideo då jag tycker det funkar jättebra att streama från hemdatorn.

Adama
2009-12-04, 13:25
Ser ni verkligen en hel film i telefonen? Typ en på 1.5-2 timmar? För mig känns det iaf rätt bortkastat, om det är en ny film man inte har sett, då ser man väl den hellre på en stor TV med bra ljud o så?

hahavaffan
2009-12-04, 13:32
Alltså grappar. Jag kommer köpa en iPhone idag tror jag. Om bara Telia plays ball med mig så blir det nog en vit 16gb 3Gs. 229kr per månad i 24 månader är fan billigt! Har redan en W995 med Telia Max 25 som kostar 260kr/mån med fri surf... så jag tänkte använda ett tvillingkort på det abonnemanget i min iPhone, om det går. SKA JAG? Var sjukt nära på att beställa en HTC Hero i veckan, men bara för iPhone är så dyr, vilket inte längre är fallet.

Kimball
2009-12-04, 13:42
Ser ni verkligen en hel film i telefonen? Typ en på 1.5-2 timmar? För mig känns det iaf rätt bortkastat, om det är en ny film man inte har sett, då ser man väl den hellre på en stor TV med bra ljud o så?

Jag har kört de både på tåg, buss å flyg osv, inga problem. Förvisso har det ju inte varit Transformers som lever på ögongodis. Anime gör sig dock extra bra och av någon anledning känns det skönare att kolla på ~4 avsnitt än en film, tiden går mycket snabbare.

Johan O
2009-12-04, 15:28
Det blev en 16gb! Postar detta inlägg från den nu. :)

Kimball
2009-12-05, 00:18
Det blev en 16gb! Postar detta inlägg från den nu. :)

Welcome to the RIGHT side *flex*

Ingrosso
2009-12-05, 00:23
Alltså jag beställde en 16 gb från tre, men jag betalar runt 600 kr i månaden, är inte telias billigare då? Ingår fri surf osv för 200 kr i månaden?

Martin Löwgren
2009-12-05, 00:33
Fick hem min 3GS igår - fan vad grym den är *flex*

Johan O
2009-12-05, 08:22
Alltså jag beställde en 16 gb från tre, men jag betalar runt 600 kr i månaden, är inte telias billigare då? Ingår fri surf osv för 200 kr i månaden?

Jag som inte ringer/smsar överdrivet mycket tyckte telias deal var billigast. Plus att dom har bäst täckning utanför staden.

24 månader

200kr/mån för telefonen

29kr/mån för Telia prata på abb. (Då betalar man för allt man ringer och sms'ar, 29öre/min - 29öre/sms.

69kr/mån för Telia mobilsurf Alltid, Kan aldrig bli dyrare än så för surf, men telia kan tydligen strypa hastigheten om man överstiger 0.5gb datatrafik. Men det ska ändå gå att surfa bra med den strypta hastigheten.

shut teh face
2009-12-06, 19:36
Jag är sugen på en iphone tillsammans med Tre. Både jag och tjejen har tre nu men vi ska byta till tele2 för mottagningens skull (nu när jag inte bor i sthlm). Men funderar på om man ändå ska stanna hos Tre och ta en iphone.... problemet med mottagningen just nu är att de bryter 10 ggr på tåget till nynäs, och hela båtresan. De som har telia har täckning nästan hela båtresan och absolut hela tåget.

Hur funkar spotify på iphone?

Greg
2009-12-06, 20:24
Jag är sugen på en iphone tillsammans med Tre. Både jag och tjejen har tre nu men vi ska byta till tele2 för mottagningens skull (nu när jag inte bor i sthlm). Men funderar på om man ändå ska stanna hos Tre och ta en iphone.... problemet med mottagningen just nu är att de bryter 10 ggr på tåget till nynäs, och hela båtresan. De som har telia har täckning nästan hela båtresan och absolut hela tåget.

Hur funkar spotify på iphone?

Köp premium på spotify sen ladda ner spotify-appen gratis på din iphone.

hahavaffan
2009-12-11, 13:41
Fick min vita 3GS igår från Telia. Älskar den efter snart ett dygns användande. Allt funkar så bra, och den är så jävla snygg.

Tips på sköna apps!?

Undrar även, har den inte två högtalare undertill? Eller är det en högtalare och en mikrofon? Har inte testat mp3låtar än, utan bara spotify och det kommer bara ljud ur den ena.

Ingrosso
2009-12-11, 14:17
Fick min vita 3GS igår från Telia. Älskar den efter snart ett dygns användande. Allt funkar så bra, och den är så jävla snygg.

Tips på sköna apps!?

Undrar även, har den inte två högtalare undertill? Eller är det en högtalare och en mikrofon? Har inte testat mp3låtar än, utan bara spotify och det kommer bara ljud ur den ena.

Nice att du gillar den!

Jag undrade samma sak igår, och frågade min kompis vad det var, han sa att båda var högtalare, men att båda bara fungera när det var mp3 som spelades upp.

Bullen!
2009-12-11, 14:41
har oxå en 3gs. vilken pryl. folk kan snacka om htc och satio osv. men iphone och de andra är skilda saker.

fan vilken grej. otroligt.

Tricce
2009-12-11, 14:52
Jag googlade det där med högtalarna då jag också vart lite fundersam men tydligen så är den vänstra högtalare och den högra mic!

Snafu
2009-12-11, 14:58
Japp jag tror bara den vänstra är högtalare, så fort man kommer öven den vänstra med fingret mufflas ljudet rejält.

hahavaffan
2009-12-11, 17:56
Jope, bara en av dom är högtalare visade det sig :)

Ingrosso
2009-12-12, 02:33
Hejsan, jag installerade nyss blackra1n, allt gick bra, sen starta jag om den, och den låser sig på blackra1n bilden.. Alltså killen sen bild på iPhone.. Jag försöker sätta i usb sladden och öppna itunes, men får ingen kontakt, vad kan felet vara?

Ingrosso
2009-12-12, 03:11
Nvm nu funkar det!

rapzidi
2009-12-12, 03:28
Urk, ska man ha Halebop eller Tre? 0.5Gb/månad surf men annars görbilligt.
Tre är i princip fri surf men DYRARE! Svårt för er att säga... Ville bara beklaga mig lite. Livsviktiga val här!

Ingrosso
2009-12-12, 13:42
Nu krånglar det igen, jag återställde telefonen för att det krångla igår.. Jailbreaka nyss med Blackra1n, men när jag ska starta om telefonen får jag upp bilden att jag måste connecta med itunes och den kommer inte längre, vad är felet?

MasterChief
2009-12-12, 13:49
Nu krånglar det igen, jag återställde telefonen för att det krångla igår.. Jailbreaka nyss med Blackra1n, men när jag ska starta om telefonen får jag upp bilden att jag måste connecta med itunes och den kommer inte längre, vad är felet?

iPhone är problemet.

Köp htc.

Morrris
2009-12-12, 13:54
iPhone är problemet.

Köp htc.

:laugh:

Ingrosso
2009-12-12, 13:55

Och när jag laddar ned program från cydia som kräver att man startar om den händer samma sak.

Torwald
2009-12-12, 15:59
Du har för ny telefon! Telefoner tillverkade efter v.41 har detta problem. Oklart när dev-team och övriga löser det, men tyvärr är det såhär det är just nu. Jag har tyvärr ingen bra källa men googla på tethered jailbreak eller liknande.

Granatgiraffen
2009-12-12, 16:52
iPhone är problemet.

Köp htc.

Sant. Jag har haft ett par generationer HTC och tidigare har dom varit rätt skit. Med Hero så har dom inte bara kommit ikapp Iphone utan också gått om... och det var väl på tiden.
Iphone är fortfarande skitbra och skitstor(hehe), men den har nu också en värdig konkurrent.

Har du uppgraderat din hero? Ååååh.

kalllee
2009-12-12, 17:02

Har samma fel och du måste koppla in telefonen i datorn och köra igång blackra1n. Du får alltså inte låta mobilen laddas ur ;)

Anledningen till det är att apple har gjort något med de lite nyare iphonen så därför måste man göra så men folk jobbar med att lösa det :)

Daijmen
2009-12-20, 20:44
Jag har Tele 2 Student Kompis som jag INTE vill byta. Vad är mitt bästa alternativ för att fixa en Iphone? Har läst runt en del och verkar som att man kan köpa en hos 3 med kontantkort och sedan låsa upp den hos dom för några hundra. Rätt dyrt med 6-7 lax för Ihponen dock. En polare ska till USA över nyår, kan man köpa olåst/jailbreakad Iphone billigt där nånstans? Läste att nån skrev att det bara är att gå till canal street och nån random telefonbutik var man kan köpa jailad Iphone för 500 $, låter väldigt billigt dock...

Tacksam för svar!

Allan
2009-12-20, 20:52
Nån mer än jag som upplever att ljudet försämras i hörlurarna efter ett tag?

rapzidi
2009-12-20, 20:58
Jag har Tele 2 Student Kompis som jag INTE vill byta. Vad är mitt bästa alternativ för att fixa en Iphone? Har läst runt en del och verkar som att man kan köpa en hos 3 med kontantkort och sedan låsa upp den hos dom för några hundra. Rätt dyrt med 6-7 lax för Ihponen dock. En polare ska till USA över nyår, kan man köpa olåst/jailbreakad Iphone billigt där nånstans? Läste att nån skrev att det bara är att gå till canal street och nån random telefonbutik var man kan köpa jailad Iphone för 500 $, låter väldigt billigt dock...

Tacksam för svar!

Chinatown eller?
Vette fan om det är värt det ändå till det priset med tanke på avsaknad av garantier osv.
Kikat på blocket och så? Kan finnas till rätt bra priser där, om man är snabb.

Daijmen
2009-12-20, 21:15
har inte apple nån universell garanti? Angående jailbreak så kan man ju återställa mobilen så ser dom inte det

Greg
2009-12-20, 21:19
Nån mer än jag som upplever att ljudet försämras i hörlurarna efter ett tag?

Vilka hörlurar är det? Om det är de man får med 3GS så har jag inte upplevt något sådant.

Och jag använder den konstant. Till min Macbook samt så fort jag lämnar hemmet.

Hur länge har du haft den och hur ofta använder du dem?

rapzidi
2009-12-20, 21:36
har inte apple nån universell garanti? Angående jailbreak så kan man ju återställa mobilen så ser dom inte det

Det är möjligt (men har för mig att det inte är så, det blir iaf krångligare) och ja du kan alltid återställa.
Jag är inte helt emot idén, bara så att du vet, det känns bara som att man aldrig kan vara helt säker om man köper den "på Canal Street" än mindre när man ber någon annan göra det.
Men kanske är bäst att vänta på fler svar hehe. Luska runt lite.

Daijmen
2009-12-21, 05:26
Det jag lockades av va priset, runt 500 $ är billigt och man köper i butik så det känns säkrare än blocket och liknande. men ska fortsätta fundera

Jarod
2009-12-21, 13:56
Ni med iPhone - vilken är snyggast, vit eller svart? Och hur länge håller batteriet? Har hört att man måste ladda den nästan varje dag. Är det så dåligt?

sunkan
2009-12-21, 13:59
Ni med iPhone - vilken är snyggast, vit eller svart? Och hur länge håller batteriet? Har hört att man måste ladda den nästan varje dag. Är det så dåligt?

beror ju på hur mycket man fipplar med den men ja typ varannan dag är väl normalt. Jag tycker helt klart att svart är snyggast, vit är ju just bara vit på baksidan och inte på framsidan så då tycker jag allt blir fel.

skans
2009-12-21, 13:59

Smårepor och smuts syns mer på den vita.

Beror helt på hur du använder den, använder du den enbart som en telefon räcker det en vecka, använder du den som en dator får du allt ladda den varje dag. Själv laddar jag den efter 2-3 dagar. Har haft min ca 16 månader nu kan inte säga att jag har märkt av att batteriet har försämras nämnvärt.

Greg
2009-12-21, 14:04

Svart ser bättre ut, men jag ångrar att jag inte tog vit. Nu när 3 andra i mitt hushåll har en svart iPhone, plus alla mina kompisar så skulle det varit roligt att stå ut lite iallafall.

Mitt batteri i början höll i ca 1 dag, men det var på grund av att jag spelade spel och lekte med den hela tiden. Nu gör jag inte det så ofta och därav behöver jag bara ladda den varannan dag i princip. Men jag sätter den alltid på laddning på kvällen.

Morrris
2009-12-21, 14:05

Laddar varannan dag ungefär. Har alltid wifi på, lyssnar på Spotify 2-3 timmar per dag och ringer en del.

Flykt
2009-12-21, 14:44
Smårepor och smuts syns mer på den vita.

Tvärtom.

Jarod
2009-12-21, 14:56
Tvärtom.

Sluta att göra saker komplicerat nu.. :D

Pelle2
2009-12-21, 15:00
Vit är överlägset snyggast tycker jag, känns mer apple och står ut lite mer!

Pirko
2009-12-21, 15:01

Kompis, ta den vita. Svart är mycket mer mainstream, och vita är lite mer flaaaash.

Nitrometan
2009-12-21, 15:02
FBI valde den svarta.

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article699083.ece

;)

Jarod
2009-12-21, 15:07
Kompis, ta den vita. Svart är mycket mer mainstream, och vita är lite mer flaaaash.

Lutar väldigt mkt åt det hållet.. :thumbup:

hahavaffan
2009-12-21, 15:13
Smårepor och smuts syns mer på den vita.Imho syns repor mycket tydligare på svarta.

Jag gillar min vita, typ 95% av alla med iPhone har ju en svart.

Finska Lejonet
2009-12-21, 18:13
MM, håller med om att det känns mer exklusivt med den vita, sen har jag köpt en skin med en blå sjö på till min iPhone vilket blev en super kombo.*cupid*

Allan
2009-12-21, 21:12
Vilka hörlurar är det? Om det är de man får med 3GS så har jag inte upplevt något sådant.

Och jag använder den konstant. Till min Macbook samt så fort jag lämnar hemmet.

Hur länge har du haft den och hur ofta använder du dem?

Haft i ett drygt halvår och använder ofta. Ljudnivån i lurarna har gått ner - drar jag ner volymreglaget till halva nivån så är det tyst i lurarna

hahavaffan
2009-12-21, 21:19
Haft i ett drygt halvår och använder ofta. Ljudnivån i lurarna har gått ner - drar jag ner volymreglaget till halva nivån så är det tyst i lurarnaHar du haft dom i jobbet? De kanske har blivit smutsiga... har aldrig varit med om lurar som låter mindre efter ett tag. Eller så har fått sämre hörsel. Testat med andra lurar, det kanske är fel på miniförstärkaren i iPhonen?

rapzidi
2009-12-21, 21:20
Jaha, så tjackade man en attans iPhone iallafall då.
Tänkte bara fråga, är det lönt med något slags skal runt? Utseendemässigt spelar det inte direkt någon roll, tänkte mest på sådana där som är till för att den ska bli stöttålligare, mindre glatt osv.
Har små händer så känns ju inte nice om den blir allt för klunsigare än den är.

Allan
2009-12-21, 21:28
Har du haft dom i jobbet? De kanske har blivit smutsiga... har aldrig varit med om lurar som låter mindre efter ett tag. Eller så har fått sämre hörsel. Testat med andra lurar, det kanske är fel på miniförstärkaren i iPhonen?

Det kan kanske vara läge att ta kontakt med en återförsäljare och kolla status på maskinen

Flykt
2009-12-21, 21:42
Kör på den vita! Den svarta syns det, om än lite, tydligare om den blir fettig på baksidan. Vita syns ingenting såvida du inte gör en djup repa genom hela färgen vilket är mycket svårt.

Det borde alltså handla mer om vad du tycker är snyggt. Och vitt är snyggt ;)
Har haft min sedan lanseringsdagen i Sverige och då var det lite coolt här på en mindre ort att va en av de mycket få som hade iPhone, samt att den var helvit på baksidan :)

Jarod
2009-12-21, 21:59
Fick tipset av en kompis att detta var "teh shit". InvisibleSHIELD skyddsplast. http://www.zagg.com/invisibleshield/apple-iphone-3g-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php

Ingrosso
2009-12-21, 22:00
Fick tipset av en kompis att detta var "teh shit". InvisibleSHIELD skyddsplast. http://www.zagg.com/invisibleshield/apple-iphone-3g-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php

Japp det är riktigt bra!

n1tro
2009-12-21, 22:01
går (gick iaf) att köpa på webhallen också...

mvh

Martin Löwgren
2009-12-21, 23:34
Vit tycker jag men fanns bara i svart när jag tjacka min för någon vecka sen. Batteriet e kasst, håller max 1dag om du använder telefonen (mail, internet, mp3 etc)

Snobbe
2009-12-22, 00:18
Iphone batteriet är inget super batteri men det funkar bra. Det enda du får tänka på är att stänga av det du inte använder. Använder du inte bluetooth så stäng av det osv så det inte drar i onödan isf kan den räcka några dar iaf. Angående vilken som e snyggast e väl personlig preferens jag tycker den svarta är snyggare. Tänk också på att repor osv syns lättare på vit skulle jag tro.

Kimball
2009-12-22, 00:36
Jaha, så tjackade man en attans iPhone iallafall då.
Tänkte bara fråga, är det lönt med något slags skal runt? Utseendemässigt spelar det inte direkt någon roll, tänkte mest på sådana där som är till för att den ska bli stöttålligare, mindre glatt osv.
Har små händer så känns ju inte nice om den blir allt för klunsigare än den är.

Jag gillar invisible shield eller "best shields ever" (har den sistnämnda själv). Ger lite bättre grepp och tar de flesta repor osv. Vill man sen skaffa nå silikon / hårdare skal kan man göra det med om man behöver ha den i typ nån väska en längre tid eller så.

rapzidi
2009-12-22, 12:04
går (gick iaf) att köpa på webhallen också...

Japp, går fortfarande tydligen.

Jo, såna där skydd verkar ju rätt schyssta faktiskt. Det enda ser ut att vara att vissa tycks bli smått galna av att applicera dem på ett bra sätt hehe.

Funkar touch screenen lika bra med sånt på? Gäller väl kanske att man får dit skyddet på ett bra sätt bara.

Daijmen
2009-12-23, 13:31
Stämmer det att man kan köpa 3Gs utan abonnemang för ca 5400 kr om man redan har befintligt teliaabonnemang? Isof skulle man kunna plocka ut en för det priset om man känner nån som har Telia.

Kimball
2009-12-23, 13:47
Stämmer det att man kan köpa 3Gs utan abonnemang för ca 5400 kr om man redan har befintligt teliaabonnemang? Isof skulle man kunna plocka ut en för det priset om man känner nån som har Telia.

Jo, men den är fortf. OP-låst. Även om den går att "låsa upp" med 3:e parts program osv, vet dock inte hur pålitliga dessa är då en del haft problem med täckning hit och dit. Går ju kolla upp innan isåfall.

Daijmen
2009-12-23, 14:51
Så det är säkrare att köra på en från 3 som kostar kanske 6300 kr o be dom låsa upp för 350 kr? De låser väl upp den lagligt via apple antar jag, då slipper man jailbreaka o ha sig.

Kimball
2009-12-23, 20:37
Så det är säkrare att köra på en från 3 som kostar kanske 6300 kr o be dom låsa upp för 350 kr? De låser väl upp den lagligt via apple antar jag, då slipper man jailbreaka o ha sig.

Tror ingen ÅF låser upp iPhone innan 1 år gått. Min är helt upplåst genom Felia då jag gjorde det efter ett år. Men tror som sagt alla har 1 års OP-låsning.

Daijmen
2009-12-23, 22:01
Jo men jag har läst och hört från många källor att tre låser upp direkt mot en avgift på 350 kr men har inte frågat sj. Ska göra det imorrn

daja
2009-12-28, 13:41
Hur gör man när man vid nedladdning av ett program från Appstore får upp texten "Programmet överstiger 10 MB, anslut till ett Wi-Fi-nätverk eller använd Itunes på din dator om du vill hämta programmet"? Jag har inget Wi-Fi-nät som jag kan ansluta till så jag vill hämta ner via Itunes men trots en del försök har jag inte lyckats klura ut hur detta går till.
Tidigare när jag öppnat Itunes har jag iaf fått fram de programmen jag haft installerade på min Iphone men nu är det helt tomt, och om jag synkar verkar det som att programmen i Iphone tas bort istället för att de läggs till i Itunes.

wepp
2009-12-28, 14:17
Hur gör man när man vid nedladdning av ett program från Appstore får upp texten "Programmet överstiger 10 MB, anslut till ett Wi-Fi-nätverk eller använd Itunes på din dator om du vill hämta programmet"? Jag har inget Wi-Fi-nät som jag kan ansluta till så jag vill hämta ner via Itunes men trots en del försök har jag inte lyckats klura ut hur detta går till.
Tidigare när jag öppnat Itunes har jag iaf fått fram de programmen jag haft installerade på min Iphone men nu är det helt tomt, och om jag synkar verkar det som att programmen i Iphone tas bort istället för att de läggs till i Itunes.

Far till MAX eller valfritt ställe med hotspot :)

Hermes
2009-12-28, 15:09
Hur fungerar det med spotify och bandbredd? Om jag skaffar telia mobilsurf alltid (eller vad det nu heter) som har en spärr på 0.5 gb/mån, räknas det jag lyssnar på spotify till detta? Blir ju väldigt, väldigt kasst isåfall

Kimball
2009-12-28, 17:50

Enklaste för din del är nog att dra ner programen genom datorn genom iTunes och sedan lägga in de. Spärren finns väl där för att folk inte ska börja dra ner 200mb spel på mobilnäten eller nåt. Vet inte om 3g-unrestrictor kan gå runt det hela förvisso, men genom datorn är nog enklast tills wifispot fixas.

Hur fungerar det med spotify och bandbredd? Om jag skaffar telia mobilsurf alltid (eller vad det nu heter) som har en spärr på 0.5 gb/mån, räknas det jag lyssnar på spotify till detta? Blir ju väldigt, väldigt kasst isåfall

Klart det räknas in, datatrafik som datatrafik, och det går ganska snabbt om man kör spotify konstant några timmar. Inte säker på hur bra det fungerar med strypt hastighet? I teorin lär det gå rätt trögt men det lär gå att googla fram om folk testat.

hahavaffan
2009-12-28, 18:39
Annars kan man enkelt lagra spellistor på sin iPhone via WiFi så att det inte kräver någon ner eller upladdning för att använda det på 3G-nät sen. Men ska man söka runt och lyssna på nya låtar blir det snabbt 0,5GB.

Morrris
2009-12-28, 18:41

Det är väl bara att köra offline playlists? Eller vill du leta på musik på resande fot? Isåfall kan det bli lurigt.

Hermes
2009-12-28, 23:46
Det är väl bara att köra offline playlists? Eller vill du leta på musik på resande fot? Isåfall kan det bli lurigt.

Jag hade faktiskt inte tänkt på offline playlists :smash:

Imorrn ska jag ha en iPhone! :hbang:

tossefar
2009-12-28, 23:51
Jag hade faktiskt inte tänkt på offline playlists :smash:

Imorrn ska jag ha en iPhone! :hbang:

Skaffa mer än 0.5GB data bara. En iPhone utan fri surf är en död iPhone.

Hermes
2009-12-28, 23:56

Jo, börjar inse det, men hur mycket bandbredd går det egentligen för lite strösurfande/mailkoll?, alla apps och sånt kan man ju ladda hem från datorn eller wifi

Mpet
2009-12-29, 19:33
Har ni en 3G eller 3Gs? Och vilken hårddisk har ni? Hur mycket av hårddisken har ni använt?

Ingrosso
2009-12-29, 20:09
Har ni en 3G eller 3Gs? Och vilken hårddisk har ni? Hur mycket av hårddisken har ni använt?

3Gs. 16 GB (14,3) har 11,2 kvar. Har 36 program mestadels spel och lite låtar/bilder.

kalllee
2009-12-29, 20:52
3Gs. 16 GB också, tillgängligt 5.5 GB.
Då har jag
Låtar: 315
Videor: 12
Bilder: 194
program: 37
+ lite olika teman osv

Morrris
2009-12-30, 12:12

En 8GB 2G som är smäckfylld av Spotify-listor och podcasts (video och ljud).

En 16GB 3G S som är halvfull av Spotify och apps.

hahavaffan
2009-12-30, 12:14
Skaffa mer än 0.5GB data bara. En iPhone utan fri surf är en död iPhone.Men har man som jag tillgång till Wifi på skolan, hemma och hos de flesta polarna behöver man inte mer än 0.5GB i månaden.

Johan O
2009-12-30, 12:35

Det ÄR fri surf på Telias "Mobilsurf alltid". Men hastigheten kan strypas efter 0.5gb... Men det går fortfarande att surfa.

Morrris
2009-12-30, 14:41
Men har man som jag tillgång till Wifi på skolan, hemma och hos de flesta polarna behöver man inte mer än 0.5GB i månaden.

Sant... Är bara utan WiFi när jag är ute och går.

skans
2009-12-30, 16:30
Jo, börjar inse det, men hur mycket bandbredd går det egentligen för lite strösurfande/mailkoll?, alla apps och sånt kan man ju ladda hem från datorn eller wifi

Skulle gissa på max 100-150 meg/månad

Kimball
2009-12-31, 01:46
Hoho, ofta de utvecklat / håller på med N64 emulator till iPhone med bl.a. bluetooth stöd för wiimotekontroll! Då bör man ju kunna lira någorlunda! Fortf. beta men jäklar! :D

http://modmyi.com/forums/iphone-news/695120-zodttd-releases-n64-emulator-n64iphone-iphone-ipod-touch.html

rapzidi
2009-12-31, 02:30
Hoho, ofta de utvecklat / håller på med N64 emulator till iPhone med bl.a. bluetooth stöd för wiimotekontroll! Då bör man ju kunna lira någorlunda! Fortf. beta men jäklar! :D

http://modmyi.com/forums/iphone-news/695120-zodttd-releases-n64-emulator-n64iphone-iphone-ipod-touch.html

Hah, grymt. Nån som testat snes/nes-emulatorer? Bara det är ju rätt soft.

Kimball
2009-12-31, 11:32
Hah, grymt. Nån som testat snes/nes-emulatorer? Bara det är ju rätt soft.

Yep, de funkar klockrent. Kontrollen är ju inte optimal i vissa spel, typ megaman som kräver lite precision osv, men funkar lätt för casualspelande :)

Bullen!
2009-12-31, 22:56

jag köpte en icke operatörlåst 3gs 16gb för 4000:- av en som haft den i 2 dagar och kom på att det var jobbigt med touchskärm. så kolla begagnatmarknaden. det finns de som fått i julklapp eller annat som säljer helt nya lurar.

Johan O
2010-01-04, 07:39
Om jag stänger av 3G funktionen i inställningarna, då borde det väl inte gå att komma ut på nätet? Ska utomlands och vill helst undvika feta räkningar. 150kr/mb kostar det dit jag ska och är rädd jag ska råka glömma bort det och börja surfa av misstag...

Degpekka
2010-01-04, 07:58
Det brukar ju funka att spärra utomlands trafik...

Morrris
2010-01-04, 10:36
Om jag stänger av 3G funktionen i inställningarna, då borde det väl inte gå att komma ut på nätet? Ska utomlands och vill helst undvika feta räkningar. 150kr/mb kostar det dit jag ska och är rädd jag ska råka glömma bort det och börja surfa av misstag...

Avaktivera dataroaming, eller om du vill vara helt säker, skriv om APN-adressen.

hahavaffan
2010-01-04, 12:33
Om jag stänger av 3G funktionen i inställningarna, då borde det väl inte gå att komma ut på nätet? Ska utomlands och vill helst undvika feta räkningar. 150kr/mb kostar det dit jag ska och är rädd jag ska råka glömma bort det och börja surfa av misstag...Med nätet, menar du internet eller menar du telenätet? Du kommer ju fortfarande ut på mobilnätet, och även internet också iofs, men det går sakta. Vill du verkligen inte ha någon nätåtkomst utomlands så ställ den på Flight Mode.

Mpet
2010-01-05, 18:42
Jahapp. Då har även jag fallit ner i träsket.

När som kommer min iPhone 3Gs 16GB på posten.

Nu undrar jag vad som är ett måste att ha på mobilen.

Apps med mera:)

spange
2010-01-05, 18:54
Jahapp. Då har även jag fallit ner i träsket.

När som kommer min iPhone 3Gs 16GB på posten.

Nu undrar jag vad som är ett måste att ha på mobilen.

Apps med mera:)

har inte luren på mig just nu men de jag kommer på på rak arm är t.ex: shazam (luren lyssnar några sekunder på en låt på ex. radio och talar sedan om vad låten heter,artist etc.), cams ahoy! (trafikkameravarnare) och Airvideo (streama video från datorn, 3g/wifi)

Jarod
2010-01-07, 20:18
Google Nexus One vs iPhone 3GS

q6UL9uUxwEU

Jarod
2010-01-07, 20:20
One more..

BXI0dyt0QIA

Bear Grylls
2010-01-07, 20:25
Tror google phone kommer äga upp iphone. Iphone är fan 2009 nu. Känns som om att de tänkt igenom den lite mer innan de släpper någon skit som saknar en hel del saker som man tycker borde funnits där från början. Glad att jag avvaktade med iphone. Tror fan google phone blir najjjs.

Pelle2
2010-01-07, 20:51
gryyym..

Pelle2
2010-01-07, 21:06
Men blir inte programutbudet lika bra så kommer den att suga + att den såg plastigare ut än vad jag tyckte först :(
Sen är såklart inte scroll och zoomfunktionerna lika bra som Apples! Hur svårt kan det vara att göra en telefon som är lika smidig i scroll och zoomfunktioner som Iphone? Förstår inte.. *gah!*

Civilrätt
2010-01-07, 21:18
Satan i gatan vilken skillnad det är från min förra 2g till min nya 3gs, mycket nöjd över bytet samt att jag sålde 2g:n för 2000:- på tradera.

Mpet
2010-01-08, 09:36
Jaha iPhone folket. Jag som när som får min iPhone. Fortsätt gärna skriva vilka som är måste apps!

Jag undrar även vad folk tycker om d skydd som finns att köpa till. Känns som jag måste ha d då det finns en chans att den skadas.

sleep is the enemy
2010-01-08, 09:56
Jaha iPhone folket. Jag som när som får min iPhone. Fortsätt gärna skriva vilka som är måste apps!

Jag undrar även vad folk tycker om d skydd som finns att köpa till. Känns som jag måste ha d då det finns en chans att den skadas.

Spotify!

Daijmen
2010-01-08, 10:05
Jag köpte ett daypass spotify för att testa men när jag försöker logga in på kontot på iphonen så säger den att jag inte har premium?

Morrris
2010-01-08, 10:37
Fungerar ej med daypass. Minst en månad som gäller.

rapzidi
2010-01-08, 23:10
Yep, de funkar klockrent. Kontrollen är ju inte optimal i vissa spel, typ megaman som kräver lite precision osv, men funkar lätt för casualspelande :)

OK, grymt. Jo, tänkte att kontrollen kunde bli lite jobbig ibland men man får väl hålla sig till lite lugnare spel då :P

petah
2010-01-14, 18:16
Nu har äntligen min gamla mobil börjat krångla så nu är det beställt en Iphone 3GS 16gig vit, efter att ha suktat sedan iphone kom typ...

:D:hbang::Virro:thumbup::em:

Dreas
2010-01-14, 18:38
Men blir inte programutbudet lika bra så kommer den att suga + att den såg plastigare ut än vad jag tyckte först :(
Sen är såklart inte scroll och zoomfunktionerna lika bra som Apples! Hur svårt kan det vara att göra en telefon som är lika smidig i scroll och zoomfunktioner som Iphone? Förstår inte.. *gah!*Android kommer nog smälla snart. Den är i borstat stål så den är inte alls så plastig som den ser ut. Multitouch stöds, europeiska versioner ska tydligen stödja detta när den släpps.

AlexEr
2010-01-14, 19:14
Själv är jag innehavare av en iPhone med ett vackert sprucket mönster på skärmen. Detta av den anledninge att jag tappade mobilen ur fickan på ett stengolv. Gillas inte.

hahavaffan
2010-01-14, 19:20
Själv är jag innehavare av en iPhone med ett vackert sprucket mönster på skärmen. Detta av den anledninge att jag tappade mobilen ur fickan på ett stengolv. Gillas inte.Illa :( tappade min för första gången igår. Eller nja, den trillade ner från datorn när den låg på den och laddade. Inte ett enda märke nånstans som tur var! Hade nog inte slutat skrika än om skärmen spruckit.

Adama
2010-01-14, 19:27
Ingen som testat/använder appen iFitness? Regga träningspass o meka träningsscheman verkar ju lite najs.

Eriic
2010-01-14, 19:32
Ingen som testat/använder appen iFitness? Regga träningspass o meka träningsscheman verkar ju lite najs.

Jag har den, men jag använder den inte så särskilt mycket. Men visst den kan göra rätt mkt
Göra träningsscheman, lägga in sina vikt uppgång/nergångar, lägga till egna övningar i databasen

sunkan
2010-01-14, 19:43

Jag köpte invisible shield på teknikmagasinet och jag är toknöjd. var ett helvete att få på men det blev ett kanonresultat måste jag säga.

hahavaffan
2010-01-14, 19:55
Jag köpte invisible shield på teknikmagasinet och jag är toknöjd. var ett helvete att få på men det blev ett kanonresultat måste jag säga.Jasså, den kanske man skulle skaffa då ja. Kommer ju lätt bli lite repor och annat skit. Använder den så jäkla mycket mer än vad jag planerade :( Den är så jävla bra ju! Min stackars(?) SE W995 bara ligger och samlar damm.

Halldin
2010-01-14, 20:06
För att löst citera någon annan; om skyddsfodral hade skickats med till iPhone/iPod hade folk köpt skyddsfodral för att skydda skyddsfodralen.

Skärmen är jättesvår att repa, och repor på baksidan kan man fanimej leva med om man inte tänker sälja den vidare. Baksidan är faktiskt såpass lättrepad att det lätt blir massa repor ändå av många skyddsfodral (små partiklar som ligger och gnider inne i fodralet etc.).

Jag använder absolut ingenting till min iPod i alla fall, jag tycker det är bättre att komma över den där tvångstanken att den måste se fabriksny ut så man slipper krångla och oroa sig.

Pelle2
2010-01-14, 20:28
+100 på Halldin

hahavaffan
2010-01-14, 20:29
Det känns iofs rätt sant det du säger Halldin. Men vill fan inte repa stackarn :( Jag har min i ett Sena skinnfodral. Skitsnyggt, enkelt och litet.

Kimball
2010-01-14, 20:36
För att löst citera någon annan; om skyddsfodral hade skickats med till iPhone/iPod hade folk köpt skyddsfodral för att skydda skyddsfodralen.

Skärmen är jättesvår att repa, och repor på baksidan kan man fanimej leva med om man inte tänker sälja den vidare. Baksidan är faktiskt såpass lättrepad att det lätt blir massa repor ändå av många skyddsfodral (små partiklar som ligger och gnider inne i fodralet etc.).

Jag använder absolut ingenting till min iPod i alla fall, jag tycker det är bättre att komma över den där tvångstanken att den måste se fabriksny ut så man slipper krångla och oroa sig.

Visst är det så, men det skadar ju inte att ha den i optimalt skydd då det knappt öht märks! Visst, ytan på pekskärmen blir lite annorlunda och man får överlag ett bättre grepp i telefonen, men jag ångrar inte en sekund att jag slängde på ett invisibleshield/BSE-skydd det första jag gjorde, nångång ska väl eländet säljas kan tänkas och då ser det lite roligare ut. Efter 1½ års flitigt användande syns inte mycket på skalet även om en liten flik ballade ut, men den märks knappt som sagt. Kostnaden på ~100:- gör det grymt prisvärt imho! Sen har jag inga tvångstankar över att den måste vara i fabriksskick öht, förmodligen för att man inte tänker på skinnet som sagt :)

rapzidi
2010-01-14, 21:06

Mjo. Det var så jag tänkte ungefär (eller tänkte väl inte alls på det egentligen) fast efter 1 dag fick en bunt smårepor på övre delen av skärmen och 1 lite större som det blir regnbågsfärger i för det mesta, så att säga. Ingen fara på taket men nu har jag iaf någon noname(?)-plastfilm på framsidan som i princip inte syns eller känns, funkar helbra. Sheisselätt att sätta på också. Tjackade på teknikmagasinet.
Baksidan får repas bäst den vill, som sagt.

Kabuto
2010-01-14, 23:01
Själv är jag innehavare av en iPhone med ett vackert sprucket mönster på skärmen. Detta av den anledninge att jag tappade mobilen ur fickan på ett stengolv. Gillas inte.

Illa :( tappade min för första gången igår. Eller nja, den trillade ner från datorn när den låg på den och laddade. Inte ett enda märke nånstans som tur var! Hade nog inte slutat skrika än om skärmen spruckit.

Det är inte så dyrt men lite knepigt att byta glaset själv. En jobbarkompis gjorde det på sin med lyckat resultat :)

Mpet
2010-01-16, 23:51
jag har ett rätt så krävande jobb så jag skulle känna mig säker om jag hade ett litet gummiskal runt baksidan som jag sett många har..

några att rekomendera?

spange
2010-01-17, 11:31
fattar inte varför marknaden för filmer man lägger på skärmen över huvud taget finns. jag har haft min 3g i fickan i ett och ett halvt år, det finns inte ETT märke på glaset, det ser helt nytt ut. samtidigt börjar baksidan bli rejält repig (smårepor som bara syns i vissa vinklar) de flesta av de reporna kommer från putsning.

dock har jag ett silikonfordral som skyddar baksida och sidor från stötar.

krebbe
2010-01-17, 12:44
jag har ett rätt så krävande jobb så jag skulle känna mig säker om jag hade ett litet gummiskal runt baksidan som jag sett många har..

några att rekomendera?

Jag köpte ett switcheasy capsule m. Kombinerat silikon ochhårdplast. Till det följde det med en film för skärmen. Jag är nöjd men har inte tappat den ännu så jag kan ej utvärdera riktigt

oath5
2010-01-17, 12:56
Två saker som jag stört mig på efter 4 dagars användande av en 3GS.

1. Jag använder "påminnelse" i klockan på telefonen som väckarklocka. Den ringer inte om man stänger av telefonen. Finns det någon app som fungerar även om man stänger av mobilen?

2. När jag stänger av telefonen och sätter på den igen så ploppar det upp en ruta som säger SIM låst. Man kan välja antingen OK eller Lås upp. Väljer man ok så kan man fortfarande komma in i telefonen och kolla bilder, mp3, sms osv. Men om du försöker ringa, smsa eller surfa så måste PIN-koden slås in.
Så vill inte jag ha det. Kan man inte PIN-koden så ska man inte kunna komma in i telefonen anser jag. Är det en inställningsgrej eller är det gjort så dumt?

Mpet
2010-01-17, 21:27
Jag köpte ett switcheasy capsule m. Kombinerat silikon ochhårdplast. Till det följde det med en film för skärmen. Jag är nöjd men har inte tappat den ännu så jag kan ej utvärdera riktigt

Vart köpte du den o är du nöjd med den? skyddet alltså! Fördelar nackdelar? klumpig?

Morrris
2010-01-17, 22:06

1. Jag använder "påminnelse" i klockan på telefonen som väckarklocka. Den ringer inte om man stänger av telefonen. Finns det någon app som fungerar även om man stänger av mobilen?

2. När jag stänger av telefonen och sätter på den igen så ploppar det upp en ruta som säger SIM låst. Man kan välja antingen OK eller Lås upp. Väljer man ok så kan man fortfarande komma in i telefonen och kolla bilder, mp3, sms osv. Men om du försöker ringa, smsa eller surfa så måste PIN-koden slås in.
Så vill inte jag ha det. Kan man inte PIN-koden så ska man inte kunna komma in i telefonen anser jag. Är det en inställningsgrej eller är det gjort så dumt?

1. För mig funkar det trots att mobilen är avstängd?

2. Testa Lösenkodslås under Settings->General

krebbe
2010-01-17, 22:55
Vart köpte du den o är du nöjd med den? skyddet alltså! Fördelar nackdelar? klumpig?

Köpte från deras europeiska butik. tog 4 dagar så hade jag det. 30 euro gick kalaset på.

Har ju inte haft något annat skal så jag vet ej om det skyddar bättre eller sämre än andra. Man vill ju gärna inbilla sig dock att silikonet absorberar stötarna medans hårdplasten skyddar de mer ömtåliga punkterna på telefonen(hörnen). Sedan om jag bara är lurad är en annan sak.

Blir väl en 2-3 mm tjockare i alla ledder men inte mycket mer än så.

CAPSULEREBEL M skall det givetvis vara.

rapzidi
2010-01-17, 22:59
fattar inte varför marknaden för filmer man lägger på skärmen över huvud taget finns. jag har haft min 3g i fickan i ett och ett halvt år, det finns inte ETT märke på glaset, det ser helt nytt ut. samtidigt börjar baksidan bli rejält repig (smårepor som bara syns i vissa vinklar) de flesta av de reporna kommer från putsning.

dock har jag ett silikonfordral som skyddar baksida och sidor från stötar.

Rackarns vilken otur jag måste haft då som fick synliga repor efter 2 dar då. Och jag var knappast oförsiktig.

På tal skydd och sånt så läste jag nyligen ett långt utlägg från en kille som hyllade iPhones perfekta design osv. och sen har han satt ett groteskt fult skydd över hela telefonen. Vad fan?

Nelli
2010-01-18, 08:47

Så gör min med :(
Påminnelsen funkar iufs om man har ljudet avstängt men ändå...

Pelle2
2010-01-18, 13:06
Rackarns vilken otur jag måste haft då som fick synliga repor efter 2 dar då. Och jag var knappast oförsiktig.

På tal skydd och sånt så läste jag nyligen ett långt utlägg från en kille som hyllade iPhones perfekta design osv. och sen har han satt ett groteskt fult skydd över hela telefonen. Vad fan?

va? Jag har bokstavligt talat tagit mina nycklar och rispat på skärmen för att kolla om det fungerade, och helt rätt..inte EN repa! Då tog jag i rätt hårt också!

hahavaffan
2010-01-18, 13:15
Har stört mig på en sak sen jag fick min iPhone... när jag snackar i telefonen så skorrar högtalaren rätt lätt vid högre än halv volym typ. Gör er det också? Hur mycket pain in the ass tror ni det är att få den utbytt eller fixad? Den är köpt från Telia online.

Schylander
2010-01-18, 13:17
va? Jag har bokstavligt talat tagit mina nycklar och rispat på skärmen för att kolla om det fungerade, och helt rätt..inte EN repa! Då tog jag i rätt hårt också!

Samma för mig, kör på skyddsplasten som kostar ~150-170kr. Fungerar utmärkt och har inte en repa.

Halldin
2010-01-18, 13:19
Samma för mig, kör på skyddsplasten som kostar ~150-170kr. Fungerar utmärkt och har inte en repa.
Hans inlägg antyder dock att skyddsplasten inte behövs.

Jag har f.ö tappat min i marken flera gånger och det har kommit skador på kromet, men skärmen är totalt repfri. Jag skulle säga att om man repar skärmen på 2 dagar så är man antingen extremt klantig eller har extrem otur, eller både och.

Schylander
2010-01-18, 13:31
Hans inlägg antyder dock att skyddsplasten inte behövs.

Jag har f.ö tappat min i marken flera gånger och det har kommit skador på kromet, men skärmen är totalt repfri. Jag skulle säga att om man repar skärmen på 2 dagar så är man antingen extremt klantig eller har extrem otur, eller både och.

Okej, jag som är lite nyvaken i guess *gah!*

Plasten är dock prisvärd, syns inte ens att man har den, blir lite flottig kanske, men bara o torka med tröjan, bang och smutsen är väck!

spange
2010-01-18, 13:47
nu börjar det ju poppa upp rykten om iphone 4g, vissa källor säger att den kommer lanseras redan i maj, men det är nog mindre seriösa källor tippar jag, juni-juli är troligare. ska blir riktigt spännande att se vad som händer med luren i denna generation, tippar på rätt mycket större uppdateringar än mellan 3g-3gs.

det jag hittills hört är:
Dual-core
5mp kamera, eventuellt dubbla kameror, fotolampa/blixt
batterilock(väldigt tveksam till det)
OLED-skärm
wifi-N (mkt intressant)

samt att vissa källor snackat om beröringskänslig baksida på telefonen (samma teknik som i nya magic mouse) detta fattar jag i sådana fall verkligen inte idén med.

Vi får se hur mycket av detta som stämmer, men jag längtar tills tillkännagivandet från Apple:)

Ingrosso
2010-01-18, 13:57
nu börjar det ju poppa upp rykten om iphone 4g, vissa källor säger att den kommer lanseras redan i maj, men det är nog mindre seriösa källor tippar jag, juni-juli är troligare. ska blir riktigt spännande att se vad som händer med luren i denna generation, tippar på rätt mycket större uppdateringar än mellan 3g-3gs.

Dual-core
OLED-skärm
wifi-N (mkt intressant)

samt att vissa källor snackat om beröringskänslig baksida på telefonen (samma teknik som i nya magic mouse) detta fattar jag i sådana fall verkligen inte idén med.

Vi får se hur mycket av detta som stämmer, men jag längtar tills tillkännagivandet från Apple:)

Går det på något sätt att byta till sig en 4G om man har abonnemang hos tre (om den släpps där) eller måste man vänta tills abonnemanget har gått ut? Fast du kanske inte vet:D

spange
2010-01-18, 14:01
Går det på något sätt att byta till sig en 4G om man har abonnemang hos tre (om den släpps där) eller måste man vänta tills abonnemanget har gått ut? Fast du kanske inte vet:D

har tyvärr ingen aning om just nånting:D

hahavaffan
2010-01-18, 14:08
Går det på något sätt att byta till sig en 4G om man har abonnemang hos tre (om den släpps där) eller måste man vänta tills abonnemanget har gått ut? Fast du kanske inte vet:DByta till sig lär bli svårt, men du kan ju alltid köpa en antingen olåst eller hos Tre.

Halldin
2010-01-18, 14:15
N-standarden finns ju för övrigt i iPod Touch 3rd Gen, dock ej aktiverat.

Brooklyn
2010-01-18, 15:02
hoppas det inte kommer en ny iphone snart, då jag precis köpt min :D god damnit..

spange
2010-01-18, 18:06
hoppas det inte kommer en ny iphone snart, då jag precis köpt min :D god damnit..

hehehe:D så kände jag med inför 3gs lanseringen, jag kan intala mig ett tag att jag inte bryr mig om att det finns något nyare, men egentligen står jag inte ut med det:D

Halldin
2010-01-18, 18:31
Ska man inte spela maximalt krävande spel (och det finns en hel del spelvärda som inte kräver jättemycket hårdvara) så överlever man nog faktiskt. Men prylbögsmässigt så kan det vara svårt att låta bli. :)

Kimball
2010-01-18, 18:41

Dual-core
OLED-skärm
wifi-N (mkt intressant)

Om dedär stämmer ska jag börja spara pengar, för det är precis vad som saknas för att göra iPhonen optimal för mig :)

Halldin
2010-01-18, 18:51
Jag hoppas att de även fortsättningsvis ger fan i kameror på iPodarna, eller åtminstone erbjuder alternativ.

rapzidi
2010-01-19, 16:57

Jo, alltså den verkar ju vara helt säker från repor från just t ex nycklar men grus är nog rena döden.

Hah, jo. Tror att det i mitt fall är en stor dos otur och en gnutta klantighet.
Men som sagt jag är inte oförsiktig av mig och var verkligen inte oförsiktig då, handlade ju om en sprillans iPhone trots allt. Det enda jag kan komma på som kan ha repat är väl att jag för nån minut la ner den i ytterfickan på min vinterjacka (ist för innerfickan) och där i kanske det låg lite grus som gneds jättehårt mot skärmen eller nåt? Men det är liksom en mjuk fodrad ficka som det dessutom inte kommer in grus i så lätt.

Jaja, ville bara påpeka att helt orepbar är den inte men sen kan man ju inte gå och noja hela tiden och repor som verkligen påverkar användandet är nog rätt svåra att få.

ceejay
2010-01-19, 16:58
är iphone nice? ;)

Halldin
2010-01-19, 16:59
Hur långt är ett snöre? ;)

Degpekka
2010-01-19, 17:04
Undrar hur många generationer det tar innan det blir multitask.

spange
2010-01-19, 17:11
http://i46.tinypic.com/2vuxc00.jpg
http://i48.tinypic.com/6pnk3r.png
http://i47.tinypic.com/10xafxd.png

om dessa bilder ligger nära verkligheten blir det köp direkt den kommer ut:D

Kabuto
2010-01-19, 17:27
Ja Apple ska ha något event 27:e Januari rykten går om att iPhone OS 4.0 kommer visas upp och deras nya tablet.. Blir spännande :)

Pirko
2010-01-19, 17:28
Jag funderar på en Iphone. Men har inte fasansfullt bråttom, så kan vänta några månader och se hur det blir med 4g modellen~

spange
2010-01-19, 17:34
Ja Apple ska ha något event 27:e Januari rykten går om att iPhone OS 4.0 kommer visas upp och deras nya tablet.. Blir spännande :)

yep! ska bli intressant att se vad de kommer med då, tablet ryktena har ju funnits där länge men trappats upp senaste åren och nu verkar många vara säkra på sin sak när de säger att den visas upp på det kommande eventet!

Bullen!
2010-01-19, 22:53
priset? en bit över tian?

rapzidi
2010-01-19, 23:08
Undrar hur många generationer det tar innan det blir multitask.

Äh! Tar ju 5 sekunder att jailbreaka! Men annars, ja det kan man ju undra.

spange
2010-01-19, 23:14
priset? en bit över tian?

skulle tippa på samma som 3g och 3gs legat på vid respektive lansering, tendensen har ju vart att föregående modell sjunker rejält i pris samtidigt som nya modellen får samma pris (eller tom lägre) som föregående hade.

spange
2010-01-20, 00:33
http://www.india.com/technology/gadgets/more-details-iphone-4g-arrive_6886

fler nyheter om ny iPhone dyker upp varje timme, självklart ingenting officiellt än. Den här artikeln sammanfattar väl ungefär vad alla andra säger, men det om multitasking i 4.0 är nytt för mig och låter givetvis lovande!

Ignatius72
2010-01-20, 08:51
Har iphonen problem med att ta emot skickade kontakter från andra typer av lurar? De senaste dagarna så har det iaf inte funkat.
En annan grej som jag inte gillar är att det helt pltösligt inte går att skicka små filmer via mms, mottagaren får det som en länk istället. Telenor menar att det är mottagarna som har bekymmer. Vad säger ni?

Mpet
2010-01-21, 23:30
är det någon som har något bra program att konvertera vanliga film typer till den typ som iphone 3gs kan spela?

Tricce
2010-01-22, 00:49
är det någon som har något bra program att konvertera vanliga film typer till den typ som iphone 3gs kan spela?

Videora är det enda jag testat, funkade iaf :)

hahavaffan
2010-01-22, 00:53
Kan tipsa om Logitechs nya app + program till Windows eller OS X som ger din iPhone musfunktion, OCH t-bord. Helt suveränt faktiskt, eftersom jag slog sönder min trådlösa mus jag använder när jag kollar film, och det trådlösa skittangentbordet knappt når 3m med sin radioanslutning.

Civilrätt
2010-01-22, 07:59

handbrake.

Adama
2010-01-22, 13:11
Köpte en iphone igår och idag på gymmet använde jag iFitness som träningsdagbok. Funkade riktigt bra så det får ersätta mitt anteckningsblock+penna fullt ut framöver. Lite halvkul att få stats/grafer automatiskt

Ingrosso
2010-01-23, 16:15
Någon som vet några snygga, cleana teman?

Kimball
2010-01-23, 19:41
Någon som vet några snygga, cleana teman?

Jag kör Aqwoah med 5 row dock atm, lagom cleant. Annars är buuf2 lite av en klassiker. Kommer inte ihåg resten riktigt, men en youtub:ing på "top 10 winterboard themes" osv har givit mig en hel del inspiration iaf.

Ingrosso
2010-01-23, 22:34
Jag kör Aqwoah med 5 row dock atm, lagom cleant. Annars är buuf2 lite av en klassiker. Kommer inte ihåg resten riktigt, men en youtub:ing på "top 10 winterboard themes" osv har givit mig en hel del inspiration iaf.

Tack så mycket! Jag har Glasklart nu, rätt snyggt :)

feyin
2010-01-24, 13:02
Vart finns den billigaste iphonen?!

Törs inte lita på pricerunner nå mer då sist jag köpte nåt ifrån deras lista var det typ 25% moms eller dylikt.

(Jag är noob)

egge
2010-01-24, 13:07
Jag har precis bytt dator och nu vill jag föra över alla låtar och apps från min iphone till itunes på denna datorn, går det? Om jag syncar som vanligt verkar det som att den raderar allt från telefonen om jag förstått det hela rätt.
Give a brother a hand.

hahavaffan
2010-01-24, 13:34
Jag har precis bytt dator och nu vill jag föra över alla låtar och apps från min iphone till itunes på denna datorn, går det? Om jag syncar som vanligt verkar det som att den raderar allt från telefonen om jag förstått det hela rätt.
Give a brother a hand.Musiken är fucked. Apparna borde dock gå. Fast jag vet inte säkert.

egge
2010-01-24, 14:04
Musiken är fucked. Apparna borde dock gå. Fast jag vet inte säkert.

Dammit! Apparna lyckades jag med.

rapzidi
2010-01-24, 14:40
Vart finns den billigaste iphonen?!

Törs inte lita på pricerunner nå mer då sist jag köpte nåt ifrån deras lista var det typ 25% moms eller dylikt.

(Jag är noob)

Beror ju på om du vill ha med eller utan abonnemang.

För abonnemang har du ju: http://iphonepriser.com/

Och utan vette tusan, är nog bara till att köra vidare på prisjakt.se och pricerunner osv. och hålla ögonen öppna efter extrapriser och kampanjer på andra håll.

egge
2010-01-24, 14:44
HELVETE! Började importera mp3or från min externa hårddisk och som vanligt låste sig itunes när man försöker importera mycket på en gång. Tar force quit och nu när jag försöker öppna det igen får jag felmeddelandet: the itunes library is locked, on a locked disc or you do not have permission for this file.
WTF. Vad gör jag?

Tricce
2010-01-24, 15:27
HELVETE! Började importera mp3or från min externa hårddisk och som vanligt låste sig itunes när man försöker importera mycket på en gång. Tar force quit och nu när jag försöker öppna det igen får jag felmeddelandet: the itunes library is locked, on a locked disc or you do not have permission for this file.
WTF. Vad gör jag?

Du kör mediamonkey

bear.flowertwig
2010-01-24, 15:33
Köpte en iphone igår och idag på gymmet använde jag iFitness som träningsdagbok. Funkade riktigt bra så det får ersätta mitt anteckningsblock+penna fullt ut framöver. Lite halvkul att få stats/grafer automatiskt

:thumbup: Jag lämnar inte gymmet förrän alla graferna pekar uppåt.

Shazaam är ju overärderligt för ett som vill tagga musik ni hör.

iSwapFaces är den roligast appen. Sjukt bra patrytrick att byta ansikten på varandra och kan bli grymt bra (=skevt).

mBox Mail, för hotmail i mobilen.

NightCamera, för bättre bilder vid taskiga ljusförhållanden.

På Stan, DNs app med guide till vad som händer på stan. Kan anpassas så man tex bara se vad som händer på sin egen favoritklubb.

WunderRadio, bästa radion?

IM+, messenger i mobilen.

Ingrosso
2010-01-24, 15:42
Musiken är fucked. Apparna borde dock gå. Fast jag vet inte säkert.

Han kan väll lägga över all musik på en skiva..?

hahavaffan
2010-01-24, 16:25
Han kan väll lägga över all musik på en skiva..?Från iPhonen?

Det finns ju program som kan få ur musiken iofs, dock inte testat själv.

egge
2010-01-24, 18:29
Jag hade ju kvar musiken på min gamla hårddisk, det var bara det att jag ville slippa allt jobb. Itunes är ett jävla skitprogram.

Ignatius72
2010-01-24, 18:51
iswapfaces var riktigt rolig.tack för tipset!

Mpet
2010-01-24, 19:38
vart tar man ner alla teman apps och dylikt till en jailbraikad iphone? när man jailbrakat en iphone funkar den som en bärbar hårddisk då eller måste man använda itunes ftf?

Mpet
2010-01-24, 19:43
The BlackRa1n jailbreak will work with the latest 3.1.2 firmware; however, it will not hacktivate your iPhone. This means that if you are not on an official Apple approved carrier BlackRa1n cannot activate it.

Jag har vers 3.1.2 vad menas med det de skrivit ovan? apple approved carrier? hacktivate?

Mpet
2010-01-26, 15:58
någon som kan hjälpa mig?

davvvan
2010-01-26, 16:24
Kan tipsa om Logitechs nya app + program till Windows eller OS X som ger din iPhone musfunktion, OCH t-bord. Helt suveränt faktiskt, eftersom jag slog sönder min trådlösa mus jag använder när jag kollar film, och det trådlösa skittangentbordet knappt når 3m med sin radioanslutning.

Tack för denna app, den var ju riktigt bra! Slipper man alla specialla remoteappar för typ VLC, iTunes etc. Grymt.

wepp
2010-01-26, 16:35
Tack för denna app, den var ju riktigt bra! Slipper man alla specialla remoteappar för typ VLC, iTunes etc. Grymt.

Förstår inte varför folk gillar den? Air Mouse har funnits i över ett halvår och har dubbelt så bra gränssnitt samt funktioner?

Civilrätt
2010-01-26, 16:53
någon som kan hjälpa mig?

det jailbreakar din telefon, men startar du om den så "nollställs" allt, så se till att inte starta om den.

Mpet
2010-01-26, 16:58
ja jag jailbreakade iphonen o skulle installera winterboard o iphone rebootade automatiskt o ber att logga in i itunes. o den bad en att återställa.

så nu är ja i full gång med att återställa.

hur ska man komma runt d problemet? d måste ju gå att stänga av en mobil utan att den vill återställas?

jag körde med blackra1n.

davvvan
2010-01-26, 17:07
Förstår inte varför folk gillar den? Air Mouse har funnits i över ett halvår och har dubbelt så bra gränssnitt samt funktioner?

Gratis är gott.

Mpet
2010-01-26, 17:12
men om d blir fel som de blev för mig så är det väl bara att återställa den i itunes. det gör jag nu i iaf hoppas det är rätt?

Civilrätt
2010-01-26, 17:35
ja jag jailbreakade iphonen o skulle installera winterboard o iphone rebootade automatiskt o ber att logga in i itunes. o den bad en att återställa.

så nu är ja i full gång med att återställa.

hur ska man komma runt d problemet? d måste ju gå att stänga av en mobil utan att den vill återställas?

jag körde med blackra1n.

Nej. Inte i dagsläget med den mjukvaran.

Mpet
2010-01-26, 18:22
Men som jag förstår så måste man väl reboota iponen för att installera vissa grejer? Hur gör man då i de lägena?

kalllee
2010-01-26, 20:05
kopplar in i datorn och kör blackra1n så startas den om

spange
2010-01-27, 22:35
Rat on a scooter
någon som spelar detta? vad har ni för best score? jag ökade stadigt till 128..efter det har det fan vart stopp, kommer regelbundet upp till ca 115, sen missar jag*gah!*

drakfelt
2010-01-27, 22:49
Rat on a scooter
någon som spelar detta? vad har ni för best score? jag ökade stadigt till 128..efter det har det fan vart stopp, kommer regelbundet upp till ca 115, sen missar jag*gah!*

tycker det är rätt segt faktiskt o har ändå fullverisionen, kanske borde börja nöta igen?

spange
2010-01-27, 22:54
tycker det är rätt segt faktiskt o har ändå fullverisionen, kanske borde börja nöta igen?

rat on the run tkr jag är rättså kasst, gillar rat on a scooter XL bättre, tyckte det var segt i början, sen blev jag beroende. men det är fan så svårt efter ett tag ju!

Corleone
2010-01-27, 22:57
Hur spelar manin samtal? Funkar inte att gå till röstinspelning under samtal då den säger att man ska avsluta samtalet först.

Någon som vet? Någon app för detta?

Kimball
2010-01-27, 23:26
Hur spelar manin samtal? Funkar inte att gå till röstinspelning under samtal då den säger att man ska avsluta samtalet först.

Någon som vet? Någon app för detta?

Finns inga app för detta, inte ens till jailbreak:ade telefoner. Var nåt företag som annonserade om det, men antingen var det bluff och båg eller så färdigutvecklade de aldrig det hela, så det är tyvärr kört på den fronten för tillfället. Finns nån betalvariant där man betalar för varje inspelad minut, men annars icke.

Corleone
2010-01-28, 13:59
Finns inga app för detta, inte ens till jailbreak:ade telefoner. Var nåt företag som annonserade om det, men antingen var det bluff och båg eller så färdigutvecklade de aldrig det hela, så det är tyvärr kört på den fronten för tillfället. Finns nån betalvariant där man betalar för varje inspelad minut, men annars icke.

Ok, tack för svar, då vet jag!

shut teh face
2010-01-28, 15:12
Jag vill ha ett trådlöst headset till min nya Iphone, som inte kostar en miljard.

Det ska vara en öronkrock på det, alltså inga pluppar i öronet bara (de ramlar ju bara ut)

Kimball
2010-01-28, 15:33
Jag vill ha ett trådlöst headset till min nya Iphone, som inte kostar en miljard.

Det ska vara en öronkrock på det, alltså inga pluppar i öronet bara (de ramlar ju bara ut)

Har för mig billigare plantronics headset funkade alldeles utmärkt med iPhone faktiskt och de hade krok, de låg på mellan 2-500:- på Felia när jag jobbade där. Gå in och fråga i nån butik, de lär fått frågan innan. Sen kan du ju köpa headsetet online ist. för att spara lite kosing.

egge
2010-01-28, 16:09
rat on the run tkr jag är rättså kasst, gillar rat on a scooter XL bättre, tyckte det var segt i början, sen blev jag beroende. men det är fan så svårt efter ett tag ju!

Rat on a scooter i rat on the run är ju sjuukt mycket svårare, där har jag 37 som rekord.
XL laddade jag ner och testade men det var inte lika kul. Har väl 130something som rekord.

edit: 109 på XL var det visst bara.

Wayfaerer
2010-01-28, 18:24

Altec Lansing BackBeat 906 (http://store.apple.com/se/product/TY014ZM/A)

Exdiaq
2010-01-31, 10:50
Beställde en svart iPhone 3GS 16GB igår :thumbup:

spange
2010-01-31, 10:51
Beställde en svart iPhone 3GS 16GB igår :thumbup:

bara att gratulera då, du kommer efter ett tag dyrka den som en gud:D

Exdiaq
2010-01-31, 10:53
bara att gratulera då, du kommer efter ett tag dyrka den som en gud:D

Har iPod Touch sedan ett år tillbaka men det känns som detta kommer bli en nivå högre.

petah
2010-02-03, 23:02
Nu har äntligen min gamla mobil börjat krångla så nu är det beställt en Iphone 3GS 16gig vit, efter att ha suktat sedan iphone kom typ...

tänkte bara säga att jag fortfarande inte fått telefonen

telia :thumbup:

Frantic
2010-02-10, 14:52
Har knallat runt i lite olika affärer idag och blivit bombarderad av säljarna med argument varför jag ska skaffa en iphone. Ett av argumenten från Telenor var att jag kan säga upp mitt mobila bredband och använda iphonen som modem eftersom Telenor har fri surf.

Någon som använder sin mobil som modem?

hahavaffan
2010-02-10, 15:05
Mig veterligen går det inte att använda iPhone som modem... men upplys mig gärna!

Kimball
2010-02-10, 15:07
Mig veterligen går det inte att använda iPhone som modem... men upplys mig gärna!

Jodå, både via blåtand och usbkabel funkar det alldeles utmärkt, bara välja internetdelning under inställningarna. Sen att maxhastigheten inte blir över 3.6Mbps är väl inte hela världen kanske? Då inte iPhonen har stöd för snabbare.

Baan
2010-02-10, 15:07

http://www.apple.com/se/iphone/how-to/index.html#grunderna.anvanda-iphone-som-modem Om jag fattat rätt frågeställningen

hahavaffan
2010-02-10, 15:09
Okej, vilken retard jag är nu. Aldrig orkat fundera över vad Tethering betyder :D Men ja, det var ju enkelt!

Frantic
2010-02-10, 15:20
. Sen att maxhastigheten inte blir över 3.6Mbps är väl inte hela världen kanske? Då inte iPhonen har stöd för snabbare.

Det nämnde han aldrig. Han sa att en av orsakerna att välja en 3GS ist för en 3G var att kunna utnyttja fulla hastigheten. Nu tror jag iofs att jag klarar mig med 5.6 Mbs iaf.

Eller så köper jag bara en ipod touch och en annan billigare telefon istället. Det här är svårt.... *gah!*

Kimball
2010-02-10, 15:25
Det nämnde han aldrig. Han sa att en av orsakerna att välja en 3GS ist för en 3G var att kunna utnyttja fulla hastigheten. Nu tror jag iofs att jag klarar mig med 5.6 Mbs iaf.

Eller så köper jag bara en ipod touch och en annan billigare telefon istället. Det här är svårt.... *gah!*

Aj, sorry, 3GS har stöd för Turbo3g upp till 7.2, det är 3G som bara pallar 3.6. Så han ljög inte :)
Kör 3GS, du kommer inte ångra det en sekund!

Frantic
2010-02-10, 21:56
Aj, sorry, 3GS har stöd för Turbo3g upp till 7.2, det är 3G som bara pallar 3.6. Så han ljög inte :)
Kör 3GS, du kommer inte ångra det en sekund!

Nej, jag tror verkligen att jag skulle älska den men jag känner bara en sån extremt stark olust att binda mig till en telefon i 24mån. Tänk om jag vill ut och resa i ett år helt plötsligt? (inte osannolikt för att vara mig). Jag kan inte planera mitt liv för 5 öre :D

tossefar
2010-02-10, 22:17
Nej, jag tror verkligen att jag skulle älska den men jag känner bara en sån extremt stark olust att binda mig till en telefon i 24mån. Tänk om jag vill ut och resa i ett år helt plötsligt? (inte osannolikt för att vara mig). Jag kan inte planera mitt liv för 5 öre :D

Man kan ju... du vet... köpa telefonen.

Frantic
2010-02-10, 22:36
Man kan ju... du vet... köpa telefonen.

Enligt killen på Phonehouse så gick inte det utan man var tvungen att binda sig till ett abonnemang... ;)

Nja men det tar väl bort lite av poängen med att ha den om man inte skaffar abonnemang så att man kan surfa osv?

hahavaffan
2010-02-10, 22:55
Men du har inte ett nuvarande abonnemang du kan använda? Kontaktkort känns 90-tal :(

Haha löl. Min brorsa kräktes lite på mig när jag köpte min iPhone... nu, två månader senare, beställde han en egen :D

Frantic
2010-02-10, 23:50
Men du har inte ett nuvarande abonnemang du kan använda? Kontaktkort känns 90-tal :(

Nope, har kontantkort nu. Borde väl gå att få ett surfpaket med mobilen utan lång bindningstid om jag köper mobilen. Ska ringa runt och kolla imorrn och se om det finns nåt som passar mig. Vill ha den *popcorn*

Kimball
2010-02-11, 00:01
Nope, har kontantkort nu. Borde väl gå att få ett surfpaket med mobilen utan lång bindningstid om jag köper mobilen. Ska ringa runt och kolla imorrn och se om det finns nåt som passar mig. Vill ha den *popcorn*

Beroende på vilken operatör du har idag går det göra en fuling. Känner du ngn med tex Telia-abg. kan du bara be den personen gå in och köpa en 3GS helt kontant utan krussiduller i valfri Teliabutik. Priset är ju inte gulligt, men det löser ditt problem (förutsatt att du pallar nummerflytta till tex Telia that is). Annars finns alla möjligheter att bara binda dig i 12 mån för att slippa punga upp 6 lök eller vad det nu kan vara. :)

Skulle du då skaffa 12 mån abg. finns 500mb surf för 69:- / mån vilken du kan lägga till / ta bort hejvilt precis när du vill osv. Eller 199:- (?) för 5gb. Å andra sidan är 3 billigast på telefonen förutsatt att du ringer för ~200:-/mån, om man kan leva med deras täckning osv.

dice
2010-02-11, 00:44
Har iPhone on-the-go playlist funktion?

hahavaffan
2010-02-11, 00:56
Jao.

dice
2010-02-11, 01:05
Jao.

Ok, tack, det var det enda jag undrade om. Det blir en 32gb 3gs på torsdag nästa vecka (frugan blir för sur när jag använder hennes hela tiden)!

Sparrisen
2010-02-13, 23:46
Nu har hastigheten på Telia-dongen sänkts för den här månaden... har kopplat in iPhonen istället. Vad väljer jag i Vista för att datorn ska hitta telefonen som modem? I iPhonen har jag aktiverat delning. Snabb hjälp snälla! :P

Frantic
2010-02-14, 00:45
Hur stör är skillnaden mellan 3G och 3GS? Någon som har haft båda och verkligen kan säga att de märker skillnad?

Kimball
2010-02-14, 00:54
Hur stör är skillnaden mellan 3G och 3GS? Någon som har haft båda och verkligen kan säga att de märker skillnad?

Ser du de bredvid varandra märker du absolut skillnad i hur snabbt apps osv öppnas. Jag lever dock gott med 3G fortfarande. Men har du pengarna så kör 3GS istället.