Visa fullständig version : iPhone tråden
Sidor :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[
12]
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Vilka Iphone forum/sidor kan ni rekommendera?
Anton Fräs
2011-06-12, 16:22
Infinity blade värt att köpa?
Vilka Iphone forum/sidor kan ni rekommendera?
Denna är grymt bra: Klicky! (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130156)
Infinity blade värt att köpa?
Lätt!
Vad ska man göra när man åker utomlands för att man inte ska få en fet räkning när man kommer hem ? Kommer inte behöva ringa/smsa med den, hade bara tänkt ha den till musik, spela spel och ta kort.
Data-roaming på inst>allmänt>nätverk
Inställningar nätverk mobildata, ta bort APN så kan telefonen inte ansluta mot något när du försöker surfa mm.
Har precis laddat ner lite ljudböcker från TB och lyckades bara göra en spellista med den vanliga musiken. Kan man flytta dem till audiobooks på något vänster?
Har precis laddat ner lite ljudböcker från TB och lyckades bara göra en spellista med den vanliga musiken. Kan man flytta dem till audiobooks på något vänster?
Har för mig att de måste vara i m4b-format.
Alfred Nobel
2011-06-12, 19:59
Min iphone 4 har börjat spöka. Ibland hör de jag pratar med i telefon mig medan jag alltid hör dem. Det kan dröja 1-2 min i samtalet sen försvinner jag bara, de hör inte ett smack, men jag hör fortfarande vad den andre säger. Ibland behöver jag inte ens vänta på felet, utan det inträffar från första början. Någon som känner igen felet? Det är sjukt konstigt.
Anton Fräs
2011-06-12, 20:00
Riktigt irriterande med den låga volymen i samtal på iphonen för övrigt.
Har för mig att de måste vara i m4b-format.
Ska se om jag hittar något konverterar program imorrn, tackar.
Ska se om jag hittar något konverterar program imorrn, tackar.
Lyckades lösa problemet såhär:
Markera filerna, högerklicka, konvertera till AACfiler, markera de "nya" filerna ctrl-I, alternativ, ändra medietyp till ljudbok, markera "kom ihåg plats" och "hoppa över vid blandning".
Game of Thrones time!:hbang:
eternallord
2011-06-14, 23:25
Jag har en iphone 4 med Telenor-abonnemang sedan 1 år tillbaka och har ikväll samt igår kväll haft problem med att det inte går att ringa eller ta emot samtal, det står bara "samtal misslyckades" och inget funkar. Har uteslutande varit problem nu sent på kvällen. Någon som har upplevt samma sak, och om det inte är driftstörningar, vad kan det vara för vajsing med telefonen?
http://feber.se/mac/art/214223/apple_vill_frbjuda_folk_att_fi/
Tankar kring detta?
Tankar kring detta?
Kanon! Idag är folk så upptagna med att försöka förmedla en upplevelse till youtube med pissigt ljud och skakig bild, att dom glömmer att uppleva upplevelsen. Jag tycker bara det är drygt att gå på gig när 300 pers framför står och lyser med sina skärmar i luften.
Tankar kring detta?
Så, om jag vill ta ett kort på min flickvän som är jäkligt lycklig på konserten så går inte det...?
Dock håller jag med om detta, fyfan va irriterande det är:
Jag tycker bara det är drygt att gå på gig när 300 pers framför står och lyser med sina skärmar i luften.
Tankar kring detta?
Haha, fy fan vad löjligt
mistermr
2011-06-26, 12:14
Hej
Varför kan man inte publicera bilder/videoklipp direkt från telefonen till Facebook?
/mistermr
Hej
Varför kan man inte publicera bilder/videoklipp direkt från telefonen till Facebook?
/mistermr
Lever du under en sten eller? det gör väl alla varje dag. In på facebook appen och tryck där det står photo.
mistermr
2011-06-26, 12:43
Lever du under en sten eller? det gör väl alla varje dag. In på facebook appen och tryck där det står photo.
Tack för informationen, men man kan framföra ett budskap utan att vara otrevlig eller oartig tycker jag.
/mistermr
Det är många som har haft problem att ladda upp bilder och film genom facebook:appen. Ibland har det hjälpt att stänga av appen, ibland har det bara börjat funka helt plötsligt..
Mollestam
2011-06-27, 10:53
Nya temat inför den nya säsongen som snart släpps!
http://tapatalk.com/mu/51e5a627-5317-c2ce.jpg
Någon bra sida att hitta Iphone wallpapers på? Till Iphone4 (kommer aldrig ihåg vilken upplösning den kör).
JJOHANSSON
2011-06-28, 14:49
Nya temat inför den nya säsongen som snart släpps!
http://tapatalk.com/mu/51e5a627-5317-c2ce.jpg
sista säsongen, hoppas den blir riktigt grym.
Dissector
2011-07-11, 16:16
Kan jag skapa en "kontaktbok" i Windows för att sedan föra över till min iPhone 3gs? Har haft strul med telefonen på sistone där enda utvägen har varit att återställa den utan möjlighet till backup, och det är rätt surt med kontakter som försvinner. Så min tanke var nu att skapa en kontaktlista i Windows som kan importeras i iPhonen efter en återställning. Kan tillägga att jag just nu inte kan komma åt mina kontakter i iPhonen för den har fastnat i "ingen service/endast nödsamtal-läge", så jag kan inte föra över befintliga kontakter till Windows, utan behöver skapa en ny lista från grunden.
Ska man slå till på en Iphone 4 32GB som är helt oanvänd, plast är på och kartong och alla tillbehör är med för ca 4500 ? ^^
Mollestam
2011-07-12, 23:48
Ska man slå till på en Iphone 4 32GB som är helt oanvänd, plast är på och kartong och alla tillbehör är med för ca 4500 ? ^^
Bra pris, men är det bara jag som tycker att det är lite underligt när folk säljer saker inplastade på typ blocket?
Min iPwn 1 (Ja... :D) vill inte starta efter att ha blivit urladdad. What to do?
Kom igen, ingen som har nått tips? :(
Äpplet kommer upp när jag "laddar" den men den börjar ändå aldrig ladda.
Låter fett skumt. Finner inte iTunes den öht när du försöker starta den? Tänkte om den såg den som en iPhone @ återställningsläge åtminstone? Alternativt kan du googla på DFU-mode och testa att starta telefonen på det sättet.
JJOHANSSON
2011-07-16, 23:09
Provat att resetta genom att hålla in home + power i 20~ sek?
Annars kanske du har en kompis som äger ett passande batteri och kan prova att byta det?
johanhej
2011-07-17, 06:36
Bra pris, men är det bara jag som tycker att det är lite underligt när folk säljer saker inplastade på typ blocket?
Det finns säkert stöldgods om du antyder till det, men det vanligaste är nog att folk fått telefonerna via jobb och liknande.
Vad tycker ni om telia max 25 som abonnemang? https://www.tewss.telia.se/privat/mobilt/abonnemang/
Har svårt att uppskatta då det är första gången som jag inte kör kontantkort och även första gången jag äger en smartphone.
Räcker 1 gb i surf någonstans, eller bör man smacka på 5 gb? (kampanjspris så inte mycket dyrare)
Jag har 500MB och det räcker oftast mer än halva månaden. Men jag använder youtube och surfar mycket utanför wifi-nät.. Surfar oftast väldigt mycket på jobbet..
hahavaffan
2011-07-18, 18:31
Vad tycker ni om telia max 25 som abonnemang? https://www.tewss.telia.se/privat/mobilt/abonnemang/
Har svårt att uppskatta då det är första gången som jag inte kör kontantkort och även första gången jag äger en smartphone.
Räcker 1 gb i surf någonstans, eller bör man smacka på 5 gb? (kampanjspris så inte mycket dyrare)Jag har haft Student / Max 25 nu ett par år, och det är helt okej. Man får en jävla massa gratis-SMS, och det är billigt att ringa till Telia-lurar, men resten är ganska dyrt. Jag ligger kring 100-200kr per månad, plus 200kr i förhöjd månadsavgift. 1GB räcker gott och väl, men då kör jag inte särskilt mycket Spotify över 3G då jag synkar min musik hemma och lyssnar i offline-läge när jag är på språng.
Vad säger ni andra om kommande iPhone? Min bindningstid osv går ut i december, så jag kommer kunna förlänga i september-oktober, vilket BORDE passa bra med en ny iPhone. Men idag fick jag höra från nån Telenor-rep att det blir en 4S, med i princip mindre förändringar än 3G->3GS fick... och då skjuter jag mig själv. Jag vill ha en NY, och inte ännu en uppgraderad version. Och jag orkar inte vänta tills nästa år. Vilka alternativ finns? Skaffa en 4 redan idag, och sälja min 3GS (som är repfri), och sen köra på den tills en 5:a kommer? Needs helps with the beslutsfattande...
Vad säger ni andra om kommande iPhone? Min bindningstid osv går ut i december, så jag kommer kunna förlänga i september-oktober, vilket BORDE passa bra med en ny iPhone. Men idag fick jag höra från nån Telenor-rep att det blir en 4S, med i princip mindre förändringar än 3G->3GS fick... och då skjuter jag mig själv. Jag vill ha en NY, och inte ännu en uppgraderad version. Och jag orkar inte vänta tills nästa år. Vilka alternativ finns? Skaffa en 4 redan idag, och sälja min 3GS (som är repfri), och sen köra på den tills en 5:a kommer? Needs helps with the beslutsfattande...
Haha, bra att Telenor har mer koll än resten av världen :D
Skämt och sido, risken finns ju. Blir det nu så, hade jag hållt kvar i min 3GS tills nästa år då den nya isåfall kommer, om du inte prompt behöver bättre kamera / din nuvarande batteritid suger roev. Visst är det skillnad på skärmen 3gs vs 4, och kan man komma undan med att betala ~1k (sälja 3gs -> köpa beg 4a) hade jag gjort det, mer pengar än så är det, imho, inte värt. Hör jag nåt internt under sommaren kanske jag skriker till ;)
hahavaffan
2011-07-18, 21:17
Mm jag drog fram stora feta saltkaret när snubben började babbla, men enligt honom var det "spikat" på ett morgonmöte eller nåt i den stilen. Lägger dock mer förtroende i vad MacRumors gräver fram, vilket iofs inte är mycket just nu.
Men anyhow, det där med att sälja 3GS o köpa beg 4 känns som att det blir verklighet om det inte kommer en 5a eller en 4S värd att lägga sina surt (tjänade) CSN-pengar på.
Tack för era inputs. Jag tror jag har bestämt mig för 1gb mobilsurf, och mer specifikt, från tele 2-smart. 145 kr /mån (18mån) med 0kr/min (99öre upp) till alla operatörer och 0kr för sms alla op. (upp till 1000)
Upptaget
2011-07-19, 16:35
1gb mobilsurf räcker gott och väl!!
Om ngn är intresserad så är 3GSen 8gb sänkt till 80:- / mån @ 24mån abg. hos Felia. ~1900:- i slutpris är ju ett helt okej pris om man inte måste ha bra kamera I guess ;)
Slartibartfast
2011-08-11, 11:47
En fråga:
Om man har sina 200 bilder i camera roll-mappen. Hur får man lättast sorterat dessa i olika mappar? Hur skapar man mappar och hur flyttar man bilderna mellan mapparna? Jag undviker gärna iTunes så långt det är möjligt.
Ett tips:
Har man synkat sitt mailprogram med iphonen, så är ett behändigt sätt att flytta över bilder från datorn till telefonen, att dragdroppa bilderna i ett mail, och sedan spara mailet som draft. Öppna mailet med telefonen. Voilá!
En fråga:
Om man har sina 200 bilder i camera roll-mappen. Hur får man lättast sorterat dessa i olika mappar? Hur skapar man mappar och hur flyttar man bilderna mellan mapparna? Jag undviker gärna iTunes så långt det är möjligt.
Ett tips:
Har man synkat sitt mailprogram med iphonen, så är ett behändigt sätt att flytta över bilder från datorn till telefonen, att dragdroppa bilderna i ett mail, och sedan spara mailet som draft. Öppna mailet med telefonen. Voilá!
Sortera bilder i olika mappar = iTunes. Sorry.
Bilder mellan dator->telefon och tvärt om = Dropbox. Episkt bra program.
Hur kan en begagnad telefon som snart är 2 år gammal vara prisvärd vid 4500?
Vänta på 5an ska släppas om någon månad så kommer dom rasa mer.
Om man lägger ihop alla rykten så kommer Iphone 5 se ut såhär.
Riktigt bra klipp.
6iS_gc3c42s
Slartibartfast
2011-08-11, 13:17
Sortera bilder i olika mappar = iTunes. Sorry.
Bilder mellan dator->telefon och tvärt om = Dropbox. Episkt bra program.
Jag kan inte installera dropbox på min dator (arbetsdator) :(
Ignatius72
2011-08-11, 15:47
Jag önskar att jag inte hade kunnat. Installerade skiten och förde över en film från imovie och nu går det inte att titta nånstans. Helt plötsligt är den inte kompatibel med imovie. Vad göra???
iPhone 3GS 109kr/månad ink surf tele2 om du är student (mecenat hemsida) om någon letar efter en billig iphone :) (inte reklam, plsnoban).
Jag önskar att jag inte hade kunnat. Installerade skiten och förde över en film från imovie och nu går det inte att titta nånstans. Helt plötsligt är den inte kompatibel med imovie. Vad göra???
Konvertera?
Ignatius72
2011-08-11, 18:46
Konvertera?
Såklart, men hur? jag gjorde liksom in stort sett ingenting för att den skulle konvertera bort sig men jag får inte tillbaka det. Kunde dock se det med VLC iaf.
Hur kan en begagnad telefon som snart är 2 år gammal vara prisvärd vid 4500?
Vänta på 5an ska släppas om någon månad så kommer dom rasa mer.
4an är ju snarare lite drygt 1 år "bara", långt ifrån 2år. Sen är ju 2a handsvärdet på appleprodukter ruskigt högt vs alla andra tillverkares. På gott och ont.
Är det värt att slå till på en iphone 3gs nu? 109kr/mån, 3gb surf, gratis sms till alla och 0/min inom halebop.
Du kan väl köra Dropbox via webben?
Är det värt att slå till på en iphone 3gs nu? 109kr/mån, 3gb surf, gratis sms till alla och 0/min inom halebop.
Nej, Apple slutar supporta sina telefoner väldigt snabbt och när nu väl iPhone 5 släpps lär 3GS inte få någon vidare support, plus att de appar som uppdateras kommer säkerligen inte stödja äldre versioner av iOS, som då vilket 3GS inte kommer kunna installera.
Det tar ibland väldigt lång tid att synca stora filer, är du säker på att du hunnit synca klart den? Annars försöker du i praktiken starta en halv fil.
Du kan väl köra Dropbox via webben?
Nej, Apple slutar supporta sina telefoner väldigt snabbt och när nu väl iPhone 5 släpps lär 3GS inte få någon vidare support, plus att de appar som uppdateras kommer säkerligen inte stödja äldre versioner av iOS, som då vilket 3GS inte kommer kunna installera.
Så du menar att iOS 5 inte kommer komma till 3gs?
EDIT: Det kommer till 3gs. Sen är jag inte ett speciellt stort fan av massa appar och versioner hit och dit. Jag tänkte beställa den för att jag sparar pengar på det. Är inte direkt något iPhone fan heller ;)
Så du menar att iOS 5 inte kommer komma till 3gs?
EDIT: Det kommer till 3gs. Sen är jag inte ett speciellt stort fan av massa appar och versioner hit och dit. Jag tänkte beställa den för att jag sparar pengar på det. Är inte direkt något iPhone fan heller ;)
Jo, det kommer nog komma men jag skulle inte rekommendera att installera det. Inte efter hur de skötte 4.0 till iPhone 3G. Jag har en 3G och den är förjävulskt slö efter jag installerade 4.x. Dom har släppt två "fixar" efter det men den är fortfarande så slö och hackig att jag vill slänga den i backen ibland. Tyvärr behöver jag 4.x pga banken. Jag nedgraderade tjejens 3G till 3.x och den är mycket snabbare. Jävla Apple... När jag (kanske)köper min iPhone 5 kommer jag inte uppdatera ett skit på den.
Jo, det kommer nog komma men jag skulle inte rekommendera att installera det. Inte efter hur de skötte 4.0 till iPhone 3G. Jag har en 3G och den är förjävulskt slö efter jag installerade 4.x. Dom har släppt två "fixar" efter det men den är fortfarande så slö och hackig att jag vill slänga den i backen ibland. Tyvärr behöver jag 4.x pga banken. Jag nedgraderade tjejens 3G till 3.x och den är mycket snabbare. Jävla Apple... När jag (kanske)köper min iPhone 5 kommer jag inte uppdatera ett skit på den.
Jo, det tänkte jag också på. Nu får man hoppas att apple lägger ned sig och försöker optimera 5.0 till 3gs så att det inte blir samma "flopp" som 4.0 till 3g.
Min telefon hängde sig och hamna i recovery mode. Om jag kör återställning kommer alla mina bilder försvinna? *cry*
Eller om man sätter den i DFU mode och kör återställning, försvinner dom då?
VILL INTE BLI AV MED BILDERNA JAG INTE HAR SPARAT ÄNNU *gah!**gah!*
Snälla hjälp!
Min telefon hängde sig och hamna i recovery mode. Om jag kör återställning kommer alla mina bilder försvinna? *cry*
Snälla hjälp!
Har du inte syncat dom då? För jag tror nog att en återställning, alltså en nyinstallering av iOS via iTunes kommer radera hela telefonen, och sen får du välja om du vill installera en gammal synkning.
Har du inte syncat dom då? För jag tror nog att en återställning, alltså en nyinstallering av iOS via iTunes kommer radera hela telefonen, och sen får du välja om du vill installera en gammal synkning.
Nej jag har ju inte det, alla bilder från skogsröjet i helgen vill go bye bye mao :( :( :(
Går det att komma åt filerna från DFU mode med winscp eller något haxxor program?
Nej jag har ju inte det, alla bilder från skogsröjet i helgen vill go bye bye mao :( :( :(
Går det att komma åt filerna från DFU mode med winscp eller något haxxor program?
Jag har lyckats komma åt telefonens filstruktur med ett program som heter iPhoneExplorer, du kan ju alltid testa det? Det är till Windows, till Mac vet jag icke men något borde finnas.
Tack för tipset men den lyckas inte komma åt iphonen i vare sig recovery mode eller DFU läget :(
Kan någon rekommendera ett par sjyssta hörlurar med öronbygel utan att det är in-ear då jag inte får in sådana i mina öron? Helst inte över 400, men kan sträcka mig någon hundralapp längre om dom är riktigt bra. Mikrofon och fjärr behövs också...
Någon?
Någon som laddat ner en optimal kalender?
Kan någon rekommendera ett par sjyssta hörlurar med öronbygel utan att det är in-ear då jag inte får in sådana i mina öron? Helst inte över 400, men kan sträcka mig någon hundralapp längre om dom är riktigt bra. Mikrofon och fjärr behövs också...
Någon?
A-Jays Four. dock närmare 600.
A-Jays Four. dock närmare 600.
Verkar som om det är in-ear va? Jag får inte in sådana i mina öron. tack för tipset dock.
Jag använder Week calendar, gillar den mycket.
Tycker den medföljande är OK. Har både den och ical på macen synkad mot min google calendar.
karlingen
2011-08-29, 11:41
Snälla hjälp!
Nu svarar jag för sent men TinyUmbrella kan kicka den ur recovery mode..
http://thefirmwareumbrella.blogspot.com/
Är helt lost på abbonemang, vilket ska man välja? Det viktigaste är att jag har en fast kostnad för surf samt bra täckning.
Om man har facebookappen uppe i bakgrunden syns man som online?
Jag använder Week calendar, gillar den mycket.
+1, det är SÅ standardkalendern borde vara.
Är helt lost på abbonemang, vilket ska man välja? Det viktigaste är att jag har en fast kostnad för surf samt bra täckning.
Halebop har bra priser då sms och en viss surfmängd ingår i abonnemanget. Täckningen idag känns jäkligt varierande, ingen operatör är bäst överallt, men vissa är säkerligen bättre än andra hos just dig och där du rör dig.
Dennis93
2011-09-08, 17:47
+1, det är SÅ standardkalendern borde vara.
Halebop har bra priser då sms och en viss surfmängd ingår i abonnemanget. Täckningen idag känns jäkligt varierande, ingen operatör är bäst överallt, men vissa är säkerligen bättre än andra hos just dig och där du rör dig.
Brukar inte Telia ha bästa täckningen generellt ? Eller är det bara nåt gammalt som fortfarande hänger med.
Brukar inte Telia ha bästa täckningen generellt ? Eller är det bara nåt gammalt som fortfarande hänger med.
Förr sades det så. I dagsläget vettifasen, haft många som klagat på att täckningen blivit sämre senaste åren, vet inte om det har nåt att göra med smartphonens intåg som dels har sämre antenner än klassiska, simplare telefoner, eller helt enkelt att dagens nät börjar bli överbelastat. Tror mer på första alternativet isåfall dock.
Om man har facebookappen uppe i bakgrunden syns man som online?
bump... vill veta om folk tror jag varit online 24/7 senaste veckan :)
Någon som varit med om att telefonen(iPhone 3G) tappar täckningen helt och hållet där man normalt haft bra täckning sen tidigare? Senaste dagarna har min telefon tappat både datanätverk plus vanlig telefontäckning, det står bara "Söker...". Kommer bara igång igen om jag startar om telefonen dessutom.
Viktor_Balck
2011-09-23, 12:39
Någon som varit med om att telefonen(iPhone 3G) tappar täckningen helt och hållet där man normalt haft bra täckning sen tidigare? Senaste dagarna har min telefon tappat både datanätverk plus vanlig telefontäckning, det står bara "Söker...". Kommer bara igång igen om jag startar om telefonen dessutom.
Hade samma grej för ett par veckor sen, men tror att det har varit problem hos telia med 3g nätet, kanske samma grej nu.
Hade samma grej för ett par veckor sen, men tror att det har varit problem hos telia med 3g nätet, kanske samma grej nu.
Aha, då kan det vara det eftersom jag ligger i Telias nät.
Finns det någon bra app till iPhone för att kolla restauranger och andra grejer i närheten av där man är? Google har ju den funktionen men jag tycker det funkar rätt "klumpigt".
Annars kan jag ta lite tips på andra måste-ha-apps.
Nitrometan
2011-09-28, 12:18
Strax dags för nästa iPhone. Apple bjuder in till ett event den 4 oktober. "Let's talk iPhone", de ska presentera ios5 och nån ny iPhone.
http://techunwrapped.com/wp-content/uploads/2011/04/iPhone5_mockup-201x300.jpg
http://www.sweclockers.com/nyhet/14533-apple-bjuder-in-till-iphone-mote-den-4-oktober
Finns det någon som råkar ha en smidig app för näringsvärden på svenska? :)
Finska Lejonet
2011-10-06, 08:48
Finns det någon som råkar ha en smidig app för näringsvärden på svenska? :)
Livsmedelsverket har en egen app med(heter Livsmedelsdatabasen).
Finns det någon som råkar ha en smidig app för näringsvärden på svenska?Näringsguide.
Sparven från Minsk
2011-10-08, 15:07
Var just in med min gamla Iphone 3gs på telia. Köpte den där för 1,5 år sedan. Den har börjat balla ur totalt. Tappar täckning hela tiden, startar om titt som tätt, dvs är helt omöjligt att ha o göra med. De skulle skicka in den på reklamation. Skulle ta ett tag, och om den inte gick att reklamera så skulle jag får ett kostadsförslag på reparation.
Om den reklameras, får jag en ny 3gs då?
Om den kan lagas, hur mycket ska jag gå med på? Tanken är ju kanske att sälja den då jag nu har en ny lur, men hur mycket får man för en 8 g 3gs idag?
men hur mycket får man för en 8 g 3gs idag?
Tips är att kolla på blocket och se vad andra tar.
Sparven från Minsk
2011-10-08, 15:30
Tips är att kolla på blocket och se vad andra tar.
True. Som tur är verkar andrahandspriset på apple prylar vara ganska högt. :)
Var just in med min gamla Iphone 3gs på telia. Köpte den där för 1,5 år sedan. Den har börjat balla ur totalt. Tappar täckning hela tiden, startar om titt som tätt, dvs är helt omöjligt att ha o göra med. De skulle skicka in den på reklamation. Skulle ta ett tag, och om den inte gick att reklamera så skulle jag får ett kostadsförslag på reparation.
Om den reklameras, får jag en ny 3gs då?
Om den kan lagas, hur mycket ska jag gå med på? Tanken är ju kanske att sälja den då jag nu har en ny lur, men hur mycket får man för en 8 g 3gs idag?
Alla iPhones byts ut på verkstaden vare sig det är garanti eller reklamationsärende, på gott och ont. Går det inte igenom på reklamationsrätten kostar förmodligen den nya ~2700:- för dig.
Jag fick 4.000:- i veckan för min utbytta iPhone 4, du borde få runt 2.5k för en nya 3GS? Har dålig koll på 3GS priserna dock.
Sparven från Minsk
2011-10-08, 16:15
Alla iPhones byts ut på verkstaden vare sig det är garanti eller reklamationsärende, på gott och ont. Går det inte igenom på reklamationsrätten kostar förmodligen den nya ~2700:- för dig.
Jag fick 4.000:- i veckan för min utbytta iPhone 4, du borde få runt 2.5k för en nya 3GS? Har dålig koll på 3GS priserna dock.
Håller tummarna för att reklamationen går igenom då :)
Åhå, ja på blocket låg de runt 2000 kr ca för 8 gig men då är de ju begagnade, får jag en ny hoppar nog priset upp lite. På tradera låg priserna ungefär desamma. ;)
iOS 5 är snappy as hell på en iPhone 4 kan jag intyga! Kanske inbillning, men jag tycker det känns rappare än alla varianter av iOS 4 trots nya notifikationscentret m.m! :D
Finns developer version som är ute och har varit ute länge.
Hur vet du det? :)
Finns developer version som är ute och har varit ute länge.
iOS 5 GM releasen släpptes i tisdags iom. apples event! Busenkelt att uppdatera till och funkar precis som publika releasen om några dagar kommer göra!
Är övriga ändringar som gyroskopstabiliseringen av kameran också tillgänglig för vanliga 4 nu?
Är övriga ändringar som gyroskopstabiliseringen av kameran också tillgänglig för vanliga 4 nu?
Hm, ska det komma till 4an? Trodde det bara var för 4S?
Hm, ska det komma till 4an? Trodde det bara var för 4S?
Ingen aning, men eftersom gyroskopet finns även i vanliga 4:an så borde det inte finnas några tekniska hinder för det.
Ingen aning, men eftersom gyroskopet finns även i vanliga 4:an så borde det inte finnas några tekniska hinder för det.
"Apple added automatic image stabilization to video capture as well. It's not clear if the image stabilization extends to the iPhone 4, or if it is a result of both software and hardware improvements (we're guessing the latter)."
Jag borde kunna testa det då jag har 2 iPhones tillgängliga varav en lirar iOS 4 och en 5. Hm, någon annan borde ju tänkt på att kolla det innan, dock?
Möjligt, eller så finns det inte i iOS 5-betan?
Själv äger jag ingen smartphone överhuvudtaget så jag har ingen aning. :)
Sparven från Minsk
2011-10-09, 18:07
Snabb fråga:
Om min trasiga iphone 3gs från telia nu verkligen går på reklamationen, hur löser de det? Säljer ens telia 3gs längre?
Snabb fråga:
Om min trasiga iphone 3gs från telia nu verkligen går på reklamationen, hur löser de det? Säljer ens telia 3gs längre?
Ja. Du får en ny.
Nytt spel jag fastnat för: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KQWNJp2V8vU#!
Helium Boy, man flyger runt med sina ballonger i en super-Mario-lik 3D-värld, gullig grafik och trevlig musik, men riktigt välgjort:thumbup:
JJOHANSSON
2011-10-12, 19:28
iOS5
Någon som lyckats uppdatera till iOS5 än? Jag har inte orkat försöka ens, ser bara i Twitter-flödet att varenda polare med iPhone är förbannade över att det går så långsamt.
Någon som lyckats uppdatera till iOS5 än? Jag har inte orkat försöka ens, ser bara i Twitter-flödet att varenda polare med iPhone är förbannade över att det går så långsamt.
http://www.idownloadblog.com/2011/10/12/itunes-ios-5-download-running-slow-try-these-direct-ios-5-links-instead/ kanske kan hjälpa.
http://www.idownloadblog.com/2011/10/12/itunes-ios-5-download-running-slow-try-these-direct-ios-5-links-instead/ kanske kan hjälpa.Ah, trevligt! Har inte vidare bråttom egentligen men nu kanske man kör igång på en gång då.
http://www.idownloadblog.com/2011/10/12/itunes-ios-5-download-running-slow-try-these-direct-ios-5-links-instead/ kanske kan hjälpa.
Hmm jag lyckas inte installera... När jag laddat hem och väljer "öppna med..." och sedan väljer itunes händer inget förutom att just iTunes öppnas men inget mer. Trycker jag sen på "uppdatera" inne i iTunes börjar den ladda hem uppdateringen igen precis som vanligt. Jelp snela?
Hmm jag lyckas inte installera... När jag laddat hem och väljer "öppna med..." och sedan väljer itunes händer inget förutom att just iTunes öppnas men inget mer. Trycker jag sen på "uppdatera" inne i iTunes börjar den ladda hem uppdateringen igen precis som vanligt. Jelp snela?
Citerar:
To use these files, just download and choose “Restore” in iTunes while holding Option (Mac) or Shift (Windows) key.
Citerar:
Tack och bock. Får nåt felmeddelande en kort stund in i återställningen att den inte kan komma i kontakt med servern men det löser sig, annars tar jag det senare bara
Tack och bock. Får nåt felmeddelande en kort stund in i återställningen att den inte kan komma i kontakt med servern men det löser sig, annars tar jag det senare bara
Många som får något felmeddelande vid aktiveringen eller liknande ja. Lär vara lugnt imorrn.
Många som får något felmeddelande vid aktiveringen eller liknande ja. Lär vara lugnt imorrn.
Taget! Tack!
hahavaffan
2011-10-12, 22:38
Uppdaterade min 3GS till iOS 5 för en timme sen. Den känns snabbare! Vet inte om det är p.g.a. att man ju gör en ominstallation och restore, eller om det är bättre optimerat på nåt vis. Men jag gillart! Nya notifications på lock-screenen är fint, i övrigt är det mesta sig likt. Alla mina day-to-day apps funkar fint dessutom, även gamla icke iOS 5-testade sådana, vilket ju absolut inte var fallet när man gick från 3 till 4.
Tack och bock. Får nåt felmeddelande en kort stund in i återställningen att den inte kan komma i kontakt med servern men det löser sig, annars tar jag det senare baraFick samma fel när jag körde "Kimballmetoden", så jag testade uppdatera via iTunes och till min stora förvåning gick det hur bra som helst. Tog väl en 50 minuter att få ner uppdateringen och sen flöt allt på.
Upplever nu samma sak som hahavaffan på min 3GS. iOS5. :thumbup:
Haha skönt det löste sig tillslut.
MMmhh trevligt iOS. Dock synd att man inte kan integrera Twitter med "Tweetbot for iPhone" istället för Twitters officiella app. Jag gillar Tweetbot mycket mer.
Någon som vet hur Imessage fungerar?
Får tex en blå istället för grön ruta nu när jag smsar med min kompis som också har iphone (har inte testat med fler iphone användare)
Betyder de att Imessage är "aktiverat" på något sätt och jag slipper dedär 69öre/sms som det kostar att smsa honom?
Någon som har koll?
hahavaffan
2011-10-13, 12:44
Jag tar tillbaka allt jag sagt/skrivit om snabbheten hos iOS 5 på min 3GS. Fy. Fan. I. Helvetet. Vad. Slö.
Facebook är nästan oanvändbart, om man inte älskar att vänta på saker och ting. Samma sak med den inbyggda meddelande-appen. Gief 4S eller en Nexus Prime nu bitte.
Någon som vet hur Imessage fungerar?
Får tex en blå istället för grön ruta nu när jag smsar med min kompis som också har iphone (har inte testat med fler iphone användare)
Betyder de att Imessage är "aktiverat" på något sätt och jag slipper dedär 69öre/sms som det kostar att smsa honom?
Någon som har koll?
"Everything You Need to Know About iMessage"
http://www.idownloadblog.com/2011/10/12/everything-about-imessage/
:thumbup:
Jag tar tillbaka allt jag sagt/skrivit om snabbheten hos iOS 5 på min 3GS. Fy. Fan. I. Helvetet. Vad. Slö.
Facebook är nästan oanvändbart, om man inte älskar att vänta på saker och ting. Samma sak med den inbyggda meddelande-appen. Gief 4S eller en Nexus Prime nu bitte.
Tycker jag känner igen det där med min 3G oxh när 4.x kom haha. Det bekräftar bara det jag tänkt tidigare, jag ska köpa 4S och ALDRIG uppdatera den. :)
Sparven från Minsk
2011-10-13, 15:12
Ni som har stenkoll på detta.
Kan man koppa ett blåtand apple tangentbord till sin PC eller fungerar de bara med Imac?
Kan man koppla det till sin Ipad?
Ja nu har jag installerat till iOS5 men jag måste gjort något allvarligt fel för tamefan allting är borta, program, musik m.m, vad fan gick snett? :P
Tog du backup? Körde du restore from iCloud? Valde du att sätta upp den som en new device istället rent av?
Tog du backup? Körde du restore from iCloud? Valde du att sätta upp den som en new device istället rent av?
Nej jag satte inte upp den som en new device utan jag tåg återställning från iTunes eller något sådant? Är allt förlorat då eller finns det någon möjlighet för att få tillbaka det? Det är ju inte hela världen, så mycket hade jag inte på men drygt o lägga in allt igen :P
Hur lång tid tog det att uppdatera till iOS5 för er? Uppdateringen på mobilen har stått stilla på 1/4 i snart en timme nu.
Runt 30 min totalt kanske..
hahavaffan
2011-10-13, 18:25
Hur lång tid tog det att uppdatera till iOS5 för er? Uppdateringen på mobilen har stått stilla på 1/4 i snart en timme nu.Det låter inte helt gött, för du menar att den där statusmätaren på själva iPhonen stått still? I iTunes är det ju ingen fara, men på iPhonen brukar det gå rätt fort. För mig tog det väl 1h i iTunes och 15min på iPhonen.
Det låter inte helt gött, för du menar att den där statusmätaren på själva iPhonen stått still? I iTunes är det ju ingen fara, men på iPhonen brukar det gå rätt fort. För mig tog det väl 1h i iTunes och 15min på iPhonen.
Yup.
Ryckte ut sladden då det ej gick att avbryta och körde återställning nu istället. Verkar gå bättre.
tossefar
2011-10-13, 18:53
För mig tog det 5 minuter allt som allt, har en 3gs.
Tog ett jävla tag för mig att uppdatera (3GS), men helt klart värt det. Gillar det nya riktigt mycket redan! Snabbt, smidigt, snyggt. Äpplet som det ska vara.
"Everything You Need to Know About iMessage"
http://www.idownloadblog.com/2011/10/12/everything-about-imessage/
:thumbup:
Man får tacka så mycket!
Ja nu har jag installerat till iOS5 men jag måste gjort något allvarligt fel för tamefan allting är borta, program, musik m.m, vad fan gick snett? :P
Apparna försvann för mig också. Jag antog att de ingick i begreppet "backup", men verkade inte så.. Men, jag synkade apparna för ett tag sedan mot itunes så kunde synka tillbaka dem där (förutom de nyaste). Det dryga var att allt hamnade i en jäkla oordning bara /=
Jag tänkte just uppdatera till ios5 men så fick jag ett varningsmeddelande som sa att allt kommer återställas, bl.a. mina kontakter. Stämmer det eller har jag missförstått något?
Fastback
2011-10-14, 00:12
Jag tänkte just uppdatera till ios5 men så fick jag ett varningsmeddelande som sa att allt kommer återställas, bl.a. mina kontakter. Stämmer det eller har jag missförstått något?
Gör en säkerhetskopiering och överför alla köp till iTunes bara! Gjorde det precis. Det enda du kommer få ändra efteråt är lägga in vilka appar du vill ha :) Jag gjorde det precis och det är awesome faktiskt! :D
drakfelt
2011-10-14, 05:14
inte värt att uppdatera än om man kräver jailbreak för att stå ut?
Den gör en säkerhetskopia och till och med för över allt efter, även musik mm.
Ios5 är helt klart en bättre, gillar skarpt att man kata kort utan att låsa upp (2 snabbtryck på hemknappen) samt använda + volym för att ta kort istället för att trycka på skärmen.
Notefication bar e bra med och lite annat krafs :D
Pd
"programvaran för iphone-enheten skadades under hämtningen"
Någon annan som får detta medellandet efter att hämtningen i Itunes verkar klar?
Efter många om och men gick det tillslut att återställa säkerhetskopian från innan jag uppdaterade till iOS 5.
Dock fick jag inte över apparna jag hade innan! I iTunes är alla rutor för att synka program gråa och det ser ut som plats är reserverat för appar på det viset jag hade ordnat dem innan. Tips?
Wipflash
2011-10-14, 18:08
hur står sig 4s mot den här telefonen http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/lg/lg-p990optimus2x/148434.3209/#tabs
hur står sig 4s mot den här telefonen http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/lg/lg-p990optimus2x/148434.3209/#tabs
Mycket snabbare och bättre kamera. 0.5" mindre skärm.
Optimus 2X är ingen höjdare.
Wipflash
2011-10-14, 18:14
Mycket snabbare och bättre kamera. 0.5" mindre skärm.
Optimus 2X är ingen höjdare.
ok tack för snabbt svar, finns det hitta en prestandatests skillnad någonstans?
ok tack för snabbt svar, finns det hitta en prestandatests skillnad någonstans?
Jo, här: http://www.anandtech.com/show/4951/iphone-4s-preliminary-benchmarks-800mhz-a5-slightly-slower-gpu-than-ipad-2
Galaxy S2 är rätt mycket snabbare än Optimus 2X, så du kan jämföra med den i graferna. Men i just den här benchen fanns Optimus 2X faktiskt med:
http://images.anandtech.com/graphs/graph4951/41619.png
inte värt att uppdatera än om man kräver jailbreak för att stå ut?
Tethered är ju rätt okej, kan fortf. re-spring:a utan att behöva boota telefonen med datorn. Men jag hade nog väntat för att slippa göra om allt 2 ggr, även om jag gjorde det för att kunna lira Bitesms!
Jo, här: http://www.anandtech.com/show/4951/iphone-4s-preliminary-benchmarks-800mhz-a5-slightly-slower-gpu-than-ipad-2
Galaxy S2 är rätt mycket snabbare än Optimus 2X, så du kan jämföra med den i graferna. Men i just den här benchen fanns Optimus 2X faktiskt med:
http://images.anandtech.com/graphs/graph4951/41619.png
5000 poäng på en sån skala? med 2.2 mot 2.3?
Jag har ingen aning, jag tyckte bara det lät lite orättvist
haha det här Siri är ju helt genialiskt
http://2.bp.blogspot.com/-Dux5l640bAk/TpmrVZykMtI/AAAAAAAAByg/9K6Y5v8Z1BA/s400/Play+with+Siri+%252810%2529.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-s2GWlYyL_h4/TpmrV4mTgEI/AAAAAAAAByo/is8fXMnW9rY/s400/Play+with+Siri+%252811%2529.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-OtfkKU4VMZw/TpmrSykOPjI/AAAAAAAAByA/AsLUqDy037o/s400/Play+with+Siri+%25286%2529.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-v4mb2UvY3U8/TpmrTsvgByI/AAAAAAAAByI/ycrprg3F1hE/s400/Play+with+Siri+%25287%2529.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-FbbHFpScBsg/TpmrScrJk3I/AAAAAAAABx4/63ds7GwVizc/s400/Play+with+Siri+%25285%2529.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-lr_vt1gW0R4/TpmrQViNlSI/AAAAAAAABxg/VwuACMjj7BI/s400/Play+with+Siri+%25282%2529.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-P_SoCHfULUU/TpmrPqQq-wI/AAAAAAAABxY/_4wZZqM7Vr8/s400/Play+with+Siri+%25281%2529.jpg
Nu verkar min gamla iphone 4 ha gett upp. Har misstänkt batteriet länge nu och igår efter jag tappade den kunde jag inte hårdboota igång den eller återställa genom itunes. Utan laddaren visar den inget liv alls. Garantin har gått ut så får se vad folksam säger..
Nu verkar min gamla iphone 4 ha gett upp. Har misstänkt batteriet länge nu och igår efter jag tappade den kunde jag inte hårdboota igång den eller återställa genom itunes. Utan laddaren visar den inget liv alls. Garantin har gått ut så får se vad folksam säger..
Så länge du inte tappat den eller lyckats fuktskada den är det värt att försöka gå igenom den på reklamationsrätten! Bara säga att problemet började uppenbara sig även under garantitiden, men att det nu blev uppenbart sämre.
Jag har tappat den ett flertal gånger, syns en del på kanterna av skärmen. Jag som hade tänkt använda den telefon ett år till. Faktiskt den telefon jag har varit mest nöjd med. Hade Htc desire före den och nokia 5800 före det. Sitter med nokian nu, fyfan :D
Finns de någon version av Siri som går att få tag på din vanliga iphone 4?
Finns de någon version av Siri som går att få tag på din vanliga iphone 4?
Dom har hackat fram en betaversion(beta av en beta) som inte fungerar helt 100% än men det är på gång tydligen.
Nitrometan
2011-10-19, 14:50
iPhone 4S = iPhone for Steve?
iPhone 4S = iPhone for Steve?
Har läst det, men då borde det innebär att..... KONSPIRATION!
Jobs was murdered!
Nitrometan
2011-10-19, 14:55
Eller så hade han bara schemalagt sin dödsdag väldigt bra. Han var noggrann.
Eller så hade han bara schemalagt sin dödsdag väldigt bra. Han var noggrann.
Haha mja... är man så sjuk som han var så kanske det inte är helt omöjligt att känna på sig att nu är fanimig någonting på gång. Dags att göra något så dom minns mig.
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/363734_700b_v1.jpg
Dom har hackat fram en betaversion(beta av en beta) som inte fungerar helt 100% än men det är på gång tydligen.
jaha, där ser man... Man får tacka för svaret.
Ska bli kul, verkar ju hur fränt som helst!
Är det någon annan som har problem med att ladda ner appar via app store efter uppdateringen? Ikonen dyker upp men sen står den still på vänta... läge och laddar aldrig ner appen. Gäller både när jag ska uppdatera och ladda ner nytt.
Nu har priserna för 4S släppts på Apple Store:
http://www.sweclockers.com/nyhet/14634-iphone-4s-pa-svenska-apple-store-med-priser-fran-5-795-kronor
Har läst det, men då borde det innebär att..... KONSPIRATION!
Jobs was murdered!
Eller så hade han bara schemalagt sin dödsdag väldigt bra. Han var noggrann.Kanske var därför han länge vägrade vanlig cancerbehandling och "hoppades" på alternativmedicin?! Han ville dö!!11
http://www.apple.com/euro/iphone-one-page/images/facetime.png
AAAARNOOOOLD CHINCHOCHENEGGER!
Doctor Snuggles
2011-10-21, 12:33
Tourettes?
Efter att jag uppdaterat till iOS5 så skickar jag "iMessege" till vissa personer, istället för vanliga sms. Whats up with that och vad är det för ngt?
Efter att jag uppdaterat till iOS5 så skickar jag "iMessege" till vissa personer, istället för vanliga sms. Whats up with that och vad är det för ngt?
Du skickar iMessage till personer som använder iOS5, det är meddelanden som går via datanätet så att man slipper SMS/MMS-taxa.
http://www.apple.com/iphone/built-in-apps/messages.html
Jag har en del ljudfiler (.mp3) på datorn som jag skulle vilja kunna lyssna på på min iphone. Jag har fram tills nu syncat dem via spotify men några av filerna har blivit förkortade (gissar på att det är spotifys fel?) så söker ett annat sätt. Går det att använda itunes till sånt även om jag har jailbreakat?
Jag har en del ljudfiler (.mp3) på datorn som jag skulle vilja kunna lyssna på på min iphone. Jag har fram tills nu syncat dem via spotify men några av filerna har blivit förkortade (gissar på att det är spotifys fel?) så söker ett annat sätt. Går det att använda itunes till sånt även om jag har jailbreakat?
Jailbreaket fuckar inte upp några av de grundfunktioner / möjligheter som finns. Så kör på i iTunes du.
Hur fixar man egen ringsignal Btw? Köpte big booty bitches från iTunes igår men hittar inte vart man kan välja den som signal.
Hur fixar man egen ringsignal Btw? Köpte big booty bitches från iTunes igår men hittar inte vart man kan välja den som signal.
Jag brukar använda mig av http://audiko.net/ för att få de i rätt format/kunna klippa till dem smidigt.
Dirty South
2011-10-22, 13:29
Ni som har planerat att köpa iPhone 4S vart hade ni tänkt att göra det? Kontant från Apple? Abonnemang? Vilken operatör?
Varför funkar inte tethering på min dator? Någon som har förslag?
Varför funkar inte tethering på min dator? Någon som har förslag?
Vilken operatör har du? Inte alla operatörer stödjer tethering tyvärr.
För övrigt har jag beställt en iPhone 4S från Halebop nu. Dom hade något nytt abonnemang "Nollan till alla", men eftersom jag mest ringer till tjejen så var det inget för mig.
Jag tog Vänner Plus, då blev månadsavgiften 349kr/mån och 299 i engångsavgift med 3Gb surf. Det står att dom skickar den om 2-5 dagar, vilket dock verkar vara ett standardmail man får efter beställningen.
Ni som har planerat att köpa iPhone 4S vart hade ni tänkt att göra det? Kontant från Apple? Abonnemang? Vilken operatör?
Jag har beställt min från Apple UK, får den troligtvis nästa vecka.
Vilken operatör har du? Inte alla operatörer stödjer tethering tyvärr.
Halebop. Funkade på polarens gamla dator, så måste vara någon inställning på min...
Halebop. Funkade på polarens gamla dator, så måste vara någon inställning på min...
Jaha, skumt för Halebop har tidigare sagt att dom inte stödjer tethering. Då har dom säkert ändrat det plus att det är någon inställning som du säger. :)
Ja nu såg jag på Halebops sida:
Internetdelning/tethering fungerar nu med halebop och iPhone.
Gå in på inställningar - Allmänt - Nätverk - Mobilt datanätverk - återställ inställningar.
Apn ändras då till online.telia.se (som nu fungerar med halebop) och knappen för Internetdelning är aktiv under inställningar - Allmänt - Nätverk - Internetdelning.
Koppla sedan din iPhone till datorn och aktivera internetdelningen i iPhonen så kommer datorn automatiskt att hitta internetanslutningen och du kan börja surfa med din iPhone som modem. (Du surfar enligt din gällande dataprisplan)
Hur då? Apple UK skickar väl inte direkt till Sverige, eller har jag fel? Vad ska du ha för abb sedan?
Kimball har väl gjort samma sak - beställt från UK. Hur gjorde ni det och hur löser ni abb sedan?
Hur mycket utrymme valde ni som beställt 4S? Motivera gärna. :) Jag är lite kluven över hur mycket GB som behövs beroende på vad den används till. Musik vet jag ju tar plats om man nu inte använder sig av Spotify men appar osv, hur mycket plats tar det? Bilder och filmer vill jag ha lite utrymme till..
Vilket abb är mest prisvärt - det är frågan.
16, 32 eller 64 - det är nästa fråga.
Hur mycket utrymme valde ni som beställt 4S? Motivera gärna. :) Jag är lite kluven över hur mycket GB som behövs beroende på vad den används till. Musik vet jag ju tar plats om man nu inte använder sig av Spotify men appar osv, hur mycket plats tar det? Bilder och filmer vill jag ha lite utrymme till..
Jag tog 32Gb, kändes som prisskillnaden till 64Gb var alldeles för stor. Jag har haft 8Gb hittills med min iPhone 3G så det enda jag ville ha är plats för alla mina serier plus massor med musik, men det är nog mina serier som tar mest plats. 16Gb skulle knappt märkas då jag redan lider av att det är så lite utrymme.
Hur då? Apple UK skickar väl inte direkt till Sverige, eller har jag fel? Vad ska du ha för abb sedan?
Kimball har väl gjort samma sak - beställt från UK. Hur gjorde ni det och hur löser ni abb sedan?
Jag beställde först genom att göra en adress hos "Borderlinx", vilket är ett företag som gör tillfälliga adresser åt registrerade medlemmar som vill beställa från UK. Därefter sänder de telefonen vidare till Sverige för en kostnad kring 300-400kr.
Apple är dock petiga på att skicka till dem, så det funkar bara ibland. Så jag bytte adress till en polare som bor i London som sänder den vidare till mig (alternativt levererar den personligen).
Jag valde 32gb p g a att det passade mig bra på min iPhone 4 - jag hade runt 1000 låtar offline-streamade på spotify och runt 2k bilder.
Abonnemanget har jag kvar sedan min tidigare telefon, kommer att teckna ett nytt så fort det går ut.
Jag tog 32Gb, kändes som prisskillnaden till 64Gb var alldeles för stor. Jag har haft 8Gb hittills med min iPhone 3G så det enda jag ville ha är plats för alla mina serier plus massor med musik, men det är nog mina serier som tar mest plats. 16Gb skulle knappt märkas då jag redan lider av att det är så lite utrymme.
Ditt val låter vettigt tycker jag, och nog lutar det åt 32GB. Vad har du för kvalitet på videoklippen (serierna)? Behöver de konverteras i iTunes eller? Om ja, kan man slippa det vid JB?
Ditt val låter vettigt tycker jag, och nog lutar det åt 32GB. Vad har du för kvalitet på videoklippen (serierna)? Behöver de konverteras i iTunes eller? Om ja, kan man slippa det vid JB?
Det är serietidningar jag laddar över, men de brukar väga ganska mycket de också. En stor serietidning jag har är på 185MB och börjar man adda några stycken skenar det snart iväg. Som det är nu har jag kanske 15st synkade samtidigt vilket blir lite småirriterande, jag vill ha många fler så jag slipper synka hela tiden.
Men angående videoklipp så gjorde jag mycket sånt förut, då var jag tcungen att konvertera till dom mp4-format. Det gjorde jag enklast med ett program som heter Handbrake, ruskigt bra program för övrigt. Annars om du ska kolla på klipp hemma kan jag även rekommendera AirVideo, streamar dina klipp till telefonen skitbra. Perfekt om man ska sova och vill kolla något South Park-klipp i sängen. Dock måste ju datorn vara igång.
Du slipper inte undan konverteringen även om du jailbreakat. Det var dock ett tag jag gjorde allt detta, det kanske är fullt möjlgit att spela andra format än .mp4 och .mov nuförtiden.
Okej! Är serietidningarna anpassade för iOS? Finns det någon sådan möjlighet med pdf-tidningar / e-böcker (fast i annat format för iOS alt. om det anpassar sig automagiskt)? Det hade varit kanon om det fanns!
Jag valde 16 Gb och anledningen är att jag inte kommer lägga in mer än musik, och det lär räcka gott och väl för det ändamålet. Någon konvertering av filmfiler orkar jag inte hålla på med.
Abonnemanget jag valde ligger hos Tele2 och anledningen till det valet är att de har bra täckning där jag bor och har varit vänliga i supporten samt haft rätt på mina fakturor hittills. Tre har jag haft en massa problem med förr och sedan hatar jag deras röstbrevlåda med musiktrudilutten som spelas. Telenors support ger jag inte heller mycket för och Telia är för dyra.
Okej! Är serietidningarna anpassade för iOS? Finns det någon sådan möjlighet med pdf-tidningar / e-böcker (fast i annat format för iOS alt. om det anpassar sig automagiskt)? Det hade varit kanon om det fanns!
Dom är inte alls anpassade, dock funkar det skitbra ändå kan jag tillägga. Jag tankar dom i .cbr-format, vilket är ett vanligt format för serietidningar. Sen använder jag ComicZeal för att kolla på dom. Efter att ha provat många olika läsare tyckte jag denna var klart överlägsen när det gäller bläddring och zoomning. Du kan importera cbz/cbr/pdf/rar och zip till den.
Att beställa från uk var lite waste of time tyvärr då 4s i svenska applestore hamnade på 4795, tjänar några hundrigar, snark.
Hade jag inte haft fritt jobb abg. hade jag nog lirat halebop hallå bas/plus pga fria sms och 19öre/min till alla nät. Ringer man riktigt mycket finns ju många andra bättre alternativ dock!
5795kr menade du väl i svenska apple store?
http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/iphone/iphone4s
Dirty South
2011-10-23, 13:36
Okej!
Du tjänar 166 kronor på att köpa den från UK, känns inte så värt imo :D
Okej!
Du tjänar 166 kronor på att köpa den från UK, känns inte så värt imo :D
Detta visste jag ju givetvis inte innan.
Dirty South
2011-10-23, 14:00
Detta visste jag ju givetvis inte innan.
Jaha, då förstår jag! :)
5795kr menade du väl i svenska apple store?
http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/iphone/iphone4s
Doh, jo, såklart.
Hade jag vetat det hade jag inte förbeställt. Hade hoppats den skulle hamna närmare 6.2k i sverige åtminstone. Nåväl :)
Beställde precis 16GB från halebop med "Nollan till alla". Hade 32GB på min 3GS men har använt ungefär 7-8GB på 1.5år, så jag känner att jag klarar mig med 16. Ska bli kul med nytt :D
hahavaffan
2011-10-24, 13:43
Jag lyckades beställa en 4S via Telias tekniska fel under natten till i fredags. Det var inte meningen att man skulle kunna beställa den så tidigt via Telia, men jag fick ett SMS i lördags om att de kommer behandla min beställning ändå. Och då borde jag hamna bland de absolut första hos Telia. Har fått hem mitt mikroSIM nu, så nu är det bara att vänta. Valde en 16GB då jag knappt använder hälften i min nuvarande 3GS.
Att beställa från uk var lite waste of time tyvärr då 4s i svenska applestore hamnade på 4795, tjänar några hundrigar, snark.
Hade jag inte haft fritt jobb abg. hade jag nog lirat halebop hallå bas/plus pga fria sms och 19öre/min till alla nät. Ringer man riktigt mycket finns ju många andra bättre alternativ dock!
Okej! Haleböpps priser är trevliga! Vet du hur snabb mobilsurfen ligger på hos Haleböpp Hallå? Jag kan inte se det på deras hemsida, kanske är jag blind.
Okej! Haleböpps priser är trevliga! Vet du hur snabb mobilsurfen ligger på hos Haleböpp Hallå? Jag kan inte se det på deras hemsida, kanske är jag blind.
6 Mbit/s
http://www.halebop.se/abonnemang/tjanster/surfa_i_mobilen/
Nu har Halebop ändrat leveranstid! Vafan!
Tidigare stod det att dom skickar ut den 27:e och man har telefonen den 28:e, men nu står det på deras hemsida att dom skickar ut den vecka 44 istället och har man tur får man då men det är inte säkert. Pratade med supporten nyss och hon sa precis samma sak som jag skriver nu.
Blä.
Halebop har riktigt bra priser märker jag :)
Vill köpa en iPhone 4 med 12 månaders bindningstid. De flesta verkar köra 24 månader, vilket är uteslutet, eller 18 månader, vilket är GRÄNSFALL om det inte är ett riktigt billigt abonnemang som man kan köpa loss i slutet. Tips på vilka som säljer med något bra 12-månadersabonnemang?
Vill köpa en iPhone 4 med 12 månaders bindningstid. De flesta verkar köra 24 månader, vilket är uteslutet, eller 18 månader, vilket är GRÄNSFALL om det inte är ett riktigt billigt abonnemang som man kan köpa loss i slutet. Tips på vilka som säljer med något bra 12-månadersabonnemang?
Halebop har 12 månader! Beställde själv en med det abonnemanget idag (Nollan till alla)
Edit: Jag köpte 4s, men fyran finns med samma.
hahavaffan
2011-10-25, 13:18
Vill köpa en iPhone 4 med 12 månaders bindningstid. De flesta verkar köra 24 månader, vilket är uteslutet, eller 18 månader, vilket är GRÄNSFALL om det inte är ett riktigt billigt abonnemang som man kan köpa loss i slutet. Tips på vilka som säljer med något bra 12-månadersabonnemang?Telia har. Jag valde 12 månader p.g.a. att jag vill vara mer flexibel inför kommande modeller från Apple och Android-makarna.
Telia har. Jag valde 12 månader p.g.a. att jag vill vara mer flexibel inför kommande modeller från Apple och Android-makarna.
På vissa abg., japp!
Verkar inte längre kunna skicka mms sen ios5. Någon som har en lösning? Har fele2 och google hjälper mig inte. :(
Verkar inte längre kunna skicka mms sen ios5. Någon som har en lösning? Har fele2 och google hjälper mig inte. :(
Ren gissning men kanske någon APN-inställning?
Låste upp en iphone i teliabutiken igår, någon som vet hur lång tid det brukar ta innan den är upplåst? Han sa att den skulle funka igårkväll men den är fortfarande låst =/
Låste upp en iphone i teliabutiken igår, någon som vet hur lång tid det brukar ta innan den är upplåst? Han sa att den skulle funka igårkväll men den är fortfarande låst =/
1-7 arbetsdagar är standardtiden vi brukar ge, även om det som sagt ofta funkar redan dagen efter.
Dennis93
2011-10-25, 16:56
Man kanske kommer kunna skaffa Siri till iPhone 4 snart :D
http://cydiahelp.com/yes-youll-be-able-to-enable-siri-on-iphone-4/
Vilken färg väljer ni? :) Jag är svag för båda färgerna. Ena dagen är jag sugen på vit, andra dagen svart. I-lands...
Den vita är grymt fräsch men skärmen sticker ut mer i vitt. Svart är svart, stilren pianosvart och skärmen flyter in bättre.
Valde vit, helt enkelt för att varenda jävel har en svart iPhone 4, och jag vill sticka ut ;)
Valde vit, helt enkelt för att varenda jävel har en svart iPhone 4, och jag vill sticka ut ;)
som Emma J:s telefon :D med flera..
Utgång på lördag? Jag måste veta ifall det är värt att åka norrut
Sent from my HTC Vision using Tapatalk
Ingen som är sugen på att sälja iPhone 4? :) inga repor och 32gbs ska de va! inte låst heller :)
som Emma J:s telefon :D med flera..
Utgång på lördag? Jag måste veta ifall det är värt att åka norrut
Jo då, vi har tänkt se Modo-DIF i övik, därefter blir det utgång ;)
Jo då, vi har tänkt se Modo-DIF i övik, därefter blir det utgång ;)
I övik eller klamydiagrottan?
I övik eller klamydiagrottan?
Grottan!
Nitrometan
2011-10-26, 07:26
Tim Cook gör en intressant analys, det är medias fel att folk trodde att det skulle komma en 5:a och att folk därför inte köpte så många 4S som Apple ville. Jag trodde det var deras egen strategi att vara hemliga? Sen blir folk besvikna för att det hade byggts upp en hajp kring hemligheten och då är det medias fel? Och att folk avstod från att köpa en "gammal 4:a" för att de trodde att det skulle komma en 5:a skulle vara medias fel? Apple kunde ju sagt redan i våras att det inte blir nån ny iPhone utan bara uppdateringar.
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article3294320.ece
För första gången på sex år redovisar Apple en sämre kvartalsrapport än aktiemarknaden räknat med.
Analytikerna förutspådde en försäljning på runt 20 miljoner Iphones. Det blev 17,1 miljoner.
Vd Tim Cook skyllde den sämre Iphone-försäljningen på alla rykten och spekulationer i media om Iphone5.
- Vi vet inte hur många fler enheter vi skulle ha sålt utan ryktena, om inte folk hade väntat sig en ny Iphone. Men jag kan säga att det handlar om ett substantiellt antal, sa vd Tim Cook, under telefonkonferensen med analytikerna, rapporterar amerikansk media.
Om det är det som är problemet så hade de väl bara kunnat säga det?
"Det blir ingen femma, köp fyran istället!"
Iphone 4S visades upp den 4 oktober, och bolaget sålde fyra miljoner de tre första dagarna. Men den försäljningen ingår inte i de rapporterade siffrorna för årets tredje kvartal.
Nåja. Dumma media som förväntar sig saker.
Tack för tipsen tidigare om 12-månadersabonnemang. Det verkar som att det är väldigt liten prisskillnad på att ta en iPhone 4 8Gb och en iPhone 4S 16Gb, och i så fall kan jag ju lika gärna köpa det senare.
Det är dock en djungel där ute med alla abonnemang! Kan någon tipsa om ett minimalistiskt abonnemang med 12 månaders bindningstid, som fungerar för en som ringer runt 4-500 minuter i månaden och skickar kanske 2-300 sms. Vill gärna ha runt 5Gb surf, men klarar mig väl med 2-3 kanske. Och inget trams med superstryp hastighet!
Tips mottages tacksamt!
Tack för tipsen tidigare om 12-månadersabonnemang. Det verkar som att det är väldigt liten prisskillnad på att ta en iPhone 4 8Gb och en iPhone 4S 16Gb, och i så fall kan jag ju lika gärna köpa det senare.
Det är dock en djungel där ute med alla abonnemang! Kan någon tipsa om ett minimalistiskt abonnemang med 12 månaders bindningstid, som fungerar för en som ringer runt 4-500 minuter i månaden och skickar kanske 2-300 sms. Vill gärna ha runt 5Gb surf, men klarar mig väl med 2-3 kanske. Och inget trams med superstryp hastighet!
Tips mottages tacksamt!
Jag valde som sagt "halebop nollan till alla". 189:-/mån, gratis minutavgift samt gratis sms till alla. 99öre uppkoppling/samtal och 2gb fri surf. Hade 500mb på mitt förra abonnemang och nådde detta vissa månader, men jag tror 2gb blir bra, surfar ändå mest på wifi.
Vit känns så jävla 80-tal... Vit skinnsoffa, vita högtalare, vit förstärkare, vit panter ståendes i vardagsrumshörnet osv.. ;)
hahavaffan
2011-10-26, 10:05
Nu går min att spåra via Telia.se/leverans. Undrar om de skickar ut dom imorgon, så att man har den på fredag, eller om de skickas på fredag och man får den på måndag.
Nu går min att spåra via Telia.se/leverans. Undrar om de skickar ut dom imorgon, så att man har den på fredag, eller om de skickas på fredag och man får den på måndag.
Vad har sändelsen för status för tillfället?
hahavaffan
2011-10-27, 07:59
Vad har sändelsen för status för tillfället?Väntar på leverans från Apple. Enligt Telias ena facebook-grupp kommer de börja att skicka ut dem imorgon. Men om Posten gör bra ifrån sig och SMS-aviseringen fungerar hinner jag ju få den imorrn redan. Men det är för många "om", för att det ska lyckas.
Väntar på leverans från Apple. Enligt Telias ena facebook-grupp kommer de börja att skicka ut dem imorgon. Men om Posten gör bra ifrån sig och SMS-aviseringen fungerar hinner jag ju få den imorrn redan. Men det är för många "om", för att det ska lyckas.
Om Telia skickar dem imorgon så kan du väl aldrig få den imorgon? Posten kör ju inte leverans samma dag som avsändaren skickar det.
Jag valde som sagt "halebop nollan till alla". 189:-/mån, gratis minutavgift samt gratis sms till alla. 99öre uppkoppling/samtal och 2gb fri surf. Hade 500mb på mitt förra abonnemang och nådde detta vissa månader, men jag tror 2gb blir bra, surfar ändå mest på wifi.
Jag insåg att det skiljde för lite på 4 8Gb och 4S 16Gb för att det skulle gå att motivera. Beställde precis samma som du tror jag, men betalar inte allt cash utan bara drygt 2000 och kör 250kr förhöjd månadsavgift. Totalen, ca 470 spänn i månaden, blir ändå ganska ordentligt mycket lägre än vad jag har med mitt teliaabonnemang och en iphone 3G 16gb (inte 3GS).
Får se när den kommer nu då! Har haft 3G:n så länge att jag inte bryr mig så mycket om jag har den någon vecka eller två extra.
Finns det något bra kartprogram/gps som visar vägen till fots och inte bara bilvägen?
Finns det något bra kartprogram/gps som visar vägen till fots och inte bara bilvägen?
I inbyggda Kartor kan du ju välja gång som färdsätt. När du skriver in mellan vilka platser du vill se färbeskrivning, finns det tre symboler högst upp på skärmen, bil, buss och gång. :)
hahavaffan
2011-10-27, 11:46
Om Telia skickar dem imorgon så kan du väl aldrig få den imorgon? Posten kör ju inte leverans samma dag som avsändaren skickar det.Jag har fått Dustinhome-leveranser på en dag, så det verkar inte omöjligt. Jag tänker lite att dom ju lätt redan fått telefonerna levererade till sig, eftersom de börjar säljas i natt redan. Så då kanske de beställda via internet packas och förbereds för postgång redan idag/i natt. Hoppet är det sista som överger människan osv ;)
Det här är det enda som står för mig på min beställning: :(
http://i39.tinypic.com/90afzq.jpg
Jag har fått Dustinhome-leveranser på en dag, så det verkar inte omöjligt. Jag tänker lite att dom ju lätt redan fått telefonerna levererade till sig, eftersom de börjar säljas i natt redan. Så då kanske de beställda via internet packas och förbereds för postgång redan idag/i natt. Hoppet är det sista som överger människan osv ;)
Ja om telia lämnar över det till Posten idag så blir ju leveransen till dig imorgon. Men om posten får det imorgon så kommer du inte få det imorgon, hur mycket du än hoppas. Den logistiken går helt enkelt inte ihop :D
Edit: Iofs, om telia lämnar in det till samma terminal som har hand om ditt område och det görs tidigt på morgonen så finns det kanske en chans! haha
Ahahaha!
Nu kollade jag status igen. Då står det levererad med ett godsnummer jag inte kan söka på än. Jag är helt övertygad om att detta hände eftersom jag skrev att jag ville ha en ny tuff smartphone i "Fred på Jorden"-tråden.
hahavaffan
2011-10-27, 12:10
Ahahaha!
Nu kollade jag status igen. Då står det levererad med ett godsnummer jag inte kan söka på än. Jag är helt övertygad om att detta hände eftersom jag skrev att jag ville ha en ny tuff smartphone i "Fred på Jorden"-tråden.Det är inte Telia va? FU btw. :D
Det är inte Telia va? FU btw. :D
Haha, Halebop.. så nääästan Telia. :)
Återstår att se om jag får den imorgon bara dock...
hahavaffan
2011-10-27, 12:19
Haha, Halebop.. så nääästan Telia. :)
Återstår att se om jag får den imorgon bara dock...Då kanske Telia också skickar ut dem idag. Need new iPhone. Min 3GS vägrade precis svara på ett samtal. Den är döende.
Då kanske Telia också skickar ut dem idag. Need new iPhone. Min 3GS vägrade precis svara på ett samtal. Den är döende.
Det tror jag. Jag fick dock inget meddelande utan följde bara den länk jag fick när jag först gjorde beställningen i lördags.
krubkungen
2011-10-27, 12:26
Tror ni man kan skaffa en 4S imorgon eller under helgen utan att ha förbeställt? Alltså bara gå in till en återförsäljare och köpa den? Eller kommer den vara ressad?
Det är inte Telia va? FU btw. :D
Jag fick också precis "Levererad" som status med godsnummer! :D Oh yeah halebop yeah.
hahavaffan
2011-10-27, 12:36
Tror ni man kan skaffa en 4S imorgon eller under helgen utan att ha förbeställt? Alltså bara gå in till en återförsäljare och köpa den? Eller kommer den vara ressad?Enligt killen i Telia-butiken på Kungsportsplatsen här i Göteborg så räckte 4orna ända till runt 14.00 på releasedagen, och han gissade att det skulle vara nåt liknande denna gången.
Tror ni man kan skaffa en 4S imorgon eller under helgen utan att ha förbeställt? Alltså bara gå in till en återförsäljare och köpa den? Eller kommer den vara ressad?
Beror nog lite på vilken operatör du tänkt lira. Jag hade inte ställt mig utanför en Teliabutik i hopp om att få någon utan lite tur, om lanseringen blir i närheten av 4ans lansering dvs. Då hade jag hellre chansat på ngn ÅF som sagt, aka Phone House osv. Annars har du kanske mer tur om du tänkt använda Tre eller Telenor osv.
Jag beställde från Tele2 och jag fick ett mail kl 10 att den Levererats från lagret :-D. Bara att hoppas att man har den imorgon och att man kan hämta ut mikro-simkortet samtidigt
krubkungen
2011-10-27, 12:55
Beror nog lite på vilken operatör du tänkt lira. Jag hade inte ställt mig utanför en Teliabutik i hopp om att få någon utan lite tur, om lanseringen blir i närheten av 4ans lansering dvs. Då hade jag hellre chansat på ngn ÅF som sagt, aka Phone House osv. Annars har du kanske mer tur om du tänkt använda Tre eller Telenor osv.
Tänkte köra med tele2. Aja man får hålla tummarna att den inte blir totalt slutsåld. Hur lång tid tror ni det tar innan man får in en ny leverans?
hahavaffan
2011-10-27, 13:10
Tänkte köra med tele2. Aja man får hålla tummarna att den inte blir totalt slutsåld. Hur lång tid tror ni det tar innan man får in en ny leverans?De brukar få leveranser en gång i veckan tror jag.
delta_mats
2011-10-27, 14:54
Jag beställde från Tele2 och jag fick ett mail kl 10 att den Levererats från lagret :-D. Bara att hoppas att man har den imorgon och att man kan hämta ut mikro-simkortet samtidigt
Jag beställde också därifrån, men har inte fått något mail. Dock så lade jag beställningen så sent som i måndags. Och det stod att de skulle skicka ut i tur och ordning så jag ligger nog rätt långt bak.
hahavaffan
2011-10-28, 08:09
28 okt kl 05:05 Göteborg, Sorterad
27 okt kl 16:23 Jönköping, Sorterad
27 okt kl 10:44 Ljungby, Posten har tagit emot försändelsen
27 okt kl 10:11 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
Den borde dyka upp idag, right?
Nitrometan
2011-10-28, 08:14
28 okt kl 05:05 Göteborg, Sorterad
27 okt kl 16:23 Jönköping, Sorterad
27 okt kl 10:44 Ljungby, Posten har tagit emot försändelsen
27 okt kl 10:11 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
Den borde dyka upp idag, right?
Det beror ju på hur länge de ska sortera...
hahavaffan
2011-10-28, 08:17
Det beror ju på hur länge de ska sortera...Och på den kommande zombie-epedemin.
Kung kung kung! Nu väntar jag bara på en sms-avisering :hbang:
28 okt kl 07:55 Posten Företag Kramfors, Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe.
27 okt kl 19:29 Alvesta, Försändelsen är inlämnad.
Sendingen er ankommet Grefsen postkontor
Siste hentedato: 11.11.2011
28.10.2011 08:01 0409 OSLO
Snabbt jobbat av Netcom.
Kung kung kung! Nu väntar jag bara på en sms-avisering :hbang:
Halebop i mitt hjärta
28 okt kl 07:55
Kan hämtas ut på Coop Konsum Kramfors
Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse.
28 okt kl 07:32
Kan hämtas ut på Hemköp Farsta
Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse.
Taskigt att jag jobbar till 18.00...... Men den väntar på mig iallafall! :D
Min står också som levererad, men kan inte söka på godsnumret än.
Hur lång tid tog det innan ni kunde spåra paketet? Beställde från Halebop.
Beställde i måndags, kunde söka på godsnumret igår. Den är framme idag. :)
Jag beställde också därifrån, men har inte fått något mail. Dock så lade jag beställningen så sent som i måndags. Och det stod att de skulle skicka ut i tur och ordning så jag ligger nog rätt långt bak.
Okej, jag fick precis en sms-avisering från posten att jag kan hämta ut mitt paket nu :-)
När det stod levererad dök ett godsnummer upp på en gång längst ner.
Beställde i måndags, kunde söka på godsnumret igår. Den är framme idag. :)
När det stod levererad dök ett godsnummer upp på en gång längst ner.
Jag har fått upp ett godsnummer, men posten säger att det inte går att spåra paketet än, eller rättare sagt posten hittar inte godsnumret. Jag tror man brukar få ett kollinummer redan när avsändaren bokat frakt, men det behöver inte ens betyda att posten har hämtat det. Och då kan det kanske ta litet tid innan statusen uppdateras på hemsidan. Aja det är ju i loopen iaf!
Mycket trevlig lur, nu ska bara Siri lära sig Svenska.
Mycket trevlig lur, nu ska bara Siri lära sig Svenska.
Fast det lär väl inte hända på rätt länge?
Jag har fått upp ett godsnummer, men posten säger att det inte går att spåra paketet än, eller rättare sagt posten hittar inte godsnumret. Jag tror man brukar få ett kollinummer redan när avsändaren bokat frakt, men det behöver inte ens betyda att posten har hämtat det. Och då kan det kanske ta litet tid innan statusen uppdateras på hemsidan. Aja det är ju i loopen iaf!
Då har inte Posten mottagit godset än utan det är bara Halebop som registrerat godset. Du kommer inte få paketet innan helgen tyvärr.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.