Visa fullständig version : iPhone tråden
tommie-92
2010-09-02, 13:05
Hur reptålig är en 3GS? Behöver jag investera en slant i någon slags skyddsfilm?
hahavaffan
2010-09-02, 13:37
Hur reptålig är en 3GS? Behöver jag investera en slant i någon slags skyddsfilm?Skärmen är grymt reptålig, men baksidan ej det. Jag har visserligen min i ett skinnfodral 100% av tiden jag inte använder den aktivt, så min är helt repfri, men polares är alltid repiga på baksidan men aldrig på själva skärmen.
Lasse Kongo
2010-09-02, 21:28
Epic citadel är sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt!
Fan vassare grafik än ps3 och 360, makalöst om vi kommer få se spel som ser ut så.......
Fan vassare grafik än ps3 och 360, makalöst om vi kommer få se spel som ser ut så.......
OJ *drool* fy faan. jag satt just och undrade vad hårdvaran pallade grafikmässigt..en hel del bevisligen.
Granatgiraffen
2010-09-02, 22:01
Överdriva är grymt!
Om dom bara nu kunde utveckla vettiga spel på sådana touchskärmar. DSgrafiken suger röv men dom utnyttjar åtminstone skärmen lite vettigt.
Överdriva är grymt!
Om dom bara nu kunde utveckla vettiga spel på sådana touchskärmar. DSgrafiken suger röv men dom utnyttjar åtminstone skärmen lite vettigt.
Sen kom ju DS 2004 och kostar 1500 kr. :P
3DS däremot, där har vi saker. 3D utan 3G-glasögon, kraftfullare än Wii, bra onlinedel, Nintendo, Nintendo-spel, etc.
Undrar om det är värt att skaffa nya iPod Touch, hade den innan men den var liksom onödig då jag skaffade en HTC Desire, men det drar för mycket batteri att lyssna på musik i den tyvärr.
maaherra
2010-09-05, 18:09
Jag har nyss installerat om Windows och därför också iTunes. När jag nu skall synka min iPhone på nytt med iTunes, kommer jag att tappa all data jag har? (apps, bilder, musik, kalendrar etc)
Delar med mig av mina awesome SMS-ljud ala Mario Kart 64, färdiga att SSHa och köra :D
MarioKartSMS-sounds (http://dl.dropbox.com/u/8564629/MarioKartSMS-sounds.rar)
Vad använder ni för program när ni ska editera klippen som är filmade med Iphonen?
Alltid använt Sony Vegas med andra kameror, men den vill ju inte ta .MoV filer. Så om man ska klippa ihop något på datorn sen (PC) vad använder man då?
isterbuk
2010-09-06, 10:26
Vad använder ni för program när ni ska editera klippen som är filmade med Iphonen?
Alltid använt Sony Vegas med andra kameror, men den vill ju inte ta .MoV filer. Så om man ska klippa ihop något på datorn sen (PC) vad använder man då?
Hittade en post från ett annat forum:
Har du tillgång till en dator med Windows Vista eller Windows 7 kan man ladda hem Windows Live Movie Maker gratis och där kan du importera .mov filer utan att konvertera dem.
Annars funkar Prism bra, ljudet försvinner dock då .mov är ett format som är som ett paket med både ljud och bild, när man då konverterar till .wmv så förstår den inte alltid att ljudet ska med. Viss kvaliteförsämring upplever jag också genom prism.
Smidigast är alltså om du har Vista eller 7an, trots att själva programmet i sig är något sämre än den äldre varianten.
Mm läst den posten oxå, jag har Windows 7 men när jag slänger över min .Mov filer i media maker så kommer det bild men inget ljud.
Hmm, får mecka lite..
The file 008.MOV is not a supported file type, and it cannot be imported into Windows Movie Maker.
Vet inte om jag måste ladda ner nån plugin el nått. Vet inte ens om det finns till Movie Maker.
Nevermind, jag som vart förvirrad. Hade den gamla Movie Maker. Installerade Live och då funkade det. Tack ;)
dream_theater_
2010-09-09, 20:20
Jag har blivit erbjuden att köpa en iPhone 3gs 16 gb för två tusen kr. Den är låst till tre. Jag har läst lite om jailbreak, och det verkar inte jättesvårt. Är det värt att köpa denna tror ni och riskera att bricka telefonen om jag vill jailbreaka den?
Jag har blivit erbjuden att köpa en iPhone 3gs 16 gb för två tusen kr. Den är låst till tre. Jag har läst lite om jailbreak, och det verkar inte jättesvårt. Är det värt att köpa denna tror ni och riskera att bricka telefonen om jag vill jailbreaka den?
Du kan inte bricka en iPhone via mjukvara. Kan du inte betala för att få den operatörsupplåst @ Tre? Har den iOS 4.0.1 fortf. är det inga problem att låsa upp den via mjukvara.
isterbuk
2010-09-10, 14:40
Hämtat ut min iPhone 4 idag och nu sitter den i laddning.
Jag tänkte passa på att förbereda och installera iTunes så det bara är o köra igång sen men jag tänkte höra om det är någon skillnad vilket OS man väljer att installera iTunes på för att slippa att det ska strula till det?
De jag har att välja på är 3 datorer med 3 olika OS:
Windows 7
Windows Vista
Windows XP
Jag skulle helst vilja installera mitt iTunes konto på XP datorn då den är liten och smidig att ha med sig, men vet inte om XP är lite föråldrat idag.
Äntligen har jag fått tillbaks min dator efter mer än 3 veckor!
Jag ska nu koppla in min Iphone till datorn och Itunes. Ifall jag nu synkroniserar min Iphone försvinner då allt som är på telefonen och ersätter det med det som finns på Itunes?
Det jag vill göra är att få allt som jag har på mobilen till datorn igen.
Skärmen är grymt reptålig, men baksidan ej det. Jag har visserligen min i ett skinnfodral 100% av tiden jag inte använder den aktivt, så min är helt repfri, men polares är alltid repiga på baksidan men aldrig på själva skärmen.
Min skärm blev dock repad av lite grus jag hade i fickan första veckan efter inköp. Knappt märkbart men motiverade mig ändå till ett inköp av en plastfilm.
För övrigt råkade jag just doppa min telefon i en halvfull kopp med vatten, verkar som att den övre högtalaren har pajat. Får se vad som händer...
Dags för en iPhone 4 kanske? :D
Min skärm blev dock repad av lite grus jag hade i fickan första veckan efter inköp. Knappt märkbart men motiverade mig ändå till ett inköp av en plastfilm.
För övrigt råkade jag just doppa min telefon i en halvfull kopp med vatten, verkar som att den övre högtalaren har pajat. Får se vad som händer...
Dags för en iPhone 4 kanske? :D
Conspiracy!!!
har nog tappat min iphone3gs i backen 10-15ggr nu,,mest småhöjder,,men i badrumsgolvet från ca 70cm 2 ggr och igår ramla den ur fickan från förarsätet i skåpbilen--ca 1,2 m? rakt ner i asfalten...o den höll :)
Iphone håller för mer än man tror!
dream_theater_
2010-09-10, 16:26
Du kan inte bricka en iPhone via mjukvara. Kan du inte betala för att få den operatörsupplåst @ Tre? Har den iOS 4.0.1 fortf. är det inga problem att låsa upp den via mjukvara.
Det har jag inte en aning om, men det kan jag kolla upp!
Fråga till alla Er insatta;
Vilket abonnemang bör jag välja?
Min telefonbakgrund; Har en urgammal samsung som fungerar lite sådär. Ringer väldigt sällan och SMS:ar ej heller mycket. Anledningen till en Iphone är främst att jag vill ha internet till telefonen samt att den verkar så rolig.
Har ni något tips eller tips på jämförelsesidor?
Fråga till alla Er insatta;
Vilket abonnemang bör jag välja?
Min telefonbakgrund; Har en urgammal samsung som fungerar lite sådär. Ringer väldigt sällan och SMS:ar ej heller mycket. Anledningen till en Iphone är främst att jag vill ha internet till telefonen samt att den verkar så rolig.
Har ni något tips eller tips på jämförelsesidor?
http://www.iphonepriser.com/
10min taltid, 15 samtal, 50sms, 1Gb datatrafik / mån ger att Tele2 snackis ger billigast slutsumma. Kolla någon gammal räkning och slå in siffrorna där så bör du få fram något vettigt.
Foook me, min iphone ligger på posten hemma och väntar på mig, 2 veckor tog det, skulle ta 4-6v, sjukt taggad!
Houston, we have a problem!
Min tilt-funktion på iPhone 4 har stängt av sig själv, helt plötsligt. Och uppe till höger bredvid batteriet har jag en ikon som ser ut som ett hänglås med en pil som går runt det, i en cirkel. Antar att detta är för att tilt-funktionen är låst.
Har googlat och letat i inställningar efter något så att jag kan aktivera skiten igen, men icket. Nån som kan hjälpa mig med detta?
Houston, we have a problem!
Min tilt-funktion på iPhone 4 har stängt av sig själv, helt plötsligt. Och uppe till höger bredvid batteriet har jag en ikon som ser ut som ett hänglås med en pil som går runt det, i en cirkel. Antar att detta är för att tilt-funktionen är låst.
Har googlat och letat i inställningar efter något så att jag kan aktivera skiten igen, men icket. Nån som kan hjälpa mig med detta?
Dubbelklicka på knappen. svep fingret åt högeroch sen trycker du bara på den första ikonen.
Dubbelklicka på knappen. svep fingret åt högeroch sen trycker du bara på den första ikonen.
He he, lite pinsamt. Fungerade klockrent iallafall, tusen tack!
ManuelIT
2010-09-15, 17:29
En fråga till de som har koll.
När jag lyssnar på musik/har lurarna inkopplade i iphonen så hörs ringsignaler i dom om någon ringer. Kan man ställa in så högtalarna på mobilen alltid låter när ngn ringer, även om man har hörlurar inkopplade? Gick ju på min gamla sketna SE w595 mobil!
Nu får väl JB´t komma snart!
När jag ska in på skolans nätverk kommer det först en inloggningssida. Tidigare har den sparat mitt användarnamn och lösen men nu vill den inte göra det längre. Misstänker att den var för att en kompis loggade in med sina uppgifter och på frågan om man vill att sidan ska spara uppgifterna klickade han inte för denna sidan.
Kan man på något sätt få så att den sparar mina inloggningsuppgifter igen?
En fråga till de som har koll.
När jag lyssnar på musik/har lurarna inkopplade i iphonen så hörs ringsignaler i dom om någon ringer. Kan man ställa in så högtalarna på mobilen alltid låter när ngn ringer, även om man har hörlurar inkopplade? Gick ju på min gamla sketna SE w595 mobil!
Om jag har ljudlöst läge ringer det endast i lurarna. Har jag ljudet på ringer det även i högtalaren.
Inge Enveten
2010-09-15, 23:14
Har beställt från Telia, kunde ta upp emot 8 veckor. Känns som om jag väntat så pass länge nu att jag inte ens vet hur länge jag har väntat....
Något som är absolut måste att veta för en ny iPhone användare?
Har beställt från Telia, kunde ta upp emot 8 veckor. Känns som om jag väntat så pass länge nu att jag inte ens vet hur länge jag har väntat....
Något som är absolut måste att veta för en ny iPhone användare?
Att iTunes kan vara ett rent h*lvete som ny ovan användare, speciellt på windoze.
fick mitt fodral från Apple dag, ett incase snap case, tunt och lätt som fan, grymt härlig yta (inte som gummibeläggning, men åt det hållet - gummi/silikon är sjukt jobbigt imo då det fastnar i fickan när man ska upp/ner med luren, det här har perfekt friktion)
minuset är väl att det bara täcker baksida+långsidor, topp och botten är oskyddat
Lite besviken på iOS 4.1 som "skulle fixa buggarna för 3G-modellen", uppdaterade och jailbreakade tjejens idag, men den känns fortfarande sjukt seg och tråkig, inte alls som gamla hederliga 3.x.x. Lite synd, hade ändå lite förhoppningar.
johanhej
2010-09-25, 07:38
aaaoohh kliar lite i fingrarna nu faktiskt. Har beställt från tele2 och kunde vara upp till 8 veckors leverans. Något som man kan tänkas förbereda under tiden?
En annan fråga. Hur fungerar det med filmerna nu? Behöver de fortfarande ett tredje program för att konvertera till mp4? Tyckte det var lite småkasst faktiskt.
Jag beställde från tele2/mecenat , de sa upp till 8v, och jag fick den inom en vecka. Bara så du vet.
Jag har ett litet spörsmål om iphone 4, ios 4.1, häromdagen fick jag ett MMS som även skickades till några andra. När jag svarar på det, så kan jag inte välja "svara" eller "svara alla", utan den svarar alla automatiskt, utan att fråga. Dessutom så skiter den i vad man skriver, utan det skickas som MMS ändå. Jävligt irriterande, någon som märkt samma sak?
johanhej
2010-09-25, 08:55
Jag beställde från tele2/mecenat , de sa upp till 8v, och jag fick den inom en vecka. Bara så du vet.
dra mig på trissor. När gjordes denna beställning? Min gjorde för en knapp vecka sen. Tog 32 giggaren och misstänker att draget inte är så stort efter denna.
dra mig på trissor. När gjordes denna beställning? Min gjorde för en knapp vecka sen. Tog 32 giggaren och misstänker att draget inte är så stort efter denna.
24:e augusti och jag hade den i handen den 4:e september, dubbelkollade nu.
Någon som har en förklaring till varför det ibland går väldigt segt att surfa via mitt WiFi-nät hemma på min iPhone 4?
Har gjort bredbandskollen på iPhonen och fick 25mb/s upp och ner, så det borde inte vara några problem.
Och jag har perfekt täckning, den är full så att säga.
På datorn går det snabbt att surfa, men när jag väl ska surfa på iPhonen så går det oerhört segt ibland (har en tendens att släppa på det ibland, och då går det mycket snabbare, men oftast väldigt segt att surfa).
johanhej
2010-09-25, 13:29
Någon som har en förklaring till varför det ibland går väldigt segt att surfa via mitt WiFi-nät hemma på min iPhone 4?
Har gjort bredbandskollen på iPhonen och fick 25mb/s upp och ner, så det borde inte vara några problem.
Och jag har perfekt täckning, den är full så att säga.
På datorn går det snabbt att surfa, men när jag väl ska surfa på iPhonen så går det oerhört segt ibland (har en tendens att släppa på det ibland, och då går det mycket snabbare, men oftast väldigt segt att surfa).
Enda jag kan tänka mig är att processorn kanske är överbelastad vilket kan påverka hastigheten.
Enda jag kan tänka mig är att processorn kanske är överbelastad vilket kan påverka hastigheten.
Processorn på iPhonen?
Hur överbelastar man den isf?
har 19gb att fylla ut i iPhonen, så värst mycket grejer har jag iaf inte packat in i den (tror jag iaf). 90 st apps, 5gb musik o lite bilder o tjafs.
En annan viktig detalj är nätverket jag har hos modern går hur snabbt som helst i iPhonen, fast det är betydligt lägre bandbredd där (2-3mb/s). :smash:
Mr.Cosybear
2010-09-25, 17:25
Kan någon bekräfta att tethering fungerar på iphone 4 utan jailbreak?
johanhej
2010-09-25, 17:40
Processorn på iPhonen?
Hur överbelastar man den isf?
har 19gb att fylla ut i iPhonen, så värst mycket grejer har jag iaf inte packat in i den (tror jag iaf). 90 st apps, 5gb musik o lite bilder o tjafs.
En annan viktig detalj är nätverket jag har hos modern går hur snabbt som helst i iPhonen, fast det är betydligt lägre bandbredd där (2-3mb/s). :smash:
Du kan exempelvis överbelasta den genom att multitaska med många olika program samtidigt skulle jag tro, eller exempelvis ha väldigt många sidor uppe samtidigt när du surfar. Hur mycket du har fyllt hårddisken med påverkar inte processorn speciellt mycket.
Om det är som du säger att det är annorlunda hos din mor, så kan vi nog dra slutsatsen att det handlar om andra faktorer än din iphone. Kanske är väggarna tjocka i din bostad? Har du kanske tom stenväggar? Såna saker kan påverka mer än man kan tro.
Jag har fått hem min iPhone 4 nu. Tänkte skaffa nåt form av skydd till den. Är inte ute efter nåt klumpigt stort fodral. Nån som kör med invisible shield ? Vad tycker ni i så fall om det samt var köpte ni det? Har ni några andra tips så är det välkommet. :)
Mvh
Kan någon bekräfta att tethering fungerar på iphone 4 utan jailbreak?
Har fungerat fint sedan iOS 3.0 för oss svenskar.
Jag har fått hem min iPhone 4 nu. Tänkte skaffa nåt form av skydd till den. Är inte ute efter nåt klumpigt stort fodral. Nån som kör med invisible shield ? Vad tycker ni i så fall om det samt var köpte ni det? Har ni några andra tips så är det välkommet. :)
Mvh
IS är tjockt auf hell = grov apelsinskalskänsla. Rekommenderar själv bestskinsever.com, men det finns även "bättre" varianter för större summor pengar.
Kimball
Då skippar jag IS. Vill inte ha nåt som förstör varken känslan eller utseendet. Bubblor och liknande ser för tråkigt ut. Har du nån sida var man kan köpa de dyrare, bättre varianterna? Lägger gärna lite mer bara det är bra.
Mvh
D-Crawler
2010-09-25, 23:17
Kimball
Då skippar jag IS. Vill inte ha nåt som förstör varken känslan eller utseendet. Bubblor och liknande ser för tråkigt ut. Har du nån sida var man kan köpa de dyrare, bättre varianterna? Lägger gärna lite mer bara det är bra.
Mvh
Coopter display är riktigt bra, finns att köpa på Teknikmagasinet (både fullbody och endast för display). Utvecklat för militärt bruk från början, livstidsgaranti! Enkelt att applicera och väldigt bra kvalité, kan tas av och tvättas och därefter återanvändas flertalet gånger.
Lasse Kongo
2010-09-25, 23:18
Jag kör med Copter eller vafalls den heter, Lasse tycker den är klockren, zero bubbles.
bear.flowertwig
2010-09-25, 23:51
Skönaste skalet för iLur 4:
http://blog.wanken.com/wp-content/uploads/2010/09/4933669888_a4c2e26cdc.jpg
http://cdn.trendhunterstatic.com/thumbs/leica-iphone-sticker.jpeg
http://blog.360dgrs.nl/wp-content/uploads/leica-m9-iphone-skin_1.jpg
Har problem att köra igång internet tethering med min iphone 4, ios 4.1 + macbook med snow leopard via USB och BT.
Det funkade första gången, men nu är tethering-menyn borta och under nätverksinställningarna kommer iphonen upp men det står att den inte är ikopplad, fast den är det. Har någon samma problem?
Sedan så köpte jag ett par Creative EP-630i att använda till, men mikrofonen glappar, slås på och av vid samtal med ca 1s intervall. Testade ett par andra nya, och samma sak där. Dock fungerade båda lurarna klockrent när man använde ljudinspelaren på telefonen, väldigt konstigt.
Någon som har förslag på vad man kan testa? Har lämnat tillbaka lurarna f.ö.
Skönaste skalet för iLur 4:
http://blog.wanken.com/wp-content/uploads/2010/09/4933669888_a4c2e26cdc.jpg
http://cdn.trendhunterstatic.com/thumbs/leica-iphone-sticker.jpeg
http://blog.360dgrs.nl/wp-content/uploads/leica-m9-iphone-skin_1.jpg
ge mig!
ge mig!
det stor på prylportalen att det inte fanns i produktion utan att det var något en tjomme gjort. synd som fan för jag fick samma ha-begär som du. men man vet ju aldrig. blir efterfrågan stor så lär det väl dyka upp.
johanhej
2010-10-02, 07:31
Måste man ha kort aktiverat för att kunna använda app store? Vill mest ha gratisapps nu till en början men verkar som att det inte går utan. Provat hur mycket som helst och det stämmer nog inte som folk säger att man kan välja "none". Inte på min iaf.
Måste man ha kort aktiverat för att kunna använda app store? Vill mest ha gratisapps nu till en början men verkar som att det inte går utan. Provat hur mycket som helst och det stämmer nog inte som folk säger att man kan välja "none". Inte på min iaf.
Det där beror på varifrån du väljer att titta på din profil på Apple store. Hade också det där problemet förut men tror att jag löste det genom att logga in på hemsidan tror jag, och valde att jag inte vill ha ett kort kopplat till kontot.
johanhej
2010-10-02, 12:39
Det där beror på varifrån du väljer att titta på din profil på Apple store. Hade också det där problemet förut men tror att jag löste det genom att logga in på hemsidan tror jag, och valde att jag inte vill ha ett kort kopplat till kontot.
Jag provade både och, var dock ingen skillnad för mig. Slutade med att jag anslöt mitt Visa och började tanka gratisapps. Loggade sedan in på Swedbank för att kolla så att inget drogs och till min förvåning hade de tagit 1,98 kr per app. Loggade in på App store igen och lyckades sätta payment till "none". Kan nu fortfarande tanka gratisapps.
Tycker det är mycket märkligt att det drogs 2kr per app när det stod att de skulle vara gratis (Facebook, spotify etc.)
För de som ivrigt väntar på JB av 4.1:
http://www.redmondpie.com/wp-content/uploads/2010/10/GreenPois0n-ETA.jpg
isterbuk
2010-10-08, 10:55
För de som ivrigt väntar på JB av 4.1:
http://www.redmondpie.com/wp-content/uploads/2010/10/GreenPois0n-ETA.jpg
Har hört att JB ska vara väldigt enkelt typ ett klick på en hemsida så ska det laddas ner/in i luren automatiskt?
Eftersom iPhone 4 är den första luren i iPhone serien jag ägt så blir man lite nojig när man ska göra något sånt.
Hur är det med garantier om något händer med telefonen efter man JB'at telefonen, går den att återställa via iTunes?
/iphone-n00ben :smash:
Har hört att JB ska vara väldigt enkelt typ ett klick på en hemsida så ska det laddas ner/in i luren automatiskt?
Eftersom iPhone 4 är den första luren i iPhone serien jag ägt så blir man lite nojig när man ska göra något sånt.
Hur är det med garantier om något händer med telefonen efter man JB'at telefonen, går den att återställa via iTunes?
/iphone-n00ben :smash:
Har varit lite olika från JB till JB hur enkla de varit. "Jailbreakme"-varianten som kom till 4.0 / 4.0.1 var som sagt pissenkel, andra varianter har varit lite mer jobb bakom, men fortf. inget problem att följa!
Garantin är inga problem, en återställning i iTunes tar bort 98% av alla spår från JB. Tror inte jag läst om någon öht som nekats något garantiärende om de återställt telefonen innan de skickar in den.
Krossat min 3GS, får en ny 4a.
Hur mycket av det som var på 3GS:en kan jag få tillbaka via sync? Kontakter? SMS? Osv...
Tacksam för svar.
shut teh face
2010-10-08, 12:07
Min iphone blev helt inavlad när jag uppa till OS 4. Hänger sig hela tiden, orkar dock inte backa, för det är skönt att kunna "minimera" program. :MrT:
Min iphone blev helt inavlad när jag uppa till OS 4. Hänger sig hela tiden, orkar dock inte backa, för det är skönt att kunna "minimera" program. :MrT:
testa göra en komplett återställning om du inte redan gjort det?
Sitter och testar att surfa kolo med Tapatalk Forum App, om ngn mot all förmodan missat att denna finns så kan jag tipsa, verkar funka fint!
forslund
2010-10-08, 18:55
Hur gör jag med en app som låst sig vid installation? Den är alltså inte installerad och går inte att ta bort genom att hålla ett finger över en app så man kan ta bort dem via det läget (där man normalt kan flytta runt/ta bort appar).
Hur gör jag med en app som låst sig vid installation? Den är alltså inte installerad och går inte att ta bort genom att hålla ett finger över en app så man kan ta bort dem via det läget (där man normalt kan flytta runt/ta bort appar).
Plugga in den i datorn, borde funka
Hände en gång på min iPhone 4. Jag reboota iPhonen och sedan löste det sig.
Inge Enveten
2010-10-08, 20:28
Fick min fyra från Tele2 igår, skillade som dem var hade de glömt att föra över mig i deras kundlista från "kontantkort" till "abonnemang" så jag måste vänta en hel vecka innan jag kan få leka med min leksak... :@
forslund
2010-10-08, 20:30
Hände en gång på min iPhone 4. Jag reboota iPhonen och sedan löste det sig.
Tack! Det fungerade. Bra att man inte ens tänkte på att man kan starta om telefonen. :laugh:
Yay! Fått min Iphone och har använt den i 3 dagar. Är total-noob när det gäller Iphone. Min senaste mobil var en samsung som jag betalade 300 kr för utan abonnemang.
Har en massa frågor jag hoppas få lite hjälp med!
Börjar med lite bekymmer (:()
1) Tycker jag har riktigt dålig täckning. Har 3-abonnemang och bor i Uppsala. När jag håller telefonen (med tumme, pekfinger och ringfinger och långfinger) har jag en "pinne"
- Beror detta på dålig lokal täckning, eller är det jag som stött på det ökända antenn-problemet? Går detta att åtgärda på något vis?
2) Hemma har jag bredband och router, samt trådlöst nätverk. Jag vill kunna surfa via mitt trådlösa nätverk med min Iphone. När jag startar Iphone hittar den mitt trådlösa nätverk men jag kan inte logga in. Den säger att lösenordet är felaktigt.
- Jag sparade ner alla lösenord på min router till en txt-fil, men inget verkar vilja fungera. Går detta att lösa på något vis?
3) Hur skyddar man skärmen på bästa sätt för att undvika repor och skador?
4) Vilka appar rekommenderas? (finns det typ några appar man "måste" ha?)
5) Vad innebär "jailbreak"?
Oj, massa frågor, lär väl bli fler också är jag rädd...:em:
Lasse Kongo
2010-10-09, 10:03
Haha sleep talk recorder är så kul, har framkallat många skratt, inatt sjöng jag tydligen en liten truddilutt, eller nynnade på något, sen lät det som jag hamrade eller slog på något med, inte en aning om vad jag styrt med xD
Köpte även Osmos och Cut The Rope tidigare i veckan, tycker att spel som får så bra omdömmen och kostar 7:- är värt att köpa asap, men Osmos är sådär, inte direkt ett 5* spel, men klart värt ett köp.
Cut The Rope är däremot riktigt bra, inte lika grymt som Angry Birds, men inte så långt efter =)
Så sjukt prissättning på appstore btw, kommer ihåg när jag hade Avatarsjukan, köpte spelet tror jag gav 75:- när det kom, kostar 7:- nu haha, men numer köper jag enbart spel när de hamnar på 7:- eller gratis, de flesta lir verkar hamna där förr eller senare någon gång innan de åker upp igen.
Haha sleep talk recorder är så kul, har framkallat många skratt, inatt sjöng jag tydligen en liten truddilutt, eller nynnade på något, sen lät det som jag hamrade eller slog på något med, inte en aning om vad jag styrt med xD
haha, fan nu måste jag skaffa sleep talk recorder, är skiträdd för vad det kommer avslöja. Pratar jag i sömnen eller snarkar högljutt blir jag galen, hatar snarkare:D
Lasse Kongo
2010-10-09, 10:47
Haha jag snarkade som fan inatt, o så typ 4 inatt, världens brakskit haha.
Btw ngn som köpt black pegasus, visst kostar mer än 7 men verkar vara grym multiplayer?
Haha jag snarkade som fan inatt, o så typ 4 inatt, världens brakskit haha.
Btw ngn som köpt black pegasus, visst kostar mer än 7 men verkar vara grym multiplayer?
Asså vafaan är det, är det en app som börjar spela in om du gör ljud ?, reggar tiden mm :D
Klockrent, måste faan köpa den samt lägga telefonen vid min dotter. Hon vägrar inse att hon både snarkar som faan samt lägger värsta brakarna när hon sover *popcorn* *hahaha*
Pd
Lasse Kongo
2010-10-11, 22:14
Asså vafaan är det, är det en app som börjar spela in om du gör ljud ?, reggar tiden mm :D
Klockrent, måste faan köpa den samt lägga telefonen vid min dotter. Hon vägrar inse att hon både snarkar som faan samt lägger värsta brakarna när hon sover *popcorn* *hahaha*
Pd
Exakt, spelar bara in när det är ljud, och tidpunkt/datum står, sen kan man även döpa sina klipp, extremt kul =)
Måste tipsa om Black Pegasus, det är fan i mig riktigt bra, singleplayer är välgjort som fan och online är det bra röj, kört online hela kvällen i stort sett, hade någon sagt för 5 år sen att jag skulle spela ett sånt här spel på en mobil hade jag skrattat gott..
Måste tipsa om Black Pegasus, det är fan i mig riktigt bra, singleplayer är välgjort som fan och online är det bra röj, kört online hela kvällen i stort sett, hade någon sagt för 5 år sen att jag skulle spela ett sånt här spel på en mobil hade jag skrattat gott..
Ja styrningen och miljöerna är verkligen sjukt välgjorda, även om jag föll tillbaks till "point and aim" istället för gyroskåpet, men det var kul ett tag iallafall :P Inte testat MP än dock!
iphone 3 känns verkligen klumpig nu jämfört med 4.
rätt najs skal jag köpte för min gamla 3g. gummiskal med en ryggrad som man knäpper på.
http://i.ebayimg.com/20/!B1Tvye!!mk~$(KGrHqIOKjQE)T+6KBE+BMd-oRB+g!~~_12.JPG
kostade bara 6.99$ på ebay inklusive frakt.
Nån som köpt sin iphone 4 genom halebop?
tigerofsweden
2010-10-12, 08:27
Ja.
isterbuk
2010-10-12, 09:59
Ja.
Lätt fixat. Sätt "gummiskal med en ryggrad" på din iPhone4 och vips! så är den ful och klumpig igen.
Ja.
Ja.
Ja.
oki
Hur var leveranstiden för er, 4 veckor eller kan man ha så tur att den är mindre än förväntat?
Lätt fixat. Sätt "gummiskal med en ryggrad" på din iPhone4 och vips! så är den ful och klumpig igen.
*cry*
Inge Enveten
2010-10-12, 19:46
behöver man någon speciell app för att fota o lägga up direkt på fejjan?
Är det värt att köpa fyran då om jag har 3g:n?
är sjukt sugen
Hur kan du tycka det? Trean har mycket skönare kanter och känns stabilare i handen; klart bättre. :thumbup:
forslund
2010-10-12, 20:18
Jag håller med C.E.J.
När man väl haft iPhone 4 ett tag känns trean otroligt klumpig och stor. Jag gillar 4an mer.
behöver man någon speciell app för att fota o lägga up direkt på fejjan?
Appen "Facebook".
Är det värt att köpa fyran då om jag har 3g:n?
är sjukt sugen
3G -> 4 :thumbup:
3GS -> 4 inte lika värt.
ALLT är dock sjukt mycket snabbare om man gör första uppbytet, precis som jag själv gjorde. Sen är displayen galet nice, mår nästan dåligt av att kolla på en 3G nuförtiden.
Hur kan du tycka det? Trean har mycket skönare kanter och känns stabilare i handen; klart bättre. :thumbup:
Egenskaper som gör den lite små-emo. Att det finns en överlägsen 4 gör den hursomhelst B :P
Stör mej på att det man tidigare skrivit försvinner i facebookchatten när tangentlåset går in/man öppnar något annat program..
Går det här att ställa in någonstans?
Inge Enveten
2010-10-13, 16:36
Appen "Facebook".
of course.. hittat och löst nu, sjukt noob man var 24h sedan.. :D
En fråga till Iphoneexperterna!
Om jag har en divxfilm som jag vill kolla på i min Iphone, är det bara att tanka över den då?
eller måste jag göra något annat först?
Kan nämna att det är .avi format på filmen just nu
johanhej
2010-10-14, 15:57
Måste konvertera till mp4. Googla så hittar du säkert något program som fixar detta.
Måste konvertera till mp4. Googla så hittar du säkert något program som fixar detta.
Oplayer / CineXplayer hanterar de flesta avi-filer nowadays faktiskt. Riktigt trevligt. Väntar fortf. på .mkv stöd, dock :(
Oplayer / CineXplayer hanterar de flesta avi-filer nowadays faktiskt. Riktigt trevligt. Väntar fortf. på .mkv stöd, dock :(
Okej, har laddat ner att av de programmen nu
Men hur får man över filmfilen till iphonen då?
jag lyckas inte via itunes?
Okej, har laddat ner att av de programmen nu
Men hur får man över filmfilen till iphonen då?
jag lyckas inte via itunes?
Funkar alldeles utmärkt under program-fliken @ iTunes för min del.
Funkar alldeles utmärkt under program-fliken @ iTunes för min del.
Pm:ar dig!
W00t?
Nu har Facebook hängt sig eller nått, skärmen blir helt svart när jag trycker på den ikonen:(
Då har man bestämt sig för att inskaffa en sådan här :) men 16 eller 32 GB det är dn nya frågan?
Då har man bestämt sig för att inskaffa en sådan här :) men 16 eller 32 GB det är dn nya frågan?
Skillnaden är att den ena har dubbelt så stort lagringsutrymme. Det är smidigt om man ska spara många eller stora filer.
Den större är dock dyrare.
Skillnaden är att den ena har dubbelt så stort lagringsutrymme. Det är smidigt om man ska spara många eller stora filer.
Den större är dock dyrare.
lika bra att köpa den med större utrymme, verkar ju vara kortare leveranstid också :)
Inge Enveten
2010-10-16, 17:05
W00t?
Nu har Facebook hängt sig eller nått, skärmen blir helt svart när jag trycker på den ikonen:(
hände mig också igår
startade om telefonen sen var det bra igen :)
Ignatius72
2010-10-16, 19:03
Köpte en 4 och upplevde ingen större skillnad från 3gs, förutom sämre täckning. Mindre bra.
Lasse Kongo
2010-10-16, 19:28
Köpte en 4 och upplevde ingen större skillnad från 3gs, förutom sämre täckning. Mindre bra.
Hehe.
Var det den här du köpte eller?
TUT39op2Pp8
Du upplevde sämre täckning endast säger du, har man haft en 3gs i ena handen och en 4 i andra samtidigt så är det nästan så att en blind kan se skillnaden på skärmen för att nämna ett bra exempel som alla mentalt stabila människor bör kunna se på dessa telefoner.
Du tog just på dig Kolozzeums största trollsvans, grattis.
Skärm och kamera är väl det enda som skiljer eg. som sagt. Rätt ovärd uppgradering imho.
Ignatius72
2010-10-16, 20:10
Hehe.
Var det den här du köpte eller?
TUT39op2Pp8
Du upplevde sämre täckning endast säger du, har man haft en 3gs i ena handen och en 4 i andra samtidigt så är det nästan så att en blind kan se skillnaden på skärmen för att nämna ett bra exempel som alla mentalt stabila människor bör kunna se på dessa telefoner.
Du tog just på dig Kolozzeums största trollsvans, grattis.
Jag sitter med både lurarna brevid mig och någon större skillnad är det inte. Du hade förmodligen sett skillnad på två 3gs om man påstod att den ena var en 4:a.
Hämtade ut min iphone 4 för någon timme sen, väntar på att halebop ska aktivera mitt abbonemang så jag kan börja leka... 3h står det på pappiret.
johanhej
2010-10-22, 18:43
Du behöver inte ha simkortet aktiverat för att använda telefonens funktioner :)
Jag har hört ett rykte om att iPhone på något sätt skulle vara sämre på tethering än Andra(TM) nallar. Är det någon som vet mer om detta, och vad skillnaden skulle kunna bestå i?
Du behöver inte ha simkortet aktiverat för att använda telefonens funktioner :)
Smsa, ringa, internet(=app store) osv funkar inte utan täckning...?
johanhej
2010-10-22, 19:16
haha lol fick mail från Campadre att de hade 35% rabatt på iPad 32 gb. Tog INTE lång tid innan den kampanjen var slutsåld :P. Gick på 3995 om någon undrar.
johanhej
2010-10-22, 19:17
Smsa, ringa, internet(=app store) osv funkar inte utan täckning...?
Smsa, ringa ja. Men app store + internet borde gå att fixa med endast WiFi :). Rätta mig om jag har fel!
Vad fan är wifi och hur kommer jag åt det? Ser att jag kan logga in på nåt som heter odd men har inget lösenord. :D
johanhej
2010-10-22, 19:40
haha WiFi är trådlöst nätverk. Har du trådlöst bredband i hemmet? Isf borde du kunna connecta till detta och använda på din telefon. Det är bra att använda detta nätverk när du ska göra större saker på din iphone, då hastigheten lär vara bra mycket högre än på det mobila nätverket.
Hejsan ! Hur är de med JB till nya ios ? Och även med möjlighet att låsa upp ? har en go vän som blev bestulen på sin 3gs sen fick han den nya i4 sedan fick tillbaka 3gsen och då hann han spärra den, nu vill han sälja luren till mig går det att rädda eller den är värdelös ?
Aha, wifi trådlöst bredband. Det kunde jag väll räkna ut själv. :D
Om man köpt låtar i itunes till sin ipod, kan man överföra dom låtarna till iphonen då?
johanhej
2010-10-23, 20:54
Aha, wifi trådlöst bredband. Det kunde jag väll räkna ut själv. :D
Om man köpt låtar i itunes till sin ipod, kan man överföra dom låtarna till iphonen då?
Jag vet inte riktigt hur detta fungerar men det är nog tanken ja. Du köper ju en mp3 och denna ska ju gå att överföra. Jag kan annars tipsa om Spotify i mobilen. Detta funkar extremt bra faktiskt. Sålänge man överfört lite musik till offline mode :)
Hejsan ! Hur är de med JB till nya ios ? Och även med möjlighet att låsa upp ? har en go vän som blev bestulen på sin 3gs sen fick han den nya i4 sedan fick tillbaka 3gsen och då hann han spärra den, nu vill han sälja luren till mig går det att rädda eller den är värdelös ?
Har dålig koll på upplåsningsdelen, om det är beroende av vilket baseband man ligger på osv fortf., men jailbreak är no problemo:
http://blog.iphone-dev.org/
Har en fråga till, hur är de med opperatörs låsning ? räcker det att jailbreaka för att kunna köra en annan opperatör i luren ?
MvH
Tapatalk appen för forumskrivning, är den värd att köpa för 22kr?
Har problem med mitt ena mailkonto i min iPhone 3GS, jag böt lösenord och jag får in mailen som vanligt men jag kan inte läsa dem utan det är helt blanka... Någon som vet lösningen på detta problem?
Har problem med mitt ena mailkonto i min iPhone 3GS, jag böt lösenord och jag får in mailen som vanligt men jag kan inte läsa dem utan det är helt blanka... Någon som vet lösningen på detta problem?
Känner igen det där, tror det har något i inställningarna och "Visa, 200 senaste brev" setting att göra. Rensa mail eller utöka 200 till mer.
Min iphone4 krånglar :(
Testade att ladda hem två olika gratisappar förut men de nya ikonerna som kommer upp är bara helt gråa.
Det är som att den inte börjar ladda hem??
Går inte att ta bort dem heller :(
Nån som har nån bra idé??
Vart samma för mig, när jag startade om luren så var dom klara att använda
johanhej
2010-10-26, 16:37
vart samma för mig, när jag startade om luren så var dom klara att använda
+1
Tapatalk appen för forumskrivning, är den värd att köpa för 22kr?
Ja, eftersom Kolozzeum numera stödjer Tapatalk så är det en helt given app. Det blir riktigt bra!
Nu får jag göra er ledsna och snacka lite 3gs men det är nog samma på 4an :D
Gjorde en säkerhetskopia på min jailbreakade 4.0.1 3gs och lämnade in den till telia för en spricka vid uttaget där man laddar den, om hopp på att få en helt ny innan min garanti går ut. Vad kommer att hända om jag får en helt ny telefon och återställer den som den var innan, kommer den krascha lr liknande eftersom det inte är jailbreakad?
Vart samma för mig, när jag startade om luren så var dom klara att använda
+1
Tack gubbs, ska testa när jag kommer hem :)
Nitrometan
2010-10-28, 12:59
Hmmm. Nån som vet vad som händer med den vita iPhone 4?
Kommer den nån gång eller?
Hmmm. Nån som vet vad som händer med den vita iPhone 4?
Kommer den nån gång eller?
Verkar inte komma ngn vit version av 4an öht:
http://www.redmondpie.com/white-iphone-4-cancelled-rumor/
http://www.redmondpie.com/apple-silently-removes-white-iphone-4-from-apple-store-online/
Många lösa rykten om den vita 4:an. Den togs nyligen bort från amerikanska applestore i alla fall. Lär ryka från svenska snart också.
Vad det sen betyder vet jag inte.
Har en fråga till, hur är de med opperatörs låsning ? räcker det att jailbreaka för att kunna köra en annan opperatör i luren ?
MvH
ingen som har koll ?:)
isterbuk
2010-10-28, 14:17
ingen som har koll ?:)
Jag har läst lite snabbt i trådar om ämnet och som jag förstått det så kan man i dagsläget inte låsa upp telefonen via JB.
Jag har läst lite snabbt i trådar om ämnet och som jag förstått det så kan man i dagsläget inte låsa upp telefonen via JB.
Borde bara gälla nya och uppdaterade telefoner med den nya bootromen som inte tidigare varit jb:ade dock. Gick ju finfint på iOS 4.0.1.
mistermr
2010-10-29, 21:16
Nu när hysterin äntligen har lagt sig och man kan få tag på telefonen över disk (eller är det inte så?), vill jag fråga om ngn har sneglat på blackberry bold i jämförelse med iPhone4?
Det är bara Tre som har den än så länge.
/mistermr
Nu när hysterin äntligen har lagt sig och man kan få tag på telefonen över disk (eller är det inte så?), vill jag fråga om ngn har sneglat på blackberry bold i jämförelse med iPhone4?
Det är bara Tre som har den än så länge.
/mistermr
Du menar inte Blackberry Torch? Bold är en ganska gammal modell. Äger själv en curve (väldigt lik bold) och jag rekommenderar dig att inte använda blackberry i sverige. Dels för att det är bara Telenor och Tre som stödjer, och för att deras appworld inte är tillgängligt i sverige. Och det är väldigt svårt att börja tjafsa om dataplan och enterprise server, om du inte har den som en arbetstelefon då.
mistermr
2010-10-29, 21:53
Du menar inte Blackberry Torch? Bold är en ganska gammal modell. Äger själv en curve (väldigt lik bold) och jag rekommenderar dig att inte använda blackberry i sverige. Dels för att det är bara Telenor och Tre som stödjer, och för att deras appworld inte är tillgängligt i sverige. Och det är väldigt svårt att börja tjafsa om dataplan och enterprise server, om du inte har den som en arbetstelefon då.
Det finns en ny bold version ute som jag har tittat på, men jag vet ej huruvida blackberry är bra eller ej. Vet att i USA är det ett känt märke.
Men tack för informationen.
/mistermr
nu har jag fått tag på en 3gs ! skit nöjd.. har dock funderat på att jailbreaka den ? är det så att man kan "ta" apps gratis då även de som kostar? vad är fördelarna ?
förlåt för alla nybörjar frågor
Mvh
Leonard
Valvanto
2010-10-30, 19:54
nu har jag fått tag på en 3gs ! skit nöjd.. har dock funderat på att jailbreaka den ? är det så att man kan "ta" apps gratis då även de som kostar? vad är fördelarna ?
förlåt för alla nybörjar frågor
Mvh
Leonard
Ja, du kan få tag på de flesta apps gratis. Har det själv på min 3GS och det funkar skitbra.
Ja, du kan få tag på de flesta apps gratis. Har det själv på min 3GS och det funkar skitbra.
låter ju nice, är det något speciellt jag bör tänka på innan jag jailbrekar ? någon som har en utförlig guide kanske ?
MvH
Får alltid igång högtalartelefon när jag har telefonen mot mitt ansikte, riktigt irriterande. Ska inte skärmen stängas av när man pratar i den?
Får alltid igång högtalartelefon när jag har telefonen mot mitt ansikte, riktigt irriterande. Ska inte skärmen stängas av när man pratar i den?
Har du en 4a? Vet det var en hel del snack om folk som hade strul med "proximity sensorn" som ska släcka skärmen vid samtal. Testa en återställning / googla lite, fixar det sig inte är det ett garantiärende.
Försöker komma åt mina spotifylistor på iphonen, men det är tomt på spellistor trots att jag har massor... Hur gör jag??:D
johanhej
2010-11-08, 20:47
Jag kommer alltid åt delen som stänger av micken, sjukt irriterande.
Säg till om du lyckas lösa det.
johanhej
2010-11-08, 20:48
Försöker komma åt mina spotifylistor på iphonen, men det är tomt på spellistor trots att jag har massor... Hur gör jag??:D
Dum fråga kanske men har du premium?
Är lite inne på att köpa en iPhone4 via mecenat.se, studentrabbaterna där är rätt schyssta. Det tråkiga är dock att alla mina nära har Halebop och Halebopabonnemanget är 40 kr dyrare i månaden än Tele2abonnemanget.
Någon som har handlat sin telefon därifrån?
johanhej
2010-11-08, 20:59
Är lite inne på att köpa en iPhone4 via mecenat.se, studentrabbaterna där är rätt schyssta. Det tråkiga är dock att alla mina nära har Halebop och Halebopabonnemanget är 40 kr dyrare i månaden än Tele2abonnemanget.
Någon som har handlat sin telefon därifrån?
Från mecenat? Japp!
Från mecenat? Japp!
Vad tog du för abonnemang? Hur länge tog frakten?
johanhej
2010-11-08, 21:11
Vad tog du för abonnemang? Hur länge tog frakten?
Tele2 kompis surf student. Fick varan ~10 dagar efter beställning. Tog 32 gb vilket kan ha påverkat leveranstiden. De sa att det kunde ta upp till 8 veckor menmen. Om jag förstått det rätt så går Mecenat-folket i en annan kö än Tele2s standard, vilket är till våran fördel :)
Tele2 kompis surf student. Fick varan ~10 dagar efter beställning. Tog 32 gb vilket kan ha påverkat leveranstiden. De sa att det kunde ta upp till 8 veckor menmen. Om jag förstått det rätt så går Mecenat-folket i en annan kö än Tele2s standard, vilket är till våran fördel :)
Aha, tack för svaret! :)
Snuskigt sugen på att slänga iväg en beställning med Halebopabonnemanget.. Får se om jag gör det till veckan.
Dum fråga kanske men har du premium?
Jepp! fixade det idag igen efter en tids uppehåll och jag kan få igång andra låtar om jag tex söker. Ska ju tydligen synkas direkt*screwy*
Nån som vet nåt bra ställe att köpa ett armband för iphone 4 på? Gärna över das intraweb.
johanhej
2010-11-09, 16:40
Nån som vet nåt bra ställe att köpa ett armband för iphone 4 på? Gärna över das intraweb.
En vild gissning, applestore?
EDIT: Kanske lät nosigt men så var absolut inte tanken :P
En vild gissning, applestore?
EDIT: Kanske lät nosigt men så var absolut inte tanken :P
Hehe har varit där och kollat men det var så jäkla dyrt. Tror det gick på 570kr med frakt.
johanhej
2010-11-09, 19:24
Jag blir helt vansinnig på min iphone. Skärmfan släcks inte när jag pratar i telefon så kan inte hålla den intill örat. Den blinkar bara.
Hehe har varit där och kollat men det var så jäkla dyrt. Tror det gick på 570kr med frakt.
Ebay är nog ett bra alternativ.
Jag blir helt vansinnig på min iphone. Skärmfan släcks inte när jag pratar i telefon så kan inte hålla den intill örat. Den blinkar bara.
Garantiärende förmodligen, testa en återställning först, dock.
johanhej
2010-11-09, 19:36
Garantiärende förmodligen, testa en återställning först, dock.
Dum fråga kanske. Förlorar jag min data då?
EDIT: Hörlursjacket var för övrigt snett när jag köpte telefonen så hade inte bangat på att få en ny tbh.
Nvm läste på apple!
johanhej
2010-11-09, 21:02
Dessvärre hjälpte inte återställning/uppdatering. Får skicka den till Tele2 och se vad som händer.
jailbreka min lur för någon dag sedan ! funkar utmärkt förutom att jag inte kan synka den i itunes längre utan att den vill radera de nya appar, finns de något att göra ? laddat ner "app sync" men funkar inte.. finns det något annat program jag kan mata in musik till min iphone? (3gs 4.1 jailbreakad med greenpois0n , har cydia och installous )
jailbreka min lur för någon dag sedan ! funkar utmärkt förutom att jag inte kan synka den i itunes längre utan att den vill radera de nya appar, finns de något att göra ? laddat ner "app sync" men funkar inte.. finns det något annat program jag kan mata in musik till min iphone? (3gs 4.1 jailbreakad med greenpois0n , har cydia och installous )
har du installerat valfri random gratis app @ appstore efter att du installerat appsync?
Vilken jailbreak är bäst då? greenpoison eller limera1n?
Jag hade samma problem. Har i alla fall fått en ny lur nu.
Någon som har tips på nån bra app som fungerar som ett kalkylprogram typ excel stil? Helst ska den kosta gratis
Fått mail nu om att min telefon är på väg.
Har inte haft någon av de tidigare versionerna.
Vad ska jag göra när jag får den?
I vilken ordning?
Något speciellt att tänka på?
Är tacksam för alla tips jag får.
hahavaffan
2010-11-10, 14:47
Fått mail nu om att min telefon är på väg.
Har inte haft någon av de tidigare versionerna.
Vad ska jag göra när jag får den?
I vilken ordning?
Något speciellt att tänka på?
Är tacksam för alla tips jag får.Ladda ner iTunes, och uppdatera det. Det funkar bäst till OS X, så har du en Mac är det en fördel, men långt ifrån ett måste. Sen när iTunes är av senaste versionen kopplar du in iPhonen via USB, och låter den ladda. Under tiden kan du se till att även iPhonen är uppdaterad till senaste versionen, genom att typ klicka på den i vänsterspalten på iTunes får du upp huvudbilden för din iPhone. Det visas typ version, serienummer, vad som finns på hårddisken osv. Och där kan du kontrollera, och vid behov uppdatera iPhonen. När det är klart kan du göra de inställningar du känner för, typ vad som skall synkas, och om det skall synkas, när du kopplar in iPhonen till datorn. Sen lägg över musik och bilder, och allt annat du vill ha på den. Och skriv in alla kontakter t.ex. Sen när den är fulladdad är det bara att köra!
fick igång allt 20.15 ringer tele2 och ska aktivera allt så stängde deras kundtjänst 20.00 :(
Hur skapar jag kategorier för apps? Verktyg finns från början men jag vill göra fler
fick igång allt 20.15 ringer tele2 och ska aktivera allt så stängde deras kundtjänst 20.00 :(
Hur skapar jag kategorier för apps? Verktyg finns från början men jag vill göra fler
Drar en app och släpper den på en annan.
Drar en app och släpper den på en annan.
A fatta det. sorry för den dumma frågan. Vilka är "måste ha" apps då?
A fatta det. sorry för den dumma frågan. Vilka är "måste ha" apps då?
finns några "appstips"-trådar på forumet.
Någon som har tips på nån bra app som fungerar som ett kalkylprogram typ excel stil? Helst ska den kosta gratis
open office
Vägbeskrivningarna i maps kan vara lite lustiga, New york - kina ger t.ex på ett steg följande råd: "paddla över stilla havet i kajak" :D
vafaan, nu fick jag ett sms från telia för andra månaden i rad där det står att jag överskridit 1GB/mån så de stryper hastigheten, nåt är galet fel med den där skiten för jag kan svära på att jag inte ens ligger nära 1GB än, har trots allt haft iphone i 3 år och har rätt bra koll på hur mkt som går per månad. Att jag från 1-12 nov gått från 0-1,4GB som det visar nu är helt enkelt fel. som fan. sist jag kollade i förrgår så stod räkneverket på 540Mb, sedan dess har det alltså ökat till 1,4gb fastän jag knappt använt internet under tiden ;)
och telias telefonköer är from hell.
Köpte en liten 4a idag jag också. Hur gör ni med försäkringar på telefonen? Man kunde tydligen inte teckna någon specifik försäkring för själva telefonen (inte på telia i alla fall) utan det var hemförsäkringen som gällde. Så, hur gör ni?
Slartibartfast
2010-11-12, 23:53
Jag är n00b, men måste säga det känns lite otryggt att App store har min kreditkortsnummer och man håller på med en massa spel å appar å grejer. Vill inte få en visaräkning på 5K för att jag spelat Angry birds online eller nåt. :(
Köpte en liten 4a idag jag också. Hur gör ni med försäkringar på telefonen? Man kunde tydligen inte teckna någon specifik försäkring för själva telefonen (inte på telia i alla fall) utan det var hemförsäkringen som gällde. Så, hur gör ni?
Drulle @ hemförsäkringen ftw. Ända gången försäkringar ala onoff osv faktiskt "lönar" sig är om telefonen går sönder totalt 2-4 ggr under 1-2 år, vilket den förhoppningsvis sällan gör.
Jag är n00b, men måste säga det känns lite otryggt att App store har min kreditkortsnummer och man håller på med en massa spel å appar å grejer. Vill inte få en visaräkning på 5K för att jag spelat Angry birds online eller nåt. :(
Sålänge du inte köttar runt i appstore och väljer apps som kostar kosing är det ju lugnt. Annars står ju priset klart och tydligt på varje app. Det är alltid engångskostnader osv och "inköp" kan aldrig ske "automatiskt" utan din tillåtelse osv, så du kan vara lugn.
Drulle @ hemförsäkringen ftw. Ända gången försäkringar ala onoff osv faktiskt "lönar" sig är om telefonen går sönder totalt 2-4 ggr under 1-2 år, vilket den förhoppningsvis sällan gör.
Härligt! Kostar den något att teckna eller är det någonting som de flesta redan har?
Jag laddade ner gratisversionen av runkeeper för ett tag sedan men jag får det inte att funka.
Funderar på om gratsversionen bara är för att man ska kunna se hur menyerna är osv?
Edit: programmet hittar inte min gpsposition:(
Härligt! Kostar den något att teckna eller är det någonting som de flesta redan har?
Ingår i många hemförsäkringar, men inte alla. Lätt att kolla upp dock.
Slartibartfast
2010-11-13, 11:04
Det är alltid engångskostnader osv och "inköp" kan aldrig ske "automatiskt" utan din tillåtelse osv, så du kan vara lugn.
alrajt, skönt! :thumbup:
Ingår i många hemförsäkringar, men inte alla. Lätt att kolla upp dock.
Härligt! Ska kika upp det.
Är det många som använder en sån där skyddsplast på phonen? Har hört att skärmarna ska vara rätt stryktåliga ändå och att de är rätt onödiga.
Slartibartfast
2010-11-13, 11:49
Är det många som använder en sån där skyddsplast på phonen? Har hört att skärmarna ska vara rätt stryktåliga ändå och att de är rätt onödiga.
Jag använder skyddsplast. Men det är ett jävelskap att få på dem utan att det hamnar nåt dammkorn emellan som lämnar en luftbubbla. *gah!*
Ignatius72
2010-11-13, 11:54
Lite gay med kondom på telefonen. Den håller bra utan skyddsutrustning.
Jag använder skyddsplast. Men det är ett jävelskap att få på dem utan att det hamnar nåt dammkorn emellan som lämnar en luftbubbla. *gah!*
Har hört det jag också. Och jag vägrar ha massor av luftbubblor och grejs på skärmen, sinnessjukt störande.
Lite gay med kondom på telefonen. Den håller bra utan skyddsutrustning.
Då måste min lilla läderficka vara ännu mer ostraight? :D
johanhej
2010-11-13, 12:38
Skulle aldrig få för mig att ha skal osv på telefonen. Vad är syftet med att den ska vara som ny när den byts ut efter två år? Enda anledningen jag kan se är att man kan sälja den för mer men det är ändå piss i Mississippi. Detta tankesätt kanske förutsätter att man inte våldtar telefonen dagligen.
Skulle aldrig få för mig att ha skal osv på telefonen. Vad är syftet med att den ska vara som ny när den byts ut efter två år? Enda anledningen jag kan se är att man kan sälja den för mer men det är ändå piss i Mississippi. Detta tankesätt kanske förutsätter att man inte våldtar telefonen dagligen.
Kan vara bra då det skyddar bra om man tappar telefonen. Tappar man en Iphone mot en hård markyta går glaset oftast sönder. Nya Iphone 4 kanske är tåligare iofs vet ej.
isterbuk
2010-11-13, 13:49
Jag är sjukt nöjd med bumpern jag fick via Appstore/apple, så kör jag invisible shield på den också visserligen börjat flika upp sig lite i kanten men det är snarare misstag från den jävla sopan som satte på den från början (dvs jag) än att själva shielden skulle släppt av sig själv :).
Jag har inget skyddsplast. Och tappat min Iphone 4 tre gånger från en rätt bra höjd 1.80m + (Fråga inte varför ok!) Och det har aldrig hänt något med den. Sen tycker jag plastet gör att luren ser äcklig och inte skön att dra fingret över. (På nått sätt lätt det snuskigt. Men inget menat :[)
Jag har inget skyddsplast. Och tappat min Iphone 4 tre gånger från en rätt bra höjd 1.80m + (Fråga inte varför ok!) Och det har aldrig hänt något med den. Sen tycker jag plastet gör att luren ser äcklig och inte skön att dra fingret över. (På nått sätt lätt det snuskigt. Men inget menat :[)
Varför? *rolleyes*
Har tappat min lite här och var också. Som högst ifrån cirka 2 meter, men den klarade sig. Men ändå ska skärmen lyckas spricka i fickan.
johanhej
2010-11-15, 19:04
Ni som köpt iphone från tele2. Fick ni kvitto på själva iphonen i lådan som blev hemskickad? Jag verkar inte fått något sådant. Fungerar orderbekräftelsen som kvitto då tro? Den kommer ju inte förrän efter man betalt.
Tacksam för svar.
Kör utan skyddsplast, nån smårepa men inget som syns. Skyddsplast känns lite som cykelhjälm.
johanhej
2010-11-15, 20:36
Kör utan skyddsplast, nån smårepa men inget som syns. Skyddsplast känns lite som cykelhjälm.
Snarare som jävla svetsmask :p. Ska nog extremt mycket till innan glaset repas. Risken överhuvudtaget med iphone tror jag är att tappa den. Den är ju ganska hal vilket märks nu när man har kallare händer.
Ignatius72
2010-11-15, 21:38
Snarare som jävla svetsmask :p. Ska nog extremt mycket till innan glaset repas. Risken överhuvudtaget med iphone tror jag är att tappa den. Den är ju ganska hal vilket märks nu när man har kallare händer.
jag tycker 4:an är mycket halkigare än 3:an. Dock inte dängt den i backen än. Lite orolig när ungarna lånar för att spela på den.
Jag laddade ner gratisversionen av runkeeper för ett tag sedan men jag får det inte att funka.
Funderar på om gratisversionen bara är för att man ska kunna se hur menyerna är osv?
Edit: programmet hittar inte min gpsposition:(
jag bumpar min fråga igen, nån på ett träningsforum borde ju testat appen? :)
open office
no can find :o
jag bumpar min fråga igen, nån på ett träningsforum borde ju testat appen? :)
Jepp, både gratisversionen och betalappen fungerar klockrent för mig. *rolleyes*
no can find :o
Sorry, det var jag som trodde jag var i datortråden.
Jag har testat Gym Buddy- appen ett par träningspass och är rätt nöjd än så länge. Kul att den kan räkna på lite mer än bara set och reps också. Gick loss för 22:-. Värt.
Har ni någon "måste ha"- app? De självklara såsom blocket, facebook, aftonbladet o.s.v. har jag redan.
Jepp, både gratisversionen och betalappen fungerar klockrent för mig. *rolleyes*
Rumpa, ska testa attladda ner den igen då
johanhej
2010-11-16, 17:18
Skulle ni reklamerat er iphone om hörlursintaget var ett par grader snett vid leverans? Telefonen fungerar ju som den ska men om man pungat upp så mycket pengar så vill man gärna att den ska vara 100%ig.
Skulle ni reklamerat er iphone om hörlursintaget var ett par grader snett vid leverans? Telefonen fungerar ju som den ska men om man pungat upp så mycket pengar så vill man gärna att den ska vara 100%ig.
Lika bra imho.
Rumpa, ska testa attladda ner den igen då
Men va fan funkar det inte för :(
Den hittar inte min gps-position, men olika vädertjänster osv funkar så de apparna fattar ju var jag är någonstans *cry*
Men va fan funkar det inte för :(
Den hittar inte min gps-position, men olika vädertjänster osv funkar så de apparna fattar ju var jag är någonstans *cry*
Då borde ju inte GPS-modulen (eller vad det nu är) vara kaputt.
Funkar google maps som det skall?
Då borde ju inte GPS-modulen (eller vad det nu är) vara kaputt.
Funkar google maps som det skall?
Hmm. först trodde jag att jag varit stolpmongo då
"Inställningar --> Platstjänster --> Runkeeper" var inte ikryssad.
Men nu är den ikryssad o det funkar inte ändå, googlemaps hittar var jag befinner mig. :confused:
Hmm. först trodde jag att jag varit stolpmongo då
"Inställningar --> Platstjänster --> Runkeeper" var inte ikryssad.
Men nu är den ikryssad o det funkar inte ändå, googlemaps hittar var jag befinner mig. :confused:
Ont om lösningar alltså. Hårdomstartat genom att hålla in home+sleep knapparna tills telefonen slocknar av sig själv? Annars vettikatten.
Jag har rejäla problem med Facebook appen, den vägrar lägga upp bilder, säger bara att det inte kan göras just nu och frågar om jag vill spara bilden och inlägget till senare.
Har rebootat nallen, startat om och loggat ur och in i appen.. Men icke !!! :(
Pd
Jag har rejäla problem med Facebook appen, den vägrar lägga upp bilder, säger bara att det inte kan göras just nu och frågar om jag vill spara bilden och inlägget till senare.
Har rebootat nallen, startat om och loggat ur och in i appen.. Men icke !!! :(
Pd
Har du installerat den nya uppdateringen? Jag fick en påminnelse om att det fanns en ny version ute eftersom den tidigare versionen hade några buggar när det gällde bl.a. uppladdningen utav bilder.
Har du installerat den nya uppdateringen? Jag fick en påminnelse om att det fanns en ny version ute eftersom den tidigare versionen hade några buggar när det gällde bl.a. uppladdningen utav bilder.
Allt är det senaste :(
M
Tack kimball, nu funkar det finfint:)
har du installerat valfri random gratis app @ appstore efter att du installerat appsync?
ja ett par stycken appar har det blivit från vanliga appstore..
förresten tack för du tar dig tid att svara alla oss noobs
Tapatalk har slutat fungera på min iPhone 4. Hänger sig på startskärmen. Har installerat om, men det hjälper inte. Förslag?
Nu har jag oxå gått över till iFön-maffian. Förbered er på att hjälpa mig om några dagar. :D
mistermr
2010-11-22, 22:27
Är det sant att det ryktas om en ny modell redan efter jul?
Nä, det är iPad.
Nä, det är iPad.
Nja, blev det inte konfirmerat att en ny verison av 4an ska komma exklusivt för Verizon där antennen fått en modifiering samt nåt mer? Kommer dock inte fungera annat än där CDMA-nät används (?).
Tapatalk har slutat fungera på min iPhone 4. Hänger sig på startskärmen. Har installerat om, men det hjälper inte. Förslag?
Jag hade samma problem, tog bort skiten och surfar i safari istället. Mycket behändigare.
Något snyggt tema till Iphone 4? Alltså med HD upplösning, har testat iFlat HD och Suave HD men vill ha nåt annat nu :)
Något snyggt tema till Iphone 4? Alltså med HD upplösning, har testat iFlat HD och Suave HD men vill ha nåt annat nu :)
Vart hittar man teman?
Är det en app eller finns dom redan i telefonen?
Rage från id software finns på iPhone nu, 7:-, och ca 500 mb download eller vad det var. Har man iPhone4 så får man högupplösta texturer.
http://static.intomobile.com/wp-content/uploads/2010/11/iPhone-Screenshot-31.jpeg
Det funkar riktigt bra och det är faktiskt kul att kötta mutanter på löpande band. Grafiken är bättre än vad jag trodde man kunde köra på en telefon.
Rage från id software finns på iPhone nu, 7:-, och ca 500 mb download eller vad det var. Har man iPhone4 så får man högupplösta texturer.
Det funkar riktigt bra och det är faktiskt kul att kötta mutanter på löpande band. Grafiken är bättre än vad jag trodde man kunde köra på en telefon.
sweet, drar ner det nu. 7 spänn var ju inte mkt att fundera över. tack för tipset!
Vart hittar man teman?
Är det en app eller finns dom redan i telefonen?
Cydia har en egen kategori för det faktiskt, krävs Winterboard för att använda teman dock, såvida man inte orkar pilla in xxx antal bilder manuellt genom SSH.
Rage vs. Rage HD?
iPhone 3* vs iPhone 4 chansar jag på?
Galet pris!
Galet pris!
Ja, såg det nu. Stöd för Retinaskärmen. HD varianten (15 kr) påväg ner.
Cydia har en egen kategori för det faktiskt, krävs Winterboard för att använda teman dock, såvida man inte orkar pilla in xxx antal bilder manuellt genom SSH.
Galet pris!
Hehe nu sa du två saker ja inte fattar nåt av :)
Cydia?
Winterboard?
Hehe nu sa du två saker ja inte fattar nåt av :)
Cydia?
Winterboard?
Cydia medföljer om du jailbreakar telefonen. Annars är det ointressant.
Fitness app så jag kan hålla koll på min träning? Vilken är den bästa & helst gratis?
Cydia medföljer om du jailbreakar telefonen. Annars är det ointressant.
Okej, har inte jailbreakat min så kanske var därför ja inte hängde med :)
När jag beställde telefonen kunde man köpa nån dataöverföringskabel samtidigt vilket jag inte gjorde. Vad ska man med den till? Följer inte såna kablar med eller?
/iPhone-n00b
När jag beställde telefonen kunde man köpa nån dataöverföringskabel samtidigt vilket jag inte gjorde. Vad ska man med den till? Följer inte såna kablar med eller?
/iPhone-n00b
vanlig USB är ju med. vad det nån annan kabel du tänkte på?
/iPhone-n00b
Det följer med en som du både laddar telefonen med och har i datorn. Jag har två så jag har en i datorn alltid och en i eluttaget alltid så jag slipper dra ur och sätta in hela tiden.
vanlig USB är ju med. vad det nån annan kabel du tänkte på?
Det var nån Belkin-kabel för 189kr som Tele2 ville sälja på mig.. Har för mig att dom kallade den för "dataöverföringskabel".
Antagligen Tele2 som försökte lura en som vanligt.. :MrT:
Meh.
Fått min telefon nu. Ringer Fele2 och ber dom aktivera mitt sim-kort. Drar och tränar under tiden dom ska aktivera det och när jag kommer hem igen så har min gamla telefon slutat funka och när jag stoppar in det nya simkortet i iphonen så står det bara invalid sim.
Å inte fan kan jag ringa tele2-supporten eftersom jag inte har nån fungerande telefon... *gah!*
Jelp?
Meh.
Fått min telefon nu. Ringer Fele2 och ber dom aktivera mitt sim-kort. Drar och tränar under tiden dom ska aktivera det och när jag kommer hem igen så har min gamla telefon slutat funka och när jag stoppar in det nya simkortet i iphonen så står det bara invalid sim.
Å inte fan kan jag ringa tele2-supporten eftersom jag inte har nån fungerande telefon... *gah!*
Jelp?
ta ur och sätt i simet, funkar det inte så kör en soft reboot (håll in på/av knappen när telefonen är på tills den slocknar och startar om)
har vart med om det SIM-problemet jag med, då har det funkat med det jag skrev.
Funkar inte.
Men kommer det en kod till ens nya simkort egentligen? Å var skulle den koden stå förnånstans?
Funkar inte.
Men kommer det en kod till ens nya simkort egentligen? Å var skulle den koden stå förnånstans?
Snillena lär ha skickat ut ett nytt SIM-kort.
Varför i helvete är iPhone andra alternativet efter mobile när man lägger till nya nummer? Så jävla fjantigt.
johanhej
2010-11-25, 16:47
Helvetes fan nu lackar jag. Skickade iväg min iphone för reklamation i början av förra veckan pga problem med sensorn (ofrivilliga knapptryckningar vid samtal) samt att hörlursintaget var snett vid införskaffandet av telefonen. Fick tillbaka den idag och de sa att de inte hittat något fel på sensorn och problemet med hörlursintaget bedöms som kosmetiskt och återställs därför inte.
För ända in i helvete har man betalat 8000 kr för en produkt så kan man väl åtminstone kräva att den stämmer med produktbeskrivningen???!! Hade jag velat ha en ickegedigen telefon så hade jag kunnat fixa det bra mycket billigare på annat sätt.
Sorry för raget men är bara allmänt lack.
Helvetes fan nu lackar jag. Skickade iväg min iphone för reklamation i början av förra veckan pga problem med sensorn (ofrivilliga knapptryckningar vid samtal) samt att hörlursintaget var snett vid införskaffandet av telefonen. Fick tillbaka den idag och de sa att de inte hittat något fel på sensorn och problemet med hörlursintaget bedöms som kosmetiskt och återställs därför inte.
För ända in i helvete har man betalat 8000 kr för en produkt så kan man väl åtminstone kräva att den stämmer med produktbeskrivningen???!! Hade jag velat ha en ickegedigen telefon så hade jag kunnat fixa det bra mycket billigare på annat sätt.
Sorry för raget men är bara allmänt lack.
Hatar när sånt händer.
Finns det något bra program på datorn där man kan skriva in sin kontaktlista med telefonnummer och sen importera det till kontaktlistan i iPhonen? Jag vill slippa skriva allt på telefonens tangentbord. :cool:
Varför i helvete är iPhone andra alternativet efter mobile när man lägger till nya nummer? Så jävla fjantigt.
Haha ja det tänkte jag också på. Mobilen och iPhone lär väl vara samma?
Haha ja det tänkte jag också på. Mobilen och iPhone lär väl vara samma?
Såg också det, misstänker att det kan vara bra att veta för Facetime eller andra unika iPhone-funktioner..
Att alternativet finns är ju inte lika konstigt som att det är andra alternativet EFTER mobile...
Ignatius72
2010-11-25, 21:15
Hatar när sånt händer.
Finns det något bra program på datorn där man kan skriva in sin kontaktlista med telefonnummer och sen importera det till kontaktlistan i iPhonen? Jag vill slippa skriva allt på telefonens tangentbord. :cool:
outlook torde funka.
Slartibartfast
2010-11-25, 21:24
två saker stör mig på iphone hittills.
1. det finns ingen vettig väckarklocka. Bara en massa irriterande skitljud, typ "gammal biltuta" och sånt jävla skit. Dessutom ingen stegrande funktion. Laddade ner den mest populära väckarklocke-appen, men den är tämligen värdelös, då man måste ha själva appen påslagen hela tiden för att den ska ringa.
2. När man skriver meddelanden och gör ett skrivfel nånstans i texten är det ett fanskap att flytta markören till rätt ställe. Oftast får man radera ett helt ord.
I övrigt är det väl typ världens bästa sak.
Sleep Cycle Alarm är ju grym.
en liten iakttagelse jag gjorde då jag uppdaterade till IOS 4.2 igår: i itunes store-appen finns kategorin "videos" vilket det inte gjorde innan, fanns typ musik, podcasts, ping etc. men inte videos, en polare uppdaterade idag till IOS 4.2 och nu har dom plockat bort kategorin videos från iTunes store verkar det som, för han har inte den kategorin. Kanske är tjänsten för filmköp via iTunes på G här i sverige nu.
nån mer som märkt detta?
1. det finns ingen vettig väckarklocka. Bara en massa irriterande skitljud, typ "gammal biltuta" och sånt jävla skit. Dessutom ingen stegrande funktion. Laddade ner den mest populära väckarklocke-appen, men den är tämligen värdelös, då man måste ha själva appen påslagen hela tiden för att den ska ringa.
2. När man skriver meddelanden och gör ett skrivfel nånstans i texten är det ett fanskap att flytta markören till rätt ställe. Oftast får man radera ett helt ord.
2. Håll in fingret pch flytta markören, bit av kaka!
Om du håller inne så kommer förstoringsglaset upp, funkar fint för mig.
Sleep Cycle Alarm är ju grym.
+1
outlook torde funka.
Fixade det med gmail. Fick googla om hur man gjorde. :D
1. Jag hade ljudet "alarm" som väckningssignal imorse och jag har aldrig blivit så vaken så snabbt. :D
Men visst..kanske lite tradiga ljud.
2. I feel the same. Har aldrig lyckats flytta markörjäveln... *grr*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.