handdator

Visa fullständig version : iPhone tråden

Sidor : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

_Robbie_
2010-02-14, 14:03
Ska snart utomlands med min 3gs. Hur gör jag för att INTE använda telenors internet och få räkning på flera tusentals kronor? Jag vill däremot kunna använda gratis trådlöst internet om jag lyckas hitta det.

Johan O
2010-02-14, 14:32
Ladda hem Wifitrak som letar upp trådlösa nätverk och loggar in automatiskt om dom är olåsta. Använde jag i Thailand och det funkade skitbra. Sen är det bara att inte gå in i Safari eller andra appar som använder internet om du inte har Wifi symbolen synlig på iphonen.

Chrilli
2010-02-14, 14:57
Hur stör är skillnaden mellan 3G och 3GS? Någon som har haft båda och verkligen kan säga att de märker skillnad?

Jag har båda och upplever 3GSen snabbare när de är använda under längre tid. Ej hunnit se mycket film då mest anväds i jobbet.

Båda syncar fint över och har inte mätt om en syncar snabbare. När jag läser in mail m.m känns 3GS bättre.

KlopFer
2010-02-14, 15:01
När förväntas nästa version släppas? :)

skans
2010-02-14, 16:59
Gissningsvis Juni/Juli

Genesis
2010-02-17, 13:13
http://www.dotsgloves.com (http://www.dotsgloves.com/)

Slutsålda :/

Någon som vet var jag kan finna dessa eller liknande?

Jarod
2010-02-17, 15:13
http://www.dotsgloves.com (http://www.dotsgloves.com/)

Slutsålda :/

Någon som vet var jag kan finna dessa eller liknande?

Gör som dom i Korea - använd en korv. http://www.sweclockers.com/nyhet/10570-koreaner_navigerar_iphone_med_korv/

Kimball
2010-02-17, 17:53
Gör som dom i Korea - använd en korv. http://www.sweclockers.com/nyhet/10570-koreaner_navigerar_iphone_med_korv/

Dags för denniskorv att få en 40% försäljningsökning med nu då kanske?!

bizniz
2010-02-17, 19:53
Vilka har planer på att köpa nästa generation med tanke på det man har fått se hitills? Dom som har 3G/3GS, vad vill ni se i nästa iPhone?

Civilrätt
2010-02-17, 19:58
Hur stör är skillnaden mellan 3G och 3GS? Någon som har haft båda och verkligen kan säga att de märker skillnad?

stor skillnad.

hahavaffan
2010-02-17, 19:59
Vilka har planer på att köpa nästa generation med tanke på det man har fått se hitills? Dom som har 3G/3GS, vad vill ni se i nästa iPhone?

Jag som ganska nyligen köpt en 3GS ser gärna att nästa generation blir relativt oförändrad, så jag hinner slita ut den nuvarande och även korta ner bindningstiden innan det kommer en modell jag VERKLIGEN måste ha :D

Men annars vore ju följande rätt nice: en rejäl kamera med blixt, flashstöd (eller ett utbrett html 5-användande), större skärm och mindre dead space runt omkring, matchande fram/baksida, multitasking, mer frihet att förändra utseendet i hem-menyn eller vad den kallas, bättre ljudkvalitet vid samtal och kanske lite högre upplösning på skärmen.

bizniz
2010-02-17, 20:43
Jag som ganska nyligen köpt en 3GS ser gärna att nästa generation blir relativt oförändrad, så jag hinner slita ut den nuvarande och även korta ner bindningstiden innan det kommer en modell jag VERKLIGEN måste ha :D

Men annars vore ju följande rätt nice: en rejäl kamera med blixt, flashstöd (eller ett utbrett html 5-användande), större skärm och mindre dead space runt omkring, matchande fram/baksida, multitasking, mer frihet att förändra utseendet i hem-menyn eller vad den kallas, bättre ljudkvalitet vid samtal och kanske lite högre upplösning på skärmen.

Jag var nära på att köpa en 3GS men fick senare nys om 4G och tänkte nu vänta.

Finns många hemsidor som säger olika saker men mycket av det du säger har tagits upp. Det du säger med html skulle vara intressant, vissa nämner OLED-skärm, vad är det som är speciellt med OLED?

http://iphoneindia.gyanin.com/wp-content/uploads/2009/06/iphone4g-mock.jpg

Denna ser iaf större ut tycker jag, gillar designen och den matta baksidan.

skans
2010-02-17, 20:46
Har en 3g, önskar bl.a. följande förändringar

Multiasking
Flash
Bättre kamera
Mappar på hemskärmarna
Bättre batteri
Gillar formatet kunde dock vara lite tunnare

Kimball
2010-02-17, 21:01

Finns många hemsidor som säger olika saker men mycket av det du säger har tagits upp. Det du säger med html skulle vara intressant, vissa nämner OLED-skärm, vad är det som är speciellt med OLED?

Fast de lär väl inte dra på en "4G" redan? Det är väl inte speciellt utbrett i världen än (Sverige är väl ett av de få ställen som kommer köra igång med det snart?), även om det bara är ett smidigt temporärt produktnamn ^^

bizniz
2010-02-17, 21:17
Fast de lär väl inte dra på en "4G" redan? Det är väl inte speciellt utbrett i världen än (Sverige är väl ett av de få ställen som kommer köra igång med det snart?), även om det bara är ett smidigt temporärt produktnamn ^^

Det pratar om att den ska släppas sommaren 2010, vi får se när den kommer till Sverige, hoppas dock att dom förstår att vi också köper och faktiskt uppskattade de förra iPhone's.

Vore kul ifall de kunde fixa så man fick 4G nätverk i den också.

http://www.telia4g.se/

hahavaffan
2010-02-17, 21:30
Det pratar om att den ska släppas sommaren 2010, vi får se när den kommer till Sverige, hoppas dock att dom förstår att vi också köper och faktiskt uppskattade de förra iPhone's.

Vore kul ifall de kunde fixa så man fick 4G nätverk i den också.

http://www.telia4g.se/Det finns ju mellan 350 000 och 400 000 aktiva iPhones i Schweden så de har nog koll på att vi älskar dom :)

Halldin
2010-02-18, 07:43

http://iphoneindia.gyanin.com/wp-content/uploads/2009/06/iphone4g-mock.jg

http://en.wikipedia.org/wiki/Organic_LED

In the context of displays, OLEDs have certain advantages over traditional liquid crystal displays (LCDs). OLED displays do not require a backlight to function. Thus, they can display deep black levels and can be thinner and lighter than LCD panels. OLED displays also naturally achieve higher contrast ratios than either LCD screens using cold cathode fluorescent lamps (CCFLs) or the more recently developed LED backlights in conditions of low ambient light such as dark rooms.

Dissector
2010-02-23, 17:48
Skaffade mig en iPhone idag. Tuff. Skillnad mot min Sony Ericsson k530 :D

Undrar lite över det här med appstore. Har inget konto än. Om man bara (till att börja med) ska tanka gratisapplikationer, måste man ändå registrera betalmetod? Finns det inget sätt att pröjsa via mobilräkningen istället för kreditkort? Kommer inte riktigt igång här...

Kimball
2010-02-23, 18:18

Undrar lite över det här med appstore. Har inget konto än. Om man bara (till att börja med) ska tanka gratisapplikationer, måste man ändå registrera betalmetod? Finns det inget sätt att pröjsa via mobilräkningen istället för kreditkort? Kommer inte riktigt igång här...

Det kräver "normalt" konto hursom, men jag har för mig man kan regga det utan att koppla VISA-kort osv på nå vis. Google it. Borde inte ha ändrats.

Kabuto
2010-02-23, 19:00

Med "4G" menar folk 4th generation och liknande oftast... Låter mer troligt i det här fallet iaf :P

Kimball
2010-02-23, 19:02
Med "4G" menar folk 4th generation och liknande oftast... Låter mer troligt i det här fallet iaf :P

Fast å andra sidan var ju iPhone 3G 2:a generationen och syftade på 3G-nätet. Men ja, jag hajar det såklart :P

Dissector
2010-02-23, 21:32
Det kräver "normalt" konto hursom, men jag har för mig man kan regga det utan att koppla VISA-kort osv på nå vis. Google it. Borde inte ha ändrats.

Okej, ska kika på det. Men hur funkar det med surfande via applikationer nu då, till exempel YouTube, som ju är en standardapplikation. Är datatrafiken dyr? Har aldrig surfat med mobil innan så har ingen aning om vad man kan räkna med.
T.e.x TV.nu finns ju som applikation. Kostar datatrafiken extra då också, och isåfall, vad är skillnaden mot att helt enkelt surfa in på www.tv.nu via browsern?

Lucipha
2010-02-23, 22:13
...vad vill ni se i nästa iPhone?

Möjlighet att använda telefonen fullt ut, utan att behöva jailbreaka den.

Okej, ska kika på det. Men hur funkar det med surfande via applikationer nu då, till exempel YouTube, som ju är en standardapplikation. Är datatrafiken dyr? Har aldrig surfat med mobil innan så har ingen aning om vad man kan räkna med.
T.e.x TV.nu finns ju som applikation. Kostar datatrafiken extra då också, och isåfall, vad är skillnaden mot att helt enkelt surfa in på www.tv.nu via browsern?

Det beror på vilket abonnemang du har. Telenor har ju fri surf, till skillnad från vissa operatörer som har "fri" surf.

http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Kimball
2010-02-23, 22:17
Möjlighet att använda telefonen fullt ut, utan att behöva jailbreaka den.

Äsch, de kan väl fokusera på annat så kan man fixa dedär själv. Apple lär ju aldrig kunna integrera allt man kan göra efter en jailbreak som standard i luren direkt.

Mighty
2010-02-24, 09:41
Jahapp, då har man själv blivit iPhoneized :)
Som alla andra har jag också blivit helt såld :D

bizniz
2010-02-24, 13:33
Okej vad är det billigaste sättet att få tag i en iPhone i nuläget? Är det typ Thailand eller något i den stilen?

sunkan
2010-02-27, 13:15
Jag tror att jag hittat em bugg i programvaran eller så är det bara på min telefon det är knas. Om jag går in i safari och försöker ta bort standardbokmärkena så går det bra att ta bort en men om jag tar bort två i följd så stängs safari. Är det så hos er också?

Sgart
2010-02-27, 14:57
Vill i nästa version se följande:

Multitasking
Flash
Högre batterilivslängd
Bättre bildkvalitet vid utubetittande

I övrigt är jag mkt nöjd med den jag har. Största nackdelen tycker jag personligen är att man inte kan lyssna på musik (bortsett från iphone) samtidigt som du gör annat. Jag som använder Spotify hela tiden typ tycker det är rätt irriterande när musiken stängs av så fort jag ska svara på ett sms eller göra en anteckning osv.

Kimball
2010-02-27, 15:28
Vill i nästa version se följande:

Multitasking
Flash
Högre batterilivslängd
Bättre bildkvalitet vid utubetittande

I övrigt är jag mkt nöjd med den jag har. Största nackdelen tycker jag personligen är att man inte kan lyssna på musik (bortsett från iphone) samtidigt som du gör annat. Jag som använder Spotify hela tiden typ tycker det är rätt irriterande när musiken stängs av så fort jag ska svara på ett sms eller göra en anteckning osv.

backgrounder <3

J.V
2010-02-27, 22:16
Är det blackra1n (http://blackra1n.com/) som är skiten när det gäller jailbreak?

Och vad är skillnaden på Cydia och Snow? Försöker läsa mig till något men blir inte mycket klokare. Och är för feg för att chansa. ;)

Patrik Cutler
2010-02-27, 23:06
bara min iphone som bara laddar halva youtubefilmen typ 5 av 10 gånger?

Sgart
2010-02-28, 00:05
backgrounder <3

Vad är det för något :) ?

Sgart
2010-02-28, 00:11
Vad är det för något :) ?

Hittade :) men hur fan får man in den i mobilen?

Kimball
2010-02-28, 00:44
Hittade :) men hur fan får man in den i mobilen?

Jailbreak -> Cydia -> sök på backgrounder -> win!

feyin
2010-02-28, 11:13
Är det nån mening att ha en iPhone om man inte har abbonemang (->Betala massa dyra pengar för varje sekund man är ute på internet)?

Sgart
2010-02-28, 14:52
Jailbreak -> Cydia -> sök på backgrounder -> win!

Ah man måste jailbrakea den alltså :/

Sgart
2010-02-28, 14:53
Är det nån mening att ha en iPhone om man inte har abbonemang (->Betala massa dyra pengar för varje sekund man är ute på internet)?

En iphone är till för att använda wifi/3g och internet med .Jag hade inte köpt en iphone utan obegränsad surf för fast kostnad.

Tonto
2010-03-08, 22:53
inte riktigt iphone men iaf ipod relaterad fråga.

Vad ska man ge för en iPod touch 16gig och kan jag ha spotify på den? asså köpa premium och fixa listor offline sen lyssna på dom dagligen utan internet?

Sparven från Minsk
2010-03-09, 07:33
Okej vad är det billigaste sättet att få tag i en iPhone i nuläget? Är det typ Thailand eller något i den stilen?

Skulle också vilja veta det. Och finns det öppna iphones nu eller?

Kimball
2010-03-09, 09:39
Skulle också vilja veta det. Och finns det öppna iphones nu eller?

Tror endast de säljs som OP-låsta i 12 mån i Sverige fortfarande. Tror inte Mamma äpple tillåter något annat.

Edit: Ska tydligen finnas möjlighet att få telefonen upplåst efter 2v. hos Tre. Fråga mig inte hur, men någon påstod det :)

Tonto
2010-03-09, 09:54
hur hittar jag appstore på en ipod touch, finns ju ingen :((((((((

hahavaffan
2010-03-09, 10:41
Genom iTunes med datorn du synkar den mot iaf.

Tonto
2010-03-09, 17:39
Genom iTunes med datorn du synkar den mot iaf.

om den är syncad med polares dator och jag kopplar in den hos mig, raderar jag all hans musik då?

Sparven från Minsk
2010-03-09, 17:58
Tror endast de säljs som OP-låsta i 12 mån i Sverige fortfarande. Tror inte Mamma äpple tillåter något annat.

Edit: Ska tydligen finnas möjlighet att få telefonen upplåst efter 2v. hos Tre. Fråga mig inte hur, men någon påstod det :)

Finns ganska okej priser på Iphone hos telia, men då får man skaffa nytt abonemang där ju. Är fast hos 3 i 12 månader till, surt!

Men verkar som priserna har sjunkit något på iphonen i alla fall...kanske blir en till tjejen, eller så får hon ta min htc magic :naughty:

Kimball
2010-03-09, 18:01
Finns ganska okej priser på Iphone hos telia, men då får man skaffa nytt abonemang där ju. Är fast hos 3 i 12 månader till, surt!

Men verkar som priserna har sjunkit något på iphonen i alla fall...kanske blir en till tjejen, eller så får hon ta min htc magic :naughty:

Du kan förvisso få ut en iPhone kontant om du ber ngn bekant med telia-abg köpa den åt dig, den är ju dock op-låst till Telia i 12mån så det hjälper dig nog föga om du inte vill köra mjukvaru-upplåsning.

Ignatius72
2010-03-29, 09:07
Ska åka till USA och undrar om man behöver fundera på något speciellt. Jag tar med mig datorn så jag kan ju ladda den via USB, hur är det med trafikavgifter osv? Är inte intresserad av något jailbreakande.

hahavaffan
2010-03-29, 09:10
Ska åka till USA och undrar om man behöver fundera på något speciellt. Jag tar med mig datorn så jag kan ju ladda den via USB, hur är det med trafikavgifter osv? Är inte intresserad av något jailbreakande.Ska du ta med en befintlig svensk dit, eller ska du köpa en där?

Ignatius72
2010-03-29, 09:12
Ska du ta med en befintlig svensk dit, eller ska du köpa en där?

Jag tar med mig min egen från sverige.

hahavaffan
2010-03-29, 09:47
Jag tar med mig min egen från sverige.Då är det nog bättre du hör med din operatör angående priser. Det kostar ju en hel del att surfa om man inte har ett fast pris, även om det är hemma i Sverige. Telia tar 20kr per MB här i Sverige om man inte har fast pris. Dock max 9kr per dag. Den dealen finns inte utomlands, och det lär kosta någonstans mellan 100-200kr per MB i USA.

Förutom priserna lär du inte behöva tänka på nåt särskilt.

Pdaddy
2010-03-29, 09:49
om den är syncad med polares dator och jag kopplar in den hos mig, raderar jag all hans musik då?

Japp, den försvinner ;)

Pd

Ignatius72
2010-03-29, 09:49
Då är det nog bättre du hör med din operatör angående priser. Det kostar ju en hel del att surfa om man inte har ett fast pris, även om det är hemma i Sverige. Telia tar 20kr per MB här i Sverige om man inte har fast pris. Dock max 9kr per dag. Den dealen finns inte utomlands, och det lär kosta någonstans mellan 100-200kr per MB i USA.

Förutom priserna lär du inte behöva tänka på nåt särskilt.

Hur är det med laddare ifall jag inte tar med mig datorn? Får slå telenor en signal och kolla läget.

hahavaffan
2010-03-29, 09:54
Hur är det med laddare ifall jag inte tar med mig datorn? Får slå telenor en signal och kolla läget.Till min iPod och min MacBook fick jag en kontakt för USA också. Minns inte hur det var med min iPhone dock, men jag tror det medföljde. Annars vimlar det av reseladdare i de flesta affärer, typ ICA, Åhléns, Kjell&Co osv. Laddaren fixar mellan 100-230v vad jag vet (tror jag, har glömt min hos tjejen så kan inte kolla nu, men kolla själv vad som står på den).

Sundsarn
2010-03-29, 10:14
Till min iPod och min MacBook fick jag en kontakt för USA också. Minns inte hur det var med min iPhone dock, men jag tror det medföljde.

Det fick iaf inte jag. Tror det inte gäller iPhone.

hahavaffan
2010-03-29, 10:34
Det fick iaf inte jag. Tror det inte gäller iPhone.Ok, men kolla om den funkar för allt mellan 100 och 230volt, för isf kan man bara köpa en vanlig liten reseomvandlare för svenskt uttag till USAiskt :)

Flykt
2010-03-29, 10:43
Har det kommit nån app där man kan spela in ett telefonsamtal där båda parters röster spelas in? Förr har det bara funnits att man spelar in sin egen röst men inte den man pratar med.

Ignatius72
2010-03-29, 11:00
Ok, men kolla om den funkar för allt mellan 100 och 230volt, för isf kan man bara köpa en vanlig liten reseomvandlare för svenskt uttag till USAiskt :)

Så står det ju iofs, jag minns dock inte hur uttagen ser ut i US?

Sundsarn
2010-03-29, 11:07
Spontant tror jag inte att de har samma uttagstyp tyvärr. Efter lite googlande verkar det som att du behöver en adapter.

JJ
2010-03-29, 11:09
Så står det ju iofs, jag minns dock inte hur uttagen ser ut i US?

Annorlunda, köp en adapter.

hahavaffan
2010-03-29, 11:37
Så står det ju iofs, jag minns dock inte hur uttagen ser ut i US?Stiften är platta och smala, och har varsitt litet hål har jag för mig.

Spontant tror jag inte att de har samma uttagstyp tyvärr. Efter lite googlande verkar det som att du behöver en adapter.De är annorlunda.

sunkan
2010-03-29, 19:06
Får upp ett konstigt meddelande varje gång jag låser upp telefonen. Det står att laddning med det här tillbehöret inte stödjs. Fuktskada låter det ju som men hur fan ska jag kunnat få det då jag har den i jackfickan och sista tiden nu innan jag fick upp meddelandet så låg den på golvet bredvid mig på gymet?

OneManArmy
2010-03-29, 19:28
Får upp ett konstigt meddelande varje gång jag låser upp telefonen. Det står att laddning med det här tillbehöret inte stödjs. Fuktskada låter det ju som men hur fan ska jag kunnat få det då jag har den i jackfickan och sista tiden nu innan jag fick upp meddelandet så låg den på golvet bredvid mig på gymet?

Stäng av luren och ta fram en nål eller gem och kolla om det är fickludd i kontakterna.. Hade exakt samma fel när det luddat igen sig i strömkontakten.

Grelle-
2010-03-29, 22:48
Jag har problem med att lägga in ringsignaler på min 3gs.

Jag har följt en fin guide som jag googlat fram och i itunes ser allt bra ut, under telefonen/ringsignaler så ligger en fil.

Men när jag går in på ringsignaler på telefonen så finns bara standardsignalerna där.

Är det inte där den ska dyka upp?

Det är på sista steget som det skiter sig för mig. http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ringsignal-pa-din-iphone/

hahavaffan
2010-03-29, 23:00
Jag har problem med att lägga in ringsignaler på min 3gs.

Jag har följt en fin guide som jag googlat fram och i itunes ser allt bra ut, under telefonen/ringsignaler så ligger en fil.

Men när jag går in på ringsignaler på telefonen så finns bara standardsignalerna där.

Är det inte där den ska dyka upp?

Det är på sista steget som det skiter sig för mig. http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ringsignal-pa-din-iphone/Ligger dom under Ringsignaler i iTunes? Jag hade också feta problem med att få det att funka. Även om de låg bland ringsignalerna så fanns de inte i telefonen. Dubbelkolla så att du har ställt in iTuntes på att synka ringsignaler också dock, det glömde en polare!

sunkan
2010-03-30, 06:46
Stäng av luren och ta fram en nål eller gem och kolla om det är fickludd i kontakterna.. Hade exakt samma fel när det luddat igen sig i strömkontakten.

Verkar som att fickluddet var problemet. Fick ut en rejäl tuss på första försöket sen var problemet väck. Finns det inget lock att köpa till kontakten så att jag slipper det där?

Grelle-
2010-03-30, 14:10
Ligger dom under Ringsignaler i iTunes? Jag hade också feta problem med att få det att funka. Även om de låg bland ringsignalerna så fanns de inte i telefonen. Dubbelkolla så att du har ställt in iTuntes på att synka ringsignaler också dock, det glömde en polare!

Ringsignalen finns i itunes. Alltså i itunes så ligger den under telefonens meny med ringsignal, fast där ligger bara den, inte de som följer med som standard.

Men när jag använder menyerna i själva telefonen hittar jag inte den.

Var ställer man in så itunes synkar ringsignal också? Fast det borde redan vara gjort eftersom ringsignalen ser ut att ligga på telefonen enligt itunes.

jogustaf
2010-03-30, 14:33
Den får inte vara längre än 40 sekunder för att synkas till telefonen.

Om den finns i telefonen ligger den längst upp i ringsignallistan under egen rubrik, Anpassad.

Grelle-
2010-03-30, 14:41
Den får inte vara längre än 40 sekunder för att synkas till telefonen.

Om den finns i telefonen ligger den längst upp i ringsignallistan under egen rubrik, Anpassad.

Den är 30s. Hittar ingen rubrik; anpassad i telefonen.

Såhär ser det ut för mig i itunes: http://www.ladda-upp.com/bilder/32619/rignsignal-problem

Edit, problem med länk

Civilrätt
2010-03-30, 17:39
Här är en bra sida som förklarar hur man byter ringsignal i en Iphone.
http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ringsignal-pa-din-iphone/

hahavaffan
2010-03-30, 17:40
http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ringsignal-pa-din-iphone/Lol det är den guiden han använt :D

Grelle-
2010-03-30, 17:49
http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ringsignal-pa-din-iphone/

Tack för tipset men det är som sagt den länken jag följt. Den dyker bara inte upp på telefonen bara.

Jag är nästan övertygad om att mina problem beror på skit bakom spakarna men jag frågar ändå er efter tips! :cool:

kalllee
2010-03-30, 18:15
"Bigasoft iPhone Ringtone Maker" och ert problem är löst :)

Kimball
2010-03-30, 18:34
"Bigasoft iPhone Ringtone Maker" och ert problem är löst :)

http://audiko.net/ har GRYMT mycket färdigklippta ringsignaler som är färdiga att importeras till iTunes med :)

Tricce
2010-04-02, 08:41
När jag skulle gå in under mail idag så vart allt svart, vet att det förmodligen bara är att gå in i inställlningar > allmänt > återställ men varför muppar det upp sig så här ibland?

Civilrätt
2010-04-02, 09:40
Tack för tipset men det är som sagt den länken jag följt. Den dyker bara inte upp på telefonen bara.

Jag är nästan övertygad om att mina problem beror på skit bakom spakarna men jag frågar ändå er efter tips! :cool:

har du följt den guiden och misslyckats...då förtjänar du inte att få byta ringsignal i telefonen! :)

Civilrätt
2010-04-02, 09:44
inte ens tänkt tanken fastän jag kört med iphone senaste 2 åren, men hur fan byter man sms-signal? går det ens? :D

Dreas
2010-04-02, 09:50
inte ens tänkt tanken fastän jag kört med iphone senaste 2 åren, men hur fan byter man sms-signal? går det ens? :DGår inte, eller, jag vet att du inte kan byta till valfri utan jailbreak iaf. Men någon som har en Iphone kan nog säga mer korrekt. En av nackdelarna med Iphone :(

ak3r
2010-04-02, 10:06
Går bara att byta SMS-signal med jailbreakad lur och då med winterboard!:)

Kimball
2010-04-02, 12:07
Går inte, eller, jag vet att du inte kan byta till valfri utan jailbreak iaf. Men någon som har en Iphone kan nog säga mer korrekt. En av nackdelarna med Iphone :(

Nackdel månne, men det krävs ingen direkt djup kunskap för att göra det.

Går bara att byta SMS-signal med jailbreakad lur och då med winterboard!:)

Eller bara SSH:a och byta ut befintliga signaler.

Mario Kart 64-ljud som sms-signal ftw! "AJ AJ JA JAAAAA" - Wario, "YEAH HAHAHA!" - Toad osv :D

Dreas
2010-04-02, 14:22
Nackdel månne, men det krävs ingen direkt djup kunskap för att göra det. Det stämmer, endel som klagar på det dock.

Civilrätt
2010-04-02, 14:25
aha, kör såklart jailbreakad men då med blackra1n, och det går då som sagt inte att starta om luren...
aja får bli ett senare projekt då man har lite tid till övers.

Tricce
2010-04-02, 14:27
När jag skulle gå in under mail idag så vart allt svart, vet att det förmodligen bara är att gå in i inställlningar > allmänt > återställ men varför muppar det upp sig så här ibland?

Som sagt löste sig genom en återställning men då får man ju flytta om appsen igen och lite små inställningar.

Lando
2010-04-03, 08:05
Någon som har provat dom olika gym-apparna på iPhone? Någon som kan rekommenderas?

Civilrätt
2010-04-03, 08:57
Någon som har provat dom olika gym-apparna på iPhone? Någon som kan rekommenderas?

ifitness är den enda jag testat, riktigt bra.

tomccc
2010-04-03, 10:25
Kör gym buddy, ganska basic men gör vad den ska.

Civilrätt
2010-04-03, 10:44
Angry bird - ett av de absolut mest prisvärda spel till iphone, går fan inte att sluta när man väl börjat spela :D

LinusM
2010-04-03, 14:40
Var köper man en iPhone 3Gs 16gb billigast? Inte operatörslåst.
Spelar ingen roll om det är markbutik eller inte, om inte bör ni tänka på att en fraktkostnad ingår. :)

Sparven från Minsk
2010-04-04, 14:49
hört något nytt om iphone 4g? Ska komma nu i 2010 om man får tro det som skrivs på diverse forum...

Kimball
2010-04-04, 15:22
Jag håller tummarna in i det sista! Lär gå upp och sätta mig utanför butiken kl 05 isåfall. :)

Torwald
2010-04-04, 15:27
Väntar med spänning. I så fall kanske jag kan nypa en 4GS när den kommer nästa sommar ;)

Sparven från Minsk
2010-04-04, 15:32
Jag håller tummarna in i det sista! Lär gå upp och sätta mig utanför butiken kl 05 isåfall. :)

Skoja inte! Är sugen att köpa en 3gs redan nu, men beroende på när 4g kommer ska man kanske ha is i magen...och börja spara kr redan nu haha!

r3mpuh
2010-04-04, 15:43
Iphones är sämst.

Dreas
2010-04-04, 15:43
Skoja inte! Är sugen att köpa en 3gs redan nu, men beroende på när 4g kommer ska man kanske ha is i magen...och börja spara kr redan nu haha!Köpa en 3gs nu? Då är det ju hundra ggr bättre att investera i en HTC Desire. Lyckas inte uppdateringen till sommaren att göra äkta telefonnördar nöjda kommer Apple tappa mark till HTCs fördel.

Iphones är sämst.Nee, det där stämmer inte.

r3mpuh
2010-04-04, 15:45
Köpa en 3gs nu? Då är det ju hundra ggr bättre att investera i en HTC Desire. Lyckas inte uppdateringen till sommaren att göra äkta telefonnördar nöjda kommer Apple tappa mark till HTCs fördel.

Nee, det där stämmer inte.

Det går ju inte ens att spela in film med dom utan att förstöra garantin. *screwy*

Sparven från Minsk
2010-04-04, 15:47
Köpa en 3gs nu? Då är det ju hundra ggr bättre att investera i en HTC Desire. Lyckas inte uppdateringen till sommaren att göra äkta telefonnördar nöjda kommer Apple tappa mark till HTCs fördel.

Nee, det där stämmer inte.

kör HTC magic just nu, men mer sugen på en 3gs ;)

feyin
2010-04-04, 15:47
Iphones är sämst.
Källa på det?

Exdiaq
2010-04-04, 15:51
Skoja inte! Är sugen att köpa en 3gs redan nu, men beroende på när 4g kommer ska man kanske ha is i magen...och börja spara kr redan nu haha!

http://macworld.idg.se/2.1038/1.304643/ar-det-lage-att-handla-mackopguiden-ger-dig-svar?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MacWorldArtikelimport+%28MacW orld+artikelimport%29

Sparven från Minsk
2010-04-04, 15:53
http://macworld.idg.se/2.1038/1.304643/ar-det-lage-att-handla-mackopguiden-ger-dig-svar?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MacWorldArtikelimport+%28MacW orld+artikelimport%29

Köp 3gs med andra ord? =)

Dreas
2010-04-04, 15:53
Det går ju inte ens att spela in film med dom utan att förstöra garantin. *screwy*eee va?

kör HTC magic just nu, men mer sugen på en 3gs ;)Ja, och det beror nog på någon egenkomponerad anledning, antar att du stör dig på något hos Magicen? För recensionerna av Desire ger den skyhöga betyg. Den är idag utsedd till den bästa mobilen framför t.ex. Iphone. Den är billigare, kraftfullare, bättre skärm och betydligt öppnare.

Men eftersom du har en Magic antar jag att du har dina anledningar :)

Doctor Snuggles
2010-04-04, 15:56
Finns det nån app som ni känner fattas, som ni skulle vilja ha, till iphone?

Sparven från Minsk
2010-04-04, 15:56
Ja, och det beror nog på någon egenkomponerad anledning, antar att du stör dig på något hos Magicen? För recensionerna av Desire ger den skyhöga betyg. Den är idag utsedd till den bästa mobilen framför t.ex. Iphone. Den är billigare, kraftfullare, bättre skärm och betydligt öppnare.

Mjo några småsaker kunde vara bättre, men visst en iphone har ju sina styrkor och svagheter de med.
Har inte sett jämförelsen iphone desire, men i alla tester och jämförelse på forum samt m3 så har iphone vunnit ;) (över hero, med flera)
Sen är ju apple stuff a way of life!

Civilrätt
2010-04-04, 15:57
Finns det nån app som ni känner fattas, som ni skulle vilja ha, till iphone?

porr.

Dreas
2010-04-04, 16:02
Mjo några småsaker kunde vara bättre, men visst en iphone har ju sina styrkor och svagheter de med.
Har inte sett jämförelsen iphone desire, men i alla tester och jämförelse på forum samt m3 så har iphone vunnit ;) (över hero, med flera)
Sen är ju apple stuff a way of life!Heron är ju gammal, Desire är ju nyare och betydligt bättre.

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/15-best-mobile-phones-in-the-world-today-645440?artc_pg=16 där t.ex.

Bättre är att kolla jämförelser med Nexus One och sedan tänka på att Desiren är bättre på typ samtliga punkter eller minst lika bra som Nexusen.

Svagheterna med Iphone är ju hur låst du blir, sedan 3.1.3 kan du ju inte jailbreaka heller. Så ingen multitasking, vilket troligen är påväg, och utöver det andra begränsningar.

Desire vs 3gs, där är valet självklart en Desire, tror inte det finns något pro Iphone som tar bort sämre skärm, dyrare osv.

Desire vs Iphone 4g är den jämförelse man bör göra, vilket kommer att bli intressant. Det beror på uppdateringen, ifall multitasking kommer och ifall de tillåter ett något öppnare OS. Annars ser året extremt ljust ut för Android.

LinusM
2010-04-04, 19:14
Nu blev jag plötsligt lite mer intresserad av en desire, vad kommer priset på en sådan ligga på ett ungefär och när släpps dom? (Jag vet, fel tråd.)

wepp
2010-04-04, 19:22
Någon som vet av en hyfsad högtalar & dockningsstation till iPhone för under tusenlappen?

J.V
2010-04-04, 20:04
Det går ju inte ens att spela in film med dom utan att förstöra garantin.Jo. Det går. Alldeles utmärkt.

Pudzianovski
2010-04-04, 20:20
Nu blev jag plötsligt lite mer intresserad av en desire, vad kommer priset på en sådan ligga på ett ungefär och när släpps dom? (Jag vet, fel tråd.)

Ska släppas denna vecka sägs det men vi får väl se. Så inom 2 veckor iaf. Priset ligger på ca 4700 och uppåt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=563575

LinusM
2010-04-04, 21:17
Ska släppas denna vecka sägs det men vi får väl se. Så inom 2 veckor iaf. Priset ligger på ca 4700 och uppåt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=563575
Låter ju skitbra. Tappade nämligen min 3Gs men fick 5300kr av försäkringsbolaget.
Denna kommer alltså bli bättre än 3Gs:en?

Dreas
2010-04-04, 22:10
Låter ju skitbra. Tappade nämligen min 3Gs men fick 5300kr av försäkringsbolaget.
Denna kommer alltså bli bättre än 3Gs:en?Du får själv läsa recensioner och bilda din egen åsikt, mitt svar är hell ya!

r3mpuh
2010-04-05, 00:07
Jo. Det går. Alldeles utmärkt.

Ok, funkade iaf inte på polarns när han köpte sin.

LinusM
2010-04-05, 02:44
Du får själv läsa recensioner och bilda din egen åsikt, mitt svar är hell ya!
Verkar ju klart mycket bättre än iPhonen, frågan är nu bara om man ska välja Desire eller Nexus one?

Kimball
2010-04-05, 13:32
Ja, och det beror nog på någon egenkomponerad anledning, antar att du stör dig på något hos Magicen? För recensionerna av Desire ger den skyhöga betyg. Den är idag utsedd till den bästa mobilen framför t.ex. Iphone. Den är billigare, kraftfullare, bättre skärm och betydligt öppnare.

Bara av nyfikenhetens skull, utan att fråga Mr. Google, hur ser det ut på spel/programfronten Android vs. iPhone nuförtiden?

Man kan ju hoppas nya iFånen får liknande eller bättre skärm än Desire, lite mer ram och bättre cpu för smooth multitasking, juste optik och någon sorts blixt så kommer jag förmodligen köpa iPhone igen trots Androids fördel med öppenheten. För mig duger en jailbreak:ad iPhone alldeles superbt idag!

Tomten
2010-04-05, 21:51
Bara av nyfikenhetens skull, utan att fråga Mr. Google, hur ser det ut på spel/programfronten Android vs. iPhone nuförtiden?

Man kan ju hoppas nya iFånen får liknande eller bättre skärm än Desire, lite mer ram och bättre cpu för smooth multitasking, juste optik och någon sorts blixt så kommer jag förmodligen köpa iPhone igen trots Androids fördel med öppenheten. För mig duger en jailbreak:ad iPhone alldeles superbt idag!

Iphone ligger fortfarande ganska långt före Android på spelfronten, men jag tror bara det är en tidsfråga. När det gäller applikationer så känns det som det är i princip skitsamma. Jag som är intresserad av språk hittade ungefär samma typ av applikationer till Android som jag gör till Iphone. När det gäller facebook, spotify, etc, och annat community relaterat så är det väl ungefär samma utbud.

Kom på en ska, när det gäller spel så har man ju tillgång till en jävla massa nintendo ROM's på android. Iphone har ju å andra sidan fruktansvärt mycket mer nya titlar, och det utvecklas också mer for Iphone just nu. Fast med att fler företag börjar använda android så kommer utvecklare av spel till Iphone nog gå över till att göra spel för båda plattformerna, då android också har en marketplace osv.

Tomten
2010-04-05, 21:53
Verkar ju klart mycket bättre än iPhonen, frågan är nu bara om man ska välja Desire eller Nexus one?

Beror väl lite på vart du vill handla med. Nexus One är ju en google telefon, så den går nog inte att få tag på överallt. Funktionsmässigt så verkar de knappt skilja sig. Det är samma utvecklare och i princip samma hårdvara som jag fattat det (båda använder 1ghz snappdragon processor)

Dreas
2010-04-05, 22:02

Man kan ju hoppas nya iFånen får liknande eller bättre skärm än Desire, lite mer ram och bättre cpu för smooth multitasking, juste optik och någon sorts blixt så kommer jag förmodligen köpa iPhone igen trots Androids fördel med öppenheten. För mig duger en jailbreak:ad iPhone alldeles superbt idag!Så fort Open GL 2.0 kommer till android så kommer portningar och spel vara möjliga i en betydligt större grad.

Android market har ungefär 40k apps i detta nu. Över 60% av dessa är fria, vilket faktiskt inte alls betyder sämre kvalité av något slag.

Bättre processor tror jag inte. Tror på en likvärdig cpu då 1,5ghzaren inte är släppt än. Mer ram är möjligt, en rootad Desire kan dock utökas tror jag, de har gjort det med Nexusen iaf. Så länge som det tog för dom med att lyckas få ut jailbreak till 3.1.3 så skulle inte jag hoppas på en möjlighet inom den närmaste framtiden efter ett släpp.

Ja, en Jailbreakad iphone är en fin grej, lite väl dyr kanske.

Civilrätt
2010-04-05, 22:35
Iphone ligger fortfarande ganska långt före Android på spelfronten, men jag tror bara det är en tidsfråga. När det gäller applikationer så känns det som det är i princip skitsamma. Jag som är intresserad av språk hittade ungefär samma typ av applikationer till Android som jag gör till Iphone. När det gäller facebook, spotify, etc, och annat community relaterat så är det väl ungefär samma utbud.

Kom på en ska, när det gäller spel så har man ju tillgång till en jävla massa nintendo ROM's på android. Iphone har ju å andra sidan fruktansvärt mycket mer nya titlar, och det utvecklas också mer for Iphone just nu. Fast med att fler företag börjar använda android så kommer utvecklare av spel till Iphone nog gå över till att göra spel för båda plattformerna, då android också har en marketplace osv.

dock så har juh möjligheten att spela snes/nes mm funnits typ sedan första jailbreaken kom... :)

Sparven från Minsk
2010-04-06, 15:04
Ni som har iphone kanske kan svara på detta.
På min htc så skriver jag in skit i google kalender så uppdateras det och läggs in i min lur.
På macen finns ju Ical. Gäller samma sak där, eller måste jag synka dem med en sladd eller ha mobile me?

hahavaffan
2010-04-08, 19:18
11:01AM "So let's review. Multitasking, folders, enhanced mail, iBooks, enterprise, Game Kit, and iAd. And these are just seven of the 100 new user features. Now we are releasing a dev preview today."

Multitasking, gott folk! 4.0 kommer äga. Bakgrundsbilder på Home-screen också ;)

Dreas
2010-04-08, 19:20
11:01AM "So let's review. Multitasking, folders, enhanced mail, iBooks, enterprise, Game Kit, and iAd. And these are just seven of the 100 new user features. Now we are releasing a dev preview today."

Multitasking, gott folk! 4.0 kommer äga. Bakgrundsbilder på Home-screen också ;)Välkommen till år 2010 ;)

hahavaffan
2010-04-08, 19:23
Välkommen till år 2010 ;)"We won't be first, but we'll be best."

Dreas
2010-04-08, 19:29
"We won't be first, but we'll be best."Det kommer märkas, ska bli intressant och se ifall de kan ta HTC och Android med uppdateringen + Iphone 4.

Kimball
2010-04-08, 19:34

Multitasking, gott folk! 4.0 kommer äga. Bakgrundsbilder på Home-screen också ;)

URL till live feeden?!?!+ :)

hahavaffan
2010-04-08, 19:48
URL till live feeden?!?!+ :)Macrumors.com har typ sex olika länkade i sin post på förstasidan. Tror dock eventet är slut nu, eller snart :)

Kimball
2010-04-08, 20:27
Macrumors.com har typ sex olika länkade i sin post på förstasidan. Tror dock eventet är slut nu, eller snart :)

Ah, Engadget hade ju lite utförligheter! Frågan är hur lång tid det kommer ta innan 4.0 går att jailbreak:a sedan (om någonsin... sigh).

Flykt
2010-04-08, 20:28
Ah, Engadget hade ju lite utförligheter! Frågan är hur lång tid det kommer ta innan 4.0 går att jailbreak:a sedan (om någonsin... sigh).
Jag chansar på att det tar max några dagar innan 4.0 är JB ;)

Pejij
2010-04-08, 20:31
Men om multitasking och folders kommer som standard känner jag inte längre samma behov av att JBa...

Wayfaerer
2010-04-08, 20:37
Ni som har iphone kanske kan svara på detta.
På min htc så skriver jag in skit i google kalender så uppdateras det och läggs in i min lur.
På macen finns ju Ical. Gäller samma sak där, eller måste jag synka dem med en sladd eller ha mobile me?

Den synkar via 3G eller WiFi, ingen sladd behövs.

Kimball
2010-04-08, 20:38
Jag chansar på att det tar max några dagar innan 4.0 är JB ;)

Har det inte varit tjurigt att JB:a senaste firmwaren dock? Har sjukt kass koll då jag inte haft behov att uppdatera senaste halvåret ^^

Men om multitasking och folders kommer som standard känner jag inte längre samma behov av att JBa...

Förvisso sant, det bör ju bli minst lika smidigt och snabbt när mamma äppel själv utvecklar mappar osv. Det jag kräver för att inte få abstinens är väl att kunna ändra tema, smssignaler och sådant småkrafs som eg. borde vara default också. Men vi får väl se... ge mig en duglig jäkla kameraoptik också så ska de få se på kosing!

Sparven från Minsk
2010-04-09, 06:50
Har den blivit annonserad nu, apples nya lur???

hahavaffan
2010-04-09, 09:07
Har den blivit annonserad nu, apples nya lur???Inte vad jag vet, men det cirkulerar ganska mycket information angående den.

Halldin
2010-04-09, 09:12
Fråga om iPod/iPhone och att ta bort musik.

Hur gör man det smidigt? Senast det var nåt fick jag sitta och ta bort filer en och en i iTunes och man var tvungen att ställa om till nåt slags manuellt läge vilket medförde att ett helt gäng av mina nedladdade applikationer försvann när den syncade.

Morrris
2010-04-09, 09:20
Fråga om iPod/iPhone och att ta bort musik.

Hur gör man det smidigt? Senast det var nåt fick jag sitta och ta bort filer en och en i iTunes och man var tvungen att ställa om till nåt slags manuellt läge vilket medförde att ett helt gäng av mina nedladdade applikationer försvann när den syncade.

Låter som det är dags att skaffa Spotify Premium;)

Tyvärr har jag inget bra svar på din fråga.

Halldin
2010-04-09, 09:28
Låter som det är dags att skaffa Spotify Premium;)

Tyvärr har jag inget bra svar på din fråga.
Jag är en åsna när det gäller dylik mjukvara, jag har ända till jag bytte till Win7 (typ i förrgår) kört med musikspelaren Sonique som var populär på 90-talet.
Använde aldrig Winamp som alla andra. :)

Har dessutom en iPod, är Spotify ens något att ha då?

En känga i röven på Apple att dom är så osmidiga med såna här saker dock, det är en så självklar sak.

Flykt
2010-04-09, 19:52
Vafan. Multitasking kommer ju inte funka på iPhone 3G :(

Doctor Snuggles
2010-04-09, 19:56
Vafan. Multitasking kommer ju inte funka på iPhone 3G :(

De vill ju att du ska köpa en ny telefon fattar du väl.

Pdaddy
2010-04-09, 20:12
De vill ju att du ska köpa en ny telefon fattar du väl.

Ehh, OS v.4 skall väll även va till vanliga 3G / 3Gs !!

Doctor Snuggles
2010-04-09, 20:14

So?

Kimball
2010-04-10, 00:39

Au, men 3G pallar inte multitasking ändå så det blir ngn strippad 4.0 version till den och äldre iPod touch.

Kimball
2010-04-12, 21:57
Fick precis nys om Grooveshark för iPhone, 3$ / mån eller 30$ / år, det är ju rena rama rånet?! En kamrat påstår att det funkar alldeles utmärkt. Jag är ingen audiofil heller, så om bitraten är ngt lägre än med Spotify kan jag leva med. Krävs dock JB:ad lur för att de ska funka. Men jag ska nog ge det ett försök :)

Pelle2
2010-04-12, 23:59
Det låter ju grymt najs.. måste jag kolla upp, mycket billigare än Spotify!

Den här är också sjukt grym!: http://runkeeper.com/

kalllee
2010-04-19, 21:07
Gaaah får damp, försöker fixa iNav som är "nytt" sätt att fixa teman men fattar inte riktigt hur man ska göra, hjeeelp någon?

Kimball
2010-04-19, 21:25
Gaaah får damp, försöker fixa iNav som är "nytt" sätt att fixa teman men fattar inte riktigt hur man ska göra, hjeeelp någon?

Hoho jag mekade ihop några teman som byggde på samma princip men tröttnade rätt snabbt eftersom tiden det tar om man vill byta tema sen igen nångång är år och dagar :P

Inte tillräckligt funktionellt för att göra upp för det heller imho.

kalllee
2010-04-19, 21:30
joo har märkt att det tar en del tid om man bara vill ändra själva temat... offtopic vilket gym i hbg tränar du på?

Aimbert
2010-04-19, 21:39
Au, men 3G pallar inte multitasking ändå

Fast det är ju skitsnack från Steves sida. Multitasking till 3Gn har funnits bra jävla länge. Bara att jailbreaka. :)

Kimball
2010-04-19, 21:53
Fast det är ju skitsnack från Steves sida. Multitasking till 3Gn har funnits bra jävla länge. Bara att jailbreaka. :)

Jovisst men hur bra fungerar det? Safari + Spotify i backgrounder = tråkig mobil att använda pga ramminnet (tror jag?). De valde väl att inte implementera det för att det inte gick att få till "tillräckligt bra", kanske? Bara en tanke.

tossefar
2010-04-19, 22:04
Jovisst men hur bra fungerar det? Safari + Spotify i backgrounder = tråkig mobil att använda pga ramminnet (tror jag?). De valde väl att inte implementera det för att det inte gick att få till "tillräckligt bra", kanske? Bara en tanke.

Jag tycker att det fungerade helt ok prestandamässigt, problemet var snarare att batteritiden gick ner till fem minuter ungefär...

Aimbert
2010-04-19, 22:16

Det är väl det som är det största problemet med Apple imo. Man får inte valet. De bestämmer åt en. Visst, prestandan och batteritiden sjunker, man om man kunde multitaska skulle man ju kunna välja att INTE göra det.

Doctor Snuggles
2010-04-19, 22:42
Det är väl det som är det största problemet med Apple imo. Man får inte valet. De bestämmer åt en. Visst, prestandan och batteritiden sjunker, man om man kunde multitaska skulle man ju kunna välja att INTE göra det.

Varför skulle de inte bestämma åt en? De vill göra en fokuserad och bäst (på det den gör) produkt. Valmöjlighet är inte alltid utav godo - jmfr windows.

Kimball
2010-04-19, 22:44

Fast å andra sidan är det väl just det som gör både iPhone och MacOS såpass stabila? Visst suger det, men för de som vill mer finns ju som sagt JB:ing osv.

Aimbert
2010-04-19, 22:56
Fast å andra sidan är det väl just det som gör både iPhone och MacOS såpass stabila? Visst suger det, men för de som vill mer finns ju som sagt JB:ing osv.

Visst är det så.

Varför skulle de inte bestämma åt en? De vill göra en fokuserad och bäst (på det den gör) produkt. Valmöjlighet är inte alltid utav godo - jmfr windows.

Valmöjlighet är av godo - jmfr android.

Doctor Snuggles
2010-04-19, 23:13
Valmöjlighet är av godo - jmfr android.

Ja? Det finns ingen androidtelefon som når ända fram, nej.

Dreas
2010-04-19, 23:16
Ja? Det finns ingen androidtelefon som når ända fram, nej.Ända fram till vad?

Doctor Snuggles
2010-04-19, 23:19
Ända fram till vad?

Sjumilaskogen.

Aimbert
2010-04-19, 23:21
Sjumilaskogen.

Nej, det gör väl egentligen bara Uggla.

Om du menar att ingen androidtelefon når fram till standarden hos iPhonen har vi olika åsikter, och det är väl inte mycket mer att säga om det egentligen.

Apple/iPhonen har ju blivit populära av en anledning; de flesta som har en tycker att den är vansinnigt bra. Inte jag dock.

Dreas
2010-04-19, 23:24
Sjumilaskogen.*kissass*

Testa en av de nya Andoridmobilerna så har vi en mysig diskussion sedan :)

tomccc
2010-04-19, 23:24
Apple/iPhonen har ju blivit populära av en anledning; de flesta som har en tycker att den är vansinnigt bra. Inte jag dock.

På vilket sätt är den inte bra, har den för mkt appar? :D

Dreas
2010-04-19, 23:25
På vilket sätt är den inte bra, har den för mkt appar? :DBegränsad utan JB? Dyr? Hypad?

Doctor Snuggles
2010-04-19, 23:28
Begränsad utan JB? Dyr? Hypad?

Hypad? Säljs man mest så är man knappast hypad.

Aimbert
2010-04-19, 23:30
Hypad? Säljs man mest så är man knappast hypad.

Fast det kan den ju vara.

Man använder imo ofta "överdrivet optimistiska beskrivningar" om iPhonen. Applefanb0ys finns det ju i varje gathörn.

Doctor Snuggles
2010-04-19, 23:34
Fast det kan den ju vara.

Man använder imo ofta "överdrivet optimistiska beskrivningar" om iPhonen. Applefanb0ys finns det ju i varje gathörn.

Hype används oftast om något som åtnjuter väldigt mycket word of mouth och/eller reklam och som är en fluga. Har man stadigt haft en mer och mer ledande position över flera år så är det knappast en fluga.

tomccc
2010-04-19, 23:36
Begränsad utan JB? Dyr? Hypad?

Fast JB är ju en smal sak att ordna, tar ngn minut. Dyr är den men den är också mer än en vanlig mobil, jmfr med telefoner i samma segment så kostar de ganska lika mycket. En beggad 3G kan man få för runt 2k.

Dreas
2010-04-19, 23:44
Hypad? Säljs man mest så är man knappast hypad.Jo, det säger jag att den är. Folk köper den bara för att, det är en Iphone lixom.... (inget illa om luren, den är mycket trevlig)..

Fast JB är ju en smal sak att ordna, tar ngn minut. Dyr är den men den är också mer än en vanlig mobil, jmfr med telefoner i samma segment så kostar de ganska lika mycket.Desire 4600. Fast ja, med abonnemang skiljer det inte många kronor.

Kimball
2010-04-19, 23:55
Desire 4600. Fast ja, med abonnemang skiljer det inte många kronor.

Fast det borde det väl ändå göra? Desire tordes innebära kortare bindningstid för att få den för 0:- i butik vs. iPhone? Om inte någon åf subventionerar iPhone grovt? :D

Dreas
2010-04-19, 23:57
Fast det borde det väl ändå göra? Desire tordes innebära kortare bindningstid för att få den för 0:- i butik vs. iPhone? Om inte någon åf subventionerar iPhone grovt? :DMja, det skiljer mindre än man kan tro mellan Desire och Iphone rent abonnemangsmässigt. Orkar inte kolla upp nu men har för mig att jag sett diskussioner om det hela.

Doctor Snuggles
2010-04-20, 00:07
Jo, det säger jag att den är. Folk köper den bara för att, det är en Iphone lixom.... (inget illa om luren, den är mycket trevlig)..

Vem? Jag har inte träffat en enda person som har köpt den "bara för att".

Dreas
2010-04-20, 00:08
Vem? Jag har inte träffat en enda person som har köpt den "bara för att".Det har jag.

Nu ska jag sova :) God natt.

Kimball
2010-04-21, 23:35
Hade lite tråkigt och blev sugen på lite temaändringar, såhär ser det ut atm med Illumine-tema + HTC lockscreen :)

http://lh6.ggpht.com/_H2xqKE4KUew/S899IdRFCgI/AAAAAAAAAH0/56mn64aD1hQ/IMG_0206.jpghttp://lh5.ggpht.com/_H2xqKE4KUew/S899IaCoPSI/AAAAAAAAAH4/EQj4E2g8jfU/IMG_0207.jpg

Måste fixa till klocka - och Games/Apps-mappikonerna dock.

Doctor Snuggles
2010-04-21, 23:43
Det har jag.

Nu ska jag sova :) God natt.

Eftersom du sade "folk" så antyder du att en stor del, kanske t.o.m. en majoritet gör så. Jag känner kanske ett tjog personer med iphone och ingen av dem har köpt den som en lyxvara utan ngn egentlig anledning eller behov.

Kimball
2010-04-21, 23:47
Eftersom du sade "folk" så antyder du att en stor del, kanske t.o.m. en majoritet gör så. Jag känner kanske ett tjog personer med iphone och ingen av dem har köpt den som en lyxvara utan ngn egentlig anledning eller behov.

Fast väääääääldigt många kom in och köpte den "bara för att", minst 60-70% av de som köpte 3G under första 6 lanseringsmånaderna var sådana som inte hade speciell koll utan hade klarat sig med random tusenkronorslur. Nu var ju detta Telia-kunder vilka överlag förmodligen inte är lika "insatta"/"hightech" som andra operatörers kunder. Ville bara inflika att majoriteten i början var såna som beskrivits av Dreas ;)

tossefar
2010-04-22, 00:12
Jag köpte den för att den ser ball ut, det skäms jag inte för.

Doctor Snuggles
2010-04-22, 00:18
Fast väääääääldigt många kom in och köpte den "bara för att", minst 60-70% av de som köpte 3G under första 6 lanseringsmånaderna var sådana som inte hade speciell koll utan hade klarat sig med random tusenkronorslur. Nu var ju detta Telia-kunder vilka överlag förmodligen inte är lika "insatta"/"hightech" som andra operatörers kunder. Ville bara inflika att majoriteten i början var såna som beskrivits av Dreas ;)

Fast definitionen på impulsköp är väl ändå inte att man klarar sig utan? Jag klarar mig utan en telefon och internet till vardags, och?
Men visst kan jag medge att bara användarupplevelsen kan vara en tillräcklig anledning; d.v.s. man går in i affärn, prövar, och går ut med en ny iphone i fickan utan att man egentligen hade planerat att köpa den. Det har jag fått höra, och läst. Men frågan är då - är det ett hypat köp eller är det för att man inser i sekunden man testar den hur mycket bättre den är och hur mycket (eller hur lite, fast mer än innan) användning man kommer få för den. Poängen är att ett hypat köp är bara där man köper något bara för att alla andra har det och det verkar coolt, och sen lägger det i byrålådan för att man inte har någon användning för det.

Pelle2
2010-04-22, 00:49
Det finns lurar som är tekniskt bättre än iPhone men ingen som fungerar lika bra än så länge. Närmast hittills är väl HTC desire kanske

LoTiX
2010-04-22, 00:55
Beställde min första idag. Enkelt val tycker jag. Tjänade ett antal tusenlappar på att välja Tre istället för Telenor som jag alltid haft också.

Nitrometan
2010-04-22, 12:49
Android på iphone. Lite småkul.

5yO2KQHkt4A

Kimball
2010-04-22, 14:15
Android på iphone. Lite småkul.

5yO2KQHkt4A

Nice!

http://i.imgur.com/PSq9k.png

Snafu
2010-04-22, 15:21
Kimball haha nice Steven jobs grej.

skaparn
2010-04-25, 15:15
Kan man med sin iPhone hitta diskar på nätverket och spela musik från dem? Och då inte gärna iTunes eftersom min NAS dukar under när jag försöker sätta igång iTunes-servern. Skulle hellre vilja köra något i stil med Plex på en iPhone.

Om detta går så kan det blir vad som får mig att skaffa en iPhone, trots att jag inte har några som helt behov av en sådan lur. Eller asch, jag använde B-ordet. Förlåt. Jag Behöver inte något alls, men Vill däremot.

Dreas
2010-04-25, 15:40
Kan man med sin iPhone hitta diskar på nätverket och spela musik från dem? Och då inte gärna iTunes eftersom min NAS dukar under när jag försöker sätta igång iTunes-servern. Skulle hellre vilja köra något i stil med Plex på en iPhone.

Om detta går så kan det blir vad som får mig att skaffa en iPhone, trots att jag inte har några som helt behov av en sådan lur. Eller asch, jag använde B-ordet. Förlåt. Jag Behöver inte något alls, men Vill däremot.Använde den inramade Iphonen till att spela upp musik utan I-tunes, chansen känns mer eller mindre icke-existerande.

Solros
2010-05-03, 20:50
Vilket skal föredrar ni? Vill skydda mot eventuella tapp i golvet.

Vad tror ni om detta:
http://store.apple.com/se/product/TS499VC/A?fnode=MTY1NDA0NA&mco=MTcyNDM0Nzg

Kanske inte skyddar tillräckligt?

Kimball
2010-05-03, 21:16
Vilket skal föredrar ni? Vill skydda mot eventuella tapp i golvet.

Vad tror ni om detta:
http://store.apple.com/se/product/TS499VC/A?fnode=MTY1NDA0NA&mco=MTcyNDM0Nzg

Kanske inte skyddar tillräckligt?

Har exakt samma själv, kan ju inte garantera att det pallar ett tapp, men det är ordentligt iallafall. :)

Civilrätt
2010-05-03, 21:33
har testat typ 10 olika skal jag köpt senaste 2 åren. Det jag tror jag är mest nöjd över är faktiskt det man kan köpa i telia-butiker, tror det finns i rött samt i blått.

Kimball
2010-05-03, 21:36
har testat typ 10 olika skal jag köpt senaste 2 åren. Det jag tror jag är mest nöjd över är faktiskt det man kan köpa i telia-butiker, tror det finns i rött samt i blått.

Från MTU? Det är ju GROVT iallafall, det är en sak som är säker. ^^

Pejij
2010-05-04, 15:19
JB till 3.1.3 ute nu. Har nån testat det får ni gärna lämna en kommentar!

http://spiritjb.com/

Solros
2010-05-04, 15:32
Kan man lyssna på Sveriges Radio-appen och fortsätta greja med telefonen?
Den blir tyst när jag går ut i menyn :(

solo
2010-05-04, 15:32

Funkar klockrent,tog en sekund typ.

Tricce
2010-05-04, 16:42
Kan man lyssna på Sveriges Radio-appen och fortsätta greja med telefonen?
Den blir tyst när jag går ut i menyn :(

Hmm kommer inte ihåg om jag lyckades med det men däremot så reagerade jag på att den blev tokvarm när jag körde radioappen.

Mighty
2010-05-04, 16:49

Någon som kan förklara vad som menas med Untethered Jailbreak? :)

Menas det med att tethering funktionen försvinner?

Pejij
2010-05-05, 09:23

Jag Jailbreakade igår, och det funkade skitbra :) Det gick ju på några sekunder. Det som tog tid var ju bara att backup-spara den i iTunes före.

Nu vill jag såklart ha tips på alla de viktigaste, tuffaste, klurigaste, snyggaste osv. funktionerna jag nu har tillgång till! Kimball, du sitter väl på en del sån kunskap? ;)

Kimball
2010-05-05, 11:21
Jag Jailbreakade igår, och det funkade skitbra :) Det gick ju på några sekunder. Det som tog tid var ju bara att backup-spara den i iTunes före.

Nu vill jag såklart ha tips på alla de viktigaste, tuffaste, klurigaste, snyggaste osv. funktionerna jag nu har tillgång till! Kimball, du sitter väl på en del sån kunskap? ;)

Haha jag lade ner de flesta balla funktioner som kom med jb:ing förra veckan då jag märkte att de drog alldeles för mycket ram och telefonen blev skitslö. Men de saker jag hade gjort och fortf. har kvar är:

OpenSSH så du kan komma åt alla filer på telefonen för å tex byta sms-signal.
Winterboard för något basic kul tema, kör själv Illumine men det finns andra nice som inte kostar något.
Veency för att komma åt iphonen genom VNCklient.
Categories (SB-versionen är 100x snabbare) för att slänga in grejer i mappar.
Bossprefs/SBSettings för diverse småfix.
MxTube för att enkelt ladda ner yåtåbfilmer.

Är väl de bare-essentials jag inte hade klarat mig utan och som för den delen inte fuckar upp och slöar ner (jag sitter dock med simpel 3G, 3GS kan ju ta fler grejer utan att slöas ner).

tomccc
2010-05-05, 16:52

Haha jag lade ner de flesta balla funktioner som kom med jb:ing förra veckan då jag märkte att de drog alldeles för mycket ram och telefonen blev skitslö. Men de saker jag hade gjort och fortf. har kvar är:

OpenSSH så du kan komma åt alla filer på telefonen för å tex byta sms-signal.
Winterboard för något basic kul tema, kör själv Illumine men det finns andra nice som inte kostar något.
Veency för att komma åt iphonen genom VNCklient.
Categories (SB-versionen är 100x snabbare) för att slänga in grejer i mappar.
Bossprefs/SBSettings för diverse småfix.
MxTube för att enkelt ladda ner yåtåbfilmer.

Är väl de bare-essentials jag inte hade klarat mig utan och som för den delen inte fuckar upp och slöar ner (jag sitter dock med simpel 3G, 3GS kan ju ta fler grejer utan att slöas ner).
Om du kör 3GS kan jag adda lite på kimballs lista.

Activator - Gestures för apps, fungerar även med knapparna
Backgrounder - Kör flera apps samtidigt
Cydgets - Widgets på din lockscreen, t.ex. dina kontakter i cover flow
Five Dock Icon - Som det låter, fem apps nere i docken
iBlueNova - Låter din bluetooth fungera fullt ut
MyWi - Omvandlar din iphone till en trådlös router
PrivaCy - Anti-spyware för din iphone (många apps skickar iväg info)
Quickreply for sms - Svara på sms utan att stänga det du gör
SMSHelper - Räknar tecken och antal sms när du skriver sms
Snappy - Ta bilder från vilken app som helst, serietagning och välj avtryckare, t.ex. ljud-knappen
3G unrestrictor - Använd alla apps i 3G, bra för t.ex. skype, tv4play osv.

Kimball
2010-05-12, 10:44
Jahapp, tydligen fungerar multitasking fint även på 3G:

_8Ozp2iNbTk

skans
2010-05-12, 15:22
Ännu en prototyp på vift, den verkar vara "mer färdig" nu.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.318747/annu-en-prototyp-av-iphone-4g-pa-drift

Silverschnitzel
2010-05-15, 18:13
Min jb:ade Iphone började knäppa sig så jag stängde av den och tänkte jailbreaka om den. Dock funkar den inte heller denna gång att jailbreaka om när den har knäppat sig. Jag kan ju återställa i Itunes men det står att den då automatiskt kommer installera senaste programvaran vilket det inte finns jailbreak till såvitt jag vet? Har även nån säkerhetskopiering som jag gjorde tidigare men vet inte hur jag kommer åt den. Vad ska jag göra ?

Pejij
2010-05-16, 01:00
Min jb:ade Iphone började knäppa sig så jag stängde av den och tänkte jailbreaka om den. Dock funkar den inte heller denna gång att jailbreaka om när den har knäppat sig. Jag kan ju återställa i Itunes men det står att den då automatiskt kommer installera senaste programvaran vilket det inte finns jailbreak till såvitt jag vet? Har även nån säkerhetskopiering som jag gjorde tidigare men vet inte hur jag kommer åt den. Vad ska jag göra ?

Finns visst Jailbreak till senaste programvaran.

n1tro
2010-05-16, 10:06
cuzz we jailbreakz<zz

Silverschnitzel
2010-05-16, 10:31

Men inte operatörsupplåsning och det behöver jag med..

hahavaffan
2010-05-16, 10:34

http://spiritjb.com/Innebär untethered att man inte kan använda den som modem till macbooken?

bumbi
2010-05-16, 12:23
Måste bara skriva detta,

är i Shanghai nu och Ipod-sarna är skit här, men alla Ipod-tillbehör som man kan tänka sig är av god kvalitet och dessutom sjukt billiga. Jiiiippiie! :D

Kabuto
2010-05-16, 12:27
Vadå är skit? Ipods är alltid ipods även i Shanghai.. Låter som du har tittat på kopior.

Ignatius72
2010-05-16, 17:34
Hur kommer det sig att vissa låtar (spotify) inte går att spela i iphonen men väl via datorn? På datorn är de markerade med en liten kedjesymbol och det jag får upp på luren är att "the track you tapped is currently not available from spotify in your region blabla bla. Men den funkar ju på el computore??

-squat-
2010-05-16, 21:21
Hur kommer det sig att vissa låtar (spotify) inte går att spela i iphonen men väl via datorn? På datorn är de markerade med en liten kedjesymbol och det jag får upp på luren är att "the track you tapped is currently not available from spotify in your region blabla bla. Men den funkar ju på el computore??

Hittade denna kommentar: "For those with the region problem, log out and log in. It fixed it for me."

Ignatius72
2010-05-17, 07:10
Hittade denna kommentar: "For those with the region problem, log out and log in. It fixed it for me."

tack, men grejen är att det funkar ibland. Kan fungera i ett par timmar och sedan dött igen. Men en liten surf på spotify visar att det är fler än jag som lider av problemet så de fixar väl det.

bear.flowertwig
2010-05-17, 15:48
tack, men grejen är att det funkar ibland. Kan fungera i ett par timmar och sedan dött igen. Men en liten surf på spotify visar att det är fler än jag som lider av problemet så de fixar väl det.

Dock rätt irriterande. För mig var offlinelyssning den största poängen med att betala för Spotify.

-squat-
2010-05-17, 18:05

jag fick samma problem idag jag också. Så det lär väl komma en fix snart ja.

Tricce
2010-05-18, 16:40
Det låter ju grymt najs.. måste jag kolla upp, mycket billigare än Spotify!

Den här är också sjukt grym!: http://runkeeper.com/

Testade den där idag och det funkade klockrent! Riktigt trevliga data man kan kolla på sin personliga sida sen :)

http://fireflymm.com/wp/wp-content/uploads/runkeeper.jpg

J.V
2010-05-25, 16:14
Minimalism! :D

http://i45.tinypic.com/28rld9d.png

http://i47.tinypic.com/6xt0xy.png

Och lite scroll till höger på docken så visar sig de väldigt gömda och hemliga Jailbreak-verktygen och applikationerna.

http://i45.tinypic.com/dgs9qf.png

Civilrätt
2010-05-25, 17:56
edit;

Kimball
2010-05-25, 19:49
Minimalism! :D

Och lite scroll till höger på docken så visar sig de väldigt gömda och hemliga Jailbreak-verktygen och applikationerna.

Cleant och fint som sagt!

Kan för övrigt tipsa om Androidlock för de som inte upptäckt det! En LITEN extra gnutta "säkerhet" utifall man tappar eller blir bestulen på eländet. :)

LoTiX
2010-05-25, 20:09
Testade den där idag och det funkade klockrent! Riktigt trevliga data man kan kolla på sin personliga sida sen :)

runkeeper pro bild

Kan man ändra miles till km och mph till km/h? Antar det går men lika bra o fråga.

tomccc
2010-05-25, 22:50
Kan man ändra miles till km och mph till km/h? Antar det går men lika bra o fråga.

Ja det går bra

Frantic
2010-05-26, 14:15
Funkar det att köpa Iphone i USA och använda här?

Läste nämligen att Walmart har mer eller mindre halverat priset och att de nu kostar 97 dollar och en kompis ska dit snart så det vore ju ganska trevligt om han kunde köpa med en.

Morrris
2010-05-26, 15:29
Funkar det att köpa Iphone i USA och använda här?

Läste nämligen att Walmart har mer eller mindre halverat priset och att de nu kostar 97 dollar och en kompis ska dit snart så det vore ju ganska trevligt om han kunde köpa med en.

Du måste skriva på abonnemang på plats såvitt jag vet.

Frantic
2010-05-26, 20:29
Du måste skriva på abonnemang på plats såvitt jag vet.

Jaså? Det gör ju det hela lite svårare.

tossefar
2010-05-26, 20:52
Jaså? Det gör ju det hela lite svårare.

Det är alltså 97 dollar + alla månadskostnader för abb.

Med tanke på att den kostar över 6000 i butik så vore det en konstig deal annars.

Silverschnitzel
2010-05-26, 21:13
Har nån här beställt operatörsupplåsning via 3 för 350 spänn? Hur lång tid tog det isåfall och räckte det med att synca luren med Itunes eller va man tvungen att återställa den innan det funka?

Sparven från Minsk
2010-05-27, 06:31
Skitdum fråga, men är man korkad så är man. Hur tusan skapar man mappar för bilder i iphonen? Just nu finns det bara en stor mapp där alla bilder hamnar som heter fotorullen eller nått sådant. :em:

Dreas
2010-05-27, 08:57
Skitdum fråga, men är man korkad så är man. Hur tusan skapar man mappar för bilder i iphonen? Just nu finns det bara en stor mapp där alla bilder hamnar som heter fotorullen eller nått sådant. :em:Har du inte OS 4 så funkar väl inte det? Det är väl en av sakerna som kommer?

Ganymedes
2010-05-27, 11:16
Skitdum fråga, men är man korkad så är man. Hur tusan skapar man mappar för bilder i iphonen? Just nu finns det bara en stor mapp där alla bilder hamnar som heter fotorullen eller nått sådant. :em:

iPhone synkar mot iPhoto på Mac, så jag väljer bara i iTunes vilka fotoalbum den ska synka så blir det "mappar" av det på min iPhone. Har dock ingen koll på hur det fungerar i PC-världen...

Har du inte OS 4 så funkar väl inte det? Det är väl en av sakerna som kommer?

Du tänker nog mer på mappar för att kategorisera apps.

Tricce
2010-05-27, 12:08
Går det att få fram så man ser vilken vecka det är i kalendern?

bug
2010-05-27, 12:40
Cleant och fint som sagt!

Kan för övrigt tipsa om Androidlock för de som inte upptäckt det! En LITEN extra gnutta "säkerhet" utifall man tappar eller blir bestulen på eländet. :)

Tack för tipset. :D

Kimball
2010-05-27, 13:56
Har nån här beställt operatörsupplåsning via 3 för 350 spänn? Hur lång tid tog det isåfall och räckte det med att synca luren med Itunes eller va man tvungen att återställa den innan det funka?

Kanske lite irrelevant, men min Teliaupplåsning tog 4 dagar, återställning krävs!

Tack för tipset. :D

:thumbup:

Silverschnitzel
2010-06-06, 09:43
Jag restorade luren efter nån vecka och då va den upplåst! En fråga, hur får jag tag på Illuminate theme? Går det utan att donera till killen?

Sagzy
2010-06-06, 12:05
någon som har koll hur lång tid det tog för iphone att komma till Sverige efter realesen i USA?

Kimball
2010-06-06, 14:29
någon som har koll hur lång tid det tog för iphone att komma till Sverige efter realesen i USA?

3G var det världslansering på i åtminstone 10-20 (?) länder eller liknande. 3GS har jag dålig koll på men ett svagt minne säger någon vecka eller 1 mån?

Rykten säger 4gen i mitten / slutet på juni, men det verkar väl optimistisk. Får väl se hur 7-11 juni @ WWDC. :D

Sagzy
2010-06-06, 15:51
3G var det världslansering på i åtminstone 10-20 (?) länder eller liknande. 3GS har jag dålig koll på men ett svagt minne säger någon vecka eller 1 mån?

Rykten säger 4gen i mitten / slutet på juni, men det verkar väl optimistisk. Får väl se hur 7-11 juni @ WWDC. :D

hade ju hoppats på att 4gen släpps i slutet av juni, även här i Sverige, ifall du den släpps då överhuvudtaget.

Tricce
2010-06-06, 19:57
Min iphone dog igår *cry*
Hoppas dom kan fixa den utan att bilder och kalendern raderas :/

BigSpawn
2010-06-07, 10:45
Vart lite skeptisk till Iphone men nu fick hela företaget en sån och jag är faktiskt över förväntan nöjd med den än så länge:) Nu måste jag bara hitta ett bra trådlöst headset som jag kan ha på gymmet för att lyssna på musik osv med, nån som har nått bra tips?

Jay-Z
2010-06-07, 11:38
När ni pratar 4G är det den nya modellen, som bland annat hittats på en bar?

Dreas
2010-06-07, 11:40
När ni pratar 4G är det den nya modellen, som bland annat hittats på en bar?Ja, det är nog den. Ifall det nu inte var ett trick, vilket jag tror. Och den kommer nog inte heta 4g, men det får vi väl reda på ikväll.

Jay-Z
2010-06-07, 11:42
Ja, det är nog den. Ifall det nu inte var ett trick, vilket jag tror. Och den kommer nog inte heta 4g, men det får vi väl reda på ikväll.

*fapmarathon*

bizniz
2010-06-07, 11:55
Ja, det är nog den. Ifall det nu inte var ett trick, vilket jag tror. Och den kommer nog inte heta 4g, men det får vi väl reda på ikväll.

Hoppas dom sätter ett datum, känns lite smått onödigt att vänta på nått om det ändå inte kommer :D

Dreas
2010-06-07, 12:08
Hoppas dom sätter ett datum, känns lite smått onödigt att vänta på nått om det ändå inte kommer :DOnödigt att vänta på något som presterar som hälften av alla nyare mobiler :cool:

Nejrå, den kan nog bli trevlig, om den tillsammans med OS 4 innebär något utöver det som Android redan ger.

Kimball
2010-06-07, 13:43

De har ju funnit ganska många ex iofs, inte bara den som gizmodo betalade för. Vore ju sjukt kul om någon av de som hittats faktiskt är exakt den de skall avslöja. "Och här har vi den nya iPhonen!... som de flesta redan sett".

Onödigt att vänta på något som presterar som hälften av alla nyare mobiler :cool:

Nejrå, den kan nog bli trevlig, om den tillsammans med OS 4 innebär något utöver det som Android redan ger.

Enligt rykten har den högst DPI av alla smartphones ute på marknaden atm och dubbla upplösningen vs. de gamla iPhone-modellerna, alltid nåt. Vi får väl se :)

hahavaffan
2010-06-07, 13:46
Vad är det sagt angående OS 4.0 egentligen? När får vi ta del av denna fantastiska uppdatering?

Kimball
2010-06-07, 14:01
Vad är det sagt angående OS 4.0 egentligen? När får vi ta del av denna fantastiska uppdatering?

Borde väl komma lagom till nya telefonsläppet eller ngn vecka innan kanske? Annars får vi väl reda på det nu 7-11 från WWDC :) Börjar kl 18 eller 19 för oss tror jag?

Pungis
2010-06-07, 14:27

Ska info släppas ikväll? Var?

bizniz
2010-06-07, 14:30
Onödigt att vänta på något som presterar som hälften av alla nyare mobiler :cool:

Vad är det annars man ska satsa om man vill ha en riktigt bra mobil, är det HTC som gäller?

Kimball
2010-06-07, 14:32
Ska info släppas ikväll? Var?

http://modmyi.com/live kör livefeed from kl 19 då de börjar.

norlund
2010-06-07, 19:45
http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/nya-iphone-presenteras-1.1118036

Lasse Kongo
2010-06-07, 20:19
Jag ska ha en iaf så fort det bara går, kosta vad det kosta vill.

http://www.apple.com/se/iphone/features.html#design-video

Pelle2
2010-06-07, 20:28
Haha jag vill också ha en, men jag skäms lika mycket varje gång över apples reklam videos.. lol som att videosamtal vore en nyhet? "det kommer att förändra samtal för all framtid" hahah.. herregud

Kimball
2010-06-07, 20:34
Haha jag vill också ha en, men jag skäms lika mycket varje gång över apples reklam videos.. lol som att videosamtal vore en nyhet? "det kommer att förändra samtal för all framtid" hahah.. herregud

Mjo det var riktigt skumt. De dillade väl bara om det över wifi också? Förvisso rätt ballt men... inget jag kommer använda ändå så wtf.

davvvan
2010-06-07, 20:35
Fan va jag är less på mig själv som köpte en 3GS på avbetalning i höstas... Knullad.

bizniz
2010-06-08, 11:03
http://www.iphone4hd.com/1/post/2010/06/iphone-4-compared-to-htc-nokia-palm.html

Sida vid sida med bl.a monstret HTC EVO 4G.

hahavaffan
2010-06-08, 11:06
Fan va jag är less på mig själv som köpte en 3GS på avbetalning i höstas... Knullad.Då är vi två :D Har dessutom ett annat abonnemang på en jävla SonyEricsson W995 från förra sommaren som är på 24mån :(

Kimball
2010-06-08, 11:22
http://www.iphone4hd.com/1/post/2010/06/iphone-4-compared-to-htc-nokia-palm.html

Sida vid sida med bl.a monstret HTC EVO 4G.

Nu föredrar jag uppenbarligen iPhone osv, men wtf, är inte EVOn en aning _för_ stor? 4.3"? Man vänjer sig säkerligen, dock.

Det som 4an fortf. saknar som vore trevligt är väl typ:

Utbytbart minneskort
Löstagbart batteri för enklare utbyte
Flash

Annars kommer jag inte på nåt sådär som eg. behövs / saknas?

bizniz
2010-06-08, 11:32
Nu föredrar jag uppenbarligen iPhone osv, men wtf, är inte EVOn en aning _för_ stor? 4.3"? Man vänjer sig säkerligen, dock.

Det som 4an fortf. saknar som vore trevligt är väl typ:

Utbytbart minneskort
Löstagbart batteri för enklare utbyte
Flash

Annars kommer jag inte på nåt sådär som eg. behövs / saknas?

Ja det tänker jag också på, 4tum+ är lite overkill känns det som, vill helst att den ska få rum i fickan på byxfickan.

Ska bli intressant att se hur HD inspelningen blir.

Dreas
2010-06-08, 11:37
Vad är det annars man ska satsa om man vill ha en riktigt bra mobil, är det HTC som gäller?Evon eller Samsung S9000i. Desire står sig slätt numer :(

davvvan
2010-06-08, 18:00
Då är vi två :D Har dessutom ett annat abonnemang på en jävla SonyEricsson W995 från förra sommaren som är på 24mån :(

Ja, vafan. Vilket jävla felval. Går det inte förhandla om avtalet på något sätt?

HAHA var ganska kul med den där SonyEricssontelefonen dock :D

bizniz
2010-06-08, 20:13
Evon eller Samsung S9000i. Desire står sig slätt numer :(

Evon har väldigt stor skärm, rädd att den ska vara för stor, var lite inne på Galaxy S, men iPhone 4 ligger nog på toppen just nu.

Dreas
2010-06-08, 20:21
Evon har väldigt stor skärm, rädd att den ska vara för stor, var lite inne på Galaxy S, men iPhone 4 ligger nog på toppen just nu.Köper du någon av dom så kommer du bli mycket nöjd :) Iphonen är nog ett säkert och bra val :thumbup: