Jag har kört igång min tredje omgång av Tri-phase denna vecka. Då jag fört en Excel-journal de senaste 6 månaderna så tänkte jag att nästa steg kunde vara att även logga detta i en kollo-journal framöver.
Jag har inte bestämt mig vilken form journalen ska ha, men jag börjar med att föra ner mina träningspass och tankar, så får vi se var det hamnar!
Bakgrund om mig:
29 år i år. Jag har haft korta (3-4 månader) episoder på gymmet sedan många år tillbaka men det var först förra året som jag bestämde mig för att träna strukturerat med mål för både träning och kost.
Efter att ha "bantat" från 95kg till 75kg (är 193 cm lång) mellan aug 2011 och april 2012 drog jag slutsatsen att jag såg ut som en spindel / ett skelett och bestämde mig för att bygga muskler.
Jag körde igång med en 3-splitt för att komma igång mellan juni och september 2012, sedan satte jag i gång med tri-phase i oktober 2012.
Jag har kört 2 omgångar av 12 veckors programmet, dvs. 6 månader och gått upp i vikt från 77 kg till 84 kg. Planen är att köra 1-2 omgångar till, försöka gå upp 1 kg i månaden och landa på 90 kg för att sedan fundera på nästa steg. Jag har även satt upp en del träningsmål som följer;
Nuvarande vikt - Målvikt (mitten 2014)
Bänk: 95 kg -> 110 kg
Böj: 105 kg -> 150 kg
Mark: 130 kg -> 180 kg
För er som är intresserade av träningsschemat så finns en forumtråd om
Tri-phase här.
Alla kommentarer är välkomna!