2011-09-06, 18:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
18 åriga brudens väg mot superform
Namn: Madicken
Ålder: Född 1993
Längd: 160 cm
Vikt: Ingen koll just nu. Men skulle tippa på 55 någonstans.
Lite kort om mig och mina ambitioner:
Jag har enda sedan jag var liten tävlat hästhoppning och lyckats ta mig på på elit nivå. I övrigt har jag tränat konditionsträning och lite styrka till och från i 2 år. Efter ätstörningar och andra självskadebeteenden som jag hade under 07-08-09 så har jag kämpat hårt med självkänslan och med att äta och träna rätt. Jag har har perioder där jag har haft min riktiga drömkropp men jag har haft så svårt att hålla kvar det eftersom jag haft svårt att hålla alkohol och mat på rätt nivå.
I våras tränade jag otroligt mycket men kollapsade efter en del psykiska påfrestningar och började festa,röka och käka onyttigt igen. Men nu är jag tillbaka igen för att träna för att må mycket bättre psykiskt och nå min drömkropp!
Just nu har jag satt igång med träningen och börjat smyga över på nyttigare mat igen. Jag är även inne på min första vecka som rökfri och alkohol fri. I denna journal kommer jag mest skriva om mitt psykiska mående, kosten jag stoppar i mig och självklart en del träningen.
Alla tips och råd uppskattas!
|
|
|
2011-09-06, 18:45
|
|
Powerhouse
Reg.datum: May 2011
|
Vad har du för träningsplaner?
Grymt att du är rökfri, bra jobbat!
Tycker inte att du ska slopa allt som är onyttigt bara för att det är en ny satsning. Det ska ju vara hållbart i längden, viktigast är kontinuiteten och framförallt att det är kul.
Ät nyttigt, träna regelbundet, rök inte och drick inte varje helg. Ibland är det ju helt okej
|
|
|
2011-09-06, 18:51
|
|
Registered User
|
Dagens träning:
Pass 1: Idag så började dagen med att jag hade träningslära från 8:15 till 11:00 på schemat i skolan. Perfekt! Först så blev de 4 kilometer jogging på spåret bakom skolan. Gick ganska segt idag, kände mig helt genomblöt av svett och trött efter bara någon kilometer konstigt nog. Men pressade mig runt dom där 4 kilometerarna sedan så begav jag mig in till gymmet. Väl där inne blev de lite bänkpress (30 kilo, 10x3), knäböj (20 kilo 5x2) och små övningar med hantlarna. Avslutade på motionscyckeln i cirka 30 minuter. Jag har inte varit på gymmet på ett halvår och de märks inte. Har blivit riktigt svag..
Pass 2: En joggingtur på cirka 4 kilometer efter skolan. Gick lättare nu, skönt!
|
|
|
2011-09-06, 18:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Som sagt blir oftast problemet att man går på för hårt med träning och diet, det klarar man aldrig att hålla i längden och mår bara sämre av det.
Först och främst bör man ta tag i psyket och lära sig att vara nöjd.
Annars blir det dom här extrema lägena.
Det är bra att du är öppen om dina problem, även ifall det skulle vara så det bara är här och inte privat så är det ändå bra att få höra andras tankar.
Lycka till.
PS. en annan viktig grej är att det finns massa godsaker man kan göra som är bra för träningen också, proteinfluff, cheesecake osv osv
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2011-09-06, 18:55
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah
Vad har du för träningsplaner?
Grymt att du är rökfri, bra jobbat!
Tycker inte att du ska slopa allt som är onyttigt bara för att det är en ny satsning. Det ska ju vara hållbart i längden, viktigast är kontinuiteten och framförallt att det är kul.
Ät nyttigt, träna regelbundet, rök inte och drick inte varje helg. Ibland är det ju helt okej 
|
Träningsplanerna är att förbättra konditionen och bli starkare! Främst för att jag önskar mig en slankare kropp och en bättre mående kropp. Men mina mål för nästa vår är att ställa upp i en del lopp som t.e.x tjejmilen och sådant.
Tack för tipsen!
|
|
|
2011-09-06, 18:59
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av agazza
Som sagt blir oftast problemet att man går på för hårt med träning och diet, det klarar man aldrig att hålla i längden och mår bara sämre av det.
Först och främst bör man ta tag i psyket och lära sig att vara nöjd.
Annars blir det dom här extrema lägena.
Det är bra att du är öppen om dina problem, även ifall det skulle vara så det bara är här och inte privat så är det ändå bra att få höra andras tankar.
Lycka till.
PS. en annan viktig grej är att det finns massa godsaker man kan göra som är bra för träningen också, proteinfluff, cheesecake osv osv
|
Tack du!
Jag tror de är det felet jag gjort förr. Jag har förbjudit mig till mycket och tillslut var de enda jag tänkte på godsaker,mat och alkohol vilket gjorde att jag kollapsade helt och sket i det. Jag har svårt att hitta något "mellanting". De är allt eller inget liksom. Men jag ska försöka tänka ett steg i taget, sen att kunna unna sig något någongång i bland! (Ska ta en titt på godsakerna du tipsade om!  )
|
|
|
2011-09-06, 19:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
kul! brukar hjälpa att skriva av sig då man tränat och känner sig extra stolt, starkt att ta tag i det psykiska måendet trots nedgångar.
hejja!
|
|
2011-09-06, 19:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2008
|
Försök inte att göra allting rätt i början heller, mycket handlar om "trail and error" dvs försöka och misslyckas, nederlag är nödvändigt för att kunna komma tillbaka starkare/klokare.
|
|
|
2011-09-06, 19:58
|
|
Registered User
|
Såhär på kvällskvisten blev de även en promenad på 20 minuter, skönt!
Förövrigt packade jag om min träningsväska till imorgon nyss.. Och herregud vad jag har saker i min väska. Kanske är de för jag är tjej?
Långbyxor, tunn tröja, linne, shorts, skor, strumpor, två par handdukar, sportbh + extra underkläder, sminkväska, hårspray, hårborste, deo, duschkräm, tidning + plattång..? Har även också en vattenflaska i väskan!
Hehe.. Någon som proppar ner lika mycket saker som mig?
|
|
|
2011-09-06, 20:01
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Inte behöver du ha med dig en tidning  Kört hårt nu, lycka till framöver!
|
2011-09-06, 20:01
|
|
Winners Never Quit
Reg.datum: Jan 2010
|
Kör hårt! Kommer följas!
|
|
|
2011-09-06, 20:07
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2011
|
Plattång
|
|
|
2011-09-06, 20:15
|
|
Registered User
|
Tack så mycket alla. Jag ska köra på hårt!
Känner mig så grymt peppad just nu, jättekuL!
|
|
|
2011-09-06, 20:22
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
|
Tack så mycket för länken. SKa se till att skumma igenom den nu ikväll.  Finns nog alltid något nyttigt att fånga!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:57.
|

|