2011-07-24, 19:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Fet på diet, en norrländsk nybörjare
Hejsan!
Är en norrländsk kille bosatt i Skellefteå som nyligen hittat hit till forumet och fått fullt med inspiration av andra.
Tänkte försöka ta mig i kragen och både bli av med vikt(fett) och lägga på lite muskler, är tämligen ny i både diet och styrketränar svängarna och behöver därför en massa hjälp (:
Har alltid haft svårt med kaloriräkning och provat en del olika dieter och hittat en jag fastnat för LCHF, denna passar mig och hade väl tänkt o försöka hålla den resten av livet mer eller mindre.
Går aldrig hungrig och saknar inte direkt kolhydraterna i maten, är även nybörjare inom styrketräning och har aldrig haft någon som visat mig utan jag har kört på maskinerna dem gångerna jag varit på gymmet.
Är:
Man
26år
181cm
Startvikt ~108kg (nu 101.3kg)
Då jag inte har så bra koll så kan jag inte skriva in stats för mark o bla bla bla utan skriver in lite vad jag tränat och hur det går mest.
Tips mottages jättegärna och finns det någon i Skellefteå som vill visa vägen så säg gärna till, ska försöka lägga upp en bild hur illa det är just nu så fort som möjligt (:
|
|
2011-07-24, 19:19
|
|
Powerhouse
Reg.datum: May 2011
|
Tjena och välkommen! Kul med fler Norrlänningar på forumet
Tror det bästa för dig är att träna regelbundet helt enkelt och äta nyttigare nära kaloribalans så kommer formen infinna sig.
|
|
|
2011-07-24, 19:22
|
|
Powerhouse
|
Och att inte försöka få kilona att försvinna på en gång, det måste ju bli en livsstil. Att tappa vikt snyggt tar ju tid
|
|
|
2011-07-24, 19:22
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah
Tjena och välkommen! Kul med fler Norrlänningar på forumet
Tror det bästa för dig är att träna regelbundet helt enkelt och äta nyttigare nära kaloribalans så kommer formen infinna sig.
|
hur menar du med nyttigare nära kaloribalans? (:
|
|
2011-07-25, 10:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av soulie
hur menar du med nyttigare nära kaloribalans? (:
|
nyttigare = bättre sammansatt kost och nära kaloribalans menar han troligtvis att du inte ska gå på någon svältkur som bara kommer stjälpa dig, och inte heller äta för mycket. ät lagom (underbart ord va  ) och träna efter förmåga, det kommer göra mycket nu i början! nu ska du bara styra in dig på rätt väg
|
|
|
2011-07-25, 19:24
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av emcalu
nyttigare = bättre sammansatt kost och nära kaloribalans menar han troligtvis att du inte ska gå på någon svältkur som bara kommer stjälpa dig, och inte heller äta för mycket. ät lagom (underbart ord va  ) och träna efter förmåga, det kommer göra mycket nu i början! nu ska du bara styra in dig på rätt väg 
|
ah okej, trivs som bra med maten jag äter nu och är aldrig hungrig nu så blir väl inte som en svältkur och jag äter nog inte för mkt heller eventuellt för lite kanske om något men får försöka justera sedan (:
Försöker ragga någon o börja gymma med mig dels för att den kanske kan lite mer tekniker där och dels för att man blir mer peppad om man är flera som kör men går lite trögt på den biten ):
Blev dock ingen träning idag alls utan 2 timmar promenad som var väldans skönt i värmen, ska försöka knepa ihop ett träningsschema och se om dem har tid med en genomgång på gymmet med mig.
Är peppad iaf till tusen !
|
|
2011-07-26, 08:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av soulie
ah okej, trivs som bra med maten jag äter nu och är aldrig hungrig nu så blir väl inte som en svältkur och jag äter nog inte för mkt heller eventuellt för lite kanske om något men får försöka justera sedan (:
Försöker ragga någon o börja gymma med mig dels för att den kanske kan lite mer tekniker där och dels för att man blir mer peppad om man är flera som kör men går lite trögt på den biten ):
Blev dock ingen träning idag alls utan 2 timmar promenad som var väldans skönt i värmen, ska försöka knepa ihop ett träningsschema och se om dem har tid med en genomgång på gymmet med mig.
Är peppad iaf till tusen ! 
|
låter som en bra idé. justeringar är grejen!
absolut, men sitt inte och vänta på att "dra igång på riktigt" innn du har hittat en träningsbuddy! du får tänka som så att hänger du på gymmet en hel del blir det snart att man hejar på de man känner igen till slut = voila! själv har jag lärt känna hur många som helst på mitt gym och det blir lätt så att ses man där så blir det att man snackar och peppar varandra. tycker du att det känns omotiverat att gå till gymmet kan du be om stöd från familj och vänner att sparka ut dig ur huset!
jag kan rekommendera z_bumbis schema här på kolo, har för mig att tråden ligger under träningsdelen, den heter typ "programförslag". kika i den!
rock on!
|
|
|
2011-07-26, 21:07
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av emcalu
låter som en bra idé. justeringar är grejen!
absolut, men sitt inte och vänta på att "dra igång på riktigt" innn du har hittat en träningsbuddy! du får tänka som så att hänger du på gymmet en hel del blir det snart att man hejar på de man känner igen till slut = voila! själv har jag lärt känna hur många som helst på mitt gym och det blir lätt så att ses man där så blir det att man snackar och peppar varandra. tycker du att det känns omotiverat att gå till gymmet kan du be om stöd från familj och vänner att sparka ut dig ur huset!
jag kan rekommendera z_bumbis schema här på kolo, har för mig att tråden ligger under träningsdelen, den heter typ "programförslag". kika i den!
rock on! 
|
Ah nae jag är inte den som är den faktiskt (: har ganska lätt att få kontakt med andra personer o så.
Har dock inte tagit mig till gymmet men blev 2timmes promenad och 1 timmes cykling, har två jobbdagar kvar sedan är det en minisemester (((:
Tog två bilder idag som jag hade tänkt att lägga upp, är dock helt klädd på dem men mest för egen skull att kunna jämföra själv
|
|
2011-07-27, 17:37
|
|
Registered User
|
Blev ca 2 timmar cykling dock ingen promenad idag, har varit så varmt så varit helt slut hela jobbdagen ):
köpte lite nya kläder för att ytterligare peppa mig själv
|
|
2011-07-27, 20:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Två timmar hoj låter ju riktigt flitigt. Detta kommer att gå som som en dans  .
Bra namn på journalen också, "fet på diet". Keep up the spirit!
|
|
|
2011-07-28, 08:44
|
|
Registered User
|
Framifrån och från sidan, trivs inte med hur jag ser ut så kör påklädda bilder, kanske får mod snart och köra den strippade versionen (:
Detta är dock en bit in när jag började köra ordentligt men får bli min utgångspunkt iaf (:
Startvikt. 107.9 kg
Målvikt. ~85-90 kg
|
|
2011-07-28, 08:57
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av smürfpücko
Två timmar hoj låter ju riktigt flitigt. Detta kommer att gå som som en dans  .
Bra namn på journalen också, "fet på diet". Keep up the spirit!
|
Försöker hålla igång så mycket som möjligt och känner väl att det börjar komma mer och mer naturligt, börjar bli lite rastlös om jag sitter för länge som jag har en tendens att göra /:
tack så mkt!
|
|
2011-07-29, 17:37
|
|
Registered User
|
Jobbade 15:45 - 11:00 så har sovit en stund nu, känns som en vilardag idag och få samla krafter (:
Imorgon hade jag tänkt försöka ta mig till gymmet iaf, blir nog maskiner och ska se om någon kan gå igenom lite med mig där (:
|
|
2011-07-30, 19:42
|
|
Registered User
|
Blev inget gym idag då jag verkar ha blivit sjuk men har försökt gå ~1timma iaf.
Funderar på att ta mig till gymmet imorgon istället om jag mår bättre annars en promenad ev. cykla beroende på vad kroppen säger.
Är fortfarande superpeppad iaf!
|
|
2011-08-01, 11:14
|
|
Powerhouse
|
Fan Soulie, du har ju inte så dåligt utgångsläge. Du ser ju ut att ha ganska bra med muskelmassa.
Tycker du ska komma igång med styrketräningen bara så att du verkligen får den fina formen som jag misstänker du (och alla andra iofs  ) är ute efter.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:12.
|

|