Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-28, 17:41   #1
hidden
Gömd

Reg.datum: Oct 2009
Conditus Rex marscherar mot bra form!

Nu har jag startar flera journaler innan men den här ska jag hålla mig till i framtiden även om jag tar en längre paus. Det har funnits en liten efterfrågan på att jag ska ha en liten journal från folk här på forumet, så då startar jag en!

Jag ska försöka uppdatera journalen med bilder, resultat och träningspass dom gångerna jag orkar och har tid, förhoppningsvis orkar jag göra det nästan varje dag. För er som undrar vart journalnamnet kommer ifrån så lyssnar jag just nu på albumet Carolus Rex av Sabaton. För er som inte vet betyder namnet ungefär Kung Karl på latin. Därför bestämde jag mig för att göra en "spoof" på namnet och lägga dit Conditus istället för Carolus för att det betyder ungefär "dold" på latin Finurligt va? Använde såklart någon typ av translate på internet, så får hoppas att det stämmer.

Time to cut the crap och vi går direkt till träningen och träningsmål!

Stats
174-175cm
74-76kg
19 år gammal, född 1993 fyller i Juni.

Jag deffar just nu och planerar att hålla det minst 2 månader till från idag, sen får vi se om jag orkar fortsätta med deffen eller om jag går på min första riktiga bulk någonsin direkt. Planen är att jag ska gå upp så pass långsamt att jag kan hålla bulken i minst ett halvår och endast behöva deffa 2-3 månader för att nå beachform igen.

Sen postar jag samma bilder som jag gjorde i före- och efterbilder tråden för ser som inte har sett dem än så vet ni ungefär hur min utveckling varit!

Den första bilden är tagen maj 2011 tror jag. Men jag såg precis ut så tills november 2011 då jag tog mig an min första lyckade deff. Min andra bild är efter deffen är klar under juni 2012. Hade deffat från ca november till mitten av april eller början av maj eller något innan, kommer inte ihåg direkt. Men efter jag skulle ta min lilla paus sket sig allting och jag gick upp en del vikt hit o dit. Det blev ingen bulkperiod som jag hade tänkt utan jag tränade sporadiskt och drack alldeles för mycket. Ibland var jag inte ens i gymmet på flera veckor. Tredje bilden är ungefär 1.5v in i den nya deffen och jag har tagit mig i kragen under hela mars och tränat mer regelbundet och bestämt mig trots allt för att försöka deffa till Juli. Den sista bilden är från igår när jag vägde in på 74.6kg och då har jag kommit in 4 veckor i deffen.

Har ni några frågor om vad som helst så ställ dem om ni vill så försöker jag svara på dem så gott det går!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 1.jpg (79.7 KB, 60 visningar)
Filtyp: jpg 2.jpg (68.8 KB, 64 visningar)
Filtyp: jpg 3.jpg (104.7 KB, 73 visningar)
Filtyp: jpg 4.jpg (127.5 KB, 116 visningar)
hidden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 17:50   #2
hidden
Gömd

Det här får väl bli min första update trots att jag inte tränat idag. Är kraftigt bakfull idag eftersom jag var ute och hade världens trevligaste karatefylla igår. Jag vaknade vägandes 72.8kg ifrån igårdagens 74.6kg! Helt sjukt hur alkohol kan torka ut ens kropp. Jag tog självfallet tillfället i akt och drog några skakiga bilder på min extremt uttorkade kropp! Jag tror att jag fortfarande var full när jag vaknade i morse, så hade extremt svårt att stå stilla när jag försökte knäppa bilder och få med så mycket som möjligt samtidigt

Idag har jag druckit massor vatten och tryckt i mig all form av kolhydrater som går för att kunna göra ett bra benpass imorgon. Hoppas jag kan prestera likvärdigt som alla andra dagar!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 20130428_104043 (Small).jpg (75.0 KB, 87 visningar)
Filtyp: jpg 20130428_104146 (Small).jpg (72.4 KB, 112 visningar)
Filtyp: jpg 20130428_104334 (Small).jpg (82.3 KB, 85 visningar)
Filtyp: jpg 20130428_104419 (Small).jpg (68.8 KB, 70 visningar)
hidden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 18:03   #3
difeddy
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Shiet vilka grymma ben du har!
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 18:10   #4
al3ks
Registered User

al3kss avatar

Reg.datum: Sep 2010
Kul att du startat, blir en instant subscribe!

Tror din form kommer va grym efter deffen. Den är bra redan nu och dina ben är helt jävla awesome!

Försök hålla denna journal vid liv nu mannen!
al3ks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 19:20   #5
hidden
Gömd

Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Shiet vilka grymma ben du har!
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks Visa inlägg
Kul att du startat, blir en instant subscribe!

Tror din form kommer va grym efter deffen. Den är bra redan nu och dina ben är helt jävla awesome!

Försök hålla denna journal vid liv nu mannen!
Tackartackar! Ja, ska försöka hålla denna vid liv nu faktiskt. Även om det kan hända att det blir lite oregelbundna uppdateringar!
Gammal 2013-04-28, 23:12   #6
WilliamPersson1
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
Så jävla bra! Hade varit skoj med lite stats på vad du tar i t.ex benpress x X-antal reps samt vad dina lår, mage och armar mäter!
WilliamPersson1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 00:10   #7
mara1
Registered User

mara1s avatar

Reg.datum: Apr 2011
Grymt bra jobbat, grym utveckling! Tror just att du fick mig att vilja dra till gymmet imorn
Gammal 2013-04-29, 09:56   #8
hidden
Gömd

Citat:
Ursprungligen postat av WilliamPersson1 Visa inlägg
Så jävla bra! Hade varit skoj med lite stats på vad du tar i t.ex benpress x X-antal reps samt vad dina lår, mage och armar mäter!
Tack Yes, får försöka skriva ut det snarast. Har inte mätt några kroppsdelar på ett tag så vore ju faktiskt intressant att se vad allt ligger på! Ska se om jag kommer ihåg att göra det imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av mara1 Visa inlägg
Grymt bra jobbat, grym utveckling! Tror just att du fick mig att vilja dra till gymmet imorn
Hehe, tack Alltid kul att inspirera andra.
Gammal 2013-04-29, 10:54   #9
Niwah
Powerhouse

Niwahs avatar

Reg.datum: May 2011
Grym fysik! will follow
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 12:31   #10
hidden
Gömd

Idag hade jag tänkt köra ben, men kände mig fortfarande bakfull idag på morgonen. Kroppen var skakig och darrig, så jag bestämde mig att jag skulle köra något mindre krävande än ben och det blev bröst och triceps. Prestationen under det här passet var kanske 70-80% av det jag egentligen klarar av. Maxstyrkan var låg och 50kg i bänkpressen kändes som 70kg gör i vanliga fall! När jag insåg att jag inte kommer kunna köra tunga vikter idag så siktade jag på pump istället =) Får hoppas att det blir bättre imorgon inför benpasset.

Dagen har följt:
Vaknar kl 06.00
Är i gymmet kl 07.15 ungefär

Passet
Bänkpress
80 x 3 (tar i vanliga fall 6-7 reps här...)
70 x 5
70 x 5 (konstigt att 70 kan kännas så tungt)
50 x 10
50 x 10

Dips
Kv x 8 x 4

Crossovers i CC
5 set med stark fokus på kontakt! PUMP!

Bröstpress i maskin
3 set med många reps med hög TUT.

Triceps
Körde pushdowns med stång 3 set, sen 3 set med rep.

Biceps (kör egentligen inte på bänkdagen, men måste ta vara på kolhydraterna jag åt igår för att få riklig pump ju! )
5 set med varierande vikt, började med 16kg sen gick neråt 11kg.

Kl 09.30
Äter kycklingvingar med ris.

Mina pass brukar vara lite längre och intensivare, men idag som sagt kändes jag kraftigt ur form. Det känns konstigt att jag presterade så sjukt dåligt i bänkpressen, min arbetsvikt är vanligtvis mellan 80-85kg. Ni som har följt min gamla journal ser nog direkt här att jag blivit svagare, men det beror inte på den här deffen utan snarare att efter min förra deff har jag gjort sjukt dåligt ifrån mig i träningen. Min gamla arbetsvikt låg på 90-95kg innan allt sket sig :/

Planen för resten av dagen
Gå två st powerwalks på 1 timme var.
Äta min andra måltid snart.
Tror jag kommer ta mig en proteinshake för maten idag är lite proteinfattig!

Sen lite misslyckade bilder på pumpet jag ville visa upp :/ Tyvärr blev bilderna inte särskilt bra, men de får åka upp ändå när jag ändå tagit dem. Bröstmusklerna ser lite ojämna ut men det beror mest på ljuset och hur jag håller mobilen för att ta bilderna!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 20130429_081427 (Medium).jpg (158.9 KB, 25 visningar)
Filtyp: jpg 20130429_081504 (Medium).jpg (131.4 KB, 27 visningar)
Gammal 2013-04-29, 12:32   #11
hidden
Gömd

Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Grym fysik! will follow
Tacktack! Lovar att jag denna gång inte ska abrupt sluta skriva i journalen
Gammal 2013-04-29, 13:53   #12
al3ks
Registered User

al3kss avatar

Reg.datum: Sep 2010
Bra pecs hidden! Känner igen känslan med pass där 50kg känns som 70 osv, har haft några sådana på senaste tiden själv
al3ks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 14:24   #13
Jeml
Registered User

Jemls avatar

Fan vad nice med journal! bra att du startade en

Jag diggar din fysik överlag, ser riktigt nice ut. Mirar dock benen som fan, jävligt grymma
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 15:09   #14
hidden
Gömd

Citat:
Ursprungligen postat av al3ks Visa inlägg
Bra pecs hidden! Känner igen känslan med pass där 50kg känns som 70 osv, har haft några sådana på senaste tiden själv

Tack Ja det är surt när sånt här händer. Börjar det släppa för dig eller?
Men jag ska försöka äta mer och vila lite extra den här veckan för att detta inte ska fortgå, får hoppas att det inte är något långvarit.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
Fan vad nice med journal! bra att du startade en

Jag diggar din fysik överlag, ser riktigt nice ut. Mirar dock benen som fan, jävligt grymma
Haha tack! Mina ben är faktiskt inte särskilt stora, tror det är mer hur musklerna fäster och ljuset som gör att de ser grova ut. Det kan också vara att jag har en relativt liten överkropp i jämförelse med benen! Ska mäta mina lår imorgon precis efter när jag vaknat för att se hur mycket dom mäter.
Gammal 2013-04-29, 17:42   #15
Jeml
Registered User

Jemls avatar

well det viktiga är ju att dom SER stora ut och ör snygga

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:27.