Idag hade jag tänkt köra ben, men kände mig fortfarande bakfull idag på morgonen. Kroppen var skakig och darrig, så jag bestämde mig att jag skulle köra något mindre krävande än ben och det blev bröst och triceps. Prestationen under det här passet var kanske 70-80% av det jag egentligen klarar av. Maxstyrkan var låg och 50kg i bänkpressen kändes som 70kg gör i vanliga fall! När jag insåg att jag inte kommer kunna köra tunga vikter idag så siktade jag på pump istället =) Får hoppas att det blir bättre imorgon inför benpasset.
Dagen har följt:
Vaknar kl 06.00
Är i gymmet kl 07.15 ungefär
Passet
Bänkpress
80 x 3 (tar i vanliga fall 6-7 reps här...)
70 x 5
70 x 5 (konstigt att 70 kan kännas så tungt)
50 x 10
50 x 10
Dips
Kv x 8 x 4
Crossovers i CC
5 set med stark fokus på kontakt! PUMP!
Bröstpress i maskin
3 set med många reps med hög TUT.
Triceps
Körde pushdowns med stång 3 set, sen 3 set med rep.
Biceps (kör egentligen inte på bänkdagen, men måste ta vara på kolhydraterna jag åt igår för att få riklig pump ju!

)
5 set med varierande vikt, började med 16kg sen gick neråt 11kg.
Kl 09.30
Äter kycklingvingar med ris.
Mina pass brukar vara lite längre och intensivare, men idag som sagt kändes jag kraftigt ur form. Det känns konstigt att jag presterade så sjukt dåligt i bänkpressen, min arbetsvikt är vanligtvis mellan 80-85kg. Ni som har följt min gamla journal ser nog direkt här att jag blivit svagare, men det beror inte på den här deffen utan snarare att efter min förra deff har jag gjort sjukt dåligt ifrån mig i träningen. Min gamla arbetsvikt låg på 90-95kg innan allt sket sig :/
Planen för resten av dagen
Gå två st powerwalks på 1 timme var.
Äta min andra måltid snart.
Tror jag kommer ta mig en proteinshake för maten idag är lite proteinfattig!
Sen lite misslyckade bilder på pumpet jag ville visa upp :/ Tyvärr blev bilderna inte särskilt bra, men de får åka upp ändå när jag ändå tagit dem. Bröstmusklerna ser lite ojämna ut men det beror mest på ljuset och hur jag håller mobilen för att ta bilderna!