Tjenare kolo
Är en kille på 18 år som har styrketränat i exakt 1 år nu. Jag bestämde mig för att börja styrketräna för att jag kände att det var dags, var inte riktigt nöjd med min kropp och jag ville helt enkelt få den att se snyggare ut. Jag har sportat i princip hela mitt liv. När jag var 6 år gammal började jag på fotboll och ishockey, men karriären tog tyvärr slut när jag var 14år. Att sluta sporta var ett av det största misstagen jag någonsin har gjort just för att jag brinner så mycket för det. För övrigt så brukar jag spela väldigt mycket fotboll och basketboll med polarna
Under detta året som jag har styrketränat har jag inte vart så jätteseriös. Det var mest de 5 första månaderna som jag hade motivation, sen kom sommaren och allt blev värre, blev inte bättre under hösten heller. så det senaste halvåret har varit väldigt oseriöst, så de mesta av mina ökningar som jag har gjort gjorde jag under de första 5 månaderna.
Jag hade inte heller något speciellt schema som jag gick efter det första året utan jag gick efter en vanlig 4-split, väldigt simpelt helt enkelt.
MEN nu jävar ska träningen tas upp igen, på allvar. Jag har styrketränat i exakt 13 månader nu, har fått helt okej ökningar, jag är iaf nöjd

Skapar denna journalen för att få motivation och tips av er, och självklart för att hålla koll på mina ökningar.
Stats innan jag började styrketräna (2011-02-05):
Ålder: 17
Längd: 181 cm
Vikt: 61kg (morgonvikt)
Nuvarande Stats:
Ålder: 18
Längd: 181 cm
Vikt: 75kg (morgonvikt)
Bänk: 67.5kg
Knäböj: 5x70kg (aldrig maxat)
Marklyft: aldrig kört
Nu är det dags att ta tag i det och öka som aldrig förr. Har nu börjat med SL 5x5 och jag är inne i min första vecka och tycker alla övningar är roliga, kör till och med marklyft nu
Formbilder kommer någon gång nästa vecka.
Aja dags att köra, hoppas ni ger mig motivation och tips