2011-07-20, 18:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Rugbyspelarens försök till Stronglift 5x5
Hej allesammans!
Det här är mitt försök att prova på Stronglift 5x5, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071 .. jag har letat efter ett bra schema ett par dagar nu och det här är vad jag hittade till slut, det är lite det jag vill. Bli bättre på basövningar och bli stark som ett svin. Utöver det här så tränar jag rugby tisdagar och torsdagar, så det passar perfekt. Matcherna är på lördagar så jag får se hur jag gör med fredagspasset, får nog bli att jag utför en så kallad aktiv vila dvs ut och går eller alternativt att jag tar det passet som står på tur men kör väldigt lätt på gymmet bara för att hålla igång. Det här är bara tills säsongen är slut sen så är det bara att köra på, hårt.
Måndag Pass A/B
Tisdag Rugby
Onsdag Pass B/A
Torsdag Rugby
Fredag Lätt Pass A/B alt. aktiv vila
Lördag Match
Söndag Vilodag
Tanken är att jag ska hålla på i 10 veckor, med en recension efter 4 veckor för att se om någonting blir bättre. Jag har en bra grundstyrka, är jävligt envis och bör tilläggas att jag har ett fysiskt arbete i form utav "Formbyggare" på en betongfirma, bära tungt om dagarna är vad det innebär, gå mycket, snickra och ha sig. Jag äter så som jag har själv kommit fram till att det är bra just för mig.. en dag kan se ut såhär; Ser ni något som är på tok säg för fan till! Jag kommer utvärdera om maten är tillräcklig för min energi om dagarna, men nu på semestern så är det nog idealt.
frukost, 2dl gröt, 150g keso, 300g mjölk, vitaminer, omega 3
mellanmål, 150g ägg, proteindrink, en frukt
lunch, 60g ris, 50g spenat, 150g kyckling/fisk/kött
mellanmål innan träning, 70g basmusli med frukt o. nötter, fil/yoghurt, en frukt
innan träning, aminosyror 7g
efter träning, proteindrink, 30g druvsocker,
middag, 60g ris, 200-250g kyckling/fisk/kött, 50g spenat/broccoli/morot, omega 3.
nattmål, 250g kvarg + funlight
ca 2558kcal (240kcal från proteindrinken, 111kcal från druvsockret)
ca 245g protein (48g från proteindrinken)
ca 230g kolhydrater
ca 50g fett
Kosttillskott;
100% Whey Gold Standard
Fairing Amino Rush
Multivitaminer
Omega 3
Jag har motivation till 1000!!!
Idag, i skrivande stund så har jag bestämt mig dock för att ta en 2 dagars vila då min kropp helt enkelt bad mig om det. ^^ Unnade mig en 88a på ICA idag. Gudomligt gott. Det var nog 3 månader sist jag åt en glass.. eller godis för den delen.
Lite info om mig;
Mitt namn är Daniel och jag är 22 år, spelar rugby samtidigt som jag tränar stenhårt på gymmet.. jag har en familj bestående av sambo och en son, där har ni mina passioner i livet.. rugby, träna, familj. Jag har en gång i livet vägt 125kg.. gick ner till 100-105kg och det var då jag var som starkast, som en oxe. Nu är det ett par kg sedan och jag har tappat en hel del, är en jävel på löpning också, personbästa ser ni min signatur. Har spelat rugby i 5 år ungefär, har spelat för U21 landslaget och spelar för närvarande i Södertälje rugby klubb. Skador och skit tänker jag inte prata om för då kommer dom på rullande band, bättre att skippa det.
Vikt 82kg
Längd 177cm
Basövningarna har jag inte maxat sedan jag började träna igen, mitt forna jag var betydligt starkare än nutida jag. Så jag skriver istället vad jag har tränat på hittills, usch vad klen man har blivit.
Bänk 70kg (max lyft förut 110kg)
Knäböj 110kg (max lyft förut 170kg)
Marklyft 150kg (max lyft förut 195kg
Börjar alltså på fredag med Pass B. NU KÖR VI!!!
|
|
|
2011-07-20, 18:55
|
|
Winners Never Quit
Reg.datum: Jan 2010
|
Kul med journal danne! Kommer garanterat följas!
Du kommer garanterat komma tillbaka till dina gamla vikter snabbt! Muskelminne for the win
Snabb var du också! kör hårt!
|
|
|
2011-07-21, 10:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
ska bli kul att följa!
|
|
|
2011-07-21, 10:59
|
|
Registered User
|
Det börjar dra ihop sig nu, imorrn smäller det!! Nu jävlar ska det lyftas!!
Offtopic, har en fin fin bil på G, kommer underlätta så enormt mycket i vardagen fram och tillbaka till gymmet.. och till jobbet.
|
|
|
2011-07-21, 12:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Kewl med en ny journal, den ska följas
Pinch; Clean 20kg blockweight, 2hpinch 95kg, 2hpinch 100kg.
Wrist; Front sledge choke 10 lbs sledge @ 22", 24", 26".
|
|
|
2011-07-21, 12:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Lirar också en hel del rugby, så den här ska följas. Rock on dude!
|
|
|
2011-07-21, 12:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av häftig
Lirar också en hel del rugby, så den här ska följas. Rock on dude! 
|
Vart spelar du?
Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist
Kul med journal danne! Kommer garanterat följas!
Du kommer garanterat komma tillbaka till dina gamla vikter snabbt! Muskelminne for the win
Snabb var du också! kör hårt!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Henke84
ska bli kul att följa!
|
Citat:
Ursprungligen postat av NewGripper
Kewl med en ny journal, den ska följas
|
Alltid kul med lite stöd, tändvätska är alltid härligt! Imorrn smäller det! Can't wait!
Senast redigerad av DANNE1988 den 2011-07-21 klockan 13:00.
|
|
|
2011-07-21, 13:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Lirar i WRK, Växjö rugbyklubb =)
|
|
|
2011-07-21, 20:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av häftig
Lirar i WRK, Växjö rugbyklubb =)
|
Hälsa Zebastian och Andreas ifrån Danne som var med till spanien för ett par år sen som lirade propp. ;P
|
|
|
2011-07-22, 13:44
|
|
Registered User
|
Det börjar dra ihop sig!!!
|
|
|
2011-07-22, 17:05
|
|
Registered User
|
Första passet med Stronglift.. BOOOMM!!!11 Hela kroppen är varm utav kärlek.. detta var ett behövligt pass efter 2 dagars vila. Och vilken energi jag hade!
Jag började med en 5-10 minuter sedvanlig uppvärmning med hopprep, en liten sak jag kan rekommendera till er som vill ha bättre koordination, hopprep.. man blir kvick i rörelser efter resultat av högre tempo, bättre fokus, lättare..
Så, jag började med Pass B, jag tror jag började lite väl för tungt  men inte fan gav jag upp för det, allt ska lyftas och det fanns ingen återvändo. För då jävlar.
Knäböj 5x5 (kanske lite för tungt, men va fan, 102.5kg nästa pass, nu kör vi!!!)
100kg
Militärpress 5x5 (whup whup!)
40kg
Marklyft 1x5
120kg (väldigt lätt för att kunna orka lyfta 2,5kg mer varje pass)
Chins 3xFailure (där ser man, mycket enkelt i början  )
8
6
3
Planka 3xFailure
Kändes mycket bra, här pressade jag mig och varje gång jag kände att det började ta emot så tänkte jag att, "det är sista övningen, kom igen!!" så nu har man redigt ont i magmusklerna. Hoppas på träningsvärk!
Jag har dock en liten fråga till er som vet eller har tips... om jag skulle köra enligt schemat så måste jag vila lördag och söndag nu i helgen, men det känns fel... 4 vilodagar på 5 dagar är lite mycket.. så jag tänkte att jag skulle träna något imorrn... några tips? Efter helgen kommer det se ut som det står i introduktionen, det är bara denna helg.
Funderar på HIIT eller vanligt hederligt konditionspass på 15-20 minuter. Och, hur ska jag käka de här två dagarna framöver?
|
|
|
2011-07-22, 17:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av DANNE1988
Första passet med Stronglift.. BOOOMM!!!11 Hela kroppen är varm utav kärlek.. detta var ett behövligt pass efter 2 dagars vila. Och vilken energi jag hade!
Jag började med en 5-10 minuter sedvanlig uppvärmning med hopprep, en liten sak jag kan rekommendera till er som vill ha bättre koordination, hopprep.. man blir kvick i rörelser efter resultat av högre tempo, bättre fokus, lättare..
Så, jag började med Pass B, jag tror jag började lite väl för tungt  men inte fan gav jag upp för det, allt ska lyftas och det fanns ingen återvändo. För då jävlar.
Knäböj 5x5 (kanske lite för tungt, men va fan, 102.5kg nästa pass, nu kör vi!!!)
100kg
Militärpress 5x5 (whup whup!)
40kg
Marklyft 1x5
120kg (väldigt lätt för att kunna orka lyfta 2,5kg mer varje pass)
Chins 3xFailure (där ser man, mycket enkelt i början  )
8
6
3
Planka 3xFailure
Kändes mycket bra, här pressade jag mig och varje gång jag kände att det började ta emot så tänkte jag att, "det är sista övningen, kom igen!!" så nu har man redigt ont i magmusklerna. Hoppas på träningsvärk!
Jag har dock en liten fråga till er som vet eller har tips... om jag skulle köra enligt schemat så måste jag vila lördag och söndag nu i helgen, men det känns fel... 4 vilodagar på 5 dagar är lite mycket.. så jag tänkte att jag skulle träna något imorrn... några tips? Efter helgen kommer det se ut som det står i introduktionen, det är bara denna helg.
Funderar på HIIT eller vanligt hederligt konditionspass på 15-20 minuter. Och, hur ska jag käka de här två dagarna framöver?
|
ja 4 dagar är lite för mkt vila, försök klämma in Pass A om så du har en dags vila emellan. Men om du kör standarden att träna igen på måndag så är det ju bara lör,sön vila vilket ära normalt och bra.
Ät som fan nu när du belastat behöver du protein ofta för att återhämta, du kommer känna enorm aptit efter bra pass.
Kondition funkar på helgen men kör inte får länge, och hellre intervallträning isåfall.
|
|
|
2011-07-22, 17:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Henke84
ja 4 dagar är lite för mkt vila, försök klämma in Pass A om så du har en dags vila emellan. Men om du kör standarden att träna igen på måndag så är det ju bara lör,sön vila vilket ära normalt och bra.
Ät som fan nu när du belastat behöver du protein ofta för att återhämta, du kommer känna enorm aptit efter bra pass.
Kondition funkar på helgen men kör inte får länge, och hellre intervallträning isåfall.
|
Tack för orden!
Jag får nog klämma in ett intervall pass imorgon då, det passar nog bäst till schemat. Och så får jag väll vila på söndag, det är o skall bli min vilodag så va fan.
Jag fick i mig en hel del nu efter träningen..
60g ris
200g kyckling
100g keso
300g mjölk
50g spenat
Mätt som ett svin!!
Ikväll blir det 500g protein, har ätit dåligt hela dagen (var och shoppade med flickvännen.. jag vet..  ) så då blev det inte så mycket käk mellan 08.00 till 14.00, blev 15g nötter och en proteindrink... jag skäms! I alla fall så är jag nog tvungen och fylla på lite proteiner inatt, så 500g kvarg! Mumma!
Dagens kcal blev lite dryga 2.400, och det med proteindrinken på 240kcal och druvsockret på 111kcal utöver maten som var 2.100kcal. Vill ligga på runt 2.600kcal eller mer i framtiden.
|
|
|
2011-07-23, 10:24
|
|
Registered User
|
Idag blir det HIIT, återkommer!
|
|
|
2011-07-23, 18:45
|
|
Registered User
|
Blev inget HIIT pass, blev ett litet aerobics pass om man kan säga det så, inget speciellt.. kan knappt kalla det träning... Höll på i 15-20 minuter och hade en puls på minst 150 hela tiden men oftast låg den på 170.
Åt 40g gröt, 100g keso och 300g mjölk direkt efter, med en proteinshake. Är uppe i 1931kcal för dagen, ligger vanligtvis på 2.400-2.600kcal på träningsdagarna, då jag tränar intensivt, räknar väl med att komma upp i 2.150kcal innan dagen är slut. Och imorgon blir det en vilodag så då räknar jag med att käka runt 2.000-2.100 kcal.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:24.
|

|