Jag vet inte om detta är rätt forumdel att skriva under men tänkte att det är många som dricker light istället för vanlig cola som läser här inne
Jo, det är så att jag bor i Norge nu för tiden och här finns det en dryck som heter Coca Cola Zero (vet inte om den lanserats i Sverige än) och den lanseras som f*n, reklam överallt. Jag fattade aldrig grejjen, hur det kan vara mindre än 0 socker i en läsk, men tänkte inte så mycket mer på det.
Sen började jag tänka på den stora diskussionen som var förr angående asparatam och dess cancerframkallande påverkan osv. Det hela slutade ju iaf med att Cola Cola bytte ut asparatam mot sucralose som skulle vara mycket bättre.
Så jag läste på baksidan av Zero flaskan, det visade sig vara exakt samma sak som Coca Cola light, förutom en sak, en liten sak, det är asparatam istället för sucralose. Innebär detta att de häller ner deras gamla light i en ny förpackning och bara säljer på? Ja jag vet inte, blev väldigt konfunderad och jag inte läst om det någonstans så jag funderar på vad det är som är på G.
Någon som har några tankar/funderingar?
(Admin, flytta inlägget om du anser att det är på fel del)