10/2
Dagens pass, riktigt svettigt, intensivt och gött!
Knäböj: 12, 8, 8 (60kg) - Kör knäböj som "vanligt" då den är så tung. Här har jag gått ner rejält i vikt. Kör så djupa böjar det bara går. Sakta i den eccentriska fasen, stoppar i bottenläget, för att undvika "studsen" och trycker upp explosivt. Bra tryck, men fick förbannat ont i vänster knä

Inte ett dugg roligt.
Benspark: 12+17 (6p) - Lite lätt, blir upp till 7p nästa.
Dips: 12+13 (kv) - Lite lätt, kanske 5kg på nästa gång. Känningar i axlarna.
Chins: 7, 4 (kv) - Tja, vad ska man säga. Sjukt dåligt. Men riktigt fin form på de få repsen det blev. Sakta ner och explosivt upp. Får köra mer chins!
Cable-X, drag underifrån: 12+17 (12,5p) - fint tryck i brösten. Lite lätt dock. Höjning nästa.
Bicepscurl: 11+14 (27,5kg) - trött efter föregående övningar, men riktigt slut. +2,5kg nästa gång.
Framåtlutande Hantellyft: 12+17 (5kg) - får inte till det fullt lika bra med vänsteraxeln som högeraxeln. Får öva på tekniken.
Jag har alltid varit väldigt viktkåt och kört väldigt ostrikt innan, tex swingat upp 6or på 45kg i bicepscurl men knappt kännts i biceps. Så det är otroligt skönt att gå ner i vikt och fokusera på full aktivering, fastän det ser lite mjäkigt ut när man skriver så få kilon i journalen
Men men, ruggigt fint pass!
Maten idag:
Frukost: Min lilla proteinshake med bär och havregryn som igår (den är standard)
Innan träning: 1 riskaka och 2 bananer
Efter träning: 2 riskakor och en proteinshake (1dl)
Lunch/Middag: 400gr köttfärs med krossade tomater och lite pasta uppdelade på 2 mål.
Mellanmål: 1 burk kessella (Eller Kesam Mager som den heter här, 7% fett och 20:- för en burk, fyfan så dyrt)
Kvällsmål: 1 proteinshake (1dl)
Nu ska jag snart gå hem från jobbet för att packa och åka till sköna Åmål imorrn bitti 0800.
Peace