Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-03, 08:38   #1
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Varför så lite MySpace på kolo?

Såg musikbyrån i fredags som behandlade MySpace (eller skriver man My Space?) och funderade på varför detta fenomen, som i programmet beskrevs som en revolution i storleksordningen väldig, diskuterats så lite på kolo. Jag hade inte förr än igår surfat seriöst på myspace. Någon enstaka gång har jag väl halkat in där via vissa enskilda band, men aldrig aktivt letat efter musik.

Är det någon som spenderar tid där som vill dela med sig av något bra tips? Vart ska jag leta? Vad ska jag leta? Varför ska jag leta?

http://www.myspace.com/
Gammal 2006-12-03, 10:10   #2
Kurash
-Frank-

Kurashs avatar

Reg.datum: May 2006
Det bästa jag upptäckt med Myspace är att banden hittar dig. Ibland blir man addad av nåt Malmöband som ska spela nånstans och vill ha lite publik. Då kan man lyssna igenom deras låtar, är det skräp deletar man bara kontakten. Det är förvånansvärt hög kvalé på de flesta, dock mest indy-pop, inte min grej riktigt. Annars fungerar det väl som vilken community som helst, inte så mycket att diskuttera. Dom har ett forum där man kan läsa de mest fantastiska saker om träning och näringslära.

Balkantrappan
Kurash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 10:55   #3
raZmus
Registered User

raZmuss avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag har varit Internetian jättelänge och brukar förstå trender. Men jag förstår egentligen inte vad som är så bra eller nytt med MySpace. Kan någon förklara?

skaparn? Pretty please
Gammal 2006-12-03, 11:13   #4
Lizard
Registered User

Lizards avatar

Reg.datum: Oct 2004
Gratis hemsida och ett nätverk av hemsidor ungefär som YouTube.

Lizard
Gammal 2006-12-03, 11:43   #5
Beecher
Schillingers gosse

Beechers avatar

Reg.datum: Jan 2006
kolla in Jettie på myspace music

Citat:
Ursprungligen postat av HookersUnited Visa inlägg
2 minuter senare stormar Damir in med fullt erigerad aparat, daskar så många som möjligt i pannan innan han ollar aggregatet så att en oundviklig doft ska sprida sig i utrymmet och därför kan ingen missa att han kör helikoptern i takt med Eye of the tiger friskt påhejad av sina 12 kusiner.
Beecher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 12:01   #6
HenrY
Registered User

HenrYs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag har ett konto där, men inte en aning om hur jag ska ladda upp musik oså! Tycker bara det är rörigt som fan...
HenrY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 13:22   #7
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
De använder iBATIS.net som object relational mapping. Bara lite kuriosa så. Men nej, jag har inte använt det mer än tittat runt. Då lär man sig snabbt att hata det eftersom det påminner om tidiga internet med fula designer och musik i bakgrunden.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 13:29   #8
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
myspace är skoj dock känns det som om folk försöker sätta världsrekord i antalet addade personer.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 13:30   #9
norsk_gadd
Mr Model.

Reg.datum: Jul 2005
Ett HET HET HET tips är detta bandet:

http://www.myspace.com/earlytobed

Det är min älskade lillebror som är sångare så gör mig en tjänst och lyssna iaf på en låt. Tackar!
norsk_gadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 13:41   #10
perarvid
Registered User

Reg.datum: Mar 2003
Ärligt talat förstår jag mig inte alls på MySpace-grejen. Har surfat runt kanske tio gånger där, känslan påminner mig om hemsidorna som fanns pre 2000, totalrörigt, fult som fan, animerade .gifar, skitfula bakgrundsbilder som gör texten oläslig, bakgrundsmusik osv. Det påminner om en ful kopia av PlayAhead (ett fjortiscommunity i stil med Lunarstorm), och då är jag fan snäll.
perarvid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 14:39   #11
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av perarvid
Ärligt talat förstår jag mig inte alls på MySpace-grejen. Har surfat runt kanske tio gånger där, känslan påminner mig om hemsidorna som fanns pre 2000, totalrörigt, fult som fan, animerade .gifar, skitfula bakgrundsbilder som gör texten oläslig, bakgrundsmusik osv. Det påminner om en ful kopia av PlayAhead (ett fjortiscommunity i stil med Lunarstorm), och då är jag fan snäll.
Det har du rätt i. Dock är det skoj att kunna få tag på artister inom smala musikstilar. Själv lyssnar jag mycket på electronisk musik och dessa artister brukar normalt sett hålla en låg profil, men på myspace kan jag hitta dessa och växla några ord med dem.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 14:52   #12
MAXX
Banned User

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Ursprungligen postat av perarvid
Grejen är ju att man designar sin egen sida. Vilket de flesta inte är så bra på...
MAXX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 17:27   #13
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Snårigt gränssnitt, ja. Ännu snårigare av att artisterna html:ar om originalgränssnittet, ja, men i många fall snyggt eller till och med mycket snyggt.

Kul att banden addar DIG, ja, det e klart att man vill vara med i ett nätverk av musiker och fans med mera om man håller på med musik.

Poängen som jag ser med MySpace e att konceptet TVINGAR de stora artisterna att lägga ut upp till fyra låtar för gratis lyssning (ej laddning). Detta e revolutionerande och det som tillsammans med nätverkssystemet gjort att MySpace blivit en världsstandard på bara några år och fått/får med sig i princip varenda ungdom med dator i världen.

Ungefär 135600377 medlemmar idag.

MySpace deltar i den rörelse som verkar för att det ska gå att lyssna på musk gratis men samtidigt på ett sätt som respekterar artisterna.
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 17:46   #14
Frippe_L
Registered User

Frippe_Ls avatar

Reg.datum: Mar 2004
http://www.myspace.com/dolving

Peter Dolvings sida (sångare/psykopat/brukare i The Haunted)
Citat:
Ursprungligen postat av brajjan Visa inlägg
Kanske beror på att du är man och din syrra är kvinna? Män brukar ha lättare för matte medans kvinnor har mer social gärna?
Frippe_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 18:04   #15
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
dolving
Aa han har ballat ur helt. Mary Beats Jane lät bra ett tag där på 90-talet.
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22.