Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Provoceras du av "sådana"?
Nej 37 72.55%
Ja 9 17.65%
Beror på om jag själv bryr mig om "skitsaken" eller ej 5 9.80%
Antal röster: 51. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-10-05, 13:52   #1
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Provoceras du av folk som fixerar sig vid små problem istället för världsproblem?

Nu skall jag dra några exempel:

Pelle bryr sig inte ett skvatt om svältande barn i Afrika, orättvisa fördelningar, flyktingströmmar eller liknande. Däremot är han väldigt upprörd över hur Arla behandlar sina svenska mjölkbönder. Han engagerar sig i deras problem, upplyser folk om situationen och vädjar att folk skall betala 1kr. extra för mjölken. Själv är han inte ens mjölkbonde, känner inte ens någon mjölkbonde utan jobbar som datorprogrammerare.

Anna skiter i hur kvinnor behandlas i mellanöstern, har noll empati för kvinnor som tvingas bära slöja (eller för den delen för folk som vill förbjuda det) men hon är väldigt upprörd över att hennes kollega Jasmin inte "får" färga håret rosa, bära 22 piercingar, visa sina tatueringar och klä sig i minikjol, lårhöga stövlar och enbart bh i hotellreceptionen de jobbar i.

Stina brinner verkligen för frågan om isbjörnarna som håller på att utrotas. Att människor svälter, krigar och dör rör henne inte. När folk frågar henne om hon vill skänka till "läkare utan gränser" "amnesty" "rädda barnen" eller liknande fnyser hon bara, men skänker rejäla summor relativt till sin inkomst varenda månad till "Polarbjörnsprojektet" eller liknande (just den organisationen finns inte, men föreställ er en som skramlar för isbjörnarnas väl och ve)