Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-28, 15:09   #1
Kappan
Registered User

Reg.datum: Aug 2014
Tips/kritik nu innan deff.

Hej!

Jag har tänkt att köra igång deffen nu i veckan, just nu under bulk så tränar jag 6 gånger i veckan, jag kör en rullande 4 split, jag kör 4 dagar vilar en och sen så håller det på så.

Jag funderar dock på att dra ner till 5 dagar i veckan nu under deffen, och dela upp kroppen på en 5 split, mitt mål under deffen är att tappa fett och behålla de muskler jag har. Jag kommer ligga på -500 kalorier per dag för att tappa ungefär 0.5 kg i veckan.

de dagar jag inte lyfter skrot på ska jag köra cardio på, så det blir 5 dagars styrkelyft och 2 dagars cardio i veckan. Hur tycker ni detta låter? är det för mycket att göra något varje dag? ska man kanske låta kroppen vila hela från "träning" en dag i veckan? På fritiden sitter jag mest (när jag inte tränar) så det blir en del vila där.

Sen skulle jag gärna vilja ha lite tips på såser som går bra att käka till ris, något som gör det lättare att äta så det inte blir för torrt. Någon kalorisnål sås det vill säga

Tack på förhand!
Kappan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 15:19   #2
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch

Beemels avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Kappan Visa inlägg
Hej!

Jag har tänkt att köra igång deffen nu i veckan, just nu under bulk så tränar jag 6 gånger i veckan, jag kör en rullande 4 split, jag kör 4 dagar vilar en och sen så håller det på så.

Jag funderar dock på att dra ner till 5 dagar i veckan nu under deffen, och dela upp kroppen på en 5 split, mitt mål under deffen är att tappa fett och behålla de muskler jag har. Jag kommer ligga på -500 kalorier per dag för att tappa ungefär 0.5 kg i veckan.

de dagar jag inte lyfter skrot på ska jag köra cardio på, så det blir 5 dagars styrkelyft och 2 dagars cardio i veckan. Hur tycker ni detta låter? är det för mycket att göra något varje dag? ska man kanske låta kroppen vila hela från "träning" en dag i veckan? På fritiden sitter jag mest (när jag inte tränar) så det blir en del vila där.

Sen skulle jag gärna vilja ha lite tips på såser som går bra att käka till ris, något som gör det lättare att äta så det inte blir för torrt. Någon kalorisnål sås det vill säga

Tack på förhand!
Jag har aldrig övervägt att dra ner på träningen vid viktminskning. Så länge jag orkar kör jag på som vanligt (och det har hittils inte varit något problem.

En sås som jag gillar att använda är vanlig tacosås, relativt lågkalori men med mycket smak.
Sen är jag en av de få som faktiskt uppskattar vissa av Walden Farms produkter. Men vi som gör det verkar vara i försvinnande liten majoritet. =P
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 15:49   #3
DieErste
Registered User

DieErstes avatar

Reg.datum: Aug 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Kappan Visa inlägg
Hej!

Tack på förhand!
Tsatsiki på kvarg funkar ju och sen kan man även blanda kvarg med Curry och äpplemos

dessa blir kanske inte så såsiga men tycker et är rätt gott till ris i vare fall
Gammal 2015-01-28, 20:57   #4
Amöban
Registered User

Reg.datum: May 2012
ICAs egen tzatziki! 140 kcal/100g och grymt gött
Amöban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 21:44   #5
Deadandlivin
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Låg kalori Heinz Ketchup och lågkalori sweet chili såser
Deadandlivin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-29, 00:04   #6
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Tzatziki rekommenderar jag med. Oerhört gott, diet eller inte.
Gammal 2015-01-29, 16:06   #7
Jonatjo
Registered User

Reg.datum: Jan 2015
Gör egen simpel salsa, bestående av krossade tomater, Sambal oelek och hackad vitlök. Kalorisnålt, hett och gott. Sen instämmer jag med övriga om tzatziki.
Dessutom går det att hitta Srirachi chili sauce i vissa butiker, 19.6kcal/100g. En klar favorit!
Jonatjo är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:17.