Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-03, 21:27   #1
LeBron
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
NFL 2013/2014-säsongen

Nu är det bara två dagar kvar till kick-off!

Finns det några NFL fans kvar på brädan? Vilket lag håller ni på? Vilka tror ni tar det iår?

Jag håller givetvis på mitt Saints och det ska bli RIKTIGT kul att få tillbaka sin HC Sean Payton på sidlinjen och dessutom ett helt nytt 3-4 defence. Dock har mitt lag förlorat en hel drös med bra spelare pga skador så vi får se hur det går.

Shoot!
LeBron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 21:44   #2
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar

PixelMiners avatar

Reg.datum: Oct 2008
Är New England Patriots fan sedan många år. Men tror inte riktigt på årets lag. Säkert slutspel, men inte mycket mer.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 21:44   #3
krubkungen
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
Gillar att kolla men följer inte NFL direkt. Gillar när Patriots spelar eller Ravens.
krubkungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 21:57   #4
Blaine
Barnmorska

Blaines avatar

Reg.datum: May 2006
Har funnit intresse för NFL sedan årets slutspel och med den häftiga finalen mellan de två tränarbröderna.

Det ska bli riktigt skoj att följa NFL-säsongen från början till slut, även om det nästan är omöjligt att hinna se alla matcher. Men en del lag lär jag följa mer än andra.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 22:04   #5
ducedo
Registered User

ducedos avatar

Reg.datum: Feb 2010
Tenderar att bli ett par matcher i veckan under säsong men är för dåligt insatt för att brinna för något lag. Ser dock fram emot starten.

"Det är ju så att alla bedömare är ju helt eniga om att det inte finns något militärt hot mot Sverige och jag kan väl säga att vi är beredda på det." - TV4
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 22:07   #6
Longerik
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Chicago Bears för hela slanten!

Spännande med ny HC och för första gången på riktigt länge både en riktig LT och TE, försiktigt hoppfull om att det kanske går att ta hem titeln i NFC North före Packers i år.
Longerik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 22:14   #7
MrLomax
Registered User

MrLomaxs avatar

Reg.datum: Feb 2012
Jag hejar på Saints!

MrLomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 22:20   #8
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar

PixelMiners avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
Tenderar att bli ett par matcher i veckan under säsong men är för dåligt insatt för att brinna för något lag. Ser dock fram emot starten.
Kör med NFL game pass. Helt perfekt! Antingen ser man någon match live, med allt vad det innebär av amerikansk reklam osv. Eller så ser man samma match i efterhand, fast med reklamen bortklippt.

Dessutom har de ju nedkortade versioner av matcherna också. Inget av speltiden är borttagen, däremot all dötid och repriser. En hel match ligger då på runt 35-40 minuter. Så då kan man ju klämma ett par matcher i rad utan problem.

Så för mig brukar det bli 1-2 hela matcher i veckan i början av säsongen. Och sedan mot slutet av grundserien så kompletterar jag med 3-4 nedkortade matcher. Slutspelet brukar försöka se alla matcher. Super Bowl ser man ju givetvis live. Sedan lider man av svår abstinens fram till nästa säsong.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 23:03   #9
LeBron
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Longerik Visa inlägg
Chicago Bears för hela slanten!

Spännande med ny HC och för första gången på riktigt länge både en riktig LT och TE, försiktigt hoppfull om att det kanske går att ta hem titeln i NFC North före Packers i år.
Tycker inte du det var fel av dom att sparka den förre? Jag tyckte han skötte sig riktigt bra

MrLomax -
LeBron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 23:07   #10
Skjaves
Lulz

Skjavess avatar

Reg.datum: Mar 2007
Följer Patriots sedan några år, men som PixelMiner säger så är jag inte helt säker på laget denna säsong. De har förlorat för många vitala spelare känns det som.
Skjaves är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 07:54   #11
Longerik
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av LeBron Visa inlägg
Tycker inte du det var fel av dom att sparka den förre? Jag tyckte han skötte sig riktigt bra

MrLomax -

Nja, slutspel en gång de senaste fyra åren, utan fokus på offense så är det svårt att vinna i NFL. Ett tag förra säsongen stod ju defense nästan för fler TD än offense Chicagos D är ju iofs ett av ligans bästa men ändå...

Håller med om att Game Pass är helt gudomligt. Brukade sitta och vänta i flera dagar för att tanka matcherna i efterhand förut, så skönt att kunna se allt utan reklam nu.

Någon som spelar Fantasy Football förresten? Har någon enstaka Saintsspelare i laget, Pierre Thomas t.ex. får sitta på min bänk till man ser om det blir han eller Mark Ingram som får bära huvudansvaret i Saints backfield.
Longerik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 07:56   #12
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Let's go Saints!!
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 08:06   #13
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Eagles!!

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 08:47   #14
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Reg.datum: Apr 2006
Varför håller alla på saints?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-04, 09:15   #15
levak
Registered User

levaks avatar

Chargers fan här. Ser lite skakigt ut med O-line som inte riktigt kan skydda Rivers. Får se vad ny GM och HC gör för laget. Slutspel kanske?

Seahawks ska bli kul att följa. Marshawn Lynch - Mr Beastmode!
levak är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:02.