Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-01, 13:36   #1
levak
Registered User

levaks avatar

Reg.datum: Oct 2008
Dr Levak or how I stopped worrying and love the gym

(aka Vägen till ekonomiskt oberoende träning eller Träningsjournal v.2)

Lära som man lever, leva som man lär. Det passar inte, men det här är ett steg på vägen. Jag uppmuntrar att hålla koll på träning och resultat men gör det inte själv. Utvecklingen finns, I look fucking awesome! men det här skulle då ge mig en överblick om någon vecka, månad, år över förväntning kontra realitet.

Förutsättningar: 24,7 jordsnurr, 194 cm, 105 kg, 105 bänk, 205 mark, 170 böj, lätt asymmetrisk (exakt en hand och en handled kortare på höger arm), löjligt mycket fritid, gratis gym, grymt motiverad

Motgångar: feeeeeeeeeett, huuuuuuud, lätt asymmetrisk (exakt en hand och en handled kortare på höger arm), rökning, diverse smärtstillande

Mål: tävla i styrkelyft, spela i landslaget i flaggfotboll, springa milen under 50, öka till 500 RAW, regenerera exakt en hand och en handled

Så jag har tränat gym lika delar från och till under 6 års tid. Nu har jag äntligen hittat lite kontinuitet och utvecklas både här och där. Jag har droppat från 155kg till 90kg och byggt upp till 105kg (damn you m&m's!!!). Barn, övervikt leder till ganska permanent överskott av hud. Det ska jag fylla ut med ett överskott av muskler istället för skalpell och fettsugare.

Just nu följer jag inget direkt schema förutom 2split över/underkropp. Vet någon ett som tar galet mycket tid att genomför med basic övningar + assistansövningar säg till. Jag ska pressa mig till en vana att skriva minst efter varje pass samt lägga upp bilder, filmer eller soundbytes från passen.

Frågor? Bra då kör vi!
levak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 13:41   #2
levak
Registered User

levaks avatar

Oh right det där med pengarna ja! Jag vill försöka hitta sponsorer att betala för utveckling och tillverkning av de proteser jag använder. Tydligen anser landstinget att min träning inte räknas som "normal"... Humbug!

Jag vill tävla för att utvecklas, lära mig och få lyft/pressar på papper. Det ser bättre ut än lite e-skryt. Sen verkar det sjukt kul att tävla också!
Gammal 2013-03-01, 13:44   #3
HMS Laestander
Registered User

HMS Laestanders avatar

Reg.datum: Aug 2012
Man blir ju lite intresserad av att höra vad som hänt med din högerarm. Har du lust att berätta?

I övrigt, lycka till. Du skriver på ett kul sätt så kommer garanterat titta in i tid och otid!

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 14:10   #4
levak
Registered User

levaks avatar

Jag råkade fastna med pekfingret i en köttfärskvarn för ett par år sen och malde ner hela handen innan motorn slutade snurra. En rättegång, fattiga försäkringsbolag, en snordyr batch köttfärs och en frustrerad kille blev slutklämmen. Det är den korta historien, fritt fram att fråga på och jag ska försöka svara.

Ska lägga upp bilder på de proteser jag använder nu, kör bara med protes på gym, i vardagen suger de tbh. En stor glasfiberhylsa och en metallhand (som har förstört hälften av mitt porslin) är inte så mys-pys.
Gammal 2013-03-01, 14:13   #5
Fuark
Star Wars

Fuarks avatar

Reg.datum: Sep 2012
Citat:
Ursprungligen postat av levak Visa inlägg
Jag råkade fastna med pekfingret i en köttfärskvarn för ett par år sen och malde ner hela handen innan motorn slutade snurra. En rättegång, fattiga försäkringsbolag, en snordyr batch köttfärs och en frustrerad kille blev slutklämmen. Det är den korta historien, fritt fram att fråga på och jag ska försöka svara.

Ska lägga upp bilder på de proteser jag använder nu, kör bara med protes på gym, i vardagen suger de tbh. En stor glasfiberhylsa och en metallhand (som har förstört hälften av mitt porslin) är inte så mys-pys.
åå fyfan vad hemskt det låter

går det inte fixa en robotarm? som man fäster i musklerna så du kan använda den som en vanlig hand? det hade ju varit häftigt
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 16:09   #6
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
"ask not for lighter burdens, but for broader shoulders"
Jag skall bistå med träpinnen & mitt sedvanliga motiverade jag närsom du önskar.
Gammal 2013-03-01, 22:43   #7
levak
Registered User

levaks avatar

Bänk+tricepspass idag

10x60kg vanlig bänk
5x70 stopp bänk
5x70 stopp
5x60 stopp
4x60 stopp
5x60 långsam bänk 5s ner 5s upp
5x60 långsam
3x60 långsam

10x12 flyes stående
10x14 flyes
10x14 flyes
3x20 flyes fail

10x25 rep pushdown
10x30 pushdown
10x30 pushdown
10x25 pushdown

20 min xtrainer cardio

Gick segt idag, ville mer men det blev vad det blev. Axeln krånglar lite när jag skulle dema en knäböj. Stack och jäklades lite vid pressen.
Gammal 2013-03-02, 15:49   #8
levak
Registered User

levaks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fuark Visa inlägg
åå fyfan vad hemskt det låter

går det inte fixa en robotarm? som man fäster i musklerna så du kan använda den som en vanlig hand? det hade ju varit häftigt
Tanken att fästa något i musklerna låter ganska... obehagligt! Elektriska proteser kan styras genom två mottagare som känner av, genom huden, elektriska impulser när du spänner musklerna. En sitter på undersidan och den andra på översidan. T.ex. om du spänner under så stängs handen, spänner över öppnar du, om du spänner båda kan du ändra "läge". Olika lägen kan vara olika sorters grepp, t.ex. hela handen, tumme+pek+lång eller andra. Problemet med de proteserna är att de tål lika mycket som en ankunge ungefär.

För gym används endast helt manuella mekaniska proteser då de klarar av lite stryk och påfrestningar.

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Jag skall bistå med träpinnen & mitt sedvanliga motiverade jag närsom du önskar.
I know you love your stick!
Gammal 2013-03-02, 16:00   #9
levak
Registered User

levaks avatar

Bilder:

Gammal 2013-03-04, 01:18   #10
levak
Registered User

levaks avatar

Lördag - vila!

Söndag -

Kände mig fräsch i överkroppen och taggad på en liten nystart i pressarna. Jag har stått still ett tag i bänkandet och skulle väl kanske löst det med lite negativa reps på 120%+ men bestämde mig för en utmaning. Jag får inte röra bänkpressen på de närmsta sex veckorna. Slänger in hantelpress och 45 grader incline hantelpress. Byter ut flyes i DAP mot eh... hantelflyes tror jag och reppushdowns mot extensions. När jag kommer tillbaka till min kära viktstång blir det maxning och sen negativa.

10x16 hantelpress uppvärmning
10x28
10x28
10x28
10x28

10x24 incline hantelpress
10x24
10x24

10x30 pushdown
10x30
8x35 var väl typ en tia men de sista var mer...

Kort och koncist pass, väldigt ovan då jag lätt spenderar timme+ bland hantlar och viktskivor. Hade träning, flagg, efteråt och hade velat haft mer vila för pushdowns. Sjukt bra kontakt däremot! Båda träningarna gick bra, fyllde på med BCAA/EAA+maltodextrinininitrin-whatever. Lätt sliten psykiskt på hemresan.

Right, bilder på protes...
Gammal 2013-03-05, 21:27   #11
levak
Registered User

levaks avatar

Ben, ben, BEEEEEN!!!

Ben...

3x120kg upphöjda marklyft
3x120
3x120
3x120
3x120

1x115 explosiva mark
1x115
1x115
1x115
1x115
1x115

6x102,5 knäböj
6x102,5
6x10... bam! Axel krångla igen vid avlyft, måste ordnas upp

6x200 benpress
6x200

10x4 rygglyft med gummiband

Bra pass förutom den där jävla axeln. Min personliga, heltidsanställda massör får ta och fixa den. Annars smackar jag på tigerbalsam och knarkar alvedon tills kroppen inte känns.
Gammal 2013-03-05, 21:32   #12
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Du får inte lämna din protes liggandes i gymmet. jag räddade den dock från undergång
Gammal 2013-03-05, 21:43   #13
levak
Registered User

levaks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Du får inte lämna din protes liggandes i gymmet. jag räddade den dock från undergång
Annars skulle den nog ha blivit curlad och squattad av okunniga motionärer
Gammal 2013-03-05, 22:23   #14
branfeldt
Registered User

Reg.datum: Jan 2013
Intressant journal! Kommer följa denna mer än gärna.
Gammal 2013-03-06, 21:27   #15
levak
Registered User

levaks avatar

Nej men visst! Det tog mig *scrollar upp* hela två dagar att komma tillbaka till bänkpressen! Måste vara något slags rekord någonstans... Dagens resultat:

5x70 bänkpress
5x70
5x70
5x70
9x70

3x60 saktebänk
3x60
3x60
3x60

10x20 militärpress
10x20
10x30

Höll på att glömma. Var på ett ganska pressat schema idag, hann inte med alla övningar jag skulle. Får ta det eh... senare. Förövrigt, militärpress, inte min grej! Jag skyller på att det inte funkar med protesen, får inte in stången nära bröstet utan hamnar 10-15 cm utanför. Byter nog mot en hantelpressvariant.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:34.