Ligger i mitt gamla flickrum. Vill hjälpa honom så gott det går, han vill helst inte prata om just
det (att vi tidigt imorgon åker till Uppsala för en utlovat "mkt tuff" behandling. Här fått testamente, vi har pratat begravning - ungefär allt man inte vill prata om. Mina försök att "inte dags för dig än, du hör ju hur mkt du vill göra först" o "jag gör inte det här för att du ska få ro att dö" (tar hand om räkningar osv) möts med en blick jag hoppas här fel. Att han ska kämpa, inte kapitulera nu. Hjälper, pratar om praktiska saker för att han ska få ro att bli frisk" - känns rätt, vet inte.
Har inte pratat m ngn läkare, men oavsett prognos känns det (som väl är naturligt) att det här är min PAPPA o han ska klara allt..bara så att ni vet.
Han är 70, hur jag än kämpar här han större biceps än mig och än så länge ett mörkt gråta hårsvall. Försöker mobilgoogla o då står det saker som benmärgstransplantation"" upp till 65 år.. Nu vet vi inte mkt, men hoppas på allt.
Vill stanna tiden - eller spola fram den, vilket ställe som än är bäst. Men ska först gå upp och göra dinkelgröt m hjortronsylt till pappa när han vaknat. Och inte slösa tid på att gråta. Fan.