Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Har för mig att någon här på forumet har gått ner rejält samt opererat sig efteråt?
Min egen hud har krympt ihop till sist (vilket känns lättande).
|
Hittar inte nu, men har också minne av ngt sånt..? Var det inte ngn tråd i medlemsbildern? Som hette ngt med lös hud.. hittar inte nu dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
kan man inte träna bort sånt?
|
Hur tänkte du dig det? Hud kan man inte träna bort. Däremot så kan den, med tid, själv dra i hop sig, läka sig mindre liksom. Men det är ju fettet man tränar bort. Inte hud. Om du tänkte att man bygger muskler istället, så tar muskler inte alls lika stor plats som fett - så även om man muskulös skulle hamna på samma vikt så är kostymen för stor.
Men för Anton, och även mig, så har det varit en snäll hud vad det verkar. Alla har inte den turen dock, man kan ju göra förutsättningarna för hudens elasticitet bättre (inte röka, sola, duscha el bada hett, att däremot äta bra fetter, hålla fukten o fetthalten i huden genom att smörja med olja, blodcirkulationen genom torrborstning, träning). Men i stort verkar det vara en fråga om hur lång tid den varit belastad tungt samt ärftliga faktorer.