2013-03-05, 22:43
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Ditt starkaste styrketräningsminne
Från tävling/träning/whatever. Personligen har jag inget men skulle va kul att höra om folks bästa minne . Finns ju en hel jävla del människor här som uppnått stora saker, och skulle kul att höra deras tankar och känslor bakom dessa prestationer.
|
|
|
2013-03-05, 22:46
|
|
|
Böj i curlracket
Reg.datum: Jun 2009
|
Första gången jag markade 200 kg. Hade på en månad ökat från 180 till 200. Hade laddat upp och klarade lyftet, efteråt föll jag ihop på marken. Det kommer jag aldrig glömma.
|
|
|
2013-03-05, 22:47
|
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Tävlingar och sånt, där man fått stillestånd mitt i ett lyft som avgjorde om man fick guld på senior-sm eller inte, och sen klarat det, slår inte följande:
Min polare och jag från början av gymtiden tävlade i allt, givetvis, och jag klarade att dra isär en sån här här till raka armar före honom, om man hade den på bröstet, dvs en pullapart:
Fast med 5 band, och den var verkligen skittrög, och de fem banden satt fast helt i vardera stort plasthandtag typ. Hursomhelst fick han damp över att jag klarade det, och med världens ryck så fick han isär den, pilbåge-style, och när han precis insåg det och såg så nöjd ut, så sprätte ena handtaget lös och snärtade till honom i ögat så han nästan for i golvet. Det var bland det roligaste jag sett, någonsin^^
|
2013-03-05, 22:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
När jag växte ur alla mina jeans på några månader och antagligen när jag drog 200 i mark.
Ta 100 i bänk var dock en besvikelse eftersom när jag testade så var det inte speciellt svårt.
Inte så himla dramatiskt kanske :p
|
C4L
|
|
|
2013-03-05, 23:04
|
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
När jag hade blivit dumpad av min första flickvän och kärlek. Körde ett par depp-pass på gymmet. Gick mest runt och lallade på vikterna.
Sedan, exakt sju dagar efter att jag blivit dumpad, lastade jag på 100kg på skivstången, lade mig under den, lyfte den från ställningen och sänkte stången till bröstet följt av att jag segade upp stångjävlen hela jävla vägen upp tills jag hade sträckt ut mina armar. Det kan ha varit den tyngsta maxningen jag gjort fram tills den punkten, och jag minns det fortfarande som jävligt tungt. Men det kan nog vara mitt starkaste minne. Min första ljuspunkt efter avbrottet.
Det är nog fyra år sen iår. En kall och mörk februarikväll var det iallafall.
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2013-03-05, 23:16
|
|
|
Vederhäftig
Reg.datum: Jul 2010
|
Faila när jag knäböjde och högg till ordentligt i ryggen. Lyckades ta mig hem, någon form av ryggskott blev följden och jag var sängliggandes en knapp vecka.
edit: starkaste, inte bästa.
|
|
|
2013-03-05, 23:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
En vän till mig kollapsade på gymmet för nästan ett år sedan. Jag såg hur han på drygt 110kg föll bakåt och slog i bakhuvet i backen.
Och jag visste att han bland annat hade hjärtproblem och hade fått flera hjärtattacker genom åren. Men iaf det var bara jag, han och
en annan kompis till mig som befann sig på gymmet. Allting var väldigt obehagligt och min puls har aldrig varit så hög som den var då.
Jag minns hur jobbigt det var att vänta på ambulansen som tog så lång tid på sig. Vi ringde 112 så kom ambulansen tillslut och sen fick
vi hjälpa ambulansmannen och ambulanskvinnan att bära upp honom för trappan.
Han klarade sig och jag var väldigt överraskad när jag såg honom på gymmet bara 2-3 dagar efter kollapsen. Han levde ingen sund livsstil
och jag försökte att förklara för honom att han måste tänka på sin hälsa i första hand. Några månader senare gick han bort.
Inte förvånandsvärt men det känns fortfarande overkligt att jag aldrig mer kommer att se honom.
Det är utan tvekan mitt starkaste minne på gymmet.
Senast redigerad av zarnyhax den 2013-03-05 klockan 23:33.
|
|
|
2013-03-05, 23:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Mitt bidrag är att jag körde knäböjj på en helt ny vikt, tanken är att köra 5x5 på vikten. 4 set går jävligt lätt o fint atg, nöjd som fan att man gjort nytt pb om ett set. 5e och sista settet så kör man 4 enkla reps, lite trött som man är då i benen tänker jag inge extra och ska precis köra sista reppet då jag tappar all kontroll på nervägen och tappar vikten på golvet. En man kommer fram till mig och säger att mig att på såna höga vikter ska jag ha en passar(som inte alls hade hjälpt mig vid den situationen) och så ställer jag mig upp o känner att benet är helt låst men går långsamt till omkl. rummet och ringer farsan. Slutade upp med att jag slitit av menisken lateralt och fick ha en ortos o inte stödja på det benet på flera veckor eller gymma. Det konstigaste är att det bara hände, kände mig inte ens överdrivet trött eller att vikten var för tung :/ Kan också ha varit för att jag omedvetet hade menisken lite avslitet redan från början men på andra sidan från en innebandyskada jag inte vetat om? alltså två avslitet på två ställen.
Senast redigerad av Feelgood den 2013-03-05 klockan 23:54.
|
|
|
2013-03-06, 01:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2012
|
Första tävlingen, första knäböjen. Ångest deluxe. Sen klarade jag böjen, allt släppte och det var hur kul som helst.
|
|
|
2013-03-06, 01:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Första gången ryggen pajjade. Hade c:a 164kg på ryggen och körde tåhävningar.
Väl inne i omkläningarummet kunde jag knappt andas pga hugg i ryggen, men jag duschade & tog mig hem på något sätt.
Blev snabbt bättre men hade olyckligtvis dragit på mig ett bråck som alltid kommer att påverka mig. Både på träningen och i vardagen.
|
2013-03-06, 01:54
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2001
|
När jag provocerade en känd biff på gymmet med 50+ runt biccarna genom att prata om Big Brother-kändisar och han toksneade, fräste att de var "så korkade" och jag trodde han skulle veva till mig rakt av i bara farten.
|
|
|
2013-03-09, 21:02
|
|
|
Banned User
|
Jag bumpar upp den här tråden för jag tror fler måste bidra. Allt är välkommet!
|
|
|
2013-03-09, 21:11
|
|
|
Banned User
|
Jag kör en till. Jag var och tränade och hade glömt träningsbyxor så jag tränade i kalsonger. Det vår ett litet källargym. Då sa biffen att jag hade grova lår. No homo. Det var respect.
|
|
|
2013-03-09, 21:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Jag kör en till. Jag var och tränade och hade glömt träningsbyxor så jag tränade i kalsonger. Det vår ett litet källargym. Då sa biffen att jag hade grova lår. No homo. Det var respect.
|
|
|
|
2013-03-09, 21:14
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Min deff som pågår nu tror jag, har aldrig varit i så här bra form.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:11.
|

|