|
Visa resultat för omröstning: Våld ok?
|
|
Ja men bara i ett akut läge
|

|
10 |
43.48% |
|
jajemen
|

|
8 |
34.78% |
|
Nej
|

|
5 |
21.74% |
2013-01-11, 00:27
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Är våld mot sin senila granne ok?
På nattens tema. Tänk dig att du har en senildement manlig granne på 83 bast som skriker hela nätterna, går fel, ringer på din dörr, kissar och bajsar i trappuppgången, går ut naken och behöver ledas in av dig, får för sig att du stjäl hans saker och polisanmäler dig, och blir agressiv och våldsam mot din flickvän när hon inte vill ha sex med honom. (Dvs inte helt ovanligt för en Alzheimerssjuk herre)
Är det ok att ge honom på käften?
|
|
|
2013-01-11, 00:29
|
|
|
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
Reg.datum: Mar 2002
|
Jag tror på fysisk tillrättavisning ifall det behövs
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
|
|
|
2013-01-11, 00:31
|
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Nej men att ringa en psykmottagning av något slag vore nog helt rätt
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2013-01-11, 00:32
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag skulle kunna tänka mig att gå in fysiskt om han är våldsam mot min flickvän. Heck, jag skulle kunna tänka mig att gå in fysiskt om han är våldsam mot någon som inte kan försvara sig själv. Men jag skulle aldrig göra illa gubben, bara se till att hen kommer undan. Sen blir det att ringa hyresvärden, anhöriga och lämplig myndighet för att se till att han omhändertas.
|
|
|
2013-01-11, 00:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Man kanske får spö själv?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12278572.ab
Citat:
Senil proffsboxare knockade sköterska
– Trodde plinget från hissen var gong-gong
Sköterskan på äldreboendet skulle leda den senile mannen till hans rum.
Då hördes hissens pling.
Den pensionerade boxaren vände sig om – och knockade henne med en slagserie.
Olyckan inträffade i ett äldreboende i österrikiska Salzburg, skriver tidningen Austrian Times.
|
|
|
|
2013-01-11, 00:38
|
|
|
Busunge
Reg.datum: Aug 2008
|
En lätt örfil är OK. Dock bör man betänka att aga mot äldre är förbjudet i 32 länder.
Gör dig inte dummare än jag ser ut.
|
|
|
|
2013-01-11, 00:48
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Nej, mota bort gubbskrället.
|
|
|
|
2013-01-11, 00:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2003
|
Det är bara att sopa till ordentligt. Om grannen är tillräckligt dement kommer han ändå inte ihåg något, så han kan inte göra en polisanmälan. Dessutom kan man få en ordentlig boxningsmatch (som man kan vara säker på att vinna) ett par tre gånger per dag, och det är bra träning.
Ifall grannen råkar vara gammal boxare, så att gamla takter sas sitter i ryggmärgen, är det ännu bättre. Då kan man polisanmäla honom och dessutom (efter tillräckligt många förlorade boxningsmatcher) säkert kräva att han vräks från sin lägenhet.
Då får man förstås hoppas att grannen inte är en både rik och charmant herre, då finns kanske risken att flickvännen flyttar med?
|
2013-01-11, 00:59
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Vad är det för fel på att fly fältet och ringa polisen? Varför jaga en uppenbart instabil person, självförsvar för att rädda sig i trygghet för att kunna larma är väl en sak, men varför hålla på och boxas med personen ifråga?  Det känns ärligt talat rätt jäkla långsökt.
Gör ni samma sak om det är en narkotikapåverkad, någon i psykos el liknande? Som jag lärt sonen "112, är lätt att slå"
|
|
|
2013-01-11, 01:02
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Vad är det för fel på att fly fältet och ringa polisen? Varför jaga en uppenbart instabil person, självförsvar för att rädda sig i trygghet för att kunna larma är väl en sak, men varför hålla på och boxas med personen ifråga?  Det känns ärligt talat rätt jäkla långsökt.
Gör ni samma sak om det är en narkotikapåverkad, någon i psykos el liknande? Som jag lärt sonen "112, är lätt att slå" 
|
Attack kan vara bästa försvar, har hellre ögonen på en psykiskt instabil människa än ryggen mot han/hon/hen
|
|
|
2013-01-11, 01:16
|
|
|
Kolozzeum Immaturity
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
|
" ...ögon två, lika så" när vi ändå kör poet-tema såhär på kvällskvisten
Senast redigerad av Okej den 2013-01-11 klockan 01:18.
|
|
|
2013-01-11, 01:23
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe
Attack kan vara bästa försvar, har hellre ögonen på en psykiskt instabil människa än ryggen mot han/hon/hen
|
..bor du i trapphuset..?
|
|
|
2013-01-11, 01:25
|
|
|
|
Citat:
..bor du i trapphuset..? 
|
lever du i verkligheten ?
|
|
|
2013-01-11, 01:33
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe
lever du i verkligheten ?

|
I allra högsta grad. I den så går man inte in och spär på ohållbara situationer, börjar veva med gamlingar. Utan man löser situationen istället. Bäst för alla parter.
|
|
|
2013-01-11, 01:44
|
|
|
|
Citat:
I allra högsta grad. I den så går man inte in och spär på ohållbara situationer, börjar veva med gamlingar. Utan man löser situationen istället. Bäst för alla parter.
|
Var läser du in det i vad jag har skrivit ?
Att som funktionduglig lämna en gammal förvirrad människa som inte kan hantera sig själv, jag konfronterar honom hellre och tar med honom.
Ifall du tolkar att fysiskt tillrättavisa med att jag omhändertar individen med att jag springer fram och ger han en käftsmäll allt vad jag orkar så säger ju det mer om dig än mig
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:42.
|

|