Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-15, 20:11   #1
SteelPulse
Registered User

SteelPulses avatar

Reg.datum: Apr 2011
WTF inget händer, 15 månaders träning.

Får en känsla av det inte blir bättre än så här. Har tränat i snitt tre gånger/vecka, skött sömnen och ätit ordentligt, typ tallriksmodellen fast med några exra vassleshakes här och där. I nuläget, tar tar jag 30 gram vassle till havergrynsgröten på morgonen och en likadant innan läggdags. Men jag börjar undra om det är så bra, tycker jag börjar se lite småfet ut. Till saken hör att jag alltid varit riktigt spinkig och aldrig varit överviktig. 60 kg 170 cm. I nu läget 68 kg. Ska nämna att jag är 40 år, tränade när jag var ung, hockey och fotboll osv, men la av med allt vid vid femtonårsåldern. Hade ni lugnat er med maten eller?

Träningen har bestått av mest basövningar och jag har varit nog med tekniken. 2-split eller 3-split har det varit beroende på hur många dagar i veckan jag har kunnat kasta in. Jag har tagit i som fan, första halvåret blev jag rätt ofta sjuk i samband med hårda pass, så jag har inte lallat omkring på gymmet.

Nån annan som tagit om träning 25 år senare och lyckats skaffa lite muskelmassa. Jag mår ju sjukt bra av träningen, men vill förstås att det ska synas också.

Borde det inte hända mer på 15 månaders träning? Överkroppen ser ju ut som vilken otränad som helst.

Lite bilder på eländet:
http://farm8.staticflickr.com/7111/7...8c763b50fb.jpg
http://farm9.staticflickr.com/8284/7...eb80925862.jpg
SteelPulse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:26   #2
9109
Registered User

9109s avatar

Reg.datum: Sep 2010
Hade väl varit lättare att jämföra om du haft före och efter-bilder, men du ser ju absolut inte otränad ut, armarna tycker jag ser ju ganska bra ut, och benen ser ju riktigt saftiga ut tycker jag ändå!
Annars så tror jag nog kosten är rätt okej, jag brukar själv inte direkt vara så finkänslig, jag äter tills jag är ordentligt mätt och försöker hålla ett så högt proteinintag som möjligt, så maten tror jag inte är några problem men om du känner att du börjar lägga på dig för mycket så kan du ju välja vad du vill dra ner på. Det viktiga är ju då att det är kalorierna du kapar av, inte proteinet!
Gammal 2012-08-15, 20:30   #3
SteelPulse
Registered User

SteelPulses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 9109 Visa inlägg
Hade väl varit lättare att jämföra om du haft före och efter-bilder, men du ser ju absolut inte otränad ut, armarna tycker jag ser ju ganska bra ut, och benen ser ju riktigt saftiga ut tycker jag ändå!
Annars så tror jag nog kosten är rätt okej, jag brukar själv inte direkt vara så finkänslig, jag äter tills jag är ordentligt mätt och försöker hålla ett så högt proteinintag som möjligt, så maten tror jag inte är några problem men om du känner att du börjar lägga på dig för mycket så kan du ju välja vad du vill dra ner på. Det viktiga är ju då att det är kalorierna du kapar av, inte proteinet!
Tack, det kanske är så att jag käka lite mindre och ha mer tålamod. Lustigt att du upplevde armarna som ok, jag upplever dom som väldigt smala bakifrån och framifrån, från sidan ser dom bättre ut.

Har tyvärr inga före-bilder som är vettiga.

Senast redigerad av SteelPulse den 2012-08-15 klockan 20:31.
Gammal 2012-08-15, 20:37   #4
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Är det så illa då? Det syns ju att du har tränat i varje fall. Skulle du deffa ned dig nu så skulle det nog synas mer men då är du ju tillbaka där du började. Så ge det tid för det tar tid.

Hur har träningen sett ut? Har du blivit starkare och ökat dina arbetsvikter? Man måste ju hela tiden pusha sin utveckling framåt för att det ska hända något.
Gammal 2012-08-15, 20:40   #5
hanushans
Registered User

hanushanss avatar

Reg.datum: Sep 2007
Har inget tips, men tycker verkligen inte att överkroppen ser ut som "vilken otränad som helst". Ser bra ut!
hanushans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:40   #6
arthax
Banned User

Reg.datum: Feb 2011
Har du ett strukturerat lyftande med progression? Jag ser många på mitt gym som lyfter helt utan ett till synes ordentligt mål.

Jag vet inte om du har testat program med linjär progression likt SL5x5, SS3x5 eller 531. Det hjälpte mig att lägga en skaplig grund och sedemera övergå i ett långsiktigt mål.
arthax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:44   #7
SteelPulse
Registered User

SteelPulses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Är det så illa då? Det syns ju att du har tränat i varje fall. Skulle du deffa ned dig nu så skulle det nog synas mer men då är du ju tillbaka där du började. Så ge det tid för det tar tid.

Hur har träningen sett ut? Har du blivit starkare och ökat dina arbetsvikter? Man måste ju hela tiden pusha sin utveckling framåt för att det ska hända något.
Kul att det iaf syns att jag tränat

Styrkeutveckligen har väl varit sådär, jag har var noga med att få bra kontakt och istället för att alltid lägga på mer vikt, har jag gjort övningen tyngre för mig själv, dvs långsammare i negativa fasen och mer explosivt i den andra fasen, om du förstår.

Jag har nyligen börjat för träningsdagbok, iom att jag tycker jag banat in alla övningar bra och för att verkligen vara säker på att jag ökar. Jag känner att jag får vara noga så att jag inte skadar mig, tycker jag fått lite ländryggsproblem i samband med viktkåthet på knäböj och marklyft.

Men bänkpress har varit segt, kämpar för att iaf klara 60 kg x 6.
Gammal 2012-08-15, 20:49   #8
SteelPulse
Registered User

SteelPulses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av hanushans Visa inlägg
Har inget tips, men tycker verkligen inte att överkroppen ser ut som "vilken otränad som helst". Ser bra ut!
Tack för uppmuntran!

Citat:
Ursprungligen postat av arthax Visa inlägg
Har du ett strukturerat lyftande med progression? Jag ser många på mitt gym som lyfter helt utan ett till synes ordentligt mål.

Jag vet inte om du har testat program med linjär progression likt SL5x5, SS3x5 eller 531. Det hjälpte mig att lägga en skaplig grund och sedemera övergå i ett långsiktigt mål.
Har inte testat nåt sånt faktiskt. Men jag har varit noga med att inte fjanta runt med massa småövningar, utan försökt köra tunga övningar på ett så korrekt sätt som möjligt utan att åka på skador skador.

Tycker att benen är det enda som svarar på träningen, är det ett vanligt fenomen? Ryggen känns stark och bra också iof, vet att jag blivit lite kraftigare där.

En till grej, jag har aldrig tränat mage separat, utan litat på att mark, böj och framförallt frontböj ska ta hand om kaggen. Kan man ändra det visuella genom att träna magen separat?

Senast redigerad av SteelPulse den 2012-08-15 klockan 20:52.
Gammal 2012-08-15, 20:52   #9
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Även om du söker kontakt så är det viktigt att du söker kontakt med tyngre vikter i förlängningen. Annars blir det mest underhåll av musklerna istället för träning.
Gammal 2012-08-15, 20:54   #10
Fyllot
Banned User

Reg.datum: Jul 2012
Japp och kör inte samma utförande HELA tiden. Blir du starkare blir du förhoppningsvis större...var inte rädd för vikterna.
Fyllot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:55   #11
exor
Registered User

exors avatar

Reg.datum: Nov 2007
Träning tar tid. Nöt på med varierad träning så kommer massan med tiden.
Gammal 2012-08-15, 20:57   #12
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Det där är ju fan skitbra resultat på 15 månader. Vad menar du med att det inte hänt "någonting"? Såg du exakt likadan ut för 15 månader sen?
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:59   #13
Röda Björnen
Registered User

Röda Björnens avatar

Reg.datum: Dec 2011
Progression är antagligen det viktigaste fundamentet i träning för att det ska hända något, sen kan man sköta progressionen på olika sätt utifrån sina mål.

Jag skulle testa att skita i kontaktträning ett tag, även om det är bra så tror jag att du söker kontakt så mycket att du misssköter din träning.

Testa byt ett schema, basövningar. Sköt tekniken och välj vikter som är utmanande men som du kan utföra med god teknik så kommer kontakten finnas där också.

MVH

Från fuckaroundit till fittest man with donuts
Röda Björnen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 21:03   #14
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring

Stor Hård Ådrigs avatar

Reg.datum: Mar 2012
Testa grisbulka några veckor så får du smaka på success. Sen kan du sänka intaget igen.
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 21:04   #15
Fyllot
Banned User

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Stor Hård Ådrig Visa inlägg
Testa grisbulka några veckor så får du smaka på success. Sen kan du sänka intaget igen.
Det var väl inte bukmåttet han ville öka?
Fyllot är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:18.