Som rubriken lyder undrar jag alltså hur jag ska laga en dörr som har 3 medelstora hål i sig (en fylla resulterade i lite dampryck).
Det är en relativt tunn trädörr som verkar ha 2-3 lager, varav slagen gick igenom till ungefär mitten av dörren.
Att sätta en planka/träskiva över hålen går ej pga diverse anledningar.
Det enda jag kan tänka mig är att spackla över hålen och försöka måla till det.
Eller rättare sagt, det är vad jag måste göra enligt "ägaren" av dörren.
Vad tror ni?
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Jag har typ 1 APM!
Citat:
Ursprungligen postat av groda
Tja normalt äter jag bara fullkornsprodukter och fiberberikad tofu med sojamjölk för att optimera mina chakran.
Jag måste träffa Rooz och bjuda han på Mr Jack, vill höra mer av denna historien.
Hur menar du? Lite för dyrt att köpa en helt ny dörr.
Det enda som behöver åtgärdas är de 3 hålen.
Värt att nämna är att det är en badrumsdörr, om det hjälper, haha...
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter
Knappt en tusenlapp för en bra dörr, mindre än hälften om det är billiga skitdörrar som sitter i vanliga lägenheter.
Gjorde samma sak själv ett tag sedan, köp en ny.
Si. "dyr" är relativt. Ibland kommer man undan billigt med ordentliga fyllor - och ibland gör man det inte. en extra femhundring för att man hade sönder någons prylar är... ja, det kunde varit värre i alla fall. Kolla med honom vad det är för dörr och vart man får tag i en likadan/motsvarande?
Jag tror det är ganska ovanligt att man restaurerar innedörrar.
Täcka dörren i något slags tyg? Det kan bli snyggt om man får tag i något vettigt som matchar det övriga i rummet. Om du får tag i något tillräckligt tjockt material så kommer hålen inte synas.
Dörren är gammal som bara den och sitter i en allmän lokal för vår lilla kår.
Deras styrelse har beslutat att jag ska laga den och bland annat föreslagit spackel+färg.
Låter det realistiskt?
Jag är en fattig student och vill få det fixat så billigt som möjligt. Behöver också göra det på egen hand eftersom hantverkare lär kosta en del. :/
Citat:
Jag har typ 1 APM!
Citat:
Tja normalt äter jag bara fullkornsprodukter och fiberberikad tofu med sojamjölk för att optimera mina chakran.
Fyll hålen med något skulle jag säga, sedan spackel och färgroller. Det kan bli allt mellan ok och kalasfint beroende på hur mycket tid du lägger skulle jag tro.
Fyll hålen med något skulle jag säga, sedan spackel och färgroller. Det kan bli allt mellan ok och kalasfint beroende på hur mycket tid du lägger skulle jag tro.
Låter som en bra idé. Vad kan jag fylla hålen med tror du? Tack för svaret
Citat:
Jag har typ 1 APM!
Citat: