2012-01-26, 14:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Folk som gnäller på ens träning
Jag menar inte som att folk gnäller för att man tränar utan hur man tränar.
Jag tränar enligt wendlers 531 och hans triumvirate assistance. Tanken är alltså att man kör tre övningar, huvudlyftet och två övningar som ska hjälpa en att bli bättre på huvudlyftet. Det var militärpress som gällde idag så jag körde militärpress, smal bänkpress, chins och baksida axlar. Fick höra flera gånger saker i stil med "men hur tränar du egentligen" och när jag hade arbetat mig till sista övningen fick jag höra "alltså du har kört axlar, triceps och nu kör du rygg vad håller du på med egentligen".
Okej, egentligen ska man väl ha större tilltrro till sin egen träning och nog med självkänsla för att inte ta åt sig. Men jag blir så förbannad när jag lägger ner tanke bakom min träning, allt jag gör gör jag av en anledning. När då e noob som tänker "hmm få se nu, jag kör en åttonde övning för bröst, tror jag kör flyes för den tar ju på bröstet" kommer och gnäller blir jag ond.
Ska man behövs förklara vad tanken bakom ens upplägg är varje gång eller ska man bara ignorera idioterna?
Senast redigerad av IntenZe den 2012-01-26 klockan 14:17.
|
|
|
2012-01-26, 14:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av IntenZe
Jag menar inte som att folk gnäller för att man tränar utan hur man tränar.
Jag tränar enligt wendlers 531 och hans triumvirate assistance. Tanken är alltså att man kör tre övningar, huvudlyftet och två övningar som ska hjälpa en att bli bättre på huvudlyftet. Det var militärpress som gällde idag så jag körde militärpress, smal bänkpress, chins och baksida axlar. Fick höra flera gånger saker i stil med "men hur tränar du egentligen" och när jag hade arbetat mig till sista övningen fick jag höra "alltså du har kört axlar, triceps och nu kör du rygg vad håller du på med egentligen".
Okej, egentligen ska man väl ha större tilltrro till sin egen träning och nog med självkänsla för att inte ta åt sig. Men jag blir så förbannad när jag lägger ner tanke bakom min träning, allt jag gör gör jag av en anledning. När då e noob som tänker "hmm få se nu, jag kör en åttonde övning för bröst, tror jag kör flyes för den tar ju på bröstet" kommer och gnäller.
Ska man behövs förklara vad tanken bakom ens upplägg är varje gång eller ska man bara ignorera idioterna?
|
Kör Ignore. Det är nog snabbaste sättet att slippa fortsatta kommentarer. Om du har hörlurar kan du demonstrativt sätta på dem nästa gång denne eller annan person kommer med liknande kommentarer.
|
C4L
|
|
|
2012-01-26, 14:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Håller med, ignorera. Du är där för att träna, inte motivera varför du tränar som du gör.
|
|
|
2012-01-26, 14:19
|
|
|
OLare
Reg.datum: Oct 2009
|
Bry dig när någon gnäller.
|
2012-01-26, 14:33
|
|
|
Gillar just DIG!
Reg.datum: May 2005
|
Är det alltså någon helt random på gymmet som gnäller?
Är du större/starkare så är det ju lätt att sätta dem på plats 'det verkar ju gå bättre för mig än för dig, säg till om du vill ha hjälp'.
Annars kan du ju be dem gå hem och googla Jim Wendler och låta dig träna ifred.
Helt obegripligt att folk kommenterar ens träning.
|
2012-01-26, 14:34
|
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Du kan ju fråga varför personen i fråga spenderar sin tid på gymmet med att kolla på dig istället för att träna?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2012-01-26, 14:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Vad är det för gym du tränar på?
|
2012-01-26, 15:20
|
|
|
Vilar på gymmet
Reg.datum: Mar 2010
|
Alltså hur ofta kommer folk och gnäller på dig?
|
|
|
2012-01-26, 15:23
|
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Hmm, jag känner flera som tränar bröst, axlar, triceps och sen övre rygg. Iofs tränar jag på en klubb vilket du inte verkar göra.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2012-01-26, 15:24
|
|
|
Pissening, no homo.
Reg.datum: Dec 2008
|
Säg att du tränar efter "The Bieber-routine". Den är till för slanka, långa muskler, inte korta och bulliga. Man kan forma musklerna som man vill och välja hur många magrutor man vill ha. Man blir lagom stor och man blir ripped in 4 weeks.
De som ifrågasätter din träning kommer få "System Overload" av allt jävla dravel och du kommer få träna ifred resten av ditt liv för ingen kommer orka
argumentera emot det.
Skulle kännas som en liten seger.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
|
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
|
|
|
|
2012-01-26, 15:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Jag är typ den enda på mitt gym som kör "konstiga" övningar, jag är den enda som kör låga vikter och högreps med mycket kontakt.. Ingen klagar på mig för att jag fått resultat för träningen, har t.o.m fått komplimanger "Du är den enda jag vet som fått massa av volymträning och ökat bra av det" fast får även höra att jag är väldigt klen för min storlek, men kör ju volym så. Även fått höra att jag är den som ökat bäst på gymmet senaste 1-2 åren osv.. Riktigt kul att höra =) (litet gym på 150 pers)
Vänta ett litet tag, om du ökar bra så slutar de klaga och blir imponerade. Om du inte ökar bra så kanske de klagade med rätta
|
|
|
2012-01-26, 15:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Du kan ju fråga varför personen i fråga spenderar sin tid på gymmet med att kolla på dig istället för att träna?
|
+1
|
2012-01-26, 16:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Detta har aldrig hänt mig  jag hade kört mitt race även vad personen sagt samt dissat denna. Var det bara en random?
|
2012-01-26, 16:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi
Säg att du tränar efter "The Bieber-routine". Den är till för slanka, långa muskler, inte korta och bulliga. Man kan forma musklerna som man vill och välja hur många magrutor man vill ha. Man blir lagom stor och man blir ripped in 4 weeks.
De som ifrågasätter din träning kommer få "System Overload" av allt jävla dravel och du kommer få träna ifred resten av ditt liv för ingen kommer orka
argumentera emot det.
|
Underbar post
|
|
|
2012-01-26, 16:30
|
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
Gör som vilken normal människa som helst hade gjort, slå honom på käften.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:06.
|

|