Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-24, 19:25   #1
StampChamp
Registered User

StampChamps avatar

Reg.datum: Jun 2010
Tjejer och sin vikt?

Varför är det ett sånt känsligt ämne? Till och med en tjejpolare som har riktigt skön humor och är allmänt laidback och trevlig tog emot när jag nämnde vikt och sa knubbsäl åt henne, haha.

Allt annat tar hon, utan problem. Samma sak med tjejen, eller andra tjejer man träffar. Ser jag tjock ut i det här? Tycker du jag väger mycket? Är jag för tung? Lyft mig, är jag tung?

Vad är det med tjejer och vikt egentligen? Är dom så jäkla fixerad vid vad det står på vågen? Tjejen är tex 168cm och väger 55kg och frågar mig om jag tycker hon är tjock? Ehh nä?

Chargongen mellan polarna och dom man gymmar med är lite grov och vi kallar varandra tjockisar, valross etc för att pika och peppa varann på skoj.. detta händer dock att jag slänger mig ur bland tjejer också vilket inte uppskattas.

Varför är det så här? Jag föredrar också att vara hård, men ändå!

Senast redigerad av StampChamp den 2011-06-24 klockan 19:34.
StampChamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 19:29   #2
HulkH
Registered User

HulkHs avatar

Reg.datum: Apr 2010
Tror det kan vara för många tjejer känner press på vad dom ska väga när dom ser olika modeller dom är typ 165 långa och väger typ 50 kg. Generellt har väl många bilden av att smala tjejer = snygga tjejer.
HulkH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 19:29   #3
Silencer
Banned User

Reg.datum: Nov 2010
Jag har aldrig förstått hur man kan ta illa vid av ett utlåtande som rör något som man lätt kan ändra på. Om man däremot klankar ner på någon för att den är kort, har ett medfött handikapp eller liten snabel så förstår jag att man kan bli ledsen.
Silencer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 19:31   #4
Big Sleazy
Banned User

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Silencer Visa inlägg
Jag har aldrig förstått hur man kan ta illa vid av ett utlåtande som rör något som man lätt kan ändra på. Om man däremot klankar ner på någon för att den är kort, har ett medfött handikapp eller liten snabel så förstår jag att man kan bli ledsen.
Om det vore så "lätt" hade det nog varit väldigt få överviktiga.
Big Sleazy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 19:36   #5
Galningen
Registered User

Galningens avatar

Reg.datum: Sep 2010
Skönhetsidealen nu för tiden är alldeles upp åt väggarna hemska. En stor andel tjejer eftersträvar att se ut som modeller som åtminstone jag tycker ser för jävla taskiga ut. Ge mig lite kött framför ett förbannat skelett varje gång så blir jag lycklig.

Sen förutsätter jag att grabbar som hänger här på forumet säkert har ideal som många tjejer tycker är idiotiska, det går nog likadant åt båda håll.
Gammal 2011-06-24, 19:46   #6
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av HulkH Visa inlägg
Tror det kan vara för många tjejer känner press på vad dom ska väga när dom ser olika modeller dom är typ 165 långa och väger typ 50 kg. Generellt har väl många bilden av att smala tjejer = snygga tjejer.
Tror faktiskt du får ta i lite mer för att komma ner i "modell-size". Är man 165 som modell tror jag man genrellt väger mindre, 45 kg kanske?
Om man nu inte är en modell som "får väga" normalt, det finns ju sådana också.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 19:50   #7
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Tjejer och deras vikt, tja, en tjej ska inte vara fet helt enkelt? Det är nog bland det hemskaste en tjej kan vara, det är lite stigmatiserat. En tjej ska behaga, gå att lyfta lätt.

Själv är jag ingen petit sak, men det är provocerande för många verkar det som att jag inte heller strävar efter det. Jag bantar, men inte med fotomodellsideal.

Tjejers fysiska form träningsmässigt tycks nästan kvitta, så länge de är smala = duger. Det är nog pga att tjejer har mindre spelrum, och förväntas bry sig om och sträva efter smalhet, det kan tas illa upp när man skämtsamt kallar en tjej tjock. Det är knappast ngt som undgår en tjej från förskoleåldern vilken form som är acceptabel och duger. Du må vara rolig, smart el whatever - är du inte smal = då är du lite fel. En killes värde ligger inte i smal på samma sätt, är han stark så uppskattas det mer än om en tjej är det också. Det är liksom ett värre "brott" att vara tjock som tjej, än som kille.

Själv har jag alltid varit svag, ibland tjock, och nu känner jag mig ibland stark och ibland fysiskt bra form - men aldrig smal, har accepterat det eftersom man som vuxen lättare kan välja vilka ideal man ställer upp på, håller med om.

Sen är det väl den där jämförelsen, tjejen ska vara mindre än killen, och så känner jag med. Men det är mer "uppfattad" storlek, typ en längre kille tycker jag upplevs som större även om han väger lika som den kortare tjejen (som kanske är kurvig el mer kompakt el nåt).

Svamligt, någon kanske hänger med i ngt av babblet iaf.. :P

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 19:56   #8
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Lellan, du är ju en MILF, de ska inte vara för smala!

För övrigt så håller jag med om att tjejer oftast inte ska ha några onödiga kilon, medan det på killar är okej med ett par kilon här och där. Edit: detta är alltså inte min personliga åsikt, utan vad jag tror de flesta tycker. Jag själv dömer ingen efter vikt eller utseende.

Senast redigerad av shut teh face den 2011-06-24 klockan 19:57.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 20:12   #9
Big Sleazy
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Sen är det väl den där jämförelsen, tjejen ska vara mindre än killen, och så känner jag med. Men det är mer "uppfattad" storlek, typ en längre kille tycker jag upplevs som större även om han väger lika som den kortare tjejen (som kanske är kurvig el mer kompakt el nåt).
Tror att många killar har samma komplex fast åt andra hållet. Att vara väldigt kort och/eller väldigt smal som kille kan nog vara minst lika jobbigt som att vara stor för en tjej.
Gammal 2011-06-24, 20:19   #10
HulkH
Registered User

HulkHs avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Tror faktiskt du får ta i lite mer för att komma ner i "modell-size". Är man 165 som modell tror jag man genrellt väger mindre, 45 kg kanske?
Om man nu inte är en modell som "får väga" normalt, det finns ju sådana också.
De har du nog rätt i, tog bara ett exempel, finns ju modeller som i princip är benrangel, tänkte mera på dom som fortfarnade har hyffase kroppar utan att se för smala ut, drf jag skrev 50 kg.
HulkH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 20:20   #11
professornord
Registered User

professornords avatar

Reg.datum: Apr 2011
tycker inte de är något sträva efter att vara smal det flesta tjejer jag känner är onödigt rädd för att gå upp i vikt, tycker idealet i dag som är size zero är sjukligt så jag hoppas iaf alla tjejer här på forumet strävar efter att leva efter sina egna ideal och inte stirra blint på modelerna vet det säkert kan kännas svårt därför vill jag slå ett slag för alla tjejer stå på er ni är lika mycke värda eftersom det är personligenheten som räknas inte utsendet
professornord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-24, 20:22   #12
Galningen
Registered User

Galningens avatar

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av professornord Visa inlägg
tycker inte de är något sträva efter att vara smal det flesta tjejer jag känner är onödigt rädd för att gå upp i vikt, tycker idealet i dag som är size zero är sjukligt så jag hoppas iaf alla tjejer här på forumet strävar efter att leva efter sina egna ideal och inte stirra blint på modelerna vet det säkert kan kännas svårt därför vill jag slå ett slag för alla tjejer stå på er ni är lika mycke värda eftersom det är personligenheten som räknas inte utsendet
Gigantisk plusetta på den, skulle aldrig någonsin välja en tjej på grund av hennes utseende om hon inte hade en fin personlighet att backa upp det hela med.
Gammal 2011-06-24, 20:28   #13
Big Sleazy
Banned User

Fast samtidigt ska det mycket till om du ska bli intresserad av någon om utseendet inte finns där.
Gammal 2011-06-24, 20:28   #14
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Jo men så är det ju. Tjejer följer kvinnoidealen som råder tjejer emellan (t ex att vara pinnsmal) och killar följer idealen som finns killar emellan (t ex att vara muskulös och rippad). Vissa gör det för att de tror att de lättare imponerar på det motsatta könet, men de är oftast fel ute och får enbart gehör/komplimanger av de inom samma kön, vilket ju då inte kanske är syftet.

Nu generaliserar jag så ingen tror något annat :P
C4L
Gammal 2011-06-24, 20:32   #15
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Big Sleazy Visa inlägg
Fast samtidigt ska det mycket till om du ska bli intresserad av någon om utseendet inte finns där.
Imo krävs det mer förstås, men någon som är t ex en 5a på den berömda skalan kan, om hon har den rätta personligheten klättra uppemot 7-8 på väldigt kort tid om hon väcker intresset på andra sätt än sitt utseende. Leder det till ett förhållande kan det självklart landa på en tio, för det är så hon ser ut i ens ögon (kärleken är blind).

Är det 3-4 kan det nog vara riktigt klurigt om jag ska vara ärlig. Tyvärr är man inte helt oytlig (lagligt ord?).
C4L

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:04.