Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-09, 14:38   #1
L Johnsson
Välkänd nöt

L Johnssons avatar

Reg.datum: Oct 2009
Träffade jag Bamses farmor?

Idag på gymmet så kom det in en kvinna i kanske 50års åldern som såg ut som alla alla andra medelålders kvinnor på mitt gym dvs lite halvtjock och klen som bara den. Inget speciellt så långt. Kvinnan går bort till benpressen, fortfarande inget konstigt.

Men nu kommer det som förvånade mig, hon lastar på 400kg på benpressen och kör 6x3. Jag var duktigt förvånad, nästan i chock. Jag var nästan beredd att springa fram och hjälpa henne när hon skulle göra första pressen innan jag märker att hon klarar det. Jag bara står och gapar.

Så efter sina set kommer hon gående emot mig, omgående så bröstar jag ju givetvis upp mig och förbereder mig för mitt set chins. Här gäller det ju att se cool ut. Hon kommer hela vägen fram till mig och frågar mig om hon kan köra ett set chins emellan. För att ytterligare förvärra mitt chocktillstånd hör jag mig själv säga "Javisst, naturligtvis frun! Vill du ha viktbältet?".
Min hjärna försöker förstå varför: 1. jag sa att det var lugnt när jag precis skulle köra. 2. varför jag tilltalade henne med frun.

Hon svarar att hon helst kör utan men gärna lånar pallen som står bakom mig eftersom hon inte är så lång. Och utan att tveka springer jag bort och hämtar pallen till henne och ställer den rätt. Sedan tittar jag med beundran på hur hon kör ett ganska långt set chins.

Min hjärna kändes lite såhär, hur gick detta till? Det var då det slog mig. Kan det bara måste ha varit Bamses farmor jag träffade! Hon är ju som bekant nästan lika stark som Bamse och ser rätt klen och ofarlig ut. Vad säger ni? Kan min teori stämma, har ni träffat Bamses farmor någon gång?
L Johnsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 15:06   #2
Börje H
Negativa Blöje

Börje Hs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av L Johnsson Visa inlägg
Har ni träffat Bamses farmor någon gång?
Jag har tränat Bamses farmorsmor. En dam, dryga 70 år, som utan vidare pressar fullt mag (120 kg) i vår benpress. Till saken hör att hon haft en stroke och har ordentlig kraftnedsättning i hela sin högra sida.

Roligt att se andras reaktion, när de själva kört på 30-40 kg
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 15:57   #3
Grotesk
Hissen går inte alls

Grotesks avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av L Johnsson Visa inlägg
Idag på gymmet så kom det in en kvinna i kanske 50års åldern som såg ut som alla alla andra medelålders kvinnor på mitt gym dvs lite halvtjock och klen som bara den. Inget speciellt så långt. Kvinnan går bort till benpressen, fortfarande inget konstigt.

Men nu kommer det som förvånade mig, hon lastar på 400kg på benpressen och kör 6x3. Jag var duktigt förvånad, nästan i chock. Jag var nästan beredd att springa fram och hjälpa henne när hon skulle göra första pressen innan jag märker att hon klarar det. Jag bara står och gapar.

Så efter sina set kommer hon gående emot mig, omgående så bröstar jag ju givetvis upp mig och förbereder mig för mitt set chins. Här gäller det ju att se cool ut. Hon kommer hela vägen fram till mig och frågar mig om hon kan köra ett set chins emellan. För att ytterligare förvärra mitt chocktillstånd hör jag mig själv säga "Javisst, naturligtvis frun! Vill du ha viktbältet?".
Min hjärna försöker förstå varför: 1. jag sa att det var lugnt när jag precis skulle köra. 2. varför jag tilltalade henne med frun.

Hon svarar att hon helst kör utan men gärna lånar pallen som står bakom mig eftersom hon inte är så lång. Och utan att tveka springer jag bort och hämtar pallen till henne och ställer den rätt. Sedan tittar jag med beundran på hur hon kör ett ganska långt set chins.

Min hjärna kändes lite såhär, hur gick detta till? Det var då det slog mig. Kan det bara måste ha varit Bamses farmor jag träffade! Hon är ju som bekant nästan lika stark som Bamse och ser rätt klen och ofarlig ut. Vad säger ni? Kan min teori stämma, har ni träffat Bamses farmor någon gång?
Det var Toney "X-man" Freeman i förklädnad - så inte kappmuskelpolisen ska haffa honom.
Grotesk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 16:05   #4
DennisJ
Where's my marbles?

DennisJs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Möjligtvis Insanity Wolf förklädd som Rödluvans mormor. Hade hon stora öron?

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Jag roas av att man kan skylta så tydligt med hur man ser ner på andra som kan mindre om bulk och hardcore bodybuilding, utan att själv kunna hantera personliga pronomen.
DennisJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 17:00   #5
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Gotta love the 80's!

Kläderna, Frisyrerna!

Gammal 2010-12-09, 17:18   #6
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Det där är en bra låt. Men är du i rätt tråd nu Kwon?
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 18:31   #7
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Reg.datum: Oct 2005
Kwon byter fil snabbare än någon annan.
they install Windows."
– Anonymous
Apos78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 10:22   #8
L Johnsson
Välkänd nöt

L Johnssons avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Jag har tränat Bamses farmorsmor. En dam, dryga 70 år, som utan vidare pressar fullt mag (120 kg) i vår benpress. Till saken hör att hon haft en stroke och har ordentlig kraftnedsättning i hela sin högra sida.

Roligt att se andras reaktion, när de själva kört på 30-40 kg
Det är ju onekligen ännu starkare med tanke på stroken! Helt tokigt bra jobbat
L Johnsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 10:36   #9
Akerhage
Horny user

Akerhages avatar

Reg.datum: Jan 2011
Respekt till stålfarmor!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 10:43   #10
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Jag trodde att Lellan var Bamses farmor?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 10:49   #11
JJOHANSSON
Banned User

Reg.datum: Jul 2010
Man ska respektera damernas lår!
JJOHANSSON är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 11:48   #12
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jag trodde att Lellan var Bamses farmor?
Samma här. Lellan var den första som dök upp i huvudet när jag läste trådtiteln.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 12:26   #13
qwerty1
Banned User

Reg.datum: Apr 2006
felpost
qwerty1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 12:44   #14
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Hatten av till tanten! Sjukt kul när sånt händer.

Själv såg jag mig passerad av en tant dom sista kilometerna på Göteborgs-varvet. Höll hennes rygg från 19e km och in i mål. Delvis förnedrad och delvis tacksam.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:50.