Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-05, 15:33   #1
Evensar
Hårdrock

Evensars avatar

Reg.datum: Mar 2004
Första gången på Internet

Satt och blickade tillbaka på mitt första möte med Internet. För mig började det på KFUM här i Uppsala som hade börjat med någon sorts Internet-café där man fick sitta och surfa och lära sig göra hemsidor. Den första sida jag någonsin surfade till var www.nhl.com och med webläsaren Netscape. Den första filen jag laddade ner var Blur - Song2 Det va tider det, kan ha varit runt 93 - 94.

Berätta om era första äventyr.
Gammal 2009-06-05, 15:39   #2
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Datalektion på gamla 486or i sjuan, borde väll varit 93-94 nånstans, först blev jag visad sökmotorn altavista. Jag såg sen till att ta datorn längst ner i hörnet, återstående 3 år i högstadiet surfade jag -porr-porr-porr-porr-lite om tv spel-porr och lite mer porr.

Och så spelade vi duke nukem i nätverk.
krellik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 15:41   #3
Mescreant
Banned

Reg.datum: May 2007
Pamela Anderson
Mescreant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 15:42   #4
Fuling
Registered User

Fulings avatar

Reg.datum: Feb 2009
Min morbror såg till att vi kunde koppla 75Mhzaren med 14.4kbps modemet till telefonnätet nån gång -95. Riktigt ballt var det! Jag och brorsan satt i 20 minuter och väntade på att en stor (på den tiden) bild av Eddie laddades ner från Iron Maidens hemsida. Kommer ihåg hur man såg pixlarna på bilden sakta men säkert laddas fram, jäävlar vilken tid det tog. Kort efter det blev det en hel del fuskkoder till gamla spel, man laddade inte ner så mycket. Tog en jävla tid. Dock hade man tur som hade polare med kontakter och en 1x CD brännare så man fick tag på en del warez.. Fast det var nog några år senare.
Fuling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 15:43   #5
Donner
In Sweden we call it a kick

Donners avatar

Reg.datum: Aug 2006
Fusk till playstation spel på passagen.se
Gammal 2009-06-05, 15:44   #6
Snafu
Registered User

Snafus avatar

Reg.datum: Mar 2003
Hmmm, det var Netscape på gymnasiet 94-95? Surfade till nån sida med Pamela Anderson tror jag. Sen hittade jag MUD. Fan.
Gammal 2009-06-05, 15:48   #7
Evensar
Hårdrock

Evensars avatar

Ja det här med Pamela känner jag igen, jag var den som fick Internet först i klassen. Så många polare var hemma hos mig med disketter och tog ner bilder på henne. Härliga tider!
Gammal 2009-06-05, 15:50   #8
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Första hemdatorn -94 kanske och Internet strax därefter. Blev inte mycket surfande då det kostade en del per timme (särskilt innan kl 18) men ja det var nog gejms och porr. Pamela Andersson är en klassiker!

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 15:54   #9
Evensar
Hårdrock

Evensars avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
Första hemdatorn -94 kanske och Internet strax därefter. Blev inte mycket surfande då det kostade en del per timme (särskilt innan kl 18) men ja det var nog gejms och porr. Pamela Andersson är en klassiker!
Ah att det va billigare efter 18:00 kom jag ihåg nu när du skrev det. Morsan och farsan var som tokiga när dom lyfte på luren och hörde bara konstiga ljud. "Lägg på Internet" skrek dom, så dom kunde få ringa
Gammal 2009-06-05, 15:55   #10
DennisJ
Where's my marbles?

DennisJs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Vårterminen första året på gymnasiet, dvs 1995. Laddade ner demot till Dark Forces (spelade på en gigantisk tv i datorsalens klassrum, blev åksjuk), chattade på någon nhl-sida, gjorde jätteful hemsida hos Angelfire. Those were the days.

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Jag roas av att man kan skylta så tydligt med hur man ser ner på andra som kan mindre om bulk och hardcore bodybuilding, utan att själv kunna hantera personliga pronomen.
DennisJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 16:01   #11
Bahir
Registered User

Reg.datum: Mar 2007
Jag har något minne av att fixa fusk/walkthrough till Fallout 2, typ 98-99 eller något, på familjens första dator, självklart på dial-up.
Bahir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 16:06   #12
The Draf
Registered User

The Drafs avatar

Reg.datum: Feb 2005
webcrawler var sökmotorn som gällde på den tiden minns jag. Var otroligt imponerad av det, det är jag fortfarande
There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who dont.

"Arguing with anonymous strangers on the Internet is a sucker's game because they almost always turn out to be -- or to be indistinguishable from -- self-righteous sixteen-year-olds possessing infinite amounts of free time." -Neal Stephenson, Cryptonomicon
The Draf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-05, 16:10   #13
Mescreant
Banned

Ja, de förskräckligt fula hemsidorna man gjorde om sig själv, sin familj och sina intressen minns jag med obehag. Misstänker att det är personer som antingen stannade i det här stadiet av total brist på självinsikt eller upptäckte internet för 1 månad sen som är dagens bloggare.
Gammal 2009-06-05, 16:12   #14
rolf
#VilaLagom

rolfs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Söka på altavista efter fusk till ps-spel var väl det första jag gjorde. Har för mig att jag besökte kalle anka-tidningens hemsida som någon av de första sidorna också.
Gammal 2009-06-05, 16:18   #15
Mescreant
Banned

astalavista.box.sk när man var cool @ internet. Warez-clans fservs och annat tufft.
ICQ och kedjebrev, mailbombing, netbus, exploits, /con/con via ircscripts och ping of death, vanlig pingflood på alla ens modemvänner första dagen man fick bredband. Skicka filer på icq och avbryta på 99%. Trolla dobedo och aftonbladets chat, spamma gästböcker. Inget har ändrats på 10-15 år.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:09.