Tänkte det vore roligt med en tråd om sångare med på ett eller annat sätt väldigt speciella och utmärkande röster. Jag har två direkt på lager, och båda faller under samma nominering.
Steve Winwood (Spencer Davis Group) och Eric Burdon (The Animals). Betänk att båda dessa pojkar var riktigt unga när dessa låtar spelades in. Eric Burdon var ungefär 23, och Steve Winwood var blott 19. Hade jag fått gissa utan att veta så hade jag säkerligen sagt en bra bit över dubbla åldern.
Steve Winwood (Spencer Davis Group) - I'm a Man (1967)
Eric Burdon (The Animals) - House of the Rising sun (1964)
Freddie Mercury
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
Cash och Dylan har ganska utmärkande röster. Men Jim har underbar röst och ett ganska specielt sätt att sjunga.
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”
Chris Cornell (Soundgarden, Audioslave)
David Draiman (Disturbed)
Devin Townsend
Brian Johnson (AC/DC)
Bon Scott (AC/DC)
Cormac Neeson (The Answer)
Jorn Lande (Masterplan, Avantasia)
Michael Kiske (Helloween)
Claudio Sanchez (Coheed & Cambria)
Tom S. Englund (Evergrey)
Bruce Dickinsson (Iron Maiden)
Johnny Lindqvist (Nocturnal Rites)
Mikael Åkerfeldt (Opeth)
James Maynard Keenan (Tool, A Perfect Circle)
Michael Poulsen (Volbeat)
YouTube och Spotify är era vänner.
Gåsen till Stensdalen, 16 km (1100 - 750 m ö h)
Stensdalen till Vålådalen, 13 km (780 - 590 m ö h)
Tänkte det vore roligt med en tråd om sångare med på ett eller annat sätt väldigt speciella och utmärkande röster. Jag har två direkt på lager, och båda faller under samma nominering.
Steve Winwood (Spencer Davis Group) och Eric Burdon (The Animals). Betänk att båda dessa pojkar var riktigt unga när dessa låtar spelades in. Eric Burdon var ungefär 23, och Steve Winwood var blott 19. Hade jag fått gissa utan att veta så hade jag säkerligen sagt en bra bit över dubbla åldern.
Steve Winwood (Spencer Davis Group) - I'm a Man (1967)
]
Eric Burdon (The Animals) - House of the Rising sun (1964)
Tackar och bockar "The Spencer Davis Group" skall kollas upp omgående.
Antony har en röst som får de flesta att haja till vid första tonerna. Det är nog många som har svårt för det, men hur som helst så sticker det ut. Jag tycker det är hur bra som helst!
Bianca Casady får mig helt lost när hon sjunger, särskillt i den här låten. Börjar alltid sväva iväg i gamla minnen.
Daniel John(och resten av bandet) från Silverchair var runt 14-15 när Frogstomp kom ut, jag trodde dom var minst 10 år äldre.
Någon med väldigt utmärkande röst och stil är annars Matthew Good, jag gillar hans höga tonläge och vibrato(rätt term?) han använder sig av. Märks tydligt på t.ex. låten Apparations.