Det är tidigt i oktober, och jag har bestämt mig för att göra en del förändringar! Jag är trött på att vara svag, trött på att inga kläder sitter som jag tänkt mig och framför allt är jag trött på att kliva ur duschen och tänka "Jag borde börja träna igen".
Arbetslös och full av iver ägnar jag några dagar åt att läsa allt jag kan komma över om träning, dammar av mina gamla gym-minnen och klurar över vad jag vill åstadkomma. Letar mig också tillbaka till mitt före detta gym och skaffar mig ett månadskort (Eftersom jag är arbetslös känns det dumt att skaffa ett terminskort innan jag vet vart jag kommer att hamna...). Efter att promiskuöst ha exponerat min taniga småbarnskropp framför kameran skrider jag till verket.
Nu har jag tränat i en månad; två helkroppspass i veckan(Tisdag+fredag) samt 45 minuters löpning på söndagar. Så mycket man nu kan kalla det helkroppspass utan benträning. Ni läste rätt. Ingen benträning. Det beror på att senast jag gymmade så låg benträningen ljusår före överkroppen, och nu, 2.5 år senare, tycks alla muskler i överkroppen ha förtvinat. Benen däremot är identiska. Det ser helt enkelt inte bra ut. Alltså kommer mitt första mål vara att få en något sånär symmetrisk kropp.
Kroppsform: Julgran
Jag tog mig friheten att forma om en hemsk bild i photoshop för att visa (väldigt ungefärligt) vart jag först och främst siktar. Jag förstår givetvis att jag inte kommer att se ut exakt så hur "rätt" jag än tränar, men det borde ändå ge en ganska god bild av vad jag föreställer mig.

Mig i början av oktober ------Slarvphotoshopat mål
(Har förstorat några detaljer och rättat till min snetränade boobie)
De här bilderna lär man ju ångra snart och förhoppningsvis garva åt inom några år. Som ni ser har jag breda höfter, som framträder ännu tydligare nu när jag är så pass otränad. Var betydligt mer bekväm med dem för 2-3 år sedan och jag antar att det beror på att jag hade jämnare fysik då. På bilden till höger ser de betydligt diskretare ut och ändå har jag inte rört dem i photoshop.
Upptäckte snabbt att det egentligen inte krävs enorma förändringar för att jag ska känna mig mer nöjd. Kraftigare lats, axlar, obliques och bättre symmetri på tuttarna kommer jag nog långt med. Jag menar inte att jag åstadkommer något liknande på en månad, utan snarare att det inte krävs några orimliga volymökningar.
Jaha... Då kör jag väl igång då! Önska mig lycka till.