Jag tycker du ska satsa på följande utrustning:
Knäböj - Titan NXG Superplus, Inzer Z-Iron
I dagsläget finns det väl egentligen bara två dräkter att välja mellan, superplussen eller king squattern. Eftersom jag aldrig testat att böja med Metal kan jag inte uttala mig om hur den fungerar, men det finns många svenska lyftare som gör bra resultat med den dräkten. Superplussen är en förbannat bra dräkt, och det är den dräkt som vi i Öjebyn använder oss av. Det är svårt att säga vilken av dräkterna som ger mest, det varierar ganska mycket från individ till individ. Det som får mig att rekomendera superplussen är dess uthållighet, dräkten verkar inte gå att köra slut på! Jag har använt min 4-5 ggr i månaden i ett års tid snart, och den är fortfarande hur bra som helst.
Nu har det kommit ut ett par nya lindor på marknaden, och jag har inte hunnit testa alla. Men satsar du på inzers lindor med 3 röda ränder så får du ett par riktigt bra lindor. När det gäller Z-lindorna så är det inte lindorna i sig som är begränsande, utan det handlar till stor del om hur hårt du klarar av att bli lindad
Bänkpress - Titan F6
Tidigare skulle jag ha rekomenderat Rage-X till dig, men efter alla förändringar dom gjort på tröjan är den inte lämpad för nybörjare längre. Satsa på en F6a, enligt mig en bra tröja som inte är allt för svår att hantera.
Marklyft - Metal Orginal V-type
Eftersom man inte har någon vikt som hjälper en ner till bottenläget i marklyft föredrar många att använda sig av mjukare dräkter när dom ska dra mark. I princip alla från Öjebyn som drar sumo använder sig av denna dräkt, den bästa dräkten enligt mig.
Jag väger ungefär 10 kg mer än dig och är ett par cm längre, jag använder följande storlekar:
Titan superplus stl 44
Titan F6 stl 46
Metal v-type stl 54
Dock är alla dräkter ganska rejält insydda numera, och det är något du får se till att lära dig

All utrustning blir större allt eftersom du använder den, därför måste du snäva till den vid behov. Därför är det ingen fara om du börjar med en utrustning som är lite för stor i början, och sedan syr du in den allt eftersom du lär dig hantera den.
Jag skulle kunna fortsätta skriva ett par sidor till om utrustningen, men den bästa hjälpen får du om du besöker en förening som har erfarenhet av dagens utrustning.