Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-02, 19:38   #1
Jaws
Svampig bröstvårta.

Jawss avatar

Reg.datum: May 2006
Är detta livet?

Kanske beror det på höst och skit men helt allvarligt...Jag är inne i någon sorts svensson-rutin på vardagarna som jag inte vill infinna mig i dvs-> skola-hem-sova-msn-sova-skola.

Jag känner allt för ofta att jag inte har något att se fram emot och att skolan snart är slut och kanske innebär det att några av dessa sociala band kommer att brytas? Snart ska jag förnya mitt gymkort och dra med några kompisar på träningen, kanske en bit på vägen till bättre humör.

Men är livet slut efter gymnasiet? Hur kommer man enklast på bättre humör i de mörka vintertidernas vardag?

Jag vet inte riktigt men kanske skulle man besöka en psykolog av något slag, jag är inne i en mild depression. Tabletter?
Gammal 2008-11-02, 19:42   #2
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Jaws Visa inlägg
Kanske beror det på höst och skit men helt allvarligt...Jag är inne i någon sorts svensson-rutin på vardagarna som jag inte vill infinna mig i dvs-> skola-hem-sova-msn-sova-skola.

Jag känner allt för ofta att jag inte har något att se fram emot och att skolan snart är slut och kanske innebär det att några av dessa sociala band kommer att brytas? Snart ska jag förnya mitt gymkort och dra med några kompisar på träningen, kanske en bit på vägen till bättre humör.

Men är livet slut efter gymnasiet? Hur kommer man enklast på bättre humör i de mörka vintertidernas vardag?

Jag vet inte riktigt men kanske skulle man besöka en psykolog av något slag, jag är inne i en mild depression. Tabletter?
Vad är det du vill göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 19:43   #3
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Gillar du inte rutinerna och den livsstilen är det upp till dig att ändra på det. Tror inte något håll är opti, men du kan testa tweaka lite och hitta en bra balans av att vara spontan och att planera hela dagen.

Livet kommer ändras en del efter gymnasiet men se det positivt, dom nuvarande tråkiga rutinerna kommer vara borta Starka "sociala band" tror jag kommer vara kvar, resten lär ju försvinna med tanke på att man går åt olika håll. Det kommer nya vänner.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 19:44   #4
Sundsarn
Gymmar inte damn it!

Sundsarns avatar

Reg.datum: Feb 2006
Nej gymnasiet är verkligen inte slutet! (Säger jag som tog studenten iår). Jag våndades faktiskt lite grann för det själv, vi var en ganska bra klass. Men nu när jag har infunnit mig, kuggat båda mina första tentor i läsperiod 1 och låtit högskolelivet skölja över mig ser jag tillbaka och saknar det inte alls. Även om jag gärna träffar mina gamla klasskamrater igen inom en snar framtid.

Vad läser du btw? Om du inte ska läsa vidare kanske detta inlägg inte var rätt medicin
Sundsarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 20:03   #5
Daniiiel
king of fools

Daniiiels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Livet as you know it är slut. Du börjar ett nytt liv efter studenten som kan verka som världens tråkigaste men efter ett par år så mognar man till.
Daniiiel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 20:05   #6
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Plugga på högskola > så får du nya rutiner i livet igen. Efter det börja jobba > få nya rutiner igen. And so it goes...
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 20:06   #7
Shakemynuts
Registered User

Shakemynutss avatar

Reg.datum: Feb 2006
Vem giddrar om att mogna?

Glid in på något skönt universitet eller högskola i 5 år och plugga, festa och umgås med tonvis av folk istället.
Gammal 2008-11-02, 20:11   #8
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Jättebra tips Shakemynuts. Studierna ska aldrig komma i första hand; det är mycket bättre att dra på sig en ful kåroverall och supa sig dyngrak och bada i stadens mest centrala fontän. Sen ska man fika upp alla pengar och klaga på regeringen att man får för lite studiebidrag. Och ja just ja, fem års heltidslån blir 250 000 i lån, utan ränta.
Gammal 2008-11-02, 20:11   #9
Clarkolofsson
Registered User

Clarkolofssons avatar

Reg.datum: Jan 2007
Så här blir det när folk inte gör lumpen.. Inte en jävel som uppskattar livet.
" HUNDRED POUND DUMBLE CURL IN YOUR FACE...... HUNDRED POUND DUMBLE CURL IN YOUR FACE............................. ONE HUNDRED POUND CURL,, MARYLANDS MUSCLE MACHINE MASS IN YOUR FACE 100 POUND CURLS IN YOUR FACE .... ONE ARM.. DONT TRY IT !!!!!!!!!" .... 24 inch guns...."
Stone Cold mother fucking Crazy!
Clarkolofsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 20:41   #10
mangs
I´m just kidding. Or am I?

mangss avatar

Reg.datum: Oct 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cosybear Visa inlägg
Plugga på högskola > så får du nya rutiner i livet igen. Efter det börja jobba > få nya rutiner igen. And so it goes...

Det var bra skrivet tycker jag. Det handlar mycket om rutiner. Att sluta gymnasiet är en stor grej eftersom det är sista gången man gjort vad man "bör" göra. Efter detat är det upp till en själv vilken väg man vill gå. Visst kan man skippa gymnasiet med men det är ju hyffsat ovanligt.

Dock är det som så att amn komemr in i rutiner ganska snabbt, både vad det gäller högskola, jobb, familj med barn etc.

Det är klart att inte livet är slut efter gymnasiet även om du kanske känner det så nu. Frågar du mig så skulle jag snarare säga att det är där någonstans livet börjar. Fram till dess stöps alla i liknande formar men det är sedan när du tar dina egna steg som du växer och blir den du är. Det kommer gå bra. Att skiljas från vänner behöver inte heller bara vara dåligt. Det kommer gallras och de vänner som du verkligen bryr dig om kommer du säkert ha fortsatt kontakt med även framöver.
Gammal 2008-11-02, 20:46   #11
LoTiX
Delusion of grandeur

LoTiXs avatar

Reg.datum: Mar 2008
Inget slår universitetsperioden!
LoTiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 20:46   #12
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Gillar du inte rutiner så kan du alltid backpacka jorden runt. Allt möjligt lär ju hända då.
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 20:59   #13
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av LoTiX Visa inlägg
Inget slår universitetsperioden!
Njaaaaa, så långt vill jag inte gå. Det jag kan sakna är sådant som att spela tv-spel en hel vecka i sträck med sina kamrater istället för att göra någon löjlig läxa som man sedan fick göra tillsammans med en balja kaffe natten innan. Det var lite spontant på något sätt. Idag är jag allt annat än spontan. Men det ser jag inte som en negativ utveckling. Bara en utveckling.

Till trådskaparen: Gymnasiet är bara slutet på början.
Gammal 2008-11-02, 21:08   #14
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Det slutar inte efter gymnasiet. Det är då det börjar! Se valmöjligheterna som något positivt istället för ångestframkallande. Vad du än väljer kan du ändå nischa om dig sen, åka ut på nån långresa och hitta dig själv eller bara glassa på CSN/filosofikurser.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 21:15   #15
pragmatist
Registered User

pragmatists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Jag känner ingen människa över 25 års ålder som tycker att deras liv var "på topp" när de gick på gymnasiet och saknar den tiden. Snarare framstår det i efterhand för de allra flesta som en ganska kass period i livet. Inte lika kass och jobbig som högstadiet kanske, men nästan.
pragmatist är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.