Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-01, 23:34   #1
roller
Registered User

Reg.datum: Dec 2006
Kort deff inför sommaren på Rage och Whey?

Tjena!

Jag har bulkat i ca 8 månader nu och vill gärna gå ner 7-8 kilo på sin höjd. Vill inte tappa de muskler jag ökat så jag håller mig till mycket protein och like kolisar enligt regelboken.

Eftersom jag kört Gainer efter varje pass så undrar jag om jag måste komplettera Whey med något då kroppen lär behöva snabba kolisar för att maximera upptaget av proteinet.

Hur tror ni det går att köra stenhårt med Rage och Whey och lite mindre mat i 1-2 månader?
roller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 05:57   #2
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Varför väljer du den typen av kolhydratkälla som finns i en gainer när du försökar ligga lågt på kolhydrater?

Då är det ju, i mina ögon, klokare att skippa snabba kolhydrater direkt efter passet, enbart ta en vassledrink och sedan lasta på mer kolhydrater på tallriken när du kommer hem och äter. Havregryn, fullkornspasta, råris och potatis är ju exempel på extremt mycket godare, nyttigare och mer mättande kolhydrter än maltodextrin.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 07:55   #3
Fjällbrynt
Jarod är bäst Admin!

Fjällbrynts avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av roller Visa inlägg
Tjena!

Jag har bulkat i ca 8 månader nu och vill gärna gå ner 7-8 kilo på sin höjd. Vill inte tappa de muskler jag ökat så jag håller mig till mycket protein och like kolisar enligt regelboken.

Eftersom jag kört Gainer efter varje pass så undrar jag om jag måste komplettera Whey med något då kroppen lär behöva snabba kolisar för att maximera upptaget av proteinet.

Hur tror ni det går att köra stenhårt med Rage och Whey och lite mindre mat i 1-2 månader?
Eddie, läs om de fetstilta!

Du kan ju ta med typ riskakor eller mackor till gymmet om du känner för de, eller nån banan...!
Gammal 2008-05-02, 07:58   #4
Anders Carlsson
Registered User

Anders Carlssons avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Varför väljer du den typen av kolhydratkälla som finns i en gainer när du försökar ligga lågt på kolhydrater?

Då är det ju, i mina ögon, klokare att skippa snabba kolhydrater direkt efter passet, enbart ta en vassledrink och sedan lasta på mer kolhydrater på tallriken när du kommer hem och äter. Havregryn, fullkornspasta, råris och potatis är ju exempel på extremt mycket godare, nyttigare och mer mättande kolhydrter än maltodextrin.
El varför inte utnyttja det korta tidsintervall du har efter träningen på ca 2 tim till att ha 2 kolhintag uppdelat på 2- en drink o en följande måltid... mat är det sista jag e sugen på efter ett tungt pass första timmen efter även om man är hungrig under diet, en drink med malto är ju helt ypperlig el ännu bättre vitargo..
Sista jag kapar ner på under diet är kolhydraterna omedelbart under passet i form av malto el vitargo och har en betydligt snabbare inlagring i musklerna än vad mat har, den som påstår annat har inte tränat hårt själv el genomgått en diet utan bara hängt för mkt på forum o läst studier (vilket i sig kan vara bra)
men studier återspeglar inte alltid sanningen thats for sure....
Anders Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 08:30   #5
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Fjällbrynt Visa inlägg
Eddie, läs om de fetstilta!
Vad är det jag inte läst menar du?

Trådskaparen menar att han måste ha snabba kolhydrater direkt efter passet och jag håller inte med. Det är ett styrketräningspass vi pratar om så som jag förstått det, knappast som att timing på minuten med jättesnabba kolhydrater är ett krav då.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 09:28   #6
mattezor
Registered User

mattezors avatar

Reg.datum: Mar 2008
I det senaste numret av BODY står det ju en del om detta.

"Ganska nyligen har det även framkommit att kolhydrater i samband med protein inte stimulerar proteinsyntesen mer än protein för sig självt"

Köp tidningen ifall du vill läsa lite mer om det, orkar inte sitta här o citera en halv sida. Det framgår iaf att kolhydratsintaget efter normal styrketräning inte är så jävla viktigt.

Mvh // Mattias
mattezor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 09:44   #7
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av mattezor Visa inlägg
I det senaste numret av BODY står det ju en del om detta.

"Ganska nyligen har det även framkommit att kolhydrater i samband med protein inte stimulerar proteinsyntesen mer än protein för sig självt"

Köp tidningen ifall du vill läsa lite mer om det, orkar inte sitta här o citera en halv sida. Det framgår iaf att kolhydratsintaget efter normal styrketräning inte är så jävla viktigt.

Mvh // Mattias
Det stod här ett år tidigare.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97499

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-02, 10:12   #8
Fjällbrynt
Jarod är bäst Admin!

Fjällbrynts avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Vad är det jag inte läst menar du?

Trådskaparen menar att han måste ha snabba kolhydrater direkt efter passet och jag håller inte med. Det är ett styrketräningspass vi pratar om så som jag förstått det, knappast som att timing på minuten med jättesnabba kolhydrater är ett krav då.
Menade bara att han tidigare körde gainer och vill ha nåt istället för den nu. Verkade som om du förstod de som om han skulle dricka gainer nu med, då va de jag som skulle läsa en extragång. Sorry !
Gammal 2008-05-02, 14:59   #9
roller
Registered User

Reg.datum: Dec 2006
Okej så kolisar är inte så vitalt efter träning om jag förstått er rätt. Börjar dock ångra mig lite med deffen, att ligga på året runt är hardcore!
roller är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:58.