Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
Varför väljer du den typen av kolhydratkälla som finns i en gainer när du försökar ligga lågt på kolhydrater?
Då är det ju, i mina ögon, klokare att skippa snabba kolhydrater direkt efter passet, enbart ta en vassledrink och sedan lasta på mer kolhydrater på tallriken när du kommer hem och äter. Havregryn, fullkornspasta, råris och potatis är ju exempel på extremt mycket godare, nyttigare och mer mättande kolhydrter än maltodextrin.
|
El varför inte utnyttja det korta tidsintervall du har efter träningen på ca 2 tim till att ha 2 kolhintag uppdelat på 2- en drink o en följande måltid... mat är det sista jag e sugen på efter ett tungt pass första timmen efter även om man är hungrig under diet, en drink med malto är ju helt ypperlig el ännu bättre vitargo..
Sista jag kapar ner på under diet är kolhydraterna omedelbart under passet i form av malto el vitargo och har en betydligt snabbare inlagring i musklerna än vad mat har, den som påstår annat har inte tränat hårt själv el genomgått en diet utan bara hängt för mkt på forum o läst studier (vilket i sig kan vara bra)
men studier återspeglar inte alltid sanningen thats for sure....