2007-09-14, 13:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Nu var det dags! Skakanötter ska bli fit igen..
Hallå!
En träningsjournal vill jag ha för att, som antagligen dom flesta andra, få lite press på sig själv, att skriva upp resultat och liknande så att man inte fuskar.
Kan väl kännas lite pinsamt att skriva en träningsjournal och så gått upp 1kg istället för ner och då bara undvika att skriva resultatet så det blir en lucka.
Men iallafall, lite bakgrund då:
Började träna när jag var 14, gick nå förbannat bra, 1,5 år senare hade jag gått från ynka 61kg till 85, med 14% BF. 179cm lång är jag.
Allt flöt på galant.
Sen pajade rotatorcuffen, det var mindre galant, depression kom, alkoholproblem, allt brast.
Efter det har jag velat fram och tillbaka i livet och inte förrns nu har jag stabilitet, fyller 21 i december.
Medicinering och depressioner har gjort att min vikt sviktat, 98kg utan muskler i dagsläget och jag har beslutat att gå ner i vikt. Nu när jag äntligen mår okej är jag manad att göra det samtidigt som jag sköter skolan och sömnen.
Uppdaterar om vad jag tränar och äter och så, samt viktnedgång då och då, har ingen våg hemma ännu, så jag kan bara kolla vikten då jag är på sjukhuset.
Ska försöka göra veckoscheman med mat och träningen kommer bestå av 1,5 timme badminton 2 gånger i veckan och styrketräning 4 dagar i veckan. Gymmet börjar jag med nästa vecka.
Heja på mig
|
2007-09-17, 14:22
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
I shall hejja!
|
|
|
2007-09-17, 14:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Go Go Go! 
Har du nått mål med vikten ?
Hur känns de de nu i axlen nu när du tränar då??
|
|
|
2007-09-17, 15:30
|
|
SL gudinna
Reg.datum: Sep 2007
|
Kommer gå galant!! Crossing my fingers for ya!!
Ursprungligen postat av Meister
Jobbar ens magen i marklyft?
|
|
|
|
2007-09-17, 15:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
kör hårt mannen! Fyller själv 21 i dec
|
|
|
2007-09-18, 06:54
|
|
Registered User
|
 Tack.
Det känns bra i axeln förutsatt att jag gör vissa övningar med medicinboll och 1kg  vikter.
Jag sätter upp ganska långsamma mål, men det är bara för att jag vill känna att jag kommer framåt med viktnedgången, just nu är det att bara starta helt enkelt och gå från 97kg till 95kg på 1 månad.
Det är lite knepigt, jag går ju helt på känsla med allting just nu och räknar kalorierna lite lätt i huvudet. Om jag skulle äta mindre än jag gör nu kännns det som jag skulle försvinna, så jag kör på 3st mål mat om dagen med ca 400-500 kalorier i varje.
Lyckades jogga 5km häromdagen med endast 20m gång som vila. Det kändes bra, förstår inte hur det kunde vara min bästa joggning detta år, när jag innan sommaren sprungit varannandag 3km och var 20kg lättare.
Mitt slutgiltiga mål är väl iallafall att komma ner till runt 80-85kg. Sen bara se till att träna mycket, det är ju trots allt styrketräning som gör mig lycklig.
|
2007-09-18, 06:56
|
|
Registered User
|
Frukost:
Graneheims pannkaksrecept, 1200 kalorier, delat på 3, dvs, 1 portion är 400 kalorier + 1 normalstor banan och lite mixad jordgubb.
Joggning strax, 5km.
Skaffar tidtagarur nu i veckan då lönen kommer, samt en våg. Då kan jag pusha mig själv bättre.
Så nu sitter man och peppar sig själv och lägger in ny hård musik i mp3n, som fungerar nå otroligt bra, så länge det är snabbt. Märkte ett klart mönster senast jag sprang att jag ändrade joggingtakten efter dubbeltrampet i låtarna.
|
2007-09-18, 15:50
|
|
Registered User
|
Phew.
Världens hårdaste joggingtur, ca 4km blev det. 23 minuter.
Avslutade pga att jag börjar få blåsor under fötterna och har fortfarande träningsvärk.
Ska köpa nya skor, tror inte riktigt dessa passar bra, men det är ju bara 2 dagar tills lönen kommer, så jag härdar och köper nya skor snart.
Lunch:
En fläskfiléröra med ärtor, majs, paprika, rödlök, purjolök, stark salsasås, ca 1msk och potatisgratäng!
Middag:
Tacos!
Ser till att kaloriintaget är ca 400-500 kalorier per måltid. Tror det räcker, vet inte riktigt.. Höftar lite.
|
2007-09-18, 18:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Bra jobbat! när börjar du med styrketräningen då?
|
|
|
2007-09-18, 22:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av GolDog
Bra jobbat! när börjar du med styrketräningen då?
|
När jag får pengar. Den 20e!
Det är väl pengar allt handlar om just nu iallafall, pengar till nya löparskor, pengar till en våg..
Men jag var faktiskt och storhandlade massor av bra grejer idag, kunde inte hålla mig.
Vill ju att det ska hända något och att köpa all mat jag vet är väldigt bra, ja, det motiverar mycket.
Som student har jag levt väldigt snålt och köpt mat efter prislappen, men nu under bantning, känns det som att det är en viktig grej, då kommer jag istället gå efter smak och hur nyttigt jag anser det vara.
Sovdags!
Men ingen joggning imorrn, mindre blåsor under fötterna, som kommer bli värre om jag fortsätter jogga, får ta lite promenader istället, i ett par andra skor.
|
2007-09-18, 23:07
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Shakemynuts
När jag får pengar. Den 20e!
Det är väl pengar allt handlar om just nu iallafall, pengar till nya löparskor, pengar till en våg..
Men jag var faktiskt och storhandlade massor av bra grejer idag, kunde inte hålla mig.
Vill ju att det ska hända något och att köpa all mat jag vet är väldigt bra, ja, det motiverar mycket.
Som student har jag levt väldigt snålt och köpt mat efter prislappen, men nu under bantning, känns det som att det är en viktig grej, då kommer jag istället gå efter smak och hur nyttigt jag anser det vara.
Sovdags!
Men ingen joggning imorrn, mindre blåsor under fötterna, som kommer bli värre om jag fortsätter jogga, får ta lite promenader istället, i ett par andra skor.
|
Bra där. Annars kan det lätt bli tråkigt.
|
|
|
2007-09-19, 16:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Bra där. Annars kan det lätt bli tråkigt. 
|
Eller som idag, för gott så att man har skitsvårt o låta bli att äta. 
Fast jag klarade det, börjar vänja mig vid att vara hungrig nu efter 2,5 veckor, känns inte lika tungt för magen och jag blir mer och mer nöjd på de 400 kaloriportioner jag äter. Känns bra! Om 1,5 vecka är det vägning på sjukhuset.
Hoppas jag kommit ner till 95 som var målet.
Ett litet tag innan jag vägde mig där första gången vägde jag 98kg, då jag vägde mig på sjukhuset på morgonen, 97kg.
Håller tummarna.
De små irritationsblåsorna jag får under båda fötterna, försvinner varje natt, sen då jag börjar jogga kommer de tillbaka och försvinner igen.
Så jag joggar ikväll igen ändå och imorrn köper jag nya skor.
|
2007-09-20, 18:16
|
|
Registered User
|
Ikväll blev det 1½ timme badminton!
Mina smalben värker, kommer inte träna något mer nu förrns jag köpt nya skor.
Inte fått lön ännu och kanske blåst på en tv jag köpte men skickade tillbaka eftersom jag redan kände mig lurad av företaget och hittade en bättre. 8900kr!  *
För 2 veckor sen skulle jag fått tillbaka pengarna.
Först glömmer de avbeställa TVn så den kommer till mig ändå, sen glömmer de skicka tillbaka pengarna.
Varning för Alina Systems AB.
Mat idag:
1 tallrik havregrynsgröt och 1 skiva bröd med ost på.
1 tortilla med sallad och salsa + guacamole
Pasta med köttfärssås + majs
1 banan och 1 äpple
|
2007-09-22, 20:48
|
|
Registered User
|
Idag lyxade jag och gjorde en pizza.
För bara 3 veckor sedan kunde jag äta en hel bakplåt pizza, idag fick jag i mig en 1/3 sen var jag proppmätt, känns bra att man är på rätt väg iallafall.
På tisdag blir det de efterlängtade gymmet!
|
2007-09-27, 18:39
|
|
Registered User
|
Idag fick jag lön och idag köpte jag inneskor och köper snart joggingskor också, köper gymkort nästa vecka. 
Fick det bekräftat att det är mina benhinnor som är dumma mot mig, jag har haft helt fel skor och jag tog det lugnt nu ikväll då jag spelade badminton, men bättre kändes det, defenitivt, kyler smalbenen och masserar med tigerbalsam efteråt. Hoppas jag kan komma igång ordentligt snart!
Kosten fungerar fortfarande bra, hoppas jag gått ner något i vikt, får veta på tisdag.
Måste gått ner iallafall en del, 3-4 km promenader varje dag, badminton 1 gång i veckan / 1h30min + jogging 3 gånger i veckan ungefär, 4-6km varje gång.
Maten har varit ungefär 1500 kalorier om dagen. Mer eller mindre.
Gröt, kyckling, grönsaker, frukt och pasta.. typ.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04.
|

|